Какво ни чака през 2022г. при ГТП

Започната от ADiDimitrov, 19 Април 2021 16:21:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Жоро Петков

И друго колега, дай от първа ръка инфо. Гледам, че колата ти е на газ/бензин -  на какво те мериха, кое евро ти е по докуемнти и в коя категория попадна?


Alexi

филмирате се .. няма какво да ти мерят в повече тъй като апаратурата с която разполагат е все същата .. тоя стикер е направен с цел да се доят хората още някой лев

ivchotr

Не само. Ами и да спират по тяхно усмотрение колите за в центровете и да ги карат да ползват градския транспорт.

И на мен ми е итересно дали са спазили наредбата и са мерили вредните емисии от колата на колегата при работа само на газ.

zz_stefanov

Колата е от подписа ми евро4. То няма едно към едно връзка с това.
На стикера се вижда 3'та категория. Искаха да задържа 20 секунди на 2000 оборота. Казаха ми да превключа на бензин. Не разбрах дали не мериха и на газ и на бензин, но за CO2 резултата трябва да е един и същ. Обикалят колата с едни таблет/скенери, снемат рама, километраж.... вързани директно с агенцията.
Цена в този пункт 50 лева, аз преминах и първоначален газов преглед + още 50 лева.Времето и да са го увеличили ще да е с 5 минути.

ivchotr

Различни горива са. Няма как резултатът за СО2 да е един и същ. Прави ли им коментар, че трябва да мерят само на газ?

zz_stefanov

Не, не съм. В документите конкретните стойности не са описани. Само категорията.

ADiDimitrov

Его на Чичо италиано си го е написал колко цапа на газ и колко на бензин!! Ама наш проЗд Ганьо решил да ти мери колата на бензин, нищо че не е основни гориво и че не караш на него! Простотии колкото щеш, а ще ми говорят за екология!!!

ivchotr

В допълненията на наредбата някой е седнал и е помислил и съответно е написал какво трябва да бъде направено по време на прегледа. За да мерят и на бензин колите с газови уредби, значи пак някой е наредил да се заобикаля наредбата и то в ущърб на хората. Явно трябва да се вдига врява, защото не отиде ли телевизия да им снима беззаконията, в тази държава нищо не върви както трябва.

Ozzie

Цитат на: ADiDimitrov в 22 Юли 2021 15:39:04Ама наш проЗд Ганьо решил да ти мери колата на бензин, нищо че не е основни гориво и че не караш на него!
по закон, основното гориво не беше ли онова,  за което колата е произведена и излязла от завода? (shy)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Колегата има предвид, че никой не си слага газова уредба за да пали сутрин с нея и после цял ден да кара на бензин.

В наредбата ясно е записано, че щом превозното средство е с уредба да работи на газ, проверката се прави с това гориво. Поне аз не видях изисквания уредбата да е "заводска" или подобни уточнения. Има ли уредба за газ, проверява се на газ. Толкова. До такава степен е написано просто и ясно, че не оставя възможност да се тълкува. Обаче ние сме царе да заобикаляме правилата, а сега явно някой от "високо" е дал нареждане. Не виждам друг вариант. 


hormos

(3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ
или СПГ, за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1
проверките се извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ

Това пише в наредбата за ГТП, както каза и ivchotr 8)

ivchotr

То въпросът е, че май в някои пунктове си карат по старому, без да се интересуват какво пише из наредбите.

zz_stefanov

#42
Някой има ли на газ с кола след 01.09.2009г. да е изкласил до четвърта група?
Моята е с трета група с първоначална  регистрация 13.10.2009 г.

ПС Прочетох го по внимателно, няма как кола фабрично обявена като Евро4 да влезе в четвърта група. там са само Евро 5 и 6

Мирослав Митев

До колегата Алекси.....има вече доста върнати от гтп коли и моита ама заради данъка.
Да бъдем реалисти все пак!

saggy

Моят фокус-2 2011г. е евро 5 и е кат. 4, но не е на газ.

Мирослав Митев

Абе  ако всичко е платено и не пуши много  минаваш само дето плащаш за стикера оше 8)
Да бъдем реалисти все пак!

Мирослав Митев

Ами колега то се вижда с просто око?Пуши ли ти колата спираш и отиваш в бокса  ?!
Да бъдем реалисти все пак!

hotblooded

Цитат на: Мирослав Митев в 09 Ноември 2021 23:11:25
Ами колега то се вижда с просто око?Пуши ли ти колата спираш и отиваш в бокса  ?!
Изобщо не е задължително да пуши колата, за да не отговаря на еко изискванията.
Това, дето са променили наредбата че можеш да минаваш преглед докато двигателя работи на газ, е добре, но пак е със задна мисъл - можеш да минеш на газ, но трябва да е вписана в талона. Ако не е - познахте - пак трябва да минеш през КАТ и да платиш за нов талон.
И още една изненада - сондата в ауспуха мери дали емисиите отговарят на вписаните в талона, ако не са вписани в талона, има една таблица според годините на производство. Но това не е изненада, нали...изненадата е че това е проверка, според която минавате или не минавате прегледа, а еко-категорията ви я лепят според годината на производство и дали е бензин или дизел...  (rofl)
Впрочем, минавах преглед с бензинка, без гЪзово, на която се лигави клапана за картерна вентилация (за 15 000 км доливам литър масло) и за малко да ме върнат, защото в талона ми са вписани какво и колко трябва да излиза от ауспуха (но кавалите от КАТ са пропуснали да напишат евро 4 и са я оставили без категория)...  Получих 3та категория,  на въпроса ми "заради изгорелите газове ли е 3та", отговора беше - изгорелите газове са за "минал / върнат", еко-то е според година на производство "
За първи път на ГТП искаха да видят номер на двигателя, номер на рама, дали няма течове отдолу, дали пожаеогасителя, дали имам аптечка, дали работят чистачки, пръскачки, и реглажа на фаровете.....  А ходя по ГТП от над 20 години
На същият пункт преди година - оставих колата, казаха да мина след час, и я намерих непреместена , но с минат преглед... Явно нещо са ги набрали...

