Теч от казанчето на антифриза, слабо парно, температурата играе стрелката.

Започната от blago777, 05 Февруари 2021 18:49:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

blago777

Здравейте , виждам ,че много хора са доволни от форума ако може да ми помогнете имам следния проблем.Колата е форд мондео 1.8 16в 95г. газ/бензин. Проблема е следния стрелката на температурата играе отива до края на НОРМАЛ .но не влиза в червеното , защото перката се включва,също така и парното е слабо духането си работи нормално ,но топлината е много слаба зимата не се усеща.Бях паркирал барах барах врътката на  парното и изведнъх започна да тече от някъде , установи се че е от казанчето не е спукано никъде пропуска от капачката и капачката като я гледам си е наред.Закарах я на майстор , но не може да установи проблем, като загря и се включи перката отворихме казанчето водата изригна,много загряла, свалихме термостата , но беше отворен и каза ,че не е за смяна според него и така си остана.
Сега се чудя какво да правя за да се оправи проблема ако може някой да ми помогне , да ми даде акъл какво  да се направи няма да е лошо.


ADiDimitrov

Щом парното е слабо а колата загрява имаш или въздух в системата, или запушен голям кръг или и двете в комплект. Трябва здраво промивка.

ivchotr

За да няма парно е възможно радиаторчето в купето да е прогнило във вътрешността си и охлаждащата течност да не обикаля през серпентините, а да минава по най-краткия път. И затова да не загрява. Ако вътрешното радиаторче е с кранче, е възможно то да не пуска загрятата охлаждаща течност през него. Ако няма кранче, проблемни могат да са клапите, които насочват топлия въздух в различни посоки, но ако радиаторчето загрява както трябва, все отнякъде ще духа топло. Дали работи големият кръг се проверява лесно - пипаш входящия и изходящия маркучи на големия радиатор в коша на двигателя и ако са загрели добре, значи големият кръг е о'к. При това положение би трябвало и самият радиатор да е добре загрял по цялата му площ. Ако никъде по "водните" пътища няма пробки за обезвъздушаване, значи системата се обезвъздушава сама. Понякога, при неправилно вързан изпарител на газта се получават аномалии с парното, но ако и той загрява добре, можеш да си сигурен, че не е глътнал въздух. Случват се такива неща, когато изпарителят се намира по-високо от разширителния съд. Ако уредът за температурата е здрав и големият радиатор загрява нормално, но въпреки това стрелката на уреда гони червения сектор, е възможно датчикът за температурата да сдава багажа или първата степен на вентилатора за охлаждане на големия радиатор да не работи. В първия случай е лесно - датчикът се сменя. Във втория случай в краен случай трябва да се смени резисторният блок, който управлява вентилатора. Възможно е и някой кабел или клема да са прегорели и да не контактуват добре и затова първата степен да не работи. Ако тя не работи, радиаторът на практика започва да се охлажда чак когато се включи втората степен и до тогава температурата на охлаждащата течност се покачва, което виждаш и на таблото. Първата степен обикновено се включва около 80 градуса и е по-бавна. Това можеш да го установиш лесно, като оставиш колата да работи на място, отвориш предния капак и следиш кога и как ще се включи вентилаторът. Ако го направи когато стрелката на уреда подгони лютеницата, а вентилаторът се развърти много бързо, работата е ясна. Работи само втората степен.


blago777

Закарах я на друг майстор , той каза че е направил някакъв тест на двигателя с някаква течност и ми показа че трябва да е синя ако е нормално , а моят цвят е някакво бледо зелено , каза че надува и някаква гарнитура е за смяна , купих датчици за стрелката на темперартурата и за перката , но каза че не датчиците работили нормално и не ми ги смени.Иначе е направил някаква промивка сега по бавно загрява,усеща се и някакво парно , но трябва да мина 40км та тогава започва да духа топло не много силно но се усеща топлото. Проблема с теча от казанчето не се оправя , включа ли парното започва да ври каквото е в казанчето няма значение антифриз ли е или вода и започва теч , ако не включа парното много интересно теч няма.Перката се включва като иде до последната буква на НОРМАЛ в началото на Л се включва не знам на колко градуса е това но после се връща по средата на 12ч. след това пак и пак по същия начин , термостата казват че няма уж проблем. Незнам какво да правя освен да сменя датчиците и да видя какво ще стане.Писна ми да давам пари един майстор друг масйтор по 30-40-50 лв на майстор , проблема не се оправя , иначе бая мръсотия са изчистили но пак каквото и да налея всичко си стои кафяво няма изчистване , но проблема е че и започна да глъхне колата и да се запушва когато си иска давам газ а не върви после се оправа после пак го прави идея си нямам какво да правя и като гледам и майсторите идея нямат и накрая незнам.



ivchotr

Ако има сдухана гарнитура, може да надува изгорели газове в охладителната течност. Най-лесната проверка става с газанализатор, който открива газове в течността. Всеки уважаващ себе си сервиз би трябвало да има такъв. Даже в този на Дунев в София го имат, макар някои от механиците да не знаят какво точно правят там. Или поне преди време имаше такива.

