Що е то спортен въздушен филтър?

Започната от Иван Вълков, 23 Ноември 2011 19:58:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Иван Вълков

Здравейте колеги, пускам темата защото не знам точно какво е туй нещо и с какво е по-различно от обикновен филтър. Предимства, недостатъци, има ли полза от него? Знам че са два модела:
1. Коносувиден
2. Панелен
От една тема на Анатоли разбрах, че има някакво масло за тях ама защо масло, че се мият и само това. Който знае нека да напише, извинявам се за невежеството, но пък това е тунинг раздела и ще е полезно да има подобна информация.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!


Alexi

смазката нали знаеш че помага винаги :))

Иван Вълков

Абе зависи от ситуацията  :)). И от смазката  ;)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Alexander

Спортният филтър като цяло се различава по това че е от плат и ситна мрежа отгоре! Съответно плата пропуска повече въздух и съответно повече боклуци,затова се пръска със специално масло което задържа праха, но въпреки това пропуска доста повече въздух!
Аз съм от 80к км със K&N панелен(което е по-добрия вариант освен ако не си обеден че конусовидният няма да смуче топъл въздух от двигателният отсег)! Моя е цилендричен което е по-добрият вариант от плоският защото има по-голяма площ на засмукване!
Мие се на 10к километра макс! С вода не под налягане, а течаща вода от чешмата! Съхне, пръска се с маслото и е като нов! Водят се lifetime или иначе казано купуваш си един и само го обслужваш!

В заключение, моят личен опит е че си заслужава НО само истински, а не от 15 лева! Определено съживява двигателя с една идея!
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Alexi

на атмосферни мотори се усеща повече от колкото на турбинирани .. последните не страдат от астма по принцип щото инхалатора надува колкото трябва и винаги има резерв .. по скоро температурата на сгъстения въздух може да е проблем и един по голям кулер няма да е излишен ..

Иван Вълков

Благодарско, просто си правя една калкулация дали няма да е по-евтино да си купя един спортен с консумативи, от колкото честото сменяне на стандартния, с нашите "чисти" градове, май вече на 5000 км трябва да го сменям :'(.

п.п. благодаря за допълнението Alexi  (thup) , определено турбо мотора е много по-добър и приятен поне за мен  (happy)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Pyrhel

Иване, в сметката за цената най-важната променлива е колко време ще се кара колата. При теб K&N ще струва 85 лева с доставката. После едно меглио, после и масълце (като че ли флакон със спрей е най-удобно). Флакончето от 12oz (350 мл) струва 20 лева до тук някъде около 110 лева с меглиото. Оригиналният филтър за теб струва 25 лева. Това значи, че ако на 10 хил. км сменяш филтър, то K&N-ът ще се изплати след около 45-50 хил. км :)

Нещото, което хич не ми харесва при обслужваемите филтри е, че трябва да го чакам - да съхне от водата, после да съхне от маслото...

Тия дни ще дойде филтрото, а като дойде ще сменя и маслото. Ще драсна тогава при мондеото дали се е усетило разлика (clap)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dundee

Аз мисля за времето на съхнене да си взема някой евтин хартиен филтър, защото не ми изнася да спирам колата от движение. Яд ме е че си изхвърлих стария Motorcraft, можеше да ползвам него за ден-два.

Pyrhel

Аз имам един нов моторкафт, точно това мисля да направя, пък нататък ако изпадне някой K&N на търг - добре дошъл ще е :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexander

Тя турбината надува ама нали този въздух идва от някъде! А по отношение на чакането, просто не хвърляйте стария след смяната и си го слагайте! Времето за съхнене е няколко часа! А за маслото се чака 5 мин да попие и това е! :) Според мен си заслужава, но всеки си преценява!
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded


