Бълбукане и спъване на газ - Форд Фокус 1.6i (16V)-74 kw-2003

Започната от preddd, 09 Юли 2016 20:21:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

preddd

Привет.
От две седмици имам Форда. След първоначалното обслужване (масло, всички филтри, ангренажен и пистов ремък, ролки, спирачна течност и биалетки) измина 900 км. докато бъде регистриран. Единственото нещо, което ми правеше впечатление беше лекото бълбукане (къркорене, пърпорене) което се чуваше след първоначално палене на двигателя. Чува се за кратко и доста тихо, така, че не е проблем (човек който я обслужи ми каза, че това било нормално за Форд).
Преди седмица ми монтираха газов инжекцион (АЕВ). Аз настоях след като я поставят да подменят и свещите за всеки случай. Момчетата поставиха NGK Laser Platinum (PTR5A-13), които струват 17-18 лв. всяка. Тръгнах си и няколко ден съм карал колата за съвсем кратки разстояния вечер. Вчера колата започна да се дави на газ. Или казано по друг начин когато натисна педала на газта (при първа, втора и трета) се получава едно спъване. Колата ускорява, но много много бавно и претриса. Минавайки на бензин нещата се оправят. Говорих с газаджията и той ми каза, да проверя кабелите. Днес посетих един сервиз и ми подмениха кабелите. Поставиха NGK за моят модел. Тръгвайки това спъване на газ продължава. Върнах се в сервиза. Понеже доста хора твърдят, че свещите за Форд трябва да са Моторкрафт, си взех свещи FoMoCo AYFS22CB (същите, каквито бяха и първоначалните). Тръгвайки нещата не са се подобрили изобщо. Докато се прибера светна лампата за двигателя. Говорих с още няколко човека, които ми казаха, че това най-вероятно е "не достатъчно обогатена смес". След като се прибрах откачих акумулатора за 2 часа. Когато го включих лампата за двигателя вече не светеше. Направих 10-15 км пробег претрисането и балбукането на газ си продължава. Поне лампата за двигателя не свети.
Чудя се защо това първоначално бълбукане на бензин минавайки на газ се увеличава. Ако пък пусна и климатик докато съм на газ нещата стават съвсем зле.
Според вас къде да я закарам първо, на газаджия за спъването или на сервиз за бълбукането и въобще може ли да са свързани по някакъв начин? Евентуално да ме насочите към читав сервиз в София, че сервизи много, майстори малко.
Оставам с впечатлението, че всички шумове идват от оцветеният участък (моля погледнете прикачената снимка)



Milcho

Аз залагам на грешно монтиран газов инжекцион. Дори предполагам точно къде е проблема, но така без да съм чул/видял не искам да пиша.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

momo76

Проблема е в газовата. Но това бълбукане дето му казваш не е нормално, проверете хлабините на клапаните.

Sent from my Правец 82


preddd

Благодаря много за съветите. Утре ще я закарам на газаджията.
Днес поне разбрах откъде идва балбукането.
Когато сваля капака на въздушният филтър звука идва оттук


да не би проблема да е оттук





momo76

Пак пиша - проверете хлабините на клапаните. Това се получава при намалена хлабина на изпускатлните клапани.

Sent from my Правец 82


lordextra

Общо взето има тема по въпроса - "алманах на младия газаджия - 2", НО по-притеснително е къде ти е дебитомера ???, това едно , второ изпарителя ти е по високо от казанчето ???, трето - как е вързан и на коя тръба подгрева на изпарителя ... ???, аз съм със същия мотор и темата "Алманах на младия газаджия ми помогна много.
Не е скъп Бензина, Заплатите са НИСКИ. "Бяло, червено, зелено"- цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

momo76

Цитат на: lordextra в 17 Юли 2016 21:30:29
Общо взето има тема по въпроса - "алманах на младия газаджия - 2", НО по-притеснително е къде ти е дебитомера ???, това едно , второ изпарителя ти е по високо от казанчето ???, трето - как е вързан и на коя тръба подгрева на изпарителя ... ???, аз съм със същия мотор и темата "Алманах на младия газаджия ми помогна много.
По притеснителното е, че пишеш глупости. Първо този мотор няма дебитомер (MAF), a наляганемер (MAP). Това че твоя има дебитомер, не означава че всички имат. Второ къде видя, че изпарителя е високо. Поставен е на стената към купето и е под нивото на главата. Дори и да е на високо, проблем е обезвъздушаването, но после си работи добре.

Проблема на колегата не е един. Лошо настроен ГИ и най вероятно поизгорели клапани. Докато не оправят колата да работи добре на бензин, няма да тръгне и на газ.

Sent from my Правец 82


preddd

 Ще проверя хлабините на клапаните, но това ще стане другият месец. Аз не знам как да го направя, затова трябва да я закарам на майстор. Този месец съм в преразход (газова, кабели, свещи)   ??? и гледам ако нещо мога да пробвам сам. Тези дни ще пробвам да подменя запалителната бобина (ще търся някаква само за проба), за да видя дали проблема не е в нея.

Между другото миналата седмица, мъчейки я на газ ми светна лампата за двигателя. Отидох при един познат, който я върза и излезе "не добро запалване на първи цилиндър". Изчисти грешката, след което съм карал само на бензин и още не е светнала.
Между другото едно много леко придърпване (спъване) се усеща и на бензин в ниските обороти.
Закарах я и на още един газаджия за второ мнение (уточнявам, че двамата не се познават). След кратка дискусия и проба, и той сподели, че проблема не е в газовата.

Ако излезе само бобината ще черпя :D ама да видим...

Eastbourne

Аз твърдо залагам на бобините.
Който сложи газ и почва да се оплаква от придърпване

preddd

Привет :)
След смяна на бобината всичко си дойде на мястото.
Колата си върви на газ без проблеми (явно при монтиране на газ е добре да се сменят кабели, свещи и бобина/и).

Относно проблема с бълбукането, оказа се, че тръбата за въздух, която влиза в кутията на въздушният филтър се е била откачила.
След като го закрепих къркоренето изчезна.

Благодаря на всички, за мненията и съветите! Лека и безаварийна  (race)