Сервизен режим на електрическа ръчна спирачка: активиране и деактивиране

Започната от Pyrhel, 30 Април 2020 21:54:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Активиране

  • Поставете ключа или бутона за запалване в позиция 2 ("контакт")
  • Натиснете и задръжте педала на газта и натиснете и задръжте бутона за ръчната надолу (за "деактивиране). Не ги пускайте!
  • Върнете ключа или бутона за запалване на позиция 0 ("изключен") и го върнете пак на позиция 2 ("контакт") в рамките на 5 секунди. Не пускайте педала и бутона за ръчната!
  • След малко сервизният режим за ръчната спирачка ще бъде активиран и жълтият триъгълен индикатор ще светне и ще се изпише "maintenance mode" на таблото.
  • Поставете ключа или бутона за запалване на позиция 0 и чак тогава пуснете педала и бутона на ръчната


Деактивиране

  • Поставете ключа или бутона за запалване в позиция 2 ("контакт")
  • Натиснете и задръжте педала на газта и натиснете и задръжте бутона за ръчната нагоре (за "активиране). Не ги пускайте!
  • Върнете ключа или бутона за запалване на позиция 0 ("изключен") и го върнете пак на позиция 2 ("контакт") в рамките на 5 секунди. Не пускайте педала и бутона за ръчната!
  • Пуснете педала и бутона за ел. ръчна.


Важно

  • Сервизният режим ще бъде активен докато не бъде изрично деактивиран, няма да се изключи сам.
  • Ако сменяте накладки, буталото трябва да бъде върнато "на ръка", но при ел. ръчна няма нужда да го въртите.
  • При активирането на ел. ръчна, с-мата ще приложи максималко усилие към накладките, за да ги "събере" в подходяща позиция.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


pmdc4


zloster

Бърза справка из drive2.ru показа, че това е за S-max (не съм сигурен като години). Всеки от задните спирачни апарати при него е с отделен ел.двигател за ръчната спирачка.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Pyrhel

Става за всеки Форд, който е с 2 мотора за ръчната - по 1 за всяко колело. Потвърдено е за Мондео, S-Max и Куга.

Във форума на ForScan пише за моделите с 1 мотор: https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=2011
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Мишо

Според тия пичове https://www.cmaxownersclub.co.uk/threads/epb-procedure-if-replacing-rear-brake-pads-or-disk.14969/
Изключването на ръчната спирачка става така :
Даваш на контакт и натискаш и задържаш копчето за ръчната. Изключваш от контакт, като продължаваш да държиш копчето натиснато за поне 10 сек. Така би трябвало ръчната спирачка да остане изключена. След като са сменени накладките, първо се натиска педала на спирачката за да се доближат накладките до диска, и тогава се активира ел. ръчна. Сега, дали трябва да се помпа докато се втвърди педала или да се натисне еднократно, не става много ясно. По скоро по пътя на логиката, би трябвало да се напомпа докато се втвърди педала и тогава да се активира ел. ръчна, но не съм го правил досега и не мога да се ангажирам със сигурност, до колко това би било правилната процедура. От форума на Форскан става ясно още нещо, ключа да НЕ се вади от клемореда. В противен случай, ел. ръчна се самозадейства и става невъзможна смяната на накладките. Също така, аз лично не можах да разбера дали има разлика между ръчна и автоматична кутия, за тая процедура. Нека колегата с този въпрос да уточни каква е неговата кутия, дали тук или в неговата тема няма значение, въпроса е да изясним/решим проблема за да стане полезна информацията за в бъдеще.

Мишо