Bobi

Ха, благодаря, че Иван е отворил темата, защото мен ме беше срам  ;D

pantata

Не ти трябва Меглио. Аз карам втора година с панелен К&N. Има си комплект за почистване. В него има четчица, разтвор за почистване и масло. Струва по българските магазини между 40 и 50 лева. Почистването става за максимум 1 час. Сваляш филтъра, махаш с четчица едрите боклуци, пръскаш със почистващото, изчакваш 15 минути, прекарваш го няколко пъти под чешмата. Изсъхва - масло и обратно в колата.Има два вида комплекта за почистване, единият е със спрейове, другият с шишенца. Спреят е по-удобен. И трябва да се чете упътването, важна е посоката на въздуха през филтъра при процедурите. А според книжките със филтъра гаранцията е доживотна, пише че надживява колата - 1 милион мили.

Alexander

Проблемът е че, моят филтър е с голяма площ понеже е цилиндричен, и в момента имам 3 спрея с масло и едно с обезмаслител и то на половина, защото за да го измия хубаво използвам минимум половината шише... и като ми свърши то, трябва пак цял комплект да поръчам.

Аз лично бях много скептичен към Meglio-то, но днес си измих филтъра с него и трябва да кажа че се справя, по-добре и е 4,50лв, а е 5 пъти по-голямо! На практика и двете са обезмаслители, даже миришат идентично!  (thup)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

supertorr

Цитат на: Alexander в 04 Декември 2011 15:30:15
Аз лично бях много скептичен към Meglio-то, но днес си измих филтъра с него и трябва да кажа че се справя, по-добре и е 4,50лв, а е 5 пъти по-голямо! На практика и двете са обезмаслители, даже миришат идентично!  (thup)
Ако прочетеш какво съдържа едното и другото... (stir) , току виж ти намерим и по-евтино / 4.5лв. за каква разфасовка /

Alexander

#14
Ами голяма като препарат за прозорци - 750ml  (thup)
"Kолкото мастурбацията може да бъде секс, толкова и карането на нова, скъпа и мощна кола на газ е удоволствие!"

by hotblooded

Bobi

Ето малко по-подробна информация за спортните филтри, взема от форума на Хонда.

Cпортните въздушни филтри винаги са били първото нещо, което слагаме когато тунинговаме колата си. Причината за това е, че те са лесни за поставяне и са по-евтини от другите тунинг части. Основаната причина да се купуват е хубавият звук, който изкарват. Но има и становище че увеличават и мощността с поне 5 конски сили, дори на обикновенно аспирирани двигатели. Да, това е така, но под определени обстоятелства.

Теорията

Теорията е, че при допускането на повече въздух да се смеси с горивото при процеса на изгаряне, получавате повече мощност. Но първият въпрос е , кои са тези обстоятелства, при които въздушният поток и въздушният филтър доставят по-голямо количество въздух. По-големият въздушен поток е трудно да се каже точно как става и да гарантира че поставянето на отворен елементен филтър вместо стандартният ви, ще допринесе за това.

Апликациите "въздушни кутии" (in-box=airbox)

Нека обсъдим този вид филтри - да сменим заводския филтър с кутиен К&N - за тези, които искат този вид модификация. При тест на съпоставка на въздушна кутия с друг вид филтри, при който се измерва съпротивлението на въздушния поток , следните резултати бяха отчетени:
( Цифрата 100% означава максималното съпротивление на въздуха, което означава че въздуха по някакъв начин е максимално възприпятстван от филтъра или въздушната кутия. Цифрите под 100, означават че има някакъв процент преминаване на въздуха. Естествено е че въздуха ще преминава най-лесно ако разкачите филтъра (всякакъв вид филтри) - 37.5 най-малкото съпротивление на въздуха)

заводска кутия/филтър   100%
заводска кутия/K&N   100%
модифицирана въздушна кутия (чиста,почистена) / филтър   62.5%
само колектори (премахване на всички филтри)   37.5%

