Сивчо-Mk 4 Escort '88 от 1,4 до към XR3i

Започната от cvhmotorsport, 02 Ноември 2016 23:27:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

cvhmotorsport

Моята си кола, преродена и понаправена вече три години при мен.
Ескорт 88 година 1.4 браво, съдържащ единствена екстра парно с 4 джанти Xr3 от мк3.

    Доста хора питат защо това, а не нещо друго. Доста викат колко върви, колко коня бил и всякакъв друг вид коментари (хеит).
Но накратко от малък бях влюбен в тези стари ескорти, тогава може би не толква стари. И в един слънчев ден взех, че намерих един такъв. Продадоха ми го, понеже съединителя беше зле и оттам се започна всичко.
   Ескорт 88 година 1.4 браво, съдържащ единствена екстра парно с 4 джанти Xr3 от мк3. След разглобка отвътре излезе оригинален съединител от 88 година, издържал 206 хиляди км. На колкото купих колата. Това с километрите беше добре дошло, може би и то е факта че този автомобил е със доста запазено купе, въпреки годнките си.
Началното състояние в което я купих:

http://porshe962.snimka.bg/automobiles/my-ford-escort-mk4-1-4-bravo.727620.29568996

Може би доста хора биха изхвърлили колата още в началото след като са я купили, понеже се оказа че проблемите никнат като гъби. Което е поради факта, че е на реални километри и всичко по нея беше оригинално. Но колата е моя и с добър гръб зад мен се движи все още.
След смяната на съединителя се мина смяна на четири амортисьора, поради факта че задните имаха собствено мнение за пътя след 130км/ч.

Колата при покупката имаше следните данни:
1.4 73 коня карбураторен с ръчен смукач и газова уредба.
0-100 км/ч - 15 секунди
Максимална скорост - 155 км/ч с двама човека
Което беше доста зле спрямо каталожните данни.

http://www.vbox7.com/play:34546bab82

Продължи се със смяна на вътрешни елементи като табло, часовник от джия, електрически джамчета и разни такива щуротии, подпомагащи кефа.

Оттам се направи бързо отваряне на капак клапани и разглеждане какво има като разпределителен вал и повдигачи. Слагане на вал от xr3 + няколко подменени повдигача и пълна пренастройка на всичко (делко, карбуратор, смеси).
По-къса скоростна кутия
Оттам колата живна много и започна да върви
0-100 за 13,5
Максимална скорост 175-178км/ч

https://www.vbox7.com/play:f6b052775e

Като това беше и максимума на 1,4 мотора, който бе достигнат без отваряне, понеже имаше ниска компресия от 6 до10. Беше замислено отваряне, но за съжаление няколко проблема го засилиха и... Заради грешна настройка на аванса в миналото излезе малко проблемче...





Така приключи добрия 1.4, който от 0-40 беше по-бърз дори от новият мотор.
От един приятел с хр2 карбураторна фиеста се сдобих с втора ръка мотор. Пълно отваряне и ревизия и връщане на пътя.

Първите проби бяха с доста голям плюс, колата вървеше в пъти повече, а гореше и по-малко заради доброто състояние на мотора.
0-100 ги правеше за  10-тина секунди и то не с най-добрите гуми, но така и не съм снимал когато беше във върхова версия.

https://www.vbox7.com/play:fd9e2e7023

максималната скорост беше 190 км/ч
https://www.vbox7.com/play:f196143bf5

Като моята целта при покупката на колата беше да може да се движи със 190 км/ч  дълго време и това беше изпълнено.

Но всяко хубаво нещо има своят проблем...
Тампоните на носачите изкараха 7000км, следващите около 10к. Вбесяваща работа, но там решението беше полиуретанови тампони  и оттогава вече 25к не са мръднали. След тях стабилизираща щанга от хр3. След нея взех пружини, чаках за тях само 2 месеца, понеже в България нямало усилени. Те бяха за нормален ескорт и така колата се вдигна доста над земята, което даде негативно време на писта, но пък за нашите убави пътища е супер. Вече цялото окачване е сменено, без никакви пропуски.



Разбира се, всеки мотор трябва да има какво да го пази. Понеже в оригинал колата няма ограничител на оборотите, това беше една важна част, която доста спасява мотора от разни превишавания на нормалните обороти (изключваме варианта грешно върната по-ниска предавка). Малко солен беше тогава, но така 1.6-то издържа на екшън без притеснения.

http://vbox7.com/play:02cea7d2bf

На Classic Car Day 2014 беше първото каране с 1.6 мотора на истинско състезание. Условията бяха чудесни, колата се държеше добре. Обаче от цялият кеф карането в началото беше под всякаква критика и времената започнаха от 1,58, като малко по-малко започнаха да слизат и в края паднах на 1,13.79. Което беше доста добре, въпреки че не карах на максимума.





https://www.vbox7.com/play:be653d498e

И както се казва, човек трябва да спре някъде. Да, ама това не важи за всички. И така. малко козметика отвън крилце, нови фарчета, джанти, ламбда контрол за газовата, карбуратор с автоматичен смукач.

