Колко литра събират.. скоростната и хидравликата на МК4 ?

Започната от hienata76, 12 Ноември 2020 18:53:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hienata76

Здравейте, след като излязох от филма- смяна и обезвъздушаване на нафтения филтър ??? на ред са смяната на маслата на ръчната скоростна кутия и хидравликата. За избор на масло и за двете.. ще ползвам на   Prista ATF/ Dexron IID. По колко събират, че не ми се колекционират туби по рафтовете в килера ::) 2.0/140кс.


Delta

За кутията (2.2тдци) бях купил 2 л. и стигнаха. ЗА хидравликата е под 1л. но не помня точно колко... дали не беше 0,6 или 0,8л. Но виж спецификациите, не знам тази Приста ОК ли е! Някакво по-особено беше за форда, не е червено!

П.С.
Ето спецификацията за хидравличната теност: WSS-M2C204-A2

hienata76

Цитат на: Delta в 15 Ноември 2020 17:25:42
За кутията (2.2тдци) бях купил 2 л. и стигнаха. ЗА хидравликата е под 1л. но не помня точно колко... дали не беше 0,6 или 0,8л. Но виж спецификациите, не знам тази Приста ОК ли е! Някакво по-особено беше за форда, не е червено!

П.С.
Ето спецификацията за хидравличната теност: WSS-M2C204-A2

Хммм. може и да си прав. Бях прочел, че и за двете не го бърка да е АТФ Dexron2/3, така си и карах Фокуса. Тук нещата да са по различни ::) Прегледах Аутодока и го дават мешено  75W90 и АТФ ??? 
6-speed manual MMT6 (1.8 TDCi, 2.0 TDCi). Manual transmission fluid WSS-M2C200-D2 (1,75 L).
Power Steering Fluid-Mk4 Spec: WSS-M2C204-A2 (Hydraulic Fluid 1384110 5U7J-M2C203-AA) (L?)

hienata76

Попрочетох тук там за проблемите с хидравликата и уплътненията при мондю 4, и се обърках с избора на маслата, че и забърках гипса ??? и стопирах с АТФ-а. Задължително ли трябва да е това оригиналното за Форд, щот друго не ми излиза? Същото и е за кутията... ???

hienata76

Намерих алтернативи на фордовските масла...отговарящи до буква на спец. Утре ще ги ръчам.

Наско

За скоростната кутия на фютката, избрах това
[attach=1]
Скъпичко е маслото, но си заслужава. Скоростите сега включват като гумени. Убеден съм че на кола над 10 год. е добре да се смени, особено ако човек е решил да си я кара по-дълго време.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

hienata76

Докато се ровичках в нета..попаднах на този БЮЛЕТИН -ШУМНА ПОМПА (Въздух в системата). Може на някой да му е полезен 8)

TECHNICAL BULLETIN TB-83

NOTICE ALERT – NOISY PUMP

 
DUE TO HIGH RETURN RATE FOR NOISY PUMPS ON CERTAIN MODELS. AN ANALYSIS WAS CARRIED OUT ON THESE RETURNS. THE OUTCOME OF THE ANALYSIS FOUND THAT THE CAUSE OF THE NOISE IS AIR TRAPPED IN THE STEERING SYSTEM. PLEASE FOLLOW THE FOLLOWING GUIDE LINES TO AVOID THIS ISSUE. FAILING TO DO SO MAY INVALIDATE YOUR WARRANTY.

  VEHICLE INVOLVED:

  FORD MONDEO MK4 & MK5 2.0 TDCI / 2.3 L PETROL / FORD S-MAX 1.8 TDCI, FORD GALAXY 2.0 L PETROL / 1.8 TDCI FROM 2007.

 

  THE INSTRUCTONS BELOW DO NOT SUPERCEED CAR MANUFACURER FITTING RECOMMENDATION.



Issue No. 01

Date 25.08.2014

Author SM

Flushing the system

These instructions must be read before the installation work is started. Faults / failures caused by incorrect bleeding are not covered by the warranty.

 
1.Make sure the pump is mounted correctly and that the belt is aligned (do not connect hoses to pump). 2.Dismount hose (A) and (C) from the reservoir. 3.Clean out the reservoir and make sure all sediment / contamination have been removed. (This section is not relevant for pumps 4.Mount hose (A) to the reservoir and place a suitable tray/can under end of hose (A). 5.Fill the reservoir with the recommended steering fluid until it runs out of the hose clean (The hose should be replaced if the fluid 6.Connect hose (A) to the pump and connect hose (B) to the pressure side of the pump.  7.Dismount hose (B) from the rack and place a tray/can underneath it.  8.Disconnect the ignition "+ Positive" to the ignition coil (see note below) and fill the reservoir with the correct steering fluid.  9.Rotate the engine with the starter motor until clean fluid runs out of the hose (B). Make sure to always top up the reservoir with 10.Mount hose (B) to the rack. Top up the reservoir with power steering fluid and place a suitable tray/can under the end of hose 11.Rotate the engine with the starter motor until the clean fluid is running out of hose (C) (The hose should be replaced if the fluid 12.Mount hose (C) to the reservoir and top up the reservoir if necessary. The system is now bled through.  13.IMPORTANT: SYSTEM NEEDS TO BE FREE OF AIR (BLEED FULLY). AFTER BLEEDING, IF THE PUMP IS NOISY, THEN IT IS LIKELY THAT AIR IS TRAPPED WITHIN THE SYSTEM THEREFORE REPEAT ALL OPERATIONS FROM STEP 2.

Note: On older diesel vehicles the stopping function's electromagnetic valve will disconnect.   On newer diesel vehicles the disconnection will cause a note of defect to be stored in the vehicle.  Inform the owner, so he can have the note erased at the next service check up. Here are some options: CDI - Disconnect the cam sensor (by the valve cover)  JTD - Disconnect the crank sensor (by the flywheel or by the pulley) HDI - Disconnect the cam sensor (by the valve cover, - pulley side) TDI/SDI - Dismount the ignition relay in the fuse box. TDCI - Mondeo, dismount relay K163 in the fuse box by the battery Focus,  dismount relay K4 in the relay box. Transit,  dismount fuse P93 in the fuse box by the battery