Ако вентилаторът се включва преди червения сектор, е възможно да работи само втората степен. Беше добре да забележиш дали се върти зверски или по-бавно. Ако датчикът е изправен, голямата амплитуда на стрелката вероятно свидетелства за работеща само втора степен на вентилатора.

Не виждам връзка между включването на парното и кипенето в разширителния съд. Кипенето там би могло да бъде от компрометиран клапан на капачката или повредена водна помпа.
Не разбрах дали провери как загряват маркучите към радиатора на двигателя и самият той. Това е важно, защото така се разбира най-лесно дали термостатът отваря или не. И съответно дали работи коректно водната помпа. Радиаторчето на парното би трябвало да е вързано на малкия кръг и когато парното е пуснато, чрез него се сваля температурата на охлаждащата течност в двигателя. Има топлоотдаване от него.

Възможно е да се получат аномалии, ако има въздух в системата, затова се увери, че няма пробки за принудително обезвъздушаване. Ако има, ги ползвай за да я обезвъздушиш. Ако няма, би следвало да се обезвъздуши сама. Ако изпарителят е мотиран високо, когато се мъчиш да обезвъздушаваш, е добре да налееш антифриз във всеки един от маркучите му, така че да потече течност от другия свободен край.

И ако очакваш някаква помощ, поне направи всичко, за което пишем. Всеки пропуск оставя неизяснени неща и е трудно така от разстояние да се локализира проблемът. Не сме екстрасенси все пак :D

blago777

Незнам как се казва теста с някаква течност е,но ми направиха и казаха че цвета който показва теста не е такъв какъвто трябва.
Ами вентилатора се включва на края на НОРМАЛ в началото или средата на Л.Не влиза в червеното.Втора степен какво ще рече ,не ми е ясно.Но казаха че уж е наред датчика и термостата , аз купих 2 датчика един за стрелката и един за перката на вентилатора ,но още не съм ги сложил , защото ми казаха ,че уж са наред мойте.
Според мен има нещо свързано с завирането на водата , температурата и парното ,защото ако не пусна парното водата ври , но не тече от казанчето , а пусна ли парното и започва да теч от капачката и водата изчезва, не знам дали е случайно или не , но няколко пъти съм пробвал нарочно да видя и точно така става - не пускам парно няма теч , пускам го и започва.И без това парното е бая слабо ,но сега след като уж направиха някаква промивка , парното се усеща ,но температурната стрелка не отива до средата толкова бързо както преди незнам дали е от студеното време или не ,но сега минавам около 40км. минимум и тогава отлепва от началото и като стигне до средата се усеща слаба топлина от парното , но сигурно това се случва след час каране и повече.Всеки ден различни проблеми , ужас е. И по време на каран глъхне нещо не върви добре давам газ и не зацепва после се оправя след секунди , това го прави когато си иска от време на време няма значение дали е на газ или на бенз.
Маркучите и парното загряват , но бавно след запалване горе долу след 30 мин някаде започват да се затоплят преди това са камък.При градско каране или на място когато стрелката отиде към последната буква, водата заври и се включи перката тогава започват да се затоплят.Термостата казаха ,че е наред за водна помпа не са казали нищо.Направиха ми този тест и казаха .че някаде има гарнитура за смяна и това беше.
Изпарителя не знам каде е ,но ако е това 4бр. сини червени сонди ли как се наричат е на 1-2 см над мотора , ако е там някаде изпарителя може и да е на високо.Майстора последния уж я обезвъздуши ,но аз съм отварял казанчето да наливам пак антифриз и вода няколко пъти след това , не знам дали е обезвъздушена или не в момента , а и незнам как се обезвъздушава освен да стискам маркуча докато спрът да излизат балончета и тогава да затворя капачката.Започна от няколко дни да губи и течността , преди не беше точно оставаше помалко сега изчезва цялата. И почти през ден два трябва да наливам антифриз или вода каквото и да е там , но това мисля че пак е нов проблем до преди 1 седмица толкова течност не губеше.
Да правя нещо разбира се чета какво си ми писал и сам каквото мога правя , но не разбирам , чак толкова много всичко да го правя сам.Ина майсторите акъл давам прочетен оттук , но за сега резултат няма . Ако имаш няква идея откаде е проблема няма да е лошо да споделиш.Много съм благодарен за съветите.