Тестът показва че да смениш заводския филтър със спортен примерно като K&N няма абсолютно никакъв ефект, докато не направиш някаква модификация на въздушната кутия, но неочаквания резултат е че дали си с оригинален филтър или спортен , дори и да го махнеш от въздушната кутия , съпротивлението си остава същото - все едно е вътре още. Това наистина е много много трудно да се повярва, но спомнете си че при колектори само въздуха има съпротивление 37.5%. Това всъщност е следствие от аеродинамиката и погледнато от тази страна, не е чак толкова изненадващо че въздушната кутия създава такова съпротивление. И така да повторим пак - няма смисъл да сменята заводския филтър със спортен, докато не сте направили модификация на въздушната кутия. И е ясно че е необикновенно да се кара без филтър и без кутия, така че вместо да изпозлваме кутия, защо не изпозлваме отворен памучен филтър. Можем да получим резултат между 37.5 (без всякакви филтри) и 56 (при модифицирана въздушна кутия на K&N).

Отворен/Открит спортен въздушен филтър

По принцип, въздухът минаващ от приемната система е 21% кислород докато при нитро оксида е 33%. Всички знаем че нитро оксид системите е увеличаваща мощността система, доста скъпа за процеса на модификация и тунинг. Нитрото повишава наситеността на кислорода във въздуха от 21% в 33%, която все още не е прекалено висока от нормалната наситеност. Вярвате ли че памучния филтър може да увеличи наситеността на кислород? Не... така че въздушните памучни филтри просто оставят повече въздух да влиза, а по-важният въпрос е колко конски сили в + получаваме? Тестовете показват, че ще загубиш конски сили, ако не намериш начин да охладиш този въздух директно в конусовидния филтър. Незащитените конусовидни филтри е доказано че губят мощност. Заводските филтри, издърпват студеният въздух навън от отделението на двигателя. Докато отворените памучни конусовидни филтри ще издърпат топлия въздух от ареата зад радиатора. Топлият въздух е по-малко наситен, затова той може да ни струва загуба от 6-13 конски сили ( при всички видове модификации и една 1 конска сила е от голямо значение). Конусовидните филтри приерно на K&N и подобни, могат да повишат мощността при нормално аспириран двигател с от 0-2 конски сили, но при турбонагнетен могат да повишат мощността с повече от 8-10 конски сили, в зависимост от мощността на двигателя.

Някои други проблеми свързани със спортните филтри са това, че те имат действие само на високи обороти в червената зона. Така че е възможно да усетите загуба на мощност при ниски обороти. И още памучните филтри пропускат много повече мръсотия (300-500% повече) от заводските. Те пропускат повече прах и мръсотия в двигателя, но интерестното е че това не повишава износването на двигателя.

Поддръжка на филтъра

Редовно почистване и поддръжка. Почистването зависи от вида шофиране, но на 6 месеца почистване е нормално - в противен случай ще получите по-лошо представяне от заводксите филтри. За почистване - потепе филтъра в бензин (някъде една бутилка PVC) за 1-2 часа , след това го оставете да изсъхне. После го омаслете отново по вътрешната повърхност. Това е всичко...

Резултат
1. За да получите повече конски сили ви трябва студен въздух, топлият намалява конските сили. Така че намерете начин да изолирате филтъра. Използвайте специална кутия която помага за изсмукването на студеният въздух отвънк или изрежете капака.
2. Променете начина на шофиране. Карайте на по-високи обороти (със сигурност го правите поне заради хубавияр звук от двигателя:) .
3. Почиствайте и омаслявайте филтъра. Дори и да не почиствате филтъра поне го омаслявайте, за да сте сигурно че голяма част от праха няма да премине.

vladi tanev

ето един разбит мит за спортния филтър че не вършел работа и неставал ама не е така



направихме въпросния тест,като 'изтичахме' колата(vw polo 1.1 50кс) 4 пъти:с чисто нов обикновен филтър,нов спортен за в кутията,с конусен както и без никакъв.резултатите показаха близо 10% повишаване м/у обикновения и спортния за в кутията.клипа с обикновения филтър,не можа да се качи,утре ще пробвам пак.ето ги другите.
стандартен филтър-32.7кс
'утре'

