Грешки P2463, P242F, P003A

Започната от Plamen214, 30 Октомври 2020 23:37:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Plamen214

Здравейте

От скоро съм собственик на Форд Галакси 2.0 дизел 140(Ps) 2008 год.
След месец време и 1330 км. без проблеми започна с тези грешки.Не иска и не може да се регенерира дори и чрез диагностика на място след 2 мин. регенерация прекъсва и забива грешката.По принцип изобщо не ми разрешава да я пусна.... за целта нулирам DPF все едно e нов монтиран тогава може да ги изтрия и пускам да се регенерира ,но както казах 2 мин. Нивата не сензора за налягане преди и след DPF бяха много високи ,затова реших да поръчам DPF, сензора за налягането като и маркучите към него понеже не бях сигурен от къде идва проблема ,а нямаше време за тестове ,което не ми трябваше връщам го и така.Горивото в моторното масло се покачваше и отдавна беше над МАХ понеже постоянно се опитваше да се регенерира.
Понеже дойде първо DPF смених първо него на първо време всичко добре няма грешки съотношението на налягането преди и след DPF в нормите на обороти примерно 7mBar което мисля е доста добре.Затова и реших ,че всичко със сензора и маркучите е добре...показваха и си мереха добре с читав филтър.Покарах колата сериозно ,за да е тествам както и на магистралата ,за да се изпуши и така всичко наред проблема решен.
Но само 10 дни и отново същото налягането във филтъра взе да се качва ,но не се регенерира същите грешки....нещо му пречи не му дава да се регенерира.Тук идва и моето питане към вас да ме насочете ако на някой му се случвало да ме насочите ,наясно съм ,че за да има регенерация трябват определени условия градуси и т.н.
AGR/EGR да е останал в отворено положение няма да изпиши грешка ако е така ,но на живи данни до някъде си мърда правилно
Управлението на турбото в самото турбо на живи данни движи
Преобразувател на налягане който управлява турбото или вакумите
Преобразувател на налягане който управлява AGR/EGR или вакумите
Самия АГР или самото турбо
Въпреки че с новия филтър се вижда ,че сензора за налягането като и маркучите към него са добре дали пък не са те ?
Днес видях ,че големия дебелия маркуч който идва от турбото към интеркулера е спукан и то не малко
Друг сензор по веригата който може да отговаря ,но да не записва грешка?!

Ползвам FORScan ,както и диагностика на Bosch за живи данни защото при нея има и сравнителни данни какви са и какви трябва да бъдат

Колата влиза в авариен режим и може затова да е грешката с турбото (последната) или пък заради спукания маркуч да записва първо грешката без да свети лампата на таблото и затова да не пуска регенерация?!

Благодаря предварително



zloster

Колега,
прочети внимателно текстовете с описанието на грешките и съветите към тях в доклада. Не знам немски и ползвам "преводач". За грешка PCM DTC P2463:00-AF (първата) има следното:
This error code can be caused by:
- EGR valve jammed in open position.
- Leakage, blockage or constriction in the suction system.
- Air leak in vacuum hoses between the turbocharger and the suction pipe valve clogged or leaky tubing
и т.н.
Има и предупреждения да не предприема "статична регенерация" при наличието на грешка P2463 заедно с грешките P242F и P244B. От текста не ми става ясно дали трябва и трите да са налични или само двойка: примерно P2463 и P242F. Това е твоя случай в момента.

