Още един не-форд, Тойота Приус

Започната от Pyrhel, 06 Април 2017 23:58:09

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Pyrhel

Днес намерих джанти за зимата - странна сделка малко: джантите са в доста лошо състояние, ще трябва да ги стържа и боядисвам. Имат и гуми на тях, Bridgestone на 3 години и 50%, но мекички, бих ги карал още 1-2 сезона (и чак тогава в олх :)) ), но пък комплекта го взех на цена като за тенекета и реших, че не е редно да го изпусна.

Какво ще кажете за боядисването - сребърен феролит, за да станат като старите джанти на VW или черни?

Ей ги гумите, пък за джантите ще пусна отделен пост за прогреса:
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


didon80

Хубави гуми, имам същия модел....

Mondeicho

За три години наполовина грайфер значи, че колата е карана прилично зимата(или и лятото), аз на 4-5 сезона не им стигам половината. Както казваш обаче цената е определяща в случая (rofl)
Колкото до джантите, защо сребърен феролит, седи много грубо-изтъркване до основа, шприц кит и един хубав спрей няколко слоя и накрая лак пак няколко слоя и си караш зимите...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Ааа, без лак да не се чупи при слагането на баланса. По същата причина се спирам за сребърния феролит, че става по-дебел слой и може би ще се люпи като се слага баланса. Иначе търкане, ръждопреобразувател, грунд и сребърен феролит са ми чарковете отдолу на Сиерата - щанги, кардан, носачи, полуоски и т.н., добре стои, в него има и лак та е доста прилично:





Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Как ще се чупи от баланса??? ???
Досега съм нямал проблеми с това. Пък и напоследък слагам само от лепящите баланси, че другите много ме дразнят визуално. Ти си преценяваш разбира се как да действаш...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

лака тряа се изпече инак е ала бала .. а това вече усложнява

Pyrhel

#66
Както горе писах, джантите са в потресаващо състояние. Някой ахмак ги е боядисал с нещо като въглен (цапа!) върху ръждата:
[attach=1] [attach=2]

Изчегъртах с телената четка и бормашината. Не се вторачвах особено - ако исках хубави джанти, щях да взема алуминиеви. Тук целта беше за най-много 100лв психологическа граница, да имам 4 джанти с гуми :))
[attach=3] [attach=4]

Вълшебния ръждопреобразувател... Буквално чудеса прави.
[attach=5] [attach=6]

Трудното и мръсно приключи, след ден мога да мажа с грунд или 3 в 1. Все още се чудя за цвета, ама май ще ги направя със сребърен феролит, по-циганско ще е :)) (pwnd)
[attach=7]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

didon80

Направи ги черен лак и после едни хубави тасове и от далече ще изглежда като с алуминиеви! Аз така бях направил и добре стоеше.

Pyrhel

20-25лв за тасове? :)) Даже имах 2 комплекта оригинални от предишни коли и тия дни ги продадох за по 50лв. :))
Тая кола съм я взел да ми бърка най-малко в джоба, не ми се дава и 1лв за нещо, различно от гориво. Затова и вариантите за боя са малко - само това имам изостанало. :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

според мен не е трябвало да ги пипаш изобщо ,просто едни тасове от 15 лв и се успиват :)


Pyrhel

#70
Утре стават 6 месеца откакто е в мен. Последните 2 месеца почти не съм я карал, че бях главно с други коли и километрите ни заедно са още около 13'000. Днес остана време и разглобих батерията да й тествам клетките с товар - оказа се, че нито една не е сгънала, което ме изненада. Очаквах 2 до 6 да има клекнали. Обаче има небалансирани, а изобщо не ми се занимава да правя домашни работи за разряд/заряд. Затова питах в ТМ Ауто, разбира се не са купили "скъпото" зарядно, което разрежда - бих им я оставил за няколко дни да й направят 3-4 цикъла... Принципно е по-добре да са на едно ниво, не разбрах защо става така, май от малко каране. Често срещано е и в Щатите има специализирани за целта разряд-зарядни с подготвена инсталация, ама после какво да ги правя и по-скоро ще сваля цялата батерия и ще я превържа по подходящ начин в нас и ще направя циклите за седмица с моторджийско зарядно и 2 крушки 220v 60w. Догодина... Примерно (dance)

