Съвети за покупка на Мондео МК4

Започната от krim, 01 Юни 2013 23:47:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

hotblooded

 2.3 на Мондео Мк4 е доста спънат, като ускорение и вървеж е все едно 1.8tdci, а гори 3 пъти повече.


Георги Кормевски

Значи да се насоча към 2.0 дизел!?! Някви мнения за тези които са на бг пазара имате ли? Д си спестя малко обикаляне?

niki-25

Въобще не е спънат автомобил, да няма турбо, но за този мото и това купе си върви доста прилично. На дълго си моята кола харчи 10/100 газ, какво да искам повече. Колега ако не намериш читав дизел ще си биеш главата и ще се проклеш защо си го взел. Аз лично го карам от една година и съм доста доволен от 2.3 мотора, от средата на юли съм му сложил ГИ и вече съм навъртял 5000км. Ако си намериш бензиново Мондео и ти хареса го взимай няма да сгрешиш, удоволствието да караш автоматик в задръстванията е голям кеф.

dukov84

Здравейте,

Утре ще ходя да гледам Ford Mondeo 2.0 TDCi 140 коня. Първа регистрация 2014г. Колата е била служебна и е на реални километри 80 000. Остава още 1г. гаранция от производител. Какво ви е мнението за двигателя и като цяло за автомобила?

hotblooded

Цитат на: dukov84 в 24 Октомври 2017 20:51:31
Здравейте,

Утре ще ходя да гледам Ford Mondeo 2.0 TDCi 140 коня. Първа регистрация 2014г. Колата е била служебна и е на реални километри 80 000. Остава още 1г. гаранция от производител. Какво ви е мнението за двигателя и като цяло за автомобила?
Перфектен избор.

Георги Кормевски

Някой ще ми обясни ли разликата в двете мондеота!?! Мк4 едното 2.0тдци 130к.с и 2.0тдци 140к.с и двете автоматици!?!

hotblooded

В началото на производството (2007) двигателя е с намалена мощност, реално е един и същ

Георги Кормевски

А относно скоростната кутия има ли разлика и ако има коя е по читава? ????

nuHaKoJIaga

Здравейте,
Някой може ли да сподели относно проблемите с хидравликата на МК4 през първите години(2007-2008) какви са симптомите и ориенитовъчно какви са цените за отстраняване на проблемите. Четох по английските форуми за 2.0 tdci(конкретно от него се интересувам), че вариантите за проблем са или хидравличната помпа да е за смяна, или някакъв филтър на казанчето за хидравлична течност се задръства и не пропуска качествено, като решението е да се смени казанчето+филтъра и цялостна промивка.
Гледах днес едно Мондео, което току що запалено и на място, при всяко завъртане на волана се усилваше шума от към двигателя. В движение не се усеща или чува нищо, работи си отлично колата, единствено ме притеснява този шум, който наподобява шума на помпата, когато се навие до край волана на всяка една кола. При всички положения ще закарам колата в МП за преглед преди евентуална покупка, но все пак искам да съм подготвен, защото едва ли там ще направя потенциален такъв ремонт.

Alexi

уплътнение в помпата се разпада и задръства филтъра .. в резултат след време помпата се скапва ,както и рейката .. почистване на филтъра няма да реши проблема ,рециклиране на рейка и нова/втора употреба помпа ,както и нов разширителен съд .. засегнати са реално всички мк4 ,като след 2009 проблема се наблюдава много по рядко


jo_jo

Има ли нещо превантивно, което може да се направи/провери? Аз на място като завъртя има лек шум, но винаги съм си мислел, че е нормален.

Alexi

не е нормално да има шум .. ако течността е черна ,или по тежък волан значи е почнал тоя процес при тебе ..

anikolov

Две Мондеота  4 съм имал и двете са така. Не са се случили проблеми, леко се чува шум. Единият беше чисто нов. Сега на втория съм решил ей така за експеримент да дам 100 лв. да сменя казанчето и течността да видим какво ще стане. Поздрави!

Pyrhel

Разделих поста на Anikolov за хидравликата в нова тема.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

pakumba

Колеги,
някой да има проблем с ръжди на МК4, питам, защото видях едно Монди, което се вижаше отдолу как е в ръжда, после се разрових и има инфо от Англия и Германия как коли на по 1-2 години ги е подпукала отдолу ръждата, особено по задния мост. Даже бях гледал и обява на купувана от БГ кола с дупки по праговете....
За колите от Германия, Австрия и Швейцария ми е ясно, че са доста по-предразположени, въпроса ми е дали моделя като цяло има такива грижи...

Vesel

Моето е на 11 години, карано е само в България и до сега няма проблеми с ръждата. Гърнето обаче утре ще го сменям че поизгнило тук-там. 11 години си е добре за едно гърне  :D

Borovo

Привет на всички във форума!
Съвсем нов съм в този форуми и с доста малки познания относно коментирания автомобил.Насочил съм се към закупуването на Mondeo Mk4 2007-2010 год.,вероятно diesel поради причината,че са по често срещани и ще имам по голяма възможност за избор.
Така,общо взето си направих труда да изчета всичко изписано за Мк4,но никъде не намирам систематизирана информация относно въпроса,който ме интересува,а именно.
Може ли някой компетентен колега да изброи нивата на оборудване и какво включват те?
Къде по автомобила пише какво ниво на оборудване е за да знам какво и къде да търся?
Утре ще ходя да гледам един Ford Mondeo 1,8 TDCI ,125 к.с. и искам да попитам той има ли DPF(или как се казва там филтър) за твърди частици?Двигателя с верига ли е или с ремък?
Благодаря на всички отзовали се с пожелания за милиони безаварийни километри!

