Мондео МК3 tdci/tddi - Ремонт на обтегача на хидравличния ремък.

Започната от mirohristov, 25 Август 2013 07:44:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mirohristov

Обтегача на ремъка на хидравликата има ролка която след като замине искат да ти продадат цял обтегач на стойност 200+ лв.
Самата ролка обаче е в порядъка от около 15 лв. Поради тази причина сменяме само ролката.
Необходими инструменти:
1. Малко гедоре с удължение и камък 10
2. По-голямо гедоре с камък 13
Първо за да се свали обтегача е необходимо да се свали ремъка. Използваме темата на Alexi за смяна на ремъка на хидравликата ЦЪК
След като откачим ремъка може да се свали и обтегача. Той се държи на един болт. С малкото гедоре и камък 10 се развива.
След като го свалите обтегача изглежда така

Трябва да се свали ролката , като се използва голямото гедоре и камък 13.
Размерите на ролката са 52/18/17 . Аз съм ползвал ролка на ABA Automotive

Ролката я има на много места и не е толкова трудно намирането и.
Махате старата и слагате новата .

Стягате ролката и всичко се монтира по обратния ред.  (fri)

/извинявам се за лошото качество на снимките/
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.


ihovahi

Благодаря за темата Миро, много полезна инфомация  (fri)
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Marlboro

Ето и друг вариант, за ролката.






На последната номера на ролката, адреса и името на магазина. Цената е 12лв, имат ги налични.  ^-^
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

valeri1972

Специални благодарности на поредната ремонтна група.....Майстор Миро и с логистичната подкрепа на Асен (fri) (fri) (fri) (beer) (beer) (beer)

Nebhotep

Добавям още информация, за още по- евтин вариант, като сменим само лагера на ролката. Изрязваме външното уплътнение на ролката, избиваме внимателно лагера и слагаме новия, който задължително да е с гумено уплътнение, не китайските аналози с метална черупка.

Необходимият ни лагер:

SKF 6203-2RS/2Z 17*40*12)

аналози 17*40*12мм

NACHI(6203-2NSE)- с гумено- метален пръстен,
FAG 6203-2RSR
NSK 6203 DDUC3

Цена на ремонта 6 лева.



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Marlboro

Голяма хамалогия, плюс това самата ролка се захабява и изтънява, не само лагера.  ^-^ Не се заслужава тая икономия от 6 лв.
Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Alexi

моята на 150к беше перфектна и не я смених ,вече 20к по късно все още си е ок .. инак там е завряно не е за хора с големи ръце :)

mirohristov

Доколкото си спомням там няма никакви гумени уплътнения и затова си мисля да не бъркаш с ролката за Мондео МК2 на която може да се смени само лагера.
Ролката наистина се захабява и това може да сподели и Анатолий.
Разлика има която не е фатална. Пружината на обтегача това и е работа.
Интересно ще е да видя ролката на Асен колко ще е по-малка.  :D
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

valeri1972


naftalin4o

Да поизтупаме праха от темата...... Колеги, от къде да си взема въпросната ролка на сносна цена? Гледам им в нета цените, нещо около 10-12 лв не мога да открия, от сорта на 35-40 лв са! Лагер, бих намерил с горепосочените размери, но бих предпочел да сменя цялата ролка. Някой колега от Варна, да ме насочи към подходящ магазин? В краен случай, ще заръчам и по нета, ако трябва.   


Dundee

Имам една от такава ролка, която бях взел за резервна за предишното ми Мондео. Не влезе в употреба, неизползвана е. Ако я искаш, мога да ти я дам за 12 лв. В София се намира.
Имам и останал употребяван целия механизъм - обтегач с ролка. Ако някой проявява интерес да пише.











Mondeicho

Взимай тази ролка и тествай. Моята е над 200 000 км, смених преди 40 000 само ролката и пружината започва да се предава, появи се едно тракане и ще сменя целия механизъм.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Кирил79

Здравейте!
Имам от една година форд мондео 2002 г. МК3 дизелов и обичам да си поддържам колите почти самостоятелно(напатил съм си) и  въпроса ми е:какви са признаците за смяна на тази ролка/обсегач и ремъка.Предполагам са като повечето пистови ремъци за алтернативи и водни помпи, но е хубаво човек да попита и да чуе по-опитни хора. Тук научавам доста неща за моята "машина на времето"- Благодаря Ви.

Pyrhel

Като започне да вие ролката, изхвърляш целия обтегач. Има по-къси ремъци (оригинални, по-новите), които са за монтаж без обтегач.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

При мен се чуваше един странен шум наподобяващ боботене (ама как го описах (rofl) ). Майстора предположи, че е от пружината на обтегача, смених целия механизъм и засега 3-4000 км не го чувам този шум. Иначе ролката като се сменява ремъка можеш да си я провериш на ръка за луфтове.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.