Цитат на: Alexi в 06 Септември 2017 08:52:41
според мен не е трябвало да ги пипаш изобщо ,просто едни тасове от 15 лв и се успиват :)
Бяха си зле джантите, искаха намеса. Тасове - ако намеря около дупките зимата - ще сложа каквито ми е отредила съдбата (tooth)
След търкането, при което на първата се старах и после (censured), дойде ред на грунда. Май и тука се вижда колко се старах с облепване, особено на вентилите... (tooth)
[attach=1]

В крайна сметка реших да са черни да не хареса някой тъз шукар сребърна жанта за каруцата, буквално. Ето ги готови, доста далеч от добре, но за 100 кинта комплекта и 0 за изостанали бои с изтекъл срок са 6+. Вентилите станаха пак черни (tooth)
[attach=2]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

didon80

Доста пробег само за половин година. Аз правя толкова за една година. Иначе джантите са се получили добре в черно. Остава да ги слагаш вече че времето хладно...

Pyrhel

#72
Време е за масло, тоя път ще е само то и маслен. Интересно, че въздушният не е за смяна, сигурно защото не тропа на високи обороти. Чета, че по чистите места хората карат по 70 хил км с един въздушен ??? А на купето го минах с прахосмукачката (tooth)

Маслото с тоя вискозитет е като водичка, бутнах го във фризера на -24 за тест - уж видимо не се промени.

А след 2-3 седмици ще има и голяма изненада  (stir)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

#73
Днеска си викам "тия отпадъци, дето ги взех за 100 лв, що да не ги пусна за 300 и ако мине номера да взема нови..." - за гумите и джантите, които взех и боядисвах :))
Та, снимах ги днес - гумите 200, джантите 100 и преди малко дойде един и отнесе гумите за 196... 4лв демонтаж :D
Харесах си и едни джанти, мисля тая седмица да отида и до Диана за гуми, 4 за мене, другите - където се чудех за украинските. В крайна сметка ще са 2 комплекта Кумхо или Вредщайн, няма да рискувам с Белшина, Премиорри и подобни.

Потресен съм какви лайна се продават втора употреба и като излезне нещо по-читаво отлита за няколко часа. Примерно гуми, карани 2 години - 280 лв, нови - 310... Гуми на 7 години - 200лв... Някой дали ги купува тия боклуци - ако чак толкова пари не достигат, трябва ли изобщо да имаш кола, че да счупиш нечия чужда, като не можеш да спреш... Ако се купуват такива гуми, значи всичко е лайняно по тая кола - дискове, накладки, маркучи... Баси отчайващото положение и липса на какъвто и да е контрол (omg)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

точно така е .. мнозина мислят ,че втора употреба "маркови" 10г гуми са по добри от нови ..

Pyrhel

Цитат на: Pyrhel в 07 Октомври 2017 23:31:18А след 2-3 седмици ще има и голяма изненада  (stir)
Вместо чип-тунинг - батерия тунинг (rock) Като видях, че клетките на моята не са балансирани разрових и праснах джакпота - батериите с всички модули, окабеляване, сензори, релета, резистори, задната keyless антена и охлаждането от Lexus CT200h 2016 година на 27 хил км за изключително добра цена.

Днес пристигна на палето, разглобих абсолютно всичко, измих го, смазах лагерите на турбинката, сглобих обратно. Медните свързващи пластини ги оставих да накиснат да падне окиса от тях - първо във фосфорна киселина (последната снимка - как "шупна"), позатърках и после отлях от стар акумулатор и сега са в неговата, заедно със свързващите гайки. Интересно, че пластините бяха много по-зле от моите...

28те модула са като нови - абс. еднакво напрежение без (7.58v) и с 10 сек. 55w товар (7.49) и то след 5 месеца висене - ударена и седяла да се разправят със застрахователите.

Утре досглобявам и хвърлям в колата, а пък с моята ще си поиграя с балансирането и отива в олх и ebay на части.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

exclusiveremix

Какво значи Небалансирани?Заряда е различен във всички клетки или удря дисбаланса и почва колата да ходи наляво надясно (rofl)?И ппц какъв е живота на тея батерии,наслушах се че на лексус джип на 3тата година си сменили по гаранция?
Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

Pyrhel

#77
Различен заряд в модулите (тия правоъгълните се наричат модули, те са 28, а във всеки модул има по 4 клетки). Пред мен е листа от моята като я мерих - между 7.80 и 7.93v бяха. Балансирането е да се разредят и заредят няколко пъти до определени стойности, но колата не може да го направи сама, затова се използва външно зарядно. За жалост, без тая батерия, колата не може да се движи, та 3-4-5 дена докато минат циклите е паметник