ivchotr

Ми гледай сега - за да губи течност с такива темпове, явно изтича отнякъде. Ако не е в купето, ще е някъде в коша на двигателя. От там, откъдето губи течност, ще гълта и въздух. Това, при положение, че гарнитурата на главата е здрава. Щото ако не е, антифризът ще отива в някой цилиндър, а от там може и в картера, ако не успее да се изпари при изгаряне на горивната смес. Та за да провериш версията за теч в цилиндъра, виж дали се качва нивото на маслото и дали последното хваща "каймак". Ако нивото на маслото не мърда и няма промяна в цвета му, поне ще си сигурен, че сегментите са наред :D При сдухана гарнитура не са изключени описваните симптоми. Ако няма теч от маркучите и радиаторите на двигателя и парното, и от дъното на казанчето, а и маслото е наред, ти предлагам на първо време да смениш капачката на казанчето с нова. Извирането, дето си го забелязал, пак е загуба на течност. И покарай едни стотина километра само на бензин. че не знам какъв модел ти е изпарителя на газта. Някои имат възможност при проблем да вкарват антифриз там, откъдето минава газта и те ти го пак проблем с подобни на твоите симптоми.

blago777

Ами пак ще трябва да я закарам на майсрор , защото нямам канал а и капак има отдолу на двигателя , да я огледаме отдолу и ако няма някакъв маркуч скъсан или от някаде да тече ще е много хубаво , капачката е най-лесната работа да се смени.Маслото преди 2-3 дни го видях и долях малко даже не си е променило цвета и си е там кадето си показваше.Дано да не е гарнитура ,че е много скъп ремионта за кола 95г не си заслужава според мен.Ето снимка на двигателя ако можеш нещо да разбереш по снимката ще е добре.Газовата е фобус.Ще сложа 20 лв бензин и докато не свърши няма да пусна на газ да видим какво ще стане.А датчиците според теб да ги сменям ли на температурната стрелка и на перката , майстора каза че и тези които са сега са си добре и няма смисъл от смяна , но да питам все пак ако не да си ги върна в магазина докато не е е минало много време , че няма да си ги вземат сигурно?

ivchotr

За проверката на евентуално свършила гарнитура ти предлагам да отидеш в сервиз, в който имат газ-анализатор за откриване на изгорели газове в охладителната течност. Има ли прегоряла гарнитура или крива глава, с него почти сигурно ще установят проблема. Ако не открият газове в течността, можеш за сега да го отхвърлиш като възможност.

Тези червените неща върху двигателя не са изпарител, а газовите инжектори. Те впръскват газта в цилиндрите. Изпарителя не го виждам, ама те и снимките ти не са особено качествени. Най-вероятно е монтиран под нивото на разширителния съд. Като свалите гарда отдолу, огледайте хубаво всеки маркуч, който влиза/излиза в/от купето или в/от двигателя. Предполагам, че някъде там са вързали маркучите за изпарителя. Една хлабава скоба може да ти донесе подобни неприятности.

blago777

Да този тест който ми е направил майстора на който цветът от пробата не ми е бил какъвто трябва е бил на газовете и ми каза , че от някоя гарнитура издиша и че надува от някаде и тече от водната помпа, а не от казанчето,и ако искам да изкормя термостата за да може да не загрява докато не изпатка нацяло.Аз пак отидох вчера при него исках да я дигнем на подемника да видим някакъв маркуч да няма спукан , но като ми каза това и лошо ми стана.Направо ужас 500 лв ремонт , незнам ако я карам така колко ще изкара ,но ако го направя този ремонт за такава стара кола не знам дали си струва. Ти какво можеш да ми кажеш като по разбиращ , някакъв акъл да ми дадеш знам ли и аз.Ако махна термостата дали ще се включва перката като иде до края на НОРМАЛА или изобщо няма да загрява дотам не ми е ясно също.


ivchotr

Това за водната помпа май за пръв път го споменаваш. Всъщност голяма част от симтомите се връзват с този теч. Ако якото доливане на охладителна течност е заради теч от водната помпа, ти препоръчвам да я смениш. Ако възнамеряваш да караш колата, де. Това важи и за гарнитурата. Ако колата иначе те кефи - имам предвид окачване, спирачки, динамика, интериор и т.н., прежалваш ги тези 500 лв за ремонт и си я караш още 10 години.
Отговори си на въпроса - би ли я карал тази кола още няколко години, ако не хвърляше водата.
Ако отговорът е да, ремонтирай я. Ако е не, разкарвай я.