Но това не беше края... Оттам се влезе в отваряне с цел подобряване на мощността.
Портване на глава + колектор + чисто нов вал (не е спортен) просто от хр2.
И най голямата разлика инжекцион :D ама от :




Резултатите бяха и положителни и негативни.
Разхода на гориво падна доста приятно, вървенето обаче също. 0-100 горе долу секунда по-бавно от най-бързата версия на карбуратура.


В цифри:
Карбуратура максимален вариант(без ламбда контрол и със смес)                     Моно
0-100 около 10 секунди                                                                                    0-100 около 11-11,8(зависи от гуми и настилка)
Макс 200 с четирима и багаж                                                                            макс 200 с двама





Колата е била с различни Летни гуми, като бф гоодрич купени от ( орех), после беше със семперит, след това беше с гуми АВОН, това се оказа брутална гума, никога не съм очаквал да се държи гума толкова добре, единствено на мокро се държи по-зле, сега е с гоодиер, ама турско пройзводство  и не стават...

А като зимни съм влюбен в Нокиан , това просто е много добра гума.
За съжаление комбинацията от летните авони и зимния нокиан, доведе до счупена кутия(нещо невиждано), вътре нещо се местеше яко.

На новата конфигурация на дракон с лоши гуми докара време от 1,30, което не беше добре, но такива бяха условията.




Сега съм се спрял с промените (не зная до кога), но търся такава броня, ако някой знае къде има и не искат колкото за цял ескорт да пише.






И снимка:







И надписа религия :D












И  това е накратко разказано за три години. Предполагаемо колата има 110 коня, но това е на теория.
За съжаление така и не успя да получи колектор от хр3и, който всеки майстор занимаващ се с тунинг казва , че е бижу като форма.



Но понякога не трябва да сме максималисти, пък и другата кола го има него, като човек реши да се позабавлява.

Това е, което се сещам. Пропускам доста, ама накратко е това.


CVH engine inside... Time for madnes...


Mondeicho

Мога да ти кажа наистина браво за ентусиазма. За колата е важно на теб да ти харесва и да ти пълни душата, когато си я видиш...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

G_o_c_e_v

Чичо ми имаше ескорт 1,4 карбураторен. Произведен 87 и бракуван 2014г. До последно вървежен, но купето изгни. Имаше 5 ПТП-та и все се движеше като нов. Накрая на собствен ход си отиде до отпадаците, където един от работниците май го хареса (така изглеждаше, щот въртеше гуми по плаца там и се хилеше до уши)
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

Pyrhel

Не мога да повярвам как има хора, които с мерак поддържат коли от тия години. Давай, ама по-внимателно с:
Цитат на: cvhmotorsport в 02 Ноември 2016 23:27:10Като моята целта при покупката на колата беше да може да се движи със 190 км/ч  дълго време и това беше изпълнено.
че не са много здрави при удар. (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

cvhmotorsport

Благодаря за добрите думи.
Малко останаха тези коли вече.

Цитат на: Pyrhel в 03 Ноември 2016 22:43:12
Не мога да повярвам как има хора, които с мерак поддържат коли от тия години.

А защо се учудваш, че се поддържат такива коли?


CVH engine inside... Time for madnes...

opex

Ако аз трябва да отговоря - ами дори 10 години по-млади коли също рядко се среща да се поддържат с мерак :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Mondeicho

Защото са малко хората, които искат да карат и поддържат коли на толкова години. Аз винаги се радвам и подкрепям ентусиазма на такива хора. Страхотно е да видиш кола на близо 30 години, която е сякаш на една петилетка :o
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

cvhmotorsport

https://www.youtube.com/watch?v=gXKcEpPjLUI

Гумите бяха много зле като поведение, което не си личи на клипа :D . Като цяло, лошо време даде.
CVH engine inside... Time for madnes...

cvhmotorsport

Малко снежна снимка да има.
CVH engine inside... Time for madnes...

cvhmotorsport

CVH engine inside... Time for madnes...


cvhmotorsport

Малко пускане по картинг пистата.
CVH engine inside... Time for madnes...

Mondeicho

Браво, не я оставяш да почине горката... (rofl)
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

cvhmotorsport

Няма време  да почива.

Вече и на 30 години стана.

https://www.youtube.com/watch?v=GahJ6npBjYA


CVH engine inside... Time for madnes...

cvhmotorsport

CVH engine inside... Time for madnes...

cvhmotorsport

https://youtu.be/vAQoIa8SThs?t=3m34s

Да не качвам снимка по снимка, ами малко в клип
CVH engine inside... Time for madnes...

cvhmotorsport

Ретро парад
CVH engine inside... Time for madnes...

cvhmotorsport

CVH engine inside... Time for madnes...

cvhmotorsport

 ^-^
CVH engine inside... Time for madnes...