За 3 години абсурд да сгъне батерия, не случайно Тойота дават 10-годишна гаранция. Разбира се, има случаи с разни дефектни модули, но в никакъв случай не е често. Доста време започнах да прекарвам в Priuschat - това е форумЪТ за тия коли - има супер запознати и доста напред с материала хора и там има още от първите Приуси (1997 година) с оригиналните батерии на по над 800 хил км. Не съм видял някой да смени модули преди 300 хил км. До колкото чета, животът на батерията не зависи толкова от пробега, а от климата, където е карана. По топлите места сгъват най-бързо и то най-вече ако колата НЕ се кара, а седи на жегата. Като цяло всеобщото мнение е, че батериите обичат да се карат, да не живеят при температури в крайностите и да имат много цикли, отколкото да стоят в покой. Обикновено проблемите се оправят с до 4-6 модула, така че в никакъв случай не е нещо скъпо или страшно, ако не се ходи в официалния сервиз. Там сменят всичко наведнъж, не тестват и не разделят батерията.

Та, смятай тия клозети, които се внасят тука и им гърмят модули от батериите на какъв пробег са :) Масово са бивши Убер коли - не можеш да ги познаеш по нищо дали са били таксита... Болшинството от френските Приуси тука са такива :)

Извадих пластините от киселината, измих ги и лъснаха. Утре само завивам милионите гайки и почвам да разглобявам в колата да сложа лексусовата - да имам и аз нещо премиум (tooth)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dagestan

Приуса не е ли с междуболтово 5х100? Ако е с такова, защо не вземеш джанти от VAG - намират се и по 15лв/бр, за 20лв/бр ще си намериш и с перфектна боя.

Pyrhel

Точно, но ВАГ са с по-голям централен и не искам втулки.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Pyrhel

Доста се чудих какви и днес грабнах отново 15" тенекета за зимата, но в далеч по-добро с-ние от предишните. 2 са нови, 2 тук-там имат някоя незначителна забележка + неразопаковани българо-китайски тасове. Сметката е 100 лв за предишния комлект и като се отказах го продадох за 266, тия с тасовете са 98, намерих и 4 нови, неслагани Гиславед-а ДОТ 16 за 180лв (ДОТ 17 са 280). Реших да опитам дали мога да имам адекватни гуми с джанти за 0 лв - купих едни 16ки за 120 и заминаха за 200 (tooth) До тук зимното обуване излезна 32лв тотал (т.е. 32 лв съм вътре), трябва да превъртя още едни гуми и ще има и за 10-20л бензин (tooth) (pwnd)

Хвала на преебалника, базар.бг и всички отчаяни хора, за които колата е даденост, а не лукс. Благодарение на тях, отпадъците заминаха на безобразно високи цени. За баща ми взех нови зимни Кумхо, старите му са с 6.4мм грайфер, но на дърво и бях сигурен, че ще отлетят в преебалника и те... Сериозно почвам да се замислям да взема бус и докато се разхождам, да събирам изхвърлени гуми от Европа, след което да ги продавам тука (omg) Не е топлата вода това, а доста разпространен нашенски "бизнес модел"... Не е луд тоя, дето яде баницата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

exclusiveremix

Ford Focus Ecoboost Red Edition
Ford Fiesta TDCI Black&White

didon80

Далавера да има.....
Иначе е приятно за джоба да вземеш гуми на един сезон от висок клас на 1/5 от цената им като нови.

Pyrhel

Цитат на: Pyrhel в 31 Октомври 2017 20:37:30Днес от Хасково към София темпоматът в частта от включването от АМ Марица до Пловдив беше на 140, че дясната лента е адски разбита, останалото беше на 110, имах и около 200-230кг товар, даде 5.3/100, нещо прекалено много ми се вижда, не знам дали е възможно от вятъра да е...

Цитат на: BillyBADBoy в 31 Октомври 2017 20:57:41Вятърът също е фактор, защото ти е бил насрещен (западен) и при скорост ок. 20-30 км/ч реално все едно си карал 140-170 км/ч

Вчера заредих от това пътуване - ~400км магистрала, ~300км градско и ~60км извънградско, Пловдив-Асеновград с ненормално задръстване - 10км за час и половина, в София също имаше сериозен трафик тия дни - 5л/100 бенз. С новата батерия намирам разлика - с регенеративното спиране се зарежда по-бавно (което е добър показател) и ми се струва, че издържа повече време в задръстване и придвижване.

