Мондео си отива

Започната от zz_stefanov, 25 Март 2021 19:05:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

zz_stefanov



saggy

Жалко! Една хубава и комфортна кола си заминава в името на скъпите електрички и паркетните джипове. А дали един джип е по-удобен (по-тих, по-икономичен, по-евтин за поддръжка) от един седан?...Съмнявам се.

ivchotr

Спокойно. След 5 години ще върнат модела. Или след малко повече. Фиат спряха Типо през 1995 година, ако не бъркам, и го подновиха преди няколко години :D

Ozzie

Мондео върви надолу с продажбите от няколко години насам. Все още си спомням последния епизод на трети сезон на "The Grand tour", в който споменаха, че за предходната година, Мондео е продаден на острова само 1900 пъти, като повечето от екземплярите са били за полиция и др. служебни цели.

Общото между сегашното Типо с онова от 90-те е само името. Явно са нямали по-добри идеи за име или ги е хванал мързела да си напъват мозъците.

Иначе Типо беше наследен от Браво / Брава. След това последва Стило. Фиат сякаш не са от брандовете, които използват едно и също име дълго време, а периодично въртят имената на моделите. Сещам се Крома.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

 То па оставаше сегашното Типо да е като онова.

Идеята е, че фирмите използват подобни похвати целенасочено, за да привлекат внимание към продуктите си.

Но те си знаят най-добре. Ако спрат да произвеждат Мондео, ние тук няма да имаме възможност да го купуваме след няколко години като втора ръка :D

Alexi

за спирането му се говори отдавна и явно вече е факт .. просто лимузини не се търсят последните години ,такива са тенденциите като цяло

Ozzie

Първото Мондео беше долу-горе с нормални размери. Сегашното не го знам колко е, но Фокус Mk4 комби е почти 4,7 м. и на това му се вика "компактен автомобил"?  ???
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zz_stefanov

#7
Никога не съм се замислял да купя мондео, голяма ми е, но винаги ми е залепвал погледа по тези коли. Най много по Мк4.

hotblooded

  Има си причини. Не само търсенето на големи седани намаля. Преди ми се смяхте, като казах че кинетик дизаин върви към кенефик дизаин...  Е след Мк4 вътрешния дизаин не ми хареса и не само на мен. Форд се осраха на цените, въпреки че не ми допада вътре, особено таблото, тръгнах да купувам Мондео мкV, чистак ново от Фото Мое, в същото време взех оферти за Супърб, Артеон и Инсигния...   Дейба и Мондеото, при едни и същи екстри (бях си направил списък на какво държа), Артеона 80 хилки, Мондеото 72, Супърба 68, Инсигнията 63500...   Ай фостата...  Да не говорим че фото мое уж правят отстъпка, ама тя важи само за през техния лизинг, а там ти го набиват с лихвата и таксите... За обслужване цените да не говорим - смяна на филтри и масло - 600 кинта, в Опел е под 500..  Та нищо чудно че заминава в не битието, хубава кола, но скапана фирмена политика, явно не само в България...

Жоро Петков

Просто сменят името и есента тази година ще излиза нещо от рода на alltrack при Ауди или scout при Шкода.
Т.е. старата мода се завръща ще правим колите с клирънс от 13-14-15см , както беше преди 10тина години.
Наистина последно време цените са прекалено високи на Мондеото. И аз се бях засилил към чисто ново 180 коня 8 степенен автомат за 62 000лв ми го даваха в Мото Пфое.
Пробвах и съпърба - по-скучна кола през живота си не съм виждал. Външния дизайн освен един ЛЕД фарове не е мръднал от 2001. Баща ми има мк1 съпърб и освен цветния екран вътре няма разлика "чичовска" кола (50+).
Артеон е ФВ там двигателите от години не са им силна страна... лично аз бих пропуснал ако тая кола ще я карам повече време. Красива е да.
Опел не са правили нови двигатели от години PSA ги съди така, че и там не бих се хвърлил, но пък да и тя е много красива (което е субективно) и возията и е мека.
Еми специално за мен Мондеото е победител навсякъде - дизеловия двигател е най-добрия, окачването позволява по-агресивно каране. Най-голямо междуосие.
Всичко е субективно де. Но наистина цените са отишли в космоса.
Един приятел си взе "новата" (фейслифт) Мазда 6 (имаше предишната), защото са му казали, че ще стават Премиум марка и цените ще гонят 100 хил. лв. Та това и очаквам от Форд.
Едно време казваха, че цените на електричките ще станат като на ДВГ-тата ама то просто ДВГ-тата станаха скъпи като електрички.


