FOCUS 1.6 TDCI изгасна в движение

Започната от Nicko, 15 Ноември 2020 19:24:50

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nicko

Привет колеги!
От скоро съм собственник на Фокус МК2 ,фейслифт, 1.6 дизел, 90 коня. Вчера за първи път го изкарахме извънградско, пътувахме нормално до един момент в който реших да превключа от 3-та на 4-та и в момента в който натиснах съединителя колата загасна. В първия момент ,реших,че скъса ремък, който е на няма и 1000км. Врътнах леко,завъртя нормално. Пробвах да запаля и след 3-4 опит запали,но не работи стабилно,мотора на моменти се затриса и взе да се чува едно глухо чукане.
Днес се прибрах и я закачих на диагностика - грешки никакви,на живи данни нещата изглеждаха добре,според мой познат ,майстор проблема е в някоя от дюзите,а на мен това почукване ми звучи като на повдигач.
Някакви насоки,какво може да се е случило и къде да търся проблема ?
EDIT:
Ето видео как работи мотора:
https://youtu.be/zPEbfC6dFvA


Pyrhel

#1
Най-лесно ще хванеш дали е от инжекторите ако ги разкачаш един по един (разкачаш, слушаш, закачаш и преминаваш на следващия). Разбира се, ще работи доста по-неравномерно, но ще хванеш веднага дали чукането е от тях.
Освен чукането, гледам, че и доста подскача моторът, вероятно не е бил така преди случката? На инжектор или прескочил ангренаж ми изглежда.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

и аз съм за прескочил ангренаж ,а чукането е от вече крив клапан ( обикновено удря 2 или 4 ,и тоя цилиндър не работи за това се и тресе мотора )

Nicko

Пробвах с откачането на инджекторите, моторя започва да работи по лошо,но чукането не изчезва. Ангренажа е сменен преди 2 седмици и взех да се съмнявам ,че там се случи.И да,преди случката не беше така. Работеше много равномерно .

ivchotr

Ако са ти прецакали двигателя при смяна на ангренажа, им връщай колата да ти я правят за тяхна сметка. Макар че ще трябва с повече от зъб да е прескочил или да е зацепен неправилно.

Alexi

1 зъб е напълно достатъчен да удари клапани ,това не е лада 2104 :)

ivchotr

Може. С дизела не съм много на ти. На моя бензиновия 1 зъб не прецаква клапаните. Пробвано :D

Pyrhel

По-важният въпрос е дали е 1 зъб :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

абе мисля че с 2-3 зъба вече не палеше  (tooth) поне 1.6 на опел  :D

iwo_19

#9
Би трябвало и  с 1 зъб да не пали. Иначе за какво да слагат датчик за колянов вал ? Горивен  филтър сменял  ли  си ?


Alexi

датчика на коляновия вал показва на ЕКУ-то неговото положение ? каква е връзката с прескочил ремък ..

Pyrhel

Имат синхронизация горен-долен, при която върти и не пали. Понякога обче решава да те "пусне" ако си по-упорит, не знам каква е логиката...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

locke


Nicko

Здравейте отново колеги! Не съм писал по темата, но има малко развитие по въпроса.
Оказа се,че 3-та дюза е проблемна.Според майсторите е прекарала нещо - кофти нафта или боклуци. (Зареждам си двете коли от една и съща бензиностанция и до сега не съм имал проблеми. Горивния филтър също е нов,на няма и 1000км.)
Сменихме я и двигателя заработи добре, чукането изчезна,но понякога при палене първите 2-3 секунди работи неравномерно после се стабилизира. Другия проблем с глъхненето остана. При подаване на повечко газ,при по-натоварен мотор се усеща забиване в оборотния диапазон между 2000-3000 оборота или по-точно на 2200 и на 2800 оборота. Според хората които я правеха на диагностика всичко е окей. Започвам да си мисля вече дали ЕГР клапана нещо не прави магарии или дебитомера? Моля за вашето мнение ?

ADiDimitrov

ЕГР е малко вероятно, той при тези обороти е напълно затворен и реално не играе! Дебитомера се гледа на живо данни в движение от човек който разбира какво гледа. По скоро и другите ти дюзи с а тръгнали. Няма как да си прекарал кофти нафта само през едната дюза, каквото е минало е минало о през четирите .

