Мнения и отзиви за спирачни дискове и накладки

Започната от Bobi, 01 Ноември 2011 17:01:05

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

jo_jo

*update

Страшно съм доволен от атето, отне им едно ходене до гърция, но сега са чук, още не мога да му свикна и се отлепям от седалката дори и при леко пипване. Дано не се изкривят както старите.


zloster

Цитат на: saggy в 26 Юни 2019 20:27:49
И аз четох добри отзиви за ATE Power Disc. Като минус чух, че по-бързо износвали накладките и били по-шумни, но спират по-добре от нормален диск.
С времето ми се струва, че шумът намалява. При мен след 10-15 хил. км. шумът е чуваем само при много енергично спиране. При спокойно и леко ползване няма. Това в комплекс с АТЕ накладки.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Още малко впечатления от АТЕ накладки, АТЕ Powerdisk и спирачната течност ATE SL.6 (DOT4 ESP разновидността) - преживяха маршрут София-Кърнаре-Троян-Габрово-Трявна-в.Шипка-Бузлуджа-Казанлък-София. Още има дискове и накладки. На другия ден имаше някакви парцали в спирачната течност, но се избистри за няколко дни.
Идеята беше двата планински прохода за 1 ден (Беклемето и прохода Шипка), но отсечката с.Шипка-вр.Шипка беше затворена за рали. Около 535 км. по карта взети за общо 8 часа шофиране. По сметките на Гугълската карта са 9 часа и 30 минути.
Спускането от Беклемето към Троян е малко над 18 км (с 200 метра изкачване и 1200 метра слизане). Към края спирачките почнаха да завират (поизчезнаха) малко преди първото село. Т.е. при по-нормално каране, а не ръчкане, не би трябвало да има и помен от прегряване на спирачките. Трафикът беше слаб и никой не ме настигна.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

saggy

#243
Време е да се оплача - изкривих си уж новите дискове АТЕ. Имах 1-2 енергични спирания на магистрала от 140 на 0км и сега воланът леко вибрира при при спиране с по-висока скорост. Появи се и скърцане при по-рязко спиране. Минах около 2-3хил. км след напасването и се изкривиха. Чудя се дали да сменям накладките освен стърженето на дисковете. Търся сервиз в София, където да изправя дисковете. Най-близо ми е сервиз Дунев, но доста хора се оплакаха от него. Някакви предложения?   

zloster

Колега,
за скърцането и лекото биене, пробвай процедурата тук:
Ако не се оправят нещата, тогава мисли за сервизи.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

petermitkov

На 140 000км реших със смяната на предните накладки да сменя и оригиналните дискове на МК3-ката.
Сложих Galfer дискове и накладки по препоръка на приятел. Нямат вибрации за около хиляда километри и ми прави впечатление, че доста цапат джантата. Засега съм доволен.
sapienti sat

Mondeicho

В Самоков изправят дискове на добра цена без да се свалят от колата. Преди около 2 години ми взе човека 20 лв. за двата. Машината е добра и показва с колко се отклонява диска от стандарта. Бях взел АТЕ и за 4000 км се изкривиха без резки спирания. За единия диск ми каза, че след престъргването не може да влезе в норма. Препоръча ми Феродо, но си взех оригинални Форд и вече над 40 000 км нямам проблеми.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Alexi

много ментета се продават тука .. бих заложил на оригинални ако ще ги сменям ,бях взел и за мондеото оригинални но се изкривиха след 2-3 набивания на спирачка от 160-180

Ilian Petrov

При мен от известно време само при каране назад и натискане на спирачка, накладките скърцат доста неприятно - Textar.