Alexi

то Форд нямат собствен дизелов двигател от близо 15г ,не знам как прецени че е най добрия :) ПСА обаче не им дават 2.2 вариант ,или цената не им отърва та им липсва наистина силен дизелов мотор .. а ПСА купиха Опел преди известно време ( всички модели от сега нататък ще са с ПСА двигатели ,Инсигния беше вече разработена и си излезе с италианския дизел ) ..

Жоро Петков

Duratorq е този на PSA, а последното Мондео е с EcoBlue, който е собствена разработка.
Прав си за другото, просто аз сравних с изброените коли от колегата по-горе. Ситроен и Пежо не съм ги намесвал . Ситроен спряха със седаните, а Пежо просто не е споменат, а и те представиха един проблем решен преди 50 години - волана да пречи на таблото.
Истината е една  - седаните са на изчезване.
Имаше проучване в САЩ, че просто хората можещи и искащи нов автомобил са по-възрастни и сядането в седан им е неудобно за това предпочитали СУВ-ове.
Младите хора имащи възможност се насочват към Хечбеци, тъй като изглеждат по-спортно.

Alexi

за мен седана е далеч по комфортен и стабилен на пътя от СУВ и предлага пълно отделяне на багажното отделение от пътниците ( при СУВ е като при комби т.е. имаш само една кора - миризми шумове всичко което е в багажника е все едно в купето ) .. докато има седани ще си ги карам ( а и цените са много по добри на вторичния пазар )

ivchotr

Цитат на: Alexi в 31 Март 2021 15:36:06
за мен седана е далеч по комфортен и стабилен на пътя от СУВ и предлага пълно отделяне на багажното отделение от пътниците ( при СУВ е като при комби т.е. имаш само една кора - миризми шумове всичко което е в багажника е все едно в купето ) .. докато има седани ще си ги карам ( а и цените са много по добри на вторичния пазар )

Много си прав.
Иначе хечовете и СУВ имат предимството да са малко по-къси от седаните и по-лесно да си намират места за паркиране в градска среда. Това е.

Жоро Петков

То вече с новите системи за автоматично намиране на място то това отпада.
СУВ-овете са най-голямата грешка създавана някога в автомобилостроенето, но модата е такава.
Надяваме се, че колелото на историята ще се завърти и ще има ренесанс при седаните.

Alexi

повечето са базирани на по малки шасита ( както Куга е на шасито на Фокус ) .. реално си купуваш малко по висок фокус на двойна цена

ivchotr

Taка де. И някои са с 4х4. Щото СУВ само с предно ми звучи безсмислено. А има много такива. Чак пък да са грешка не мисля, но пък заради модата, дето докараха, държат едни не малко пари горница в цената.

saggy


Alexi

вътре е като кораба на Блейк :))

zz_stefanov

Още една от новите коли, на които като им махнеш емблемата не можеш им позна марката :)


saggy

Честно казано новите коли ми стават все по-гнусни с тези тъч екрани навсякъде и лъскава пластмаса. Пълна чалготека и лиготия. :)

Жоро Петков

Отвън - имитация на новия CX5 Citroen и той обявен наскоро, вътре китайска имитация на Мерцедес.
Най-вероятно и пътното поведение няма да е типично фордовско... то не останаха желаещи. Важното е вътре да има телевизори, бибитки и светлинки.

saggy

Все пак Мондео може да бъде наследен от друг седан в Европа. В долната статия показват камуфлажни снимки от Европа на седан-вариант на китайския Ford Evos, който по принцип е повдигнато купе тип SUV.
https://www.motor1.com/news/516209/ford-mondeo-successor-spy-shots/amp/