Но да караш с течаща помпа не е добре. В един момент ще свърши съвсем, ще блокира и ще се наложи да се прибираш с влака. Или с пътна помощ. За последната ще ти вземат пари като за ремонта, дето се чудиш дали да го правиш.

blago777

Ами чесно да си кажа незнам дали изобщо да правя ремонта за 1 година 2-ри форд купувам първия не изкара и 50 км и му изпатка веригата нещо и този втория не изкара и седмица и той проблемен се оказа за смяна на гарнитура.И на двата по околко 500-600лв струваше ремонта . 900лв купих лятото първия една фиеста дизел за 300 го дадох на моргата отказах се да му правя ремонт , този го купих миналия месец Мондеото пак за 900лви той иска ремонт 500-600лв.Аз ,че не разбирам не разбирам много от коли , правя едно кръгче и на късмет ги купувам то за толкова пари ясно че всички са бараки. Незнам аз ли съм каръка или не ми върви с фордовете,нямам думи.Майстора ми каза ,че ако махна термостата щял да се оправи проблема,но не ми е ясно дали перката ще се включва ако го махна.Също така исках да сменим и водната помпа и ми каза,че няма смисъл само помпата да сменя ,че пак щяло да избие теч и само парите ще си дам.А аз не съм решил още дали да го правя скъпия ремонт или освен да я карам докато не спре и да я дам на моргата незнам нямам идея и възможност за момента , но без кола е лошо с проблемна също. Според теб ако се смени водната помпа дали ,ще спре този теч временно , докато избие отнякаде пак или само ще си дам парите за помпата и ремонта и пак ще тече още на деня , то ако е така наистина няма смисъл да се сменя само водната помпа.Дай някакъв акъл ,като гледам ти по ги разбираш от мен , поне няколко месеца да ме искара докато или я оправя гарнитурата или се откажа не съм решил още ,но ако се сещаш някакъв вариант може да споделиш да видим.

ivchotr

В твоя случай, ако искаш да имаш двигател без проблеми, е необходимо да смениш гарнитурата и водната помпа. Това при положение, че наистина са за смяна, за което се доверяваме на човека, който е направил проверките на живо. Ако всичко друго в двигателя е наред - валове, лагери, бутала, сегменти, клапани и т.н., този двигател ще работи още много години без особени проблеми. За което ще дадеш едни 500 - 600 лв. Даваш ги и се сдобиваш с кола, която няма да ти направи скоро проблем поне с двигателя. Ако не го ремонтираш, рано или късно ще абортира. С парите за ремонта на тази, евентуално би могъл да вземеш пак някоя проблемна кола, която също ще иска ремонт. И пак ще се вкараш във филма с дилемите да го правиш ли, да не го ли правиш... Колко време ще изкара преди да се окучи и т.н.

Предишната ми кола беше набор '92. Аз я купих в края на 2004 г. Подарих я в края на 2019 г. За 15-те години, през които беше при мен, ми е създавала някои проблеми, като най-тежкият беше свързан с подмяна на скоростната кутия. Нейната взе да вие и явно не й оставаше много време. Държах я толкова години, защото си ме кефеше по принцип - широко и стегнато купе, читав двигател, добър разход. Правил съм два пъти алтернатор, веднъж сменях водна помпа, веднъж сменях съединител, веднъж вентилатора на радиатора, поне 5 - 6 пъти кранчето на парното, веднъж радиаторчето на парното, веднъж моторчето на задната чистачка, веднъж потенциометъра на дросела, веднъж ел.брава на шофьорската врата, веднъж помпата в резервоара, веднъж мембрана на клапана за високо налягане, веднъж температурен датчик на двигателя, веднъж лагера на климатика, веднъж задни амортисьори, веднъж тръбопроводите на спирачната система и веднъж лагери с осите на задното окачване. Може и да пропускам нещо. Останалото е било подмяна на консумативи. Но винаги съм имал изправна кола, която не ме е оставяла на път. За тези 15 години имах още няколко коли, които неизменно си заминаваха, макар да бяха също изправни, някои по-мощни или с по-големи багажници, примерно. Просто тази си ме кефеше повече и си я задържах. Подарих я, защото дъното на купето започна да гние и вече не ми се занимаваше. Все пак 15 години не са малко време. Можех да я изкърпя и тогава със сигурност след няколко години щях да имам с какво да ходя по ретро парадите :D

Затова по-горе ти предложих да си отговориш на въпроса доколко те кефи тази кола като цяло, за да решиш дали да дадеш тези пари за ремонт. Другият вариант е да извадиш едни 5 - 6 000 лв и да вземеш нещо на десетина години, което на първо време ще иска само смяна на консумативи. Ако имаш късмет, де.

ADiDimitrov

Колега купуваш коли за по 900 лв. и очакваш нещо??? Ама какво очакваш незнма! За тия пари на всеки му е ясно че ще вземе морга готова за металекса! Несериозно е да очакваш изобщо нещо!