Alexi

Това за нивата на оборудване едва ли питаш сериозно  :D 1.8 е с ремък ,ДПФ вероятно има ако не е изрязан

Borovo

Не се шегувам,питам най сериозно!
Просто не съм запознат и искам да знам какви екстри мога да очаквам.
Благодаря!

Alexi

никой няма да седне да ти ги пише тия неща колега ,при Титаниум са 3-4 страници екстрите примерно .. а и никой не ги знае наизуст - взимаш номера на рамата ,пускаш го в някой ВИН декодер и ще видиш какви екстри има


Borovo

Супер,3-4 страници екстри!
Това означава,че за 4-5000 евро ще си купя еквивалент на Maybach!
Благодаря ти колега!
Ще се поровя в нета да чета още.

anikolov

Колега, остави какви са точно екстрите, ами помисли, че за 4-5 хил. евро няма да можеш да си вземеш запазен пекзмпляр на сносни километри! Или челен удар или 300 -400 хил км. Иначе търси Титаниум. Достатъчно екстри има. Ако намериш Титаниум Х или S още по-добре. Но последните две за тези пари - няма да е. Поздрави и успех с покупката!

Borovo

Има...ще намеря!
До 5000 евро има доста добри екземпляри на до 200к.
Ще обясня защо задавам толкова елементарни въпроси и съм тръгнал да купувам такава кола без да знам нищо за нея.Три коли ми откраднаха в България по време на
летните ми почивки и остави колите ами ми ги крадят в началото на почивката,с което ми я развалят,защото оставам без кола.Сега съм решил да се прибера с нещо,което е по малко вероятно да ми го откраднат.
Фаворита ми е Honda Accord 7,но и тук не мога да намеря читава такава.После гледах Toyota Avensis 2,но колкото и голяма да изглежда отвън,вътре на мен ми е доста тесничка.
В такова mondeo даже не съм се качвал,но дано ми свърши работа.
Забелязвам,че има два модела арматурни табла.
Едното е с два кръгли циферблата,в които са поместени километража и оборотомера.Другото е с цяло табло и с по голям (вероятно бордкомп.)поместен вътре.
Каква е разликата и кое повече се доближава до Maybach?

anikolov

От Титаниум нагоре са с Конверс +/големия дисплей/. Колата е много щирока и се пътува разкошно на дълъг път. Ако сравняваме с този клас, не Мерцедес, Ауди ит.н. За това, което говориш, ще ти свърши перфектна работа.

nor4ik

Здравейте колеги,
някой може ли да сподели мнение относно двигател на Мондео 4 / 1,6 tdci - 115ps /
Поздрави !!!

V.Buzev

Това трябва да е Пежо двигателя 1,6 HDI 115.
Водят го за доста безпроблемен и икономичен, но в това тежко купе на Мондео едва ли.
Това е екзотика да намериш Мондео мк4 с този двигател!

vorpatril

#146
Здравейте и от мен, като нов член на виртуалната общност!

Време е за "нова" кола, тъй като ми трябва комби вече. Фокусникът (2005, 1.6, 100 к.с.) си изпя песента.

Имам проблем - не мога да се разделя с газта. Правя си всякакви сметки, но със стила ми на каране (умерено агресивен, 110-120 извънградско, 150-160 на магистрала, между 20 и 30 хил.км на година) не мога да прежаля 7+ литра на някоя нова турбинка/дизеляк. Поради тази причина съм решил да търся Мондео, 2.0 145 к.с. В България, разбира се, няма такива. Оказва се, че и в Германия няма много такива, а тези, които има, са на..хм...доста солидни цени.

Молбата ми към Вас, колеги е следната:

- Къде в София биха могли да монтират читава газова система на подобен автомобил?
- Каква е разликата между Мондео-то преди фейслифта (2010 г.) и след? Правя уговорката, че съм чел отчасти материали по темата.
- Какво мислите за следните актуални обяви в немското "мобиле":

(link)

(link)

(link)

(link)

(link) - особено внимание към тази? струва ми се нереална

(link)

- Какви съвети/насоки/линкове към теми бихте ми дали, свързани със закупуване на Мондео от Германия (Швейцария? Италия? Холандия?).

Оценявам времето и вниманието на Общността към въпросите ми и предварително благодаря за предоставената информация и помощ!

Д.


al_lukano

#147
Със 140 коня без турбина тая кола е мъртвец. Погледни Екобууст 150 коня - не съм убеден че е лесно да им се сложи газ обаче:).

vorpatril

Благодаря за мнението, но не съм съгласен. В момента карам Фокус 1.6 със 100 умрели магарета на газ, което по каталог е 12 сек./100 км/ч., а Мондео-то дават 10.3.

Pyrhel

И аз не съм, съвсем нормално си върви, ако е в ред.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.