Жоро Петков

Предница Пежо.
То сега верно, че дизелите им бяха на Пежо-Ситроен ама сега явно са решили да вземат и предницата.

ivchotr

Просто не са останали много идеи за нещо различно. Толкова модели наизлязоха в последно време, че и музите не стигат :D

Жоро Петков

Какво значи не останаха идеи? Това не ти е GSM, че да е абсолютно еднакво.
В момента модата е на 5тата врата да пише името на марката със сребърни букви - всички го правят. Ауди въведоха хромираната лайстна между стоповете  - вече всички шир-потреба модели са така. Въведоха големия 3ти стоп по цялата дължина. Сега виждам Артеона и той така , скоро се очаква и това да е новост при другите.
Вече на пътя не знаеш шкода ли е, форд ли е или оризарка.
Пежо имат що-годе отличителен дизайн, но те имат други проблеми.
Тази унификация на външния дизайн е абсолютна глупост за мен.
Живи здрави ще видим какво ще измислят от синия овал.

ivchotr

Не помня дали съм го казвал тук, но ще ме извините, ако се повтарям.
Имам съученик, който преди 40 години правеше скици на автомобили, каквито днес фирмите пускат като последни модели. Казваше тогава момчето: "Някой ден колите ще изглеждат така". После завърши МЕИ в ГДР с пълно отличие...
Автомобилните дизайнери следват и някои правила, когато оформят новите модели - примерно не изкарват отведнъж най-футуристичните си идеи, за да има с какво да залъгват купувачите с десетилетия. Да не говорим, че рязката промяна в сглобката на каросерията ще повлече куп пари след себе си като разходи за промяна на концепцията. Някои пък си плагиатстват съвсем съзнателно. Освен това не е никак лесно да направиш нещо съвсем различно, което пак да има 4 врати, два капака, два фара и два стопа. Резултатът е почти еднакви каросерии с някакви разлики в извивките.

Жоро Петков

То е ясно, че се следва модел иначе се получават като на оня лумпи южния африканец - 3д рендерер с видео карта от края на 90-те.
Идеята ми е, че лично според мен, а и сред доста хора в Европа (четейки форуми) с последното Монде/Фиеста/Фокус уцелиха как трябва да изглежда колата.
Изведнъж  - ем то фокус 3 изглежда мн ядосан с тая решетка дайте да я обърнем да е "ухилена". Пак не е толкова лошо.
Дразни ме идеята, че един като повлече крак в някакъв тренд и айде юрюш всички = никаква идентчиност не остана. Преди 10-15 години като видиш колата отдалеч и знаеш какво идва.
Сега дори да мине с 5км/ч ако не видиш емблемата не знаеш рено ли е, форд ли е, ваг груп ли е.
От големия клас повече се разпознаваха, но сега щом и Форд почнаха да копират други марки

Alexi

оставете дизайна ,там що годе има някакви разлики .. но останалите възли всичко е 1:1 ,щото повечето марки не произвеждат примерно спирачни апарати ,или пък горивни помпи а има 2-3 производителя и всичко е тяхно .. тази унификация вече отива и към цели двигатели ( ето Мерцедес взеха 1.5 на рено и го слагат в малките си модели ,ако искаш .. ) . Тесла направи електрички и изведнъж всички се сетиха ,че е крайно време да почнат да се правят електрички ,че и ги презентират като иновации .. всичко е ала бала и доене на крайния потребител

Жоро Петков

Аз нямам нищо против спирачките ми да са Брембо. Какво като и на колегата с Реното примерно са.
Те и пружините могат да са на 1 производител, но когато инженерите са седнали и са помислили може поведението да е съвсем различно.
При двигателите виж, че Форд си пуснаха техен си дизел.
На мерцедес им излиза по-евтино да си купят готов агрегат. Все пак марджина на печалба от малките модели е много малък. Те си разработват големи двигатели.
Крайния потребител го яде, защото е крайно незаинтересован какво му пробутват.