Nicko

Значи ,можеби отпада като вариант.За дюзите ,казаха,че другите са добре..знам ли. А,дебитомер ? Как би се държала колата ако той прави проблеми?

ADiDimitrov

Колега дебитомера е основен датчик който играе важна роля при образуването на горивната смес! От него може всичко, но за да разбереш дали е ок ти трябва добър диагностик, който да гледа живи данни! Намери човека и дерзай! Тук можем само да гадаем!

ivchotr

Цитат на: Nicko в 24 Ноември 2020 18:43:38
...
Оказа се,че 3-та дюза е проблемна.Според майсторите е прекарала нещо - кофти нафта или боклуци...

Ако боклуци са стигнали до дюзата, трябва да са минали и през помпата. Що не измерите какво налягане стига до дюзите?

Nicko

Цитат на: ADiDimitrov в 25 Ноември 2020 12:23:52
Колега дебитомера е основен датчик който играе важна роля при образуването на горивната смес! От него може всичко, но за да разбереш дали е ок ти трябва добър диагностик, който да гледа живи данни! Намери човека и дерзай! Тук можем само да гадаем!
Така и реших да направя. Да я закарам в МОТО-ПФОЕ да и направят една читава диагностика,само дето вчера като тръгнах на там не можах да стигна. По пътя загасна отново и повече не можа да запали. Изтеглихме я и сега е оставена там да я гледат другата седмица.

ivchotr

От дебитомер едва ли ще умре тотал. Няма да има мощност, но ще пали и ще върви някак си. Поне моите наблюдения са такива.


Nicko

Нещо се скапа тотално,за да не можа да запали повече... (headbang)

iwo_19


Nicko

Моите предположения са датците на валовете или датчика за високото налягане.

Nicko

Така, след престой на колата в мото пфое,в петък си я взех с уж отстранен проблем. Според тях проблема е бил в таблото с уредите - губило комуникация с компютъра и от там - гаснене и не възможност за запалване. Изпратили са го някъде на ремонт след което са го върнали обрано на колата.
Сега колата пали, но понякога държи не стабилни обороти,двигателя се затриса и започва да работи грубо с леко почукване. Понякога се оправя и си работи перфектно. Тяга има,върви,няма пушаци. Тази сутрин даже се затресе по-серизоно и аха,аха да загасне.
Вече не знам какво да гледам и къде да я карам. Побеля ми косата от тоя форд.. :'(

ivchotr

Ама и ти си намерил къде да я караш на ремонт :D

Ozzie

Цитат на: Nicko в 06 Декември 2020 14:56:37Вече не знам какво да гледам и къде да я карам.
Амиии... най-близко до ХаскУУ се сещам ДжамбУл....  ;D
https://www.facebook.com/DieselCenturYambol
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Nicko

Цитат на: ivchotr в 06 Декември 2020 15:53:52
Ама и ти си намерил къде да я караш на ремонт :D
Ами никой не я иска и на всякъде вдигат рамене. (headbang)

Alexi

тия грешки по таблото започват обикновено след некадърно връщане на км .. но тресене пушеци няма да е от него ,има и други проблеми по колата виж пак дюзите .. че понякога като смениш една и лъсват проблемите и на другите

Nicko

Цитат на: Alexi в 06 Декември 2020 16:53:33
тия грешки по таблото започват обикновено след некадърно връщане на км .. но тресене пушеци няма да е от него ,има и други проблеми по колата виж пак дюзите .. че понякога като смениш една и лъсват проблемите и на другите
Това е интересното ,че няма пушаци. За километрите незнам - тя си знае.  (rofl)

Nicko

Колеги отново се появи гадното глъхнене в диапазона между 2000 - 3000 оборота.При нужда от повече мощност и подаване на газ ,в момента в който колата започне да набира ,започва да се усеща едно замисляне,направо забиване все едно връщам газта, примерно на 2200/2500/2800 оборота. Това нещо се беше появило когато колата загасна сама първият път. След ремонта в мото-пфое изчезна. Ето,че днеска пак се появи. Какво да гледам - дебитомер?Турбо? На живи данни на място всичко изглежда добре.