Центровка на мк4 2.0 тдци

Започната от koill1980, 19 Февруари 2021 12:28:45

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

koill1980

Здравейте, понеже до сега съм нямал дизел ( този ми е първият) може ли да ми кажете дали му се прави някаква финна центровка някъде, дали по ГНП или по ангренажа, понеже след смяна на ангренажен ремък, много взе да чука като аванс при бензинова кола и стана доста по шумна работата на мотора, тоес работи доста твърдо, като старите дизели от 90гд. колата е Мондео мк4 2.0 TDCI  140кс  2007гд


Alexi

нещо не са ти зацепили ремъка както трябва .. реглаж на помпата няма

ivchotr

То това има ли изобщо ГНП като на ТДДИ?!?

Alexi

има помпа за високо налягане ,тя не е ГНП

Мишо

Здравей колега.
Понеже лично съм сменявал ангренажа на такъв мотор поне пет пъти, мога да изкажа мнение. Дано да ти е от полза. Обичам нещата да стават както трябва, и всеки път, независимо че съм го правил сто пъти, отварям Аутодата и следвам всяка стъпка, която е описана. Всеки път. Почти всеки по съвременен двигател, изисква специален инструмент за зацепване. Ако го нямам или е много скъп, или не мога да го намеря под наем, отказвам да правя обслужване на ангренажа. Начина с белези с белия маркер не го харесвам, изобщо. Тоя мотор е сравнително лесен за обслужване на ангренажа, но изисква отново инструменти за зацепване, но комплекта струваше по спомен, нещо от сорта на 30-50 лв. Нищо работа. ГНП-то го върти изпускателния вал, и не би трябвало да има проблем там. Коляновия вал се контрира в ГМТ с един щифт, който влиза в отвор в блока, зад стартера, по посока на скоростната кутия. За по-лесно, в Аутодата пише, да се свали стартера. Разпределителния вал, се контрира с друг щифт, през отвор в зъбното колело и влиза в отвор в главата. Отвора на колелото трябва да е на 4 часа. Има обаче един тънък момент. Понеже едно от колелата трябва да е плаващо, за да може да се обере опъването на ремъка от обтяжната ролка, при тоя мотор това е зъбното колело на коляновия вал. Има шпонка, но на самото колело, шпонковия канал е по-широк от шпонката на вала и позволява въртене на колелото спрямо вала с около зъб, зъб и половина. Обикновено е много трудно да се раздвижи заради ръжда. Ако не се раздвижи, ремъкът остава по натегнат от страната на паразитната ролка, нищо че чрез обтяжната ролка е опънат колкото трябва. Не съм сигурен как са зацепвали мотора, но трябва да отидеш при тия хора и да си проверят работата. Също така, живота на ремъка се съкращава ако е пренатегнат или хлабав.

hienata76

#5
Колега, изчакай да се постопли времето, че и моя работи по-тракащо в студа. Даже без да гледам температурата на таблото го разбирам в движение по шума на мотора, когато падне под +10гр. На топло няма чукалене... и е доста тих.