Мирослав Митев

Аз не виждам проблема на колегите какъв е освен в цената ма стикера. И преди се мереха газове .И преди се преглеждаха спирачки. Ама в тая държава каквото и да стане все някой е против. Като с ваксините. Аз съм ваксиниран и ми няма нищо споко ^-^
Да бъдем реалисти все пак!

ivchotr



Мирослав Митев

Хора  знаете ли че ако изригне някой от активните вулкани  в Европа газовете са колкото  за 1  година от колите!
Да бъдем реалисти все пак!

Мирослав Митев

Те дърветата в Амазония  нищо не дават около 6 -7 процента от кислорода.Основно е от  изпарението на водата в океаните,
Да бъдем реалисти все пак!

Alexi

тия неща са така ,само че природните катаклизми не подлежат на контрол ,докато изгорелите газове - да .. колко често изригва вулкан в Европа ?

zz_stefanov

Цитат на: Мирослав Митев в 18 Ноември 2021 00:59:19
Те дърветата в Амазония  нищо не дават около 6 -7 процента от кислорода.Основно е от  изпарението на водата в океаните,
Как изпарението на водата в океаните дава кислород? Водородът къде отива? :-[

Жоро Петков

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_volcanoes_in_Europe
За последните 20 години са 6 изригванията.
Стотици научни изследвания доказват, че автомобилния трафик допринася за не повече от 15% СО2 емиисии, обаче давайте да отнемем колите на хората.
Това, че разни ТЕЦ-ове горят лайна и на документи имат филтри не е проблем, това, че Китай и Индия бълват мегатоново СО2 и цялата менделеева таблица, защото там еконорми няма е ок.
Еврогейския съюз се е превърнал в сбирщина на тотално откъснати от действителността индивиди. Всичко е един лобизъм - на никого не му пука за природата.
Виждате пряко резултата от "зелената" сделка за ел. енергията - цените са в ПЪТИ нагоре. Само и само, защото единствените производители на ядрено гориво са САЩ и Русия и добрите САЩ са казали на Джендърюръпите да не купуват от лошите Рашнаци. 700 млн Европа ще плаща заради простотиите на Китай, Индия и Америките.

За производството на кислород не знам защо всичи продължават да го говорят - без кислород няма да останем. Учените се фокусират върху съхранението на СО2 - дърветата, океаните и водораслите в океаните са най-големия склад за СО2.

Alexi

проблема със замърсяването от колите е много сериозен ,защото са в градовете и го дишат нашите деца ,не само ние .. за това прегледите трябва да се затегнат ,особено спрямо дизелите под евро 5 - високи данъци ,строги прегледи за реалната димност .. докато стане неизгодно да караш подобна кошара ( навън примерно е неизгодно ,за това ги и продават на нас )

Жоро Петков

Смятай в какъв режим работят тия дизеляци - лятото явно няма проблем. Дойде ли зимата минават в режим на ихзвърляне на всичкото насъбрано лятото.
До кога ще продължаваме да си повтаряме мантрата за лошите дизели. Бедните ни съграждани горят каквото им падне в кюмбетата и излизат чудесии по 10+ часа на ден, обаче някой покарал 30-40мин на ден пушилника си е причината въздуха да не се диша.
И аз съм за контрола - неизправни коли не трябва да се допускат, но хайде да не търсим под вола теле. Първо да махнем слона от стаята после ще почнем да доизкусоряваме!

ivchotr

В Шумен не знам как е, но в София периодично се правят изследвания на качеството на въздуха. Последното, за което се сещам, е за периода от началото на 2019 г. до началото на 2020 г. В него е посочено, че най-големият замърсител на въздуха в столицата е прахът по улиците. После следват отоплението на дърва и други. Дялът на автомобилите е едва 9% - https://boulevardbulgaria.bg/articles/nay-golemite-zamarsiteli-na-vazduha-v-sofiya
Наближи ли обаче зимният сезон, излизат я Фандъкова, я някой от зам.-кметовете и се започва с това как автомобилите замърсяват въздуха в София, как трябва да ги спрат, как трябва да им издават екостикери, как синята и зелените зони трябва да стигнат до Околовръстния път... За циганските кюмбета, които горят какво ли не и за немитите с години улици дума не обелват. Никой не обича да се е.е сам в г.за. Или поне Фандъкова изглежда да не е от селффакърите. Стотици пъти съм посочвал, че тази политика на Фандъкова е насочена не толкова към това да се опази въздухът на София чист, защото очевидно автомобилите са сред най-ниско замърсяващите обекти, а за да се вкара стадото в градския транспорт. За него са хвърлени стотици милиони левове, които трябва да се възстановяват.
И освен това смятам, че тази герберска некадърничка трябва да се махне от кметството по най-бързия начин. Ако подчинените й кметове на райони не даваха разрешения за строеж на всеки, който си е поискал такова, въздухът в столицата щеше да е в пъти по-чист. И нямаше да е такава паплач тук. Населението на половин България на практика е съсредоточено в този град. Буквално. Това не е нормално.

Мирослав Митев

Да някои коли изпускат CO2  но не те са проблема. Защо правят депа за боклук и го внасят с огромни контерновози  и?
Да бъдем реалисти все пак!

Водниядух1

Нали знаете приказката; кой каквото да ви говори ,става дума за пари.