Яд ме е, че не я пуснах на "мерилото" със старата батерия, защото с тази и това управление ми се струва, че рита повече при старт в PWR режима. Тунянг, йо (rofl)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

BillyBADBoy

Разходът е ок предвид многото магистрално каране.

Чисто градско засичал ли си я? 4/100 не трябва да са и проблем.

Pyrhel

Чисто градско с тая батерия не съм. Имал съм резервоари без излизане от Сф, но беше през жегата и разходът там беше между 5 и 6.1/100.
Втория трип го нулирам по-често и разход 4/100 при истинско градско не мога да докарам, по-скоро около 4.5-4.8 до 5. Разход под 3.5/100 постигам вечер, когато няма много трафик, не дразня останалите с бавно ускорение и намалявне и светофарите се преценяват отдалеч. Имах по-големи очаквания за градското...

Днес сложих зимните гуми. На колата не са Гиславедите от по-горе, а Барум Поларис 3.
Гуми, джанти, тасове, монтаж, баланс - точно 200лв, а след експеримента с циганиите съм и малко напред (dance)

След като свалих алуминиевите джанти ги позатърках - имаха сериозен кафяв слой мизерия, който съм сигурен, че е от ден 1, но светнаха. Не ми се занимаваше с лепенките от баланса, те ще са нататък или напролет.

Взех я с отлични гуми - Pirelli P Zero Nero 215/45/17 ДОТ 15 и 7мм грайфер, държат страхотно, но са ааадски шумни - като сложих лайняния Барум - все едно не се движа. И вероятно ще заминат за преебалника, трябва да разгледам и за лятото.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ozzie

В Lidl-а имаше преди време едни капчаки с маркировка, която показва кое колело, кое място заема- предно или задно, дясно или ляво. Ама не карам с тях, че да не си ги хареса някой. Слагам ги на комплекта които съм търкалял до момента.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Пламен Петров

Много добра тема - изчетох я с интерес!
И аз съм се возил в подобен автомобил - усещането е наистина малко странно, явно това се наблюдава при повечето които влизат за първи път.
За разхода малко се учудвам - тръби се на всякъде колко е икономична, а явно реалността е друга.
Ще следя и за в бъдеще написаното, успех и много безаварийни километри на собственика!

Pyrhel

Благодаря! (beer)

Разходът много зависи как се кара - стандартно градско е около 5.2, ако карам икономично - 4.4. Закачам една снимка с графика в задръстването - всяка колона е репрезентация на разхода в продължение на една минута, количките са регенерирана енергия, цялата графика е за последните 15 минути. Разходът е бил 10+л/100 в продължение на 1 минута, а в продължение на 2 минути - 5л/100. Останалите 12мин, разходът е 0/100, като парното и климатика са пуснати заради студа и влагата. Карах по-бавно този път и резутатът е видим - 440км градско с разход 4.4/100. При същите условия съм убеден, че конвенционален бензин не би дал по-малко от 7.5/100

Нагоре не помня дали писах - антифризът минава освен през охладителя на ЕГР и през топлообменник, сложен отдолу на ауспуха. Загрява изключително бързо и може да се каже, че почва да духа топло почти веднага. Прочетох, че моделите за студените страни имат "термос за антифриза" - кръга на двигателя (има 2 казана за антифриз, втория е за инвертор/конвертор-а) минава през буквално термос, който задържа топъл антифриз и после при запалване се смесва с вече изтиналия, което също подпомагало по-бързото загряване. При мен няма такова нещо, но ми хареса хитрото решение.

Онзи ден на снега нямах проблеми, не че беше много... Обаче ще бера ядове ако падне повече - много е ниска, при 1 педя сняг бутах с бронята.

Потресаващо е, че няма лампа за ниско ниво на течността за чистачки. Не показва и нивото колко е. В гърловината има разграфена клечка, по която се гледа.

Очаквах доста неприятно поведение от малките и тесни гумички, но се преставят изненадващо добре, засега съм доволен.

И засега толкоз - нищо ново или различно. Напоследък не я карам много, откакто свърши топлото време не минавам и 700км на месец.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Лампичка за нивото на течноста за чистачки не е толкова болка за умиране, аз предпочитам вместо нея да имам за антифриза (rofl)
Иначе браво за изчерпателната тема, така се придобива представа за тези автомобили. С интерес чакам да се появи и да пише някой за една чисто електрическа кола... ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.