спортен за вграждане в кутията:35.1кс
http://www.vbox7.com/play:acb0e8a9

без филтър:35.2кс
http://www.vbox7.com/play:b2a40883

с конусен,директно в/у карборатора,показателите са по-добри,от колкото без филтър-35.5кс
http://www.vbox7.com/play:2e3e2d4c
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

hotblooded

 Съпротивлението което оказва филтъра зависи от скоростта на потока през него и размера на "мрежата" на филтъра...  Напълно е възможно филтър които осигурява по-голям приток на въздух при високи обороти да спъва двигателя в ниските. Пътят на въздуха и смяната на посоките във филтърната кутия също оказват влияние, размерът на входящата тръба на кутията също - може да се окаже че филтъра ще пусне по-голям поток въздух, но този поток няма да може да мине през тръбите преди и след кутията, или в кутията ще се получат завихряния които в крайна сметка ще увеличат съпротивлението на смукателния тракт като цяло и ефект може да няма. Не бих дал крайно мнение - "спортните филтри стават" или "не стават" - по скоро на всеки модел кола е индивидуално, ще зависи и от това дал се кара винаги на газ до ламарината или е "евридейка" която от време на време се "изрязва" -  слагането на филтър и/или модифицирането на кутията и тръбите ще е "проба-грешка".

Bobi

От няколко дни и аз съм със "спортен" K&N филтър и да ви кажа, единствената разлика, която усещам е, че турбото започна да съска като шриланкска кобра...  :))

TourneoRS



Ако има желаещи струва към 31-32 лв комплекта  .
За тези които си мият с Меглио филтъра , има и масло за филтри /не е на КN / струва към 20 лв литъра по спомен .


IVECO -  с него не се ходи надалеко .


TourneoRS

Днес ходих да купувам един комплект за един мотоциклет , и понеже съм с много мили очички  (shy) си договорих  малко надоле отстъпка  макар че взех само един комплект  :D , тъй де да го пиша с думи че е тайна между двадесет и тридесет .. по-близо е до тридесет %  8) . Не бях обърнал внимание ,но някой знае ли  каква е разликата между белите и черните шишета  ::)
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

michael_cool

разликата е във разфасофката , гледам белите ги няма вече на склад , а само черни ... цената им е една и съща попринцип с единствената разлика в това ,че черните са с малко повече мл в шишенцата . Има и Pipercross малко по евтини са и в по малки разфасофки . Кой ги продава в Русе , че ми стана интересно .
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

Bobi

Пичове, трябва да поръчвам масло. Това ли е маслото за K&N филтър: Link ?

Pyrhel

Вземи си на спрей, малко по-скъпо, но много по-удобно и равномерно се нанася.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Това ли имаш предвид под спрей? Цък

Pyrhel

Точно, ама не знам дали няма разлика някаква между белите и черните спрейчета...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Бели почти няма... май това им е новата опаковка, но не съм сигурен.

TourneoRS

Гледате номерчето ...

ЦитатЗначи на 99-5050 маслото е течно в шишенце, а 99-5000 е във вид на спрей и се нанася по равномерно. Само това е, ама е по удобно
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

tha22don

Цитат на: Bobi в 15 Април 2013 02:39:36
Бели почти няма... май това им е новата опаковка, но не съм сигурен.

Аз имам от ето този:
http://www.ebay.co.uk/itm/370770965495?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Като почистващия флакон е спей, а този за мазане е обикновен, но пак си се разнася равномерно и попива добре във филтъра. Просто се разнася по филтъра, чака се 10-тина минути да попие и после оглеждам за неравномерни цветове и повтарям :)
От горния линк е поръчан като си мисля, че цената му е добра.
Разликата м/у черния и белия комплект е в количеството - в черния има малко повече, а белите са спрейове.

Bobi

Ето едно клипче, което показва как се "обслужва" K&N филтър:

Линк