От текста се разбира, че всмукателната подсистема трябва да е в пълна изправност. Този спукан маркуч трябва да се оправи.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Plamen214

Здравей

Да така е при наличието на   P242F , P244B няма и не дава да се пусне и статична регенерация.Която и да е от двете ,само едната да е записана е достатъчно.
P2463 означава ,че филтъра е пълен и трябва да се регенерира нищо лошо ,защо обаче изписва грешка ,защото поради някакви обстоятелства не се е получила "нормална" регенерация.
При появата на P242F вече има няколко повече от един опита за регенерация които не са успешни.Естествено за компютъра това означава ,че филтъра е толкова запушен,че не може вече да се регенерира или самия филтър се е прецакал или няколко различни поводи самата регенерация да не се случи....недостатъчна температура на охлаждащата система или развален сензор ,недостатъчна температура преди след кат. или ДПФ или развалени сензори , AGR/EGR залепнал в отворено положение ,запушени или спукани маркучи на турбо ...вакуми и т.н. При появата на тази грешка вече може да забравиш сама да се регенерира и статично дори, затова и не рядко ни се е случвало и други дизел форд коли да трябва да се "излъжем" в смисъл зануляваш лъжеш компютъра ,че автомобила е получил нов ДПФ естествено ти разрешава да изтриеш грешките следователно и да пуснеш статична регенерация която почти никога не се получава от първия път.Спира след известно време без да е готова и отново грешки ,пак наново същото упражнение и така понякога няколко пъти докато се получи.Всичко това става дума за автомобил който се кара на къси разстояния само в градска среда понякога е толкова запушен ,че нищо не става иска се търпение...естествено е проверено ,че всичко останало е ОК.

Да и аз съм за този спукан издишаш маркуч.Проблема е ,че е пластмасов реално е от три части 10см. гумен веднага след турбото ,посредата пластмасовия минава под мотора буквало е залепен до мотора точно там е спукан и последна част който влиза в интерколера също гумен 50см приблежително. Проблема е ,че  във Форд тези трите са едно с един номер се купуват и получаваш и трите цената ще е доста добра.Иначе в интернет се намират ,но само двата гумени.Затова моята идея първо да се опитам да го залепя има такива двукомпонентни лепила за пластмаси лепят се фарове и разни такива неща....надявам се да се получи и да има резултат

схема 6C646B на схемата (1490848)

Някой знае ли дали и как/къде може да се настрои в FORScan освен реалните данни на живо ,да се пуснат и такива сравнителни т.е. какви би трябвало приблизително да бъдат?
Благодаря

Ozzie

Цитат на: Plamen214 в 01 Ноември 2020 16:08:57... как/къде може да се настрои в FORScan освен реалните данни на живо ,да се пуснат и такива сравнителни т.е. какви би трябвало приблизително да бъдат?
Пак там, където се задават какви параметри да се следят. Тези които са дадени "Нещо си desired" са тези които принципно трябва да бъдат постигнати. Не за всички параметри обаче го има.
Ако трябва да се добави нещо, вероятно опира до пренаписване на кода на програмата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Plamen214

Според теб има ли голяма разлика ако се ползва с лаптоп за Windows или Android и телефон?

Ozzie

Не мога да кажа. Ползвам го само на лаптопа, под Windows.
Има хора от форума, които го ползват и под Андроид и телефон, те да кажат.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Plamen214

#6
А аз само с Андроид най често за сега ,може би и заради това някои неща да ги няма
Ще погледна след малко да свържа лаптопа да видя има ли толкова разлика.С андроида си ми е удобно поради факта ,че имам андроид радио на което съм инсталирал и FORScan и така наблюдавам без да се разсейвам.Доста удобно

Update:
Бях да пробвам с лаптопа разлика не можах да хвана такова като desired май въобще нямам.Трябва да споделя ,че и ползвам нормално OBD2 за свръзка без копче е може и това да има значение

Може би имаше едно: EGR_ERR   99.22 %   EGR Differenz zwischen Anforderung und Ist-Zustand  преведено означава "разлика от искано и действително състояние"  Това как да го разбирам почти 100% разлика значи изобщо не е в нормите или е перфектно в нормите?

zloster

През "нормалното OBD2" не са достъпни всички възможни параметри. Там има по-ограничен набор от тях (само най-основните).

EGR_ERR - аз го разбирам като разлика 99.22%. Т.е. много е далече постигнатото от действителното (изобщо не е в нормите).
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/