V.Buzev

И при мен е така. отпред смених дискове с накладки текстар и нямам проблем, но отзад дисковете имаше доста живот в тях и смених само накладки. Ебаси и скърцането е особено във влажно време!


saggy

Zloster, правил ли си я тази процедура по напасването на накладките и дисковете. Виждам, че ако не се направи правилно спокойно можеш да прегрееш накладките.

zloster

#251
За да ги прегрееш, трябва доза невнимателност. Поведението на педала на спирачката се променя, когато загреят и това би трябвало да е ориентира. Но да, гледах преди някакво време някъде из Ютюб един как си ги запали.  Тази процедура веднъж съм я правил, когато сменях дискове и накладки. Иначе гледам да правя на няколко месеца бързо планинско с хубави завои. Примерно София-Пасарел или някакъв подобен маршрут. Там обичайният поток се влачи със средна 50 км/ч. Средна 70 км/ч е напълно постижимо без да изисква кой знае какви шофьорски умения. Разбира се говоря за сухо и с малко трафик. Примерно неделя от обед нататък - забрави. Реално се получава процедурата, ако не и нещо доста по-натоварващо спирачките.

Ако е както го разбирам при теб, цялата процедура не би трябвало да е нужна - мисля, че 3-4 интензивни спирания от 100 до 40 км/ч ще те оправят. Според гумите и пътните условия трябва да я подбереш скоростта, че да не се активира антиблокиращата система. Идеята е да ги загрееш дисковете и накладките с първите 2 спирания, а следващите 2 да "изравнят" кривините.

Намерих видеото: ето тук ги прегрява https://youtu.be/UrZ8LJJqwhI?t=247, но забележи, че последните му 2-3 спирания са със светещи дискове много преди да тръгне да прави спиранията. А продължението е тук: https://youtu.be/GpHHePwWkpU?t=491 Проверя дали е накривил прекалено много дисковете и как изглеждат накладките. На този момент се вижда едната накладка как е тръгнала да прави "glazing" на работната повърхност - на живо изглежда като полирано/много загладено. Ако имаш такова по накладките, "музикалния съпровод" е почти сигурен при леки режими на спиране.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Vesel

При мен и отпред и отзад накладките са Textar и не са скръцнали 50 хил. Само че като ги сменях смених и дисковете, ако това има някакво значение. Отпред Zimmermann, отзад забравих, ама май бяха Textar.
Сменях ги преди 6 години някъде и ако от тогава са занижили качеството, лошо.

ivchotr

Моите предните ги сменях миналия месец май и сега при леко натискане свирят. Ако ги натискам по-силно, свиренето изчезва. Не помня каква марка са. Ама отдавна не ми се беше случвало да си имам музикална спирачна уредба :D

V.Buzev

Това е тайната да смениш дискове и накладки. Естествено ако диска е читав и не е много набразден от старите накладки няма нужда от смяна. Аз се оскъпих да взема задни дискове и смених само накладките. Бати грешката. При влажно време имам чувството че кат натисна спирачки първите 2-3 натискания есе едно някой яде калниците  :))

ivchotr

Е, аз ги смених комплект дискове и накладки. Ама просвириха. Може да е екстра (rofl) (rofl) (rofl)

locke

И аз съм пред смяна на дискове и накладки. От всичко изчетено по форумите, разбрах, че масовите дискове текстар, феродо, брембо, делфи за 50-70 лв не стават. Ате са малко по-скъпи, но и срещу тях има оплаквания. Тъй като няма да купувам най-скъпия модел, излиза, че каквото и да взема ще е на късмет  (tumbleweed).
Тази фирма канекс читава ли е или няма значение дистрибутора?

Ozzie

#257
Лично аз от Брембо и Делфи нямам оплаквания. Не свирят, не скърцат, не тропат и спират за мен достатъчно добре.
Отпред дисковете са Брембо, накладките Делфи. Отзад е обраното, че нещо не се разбрахме с магазина как ги искам като комбинация (поръчвах ги по телефона), но не ми се занимаваше да ги връщам.

Предните ги сменях 2016 г., задните 2018 г. Цените тогава бяха такива:
предните - 160 лв.
задните - 113 лв.
Цените са за комплект дискове и накладки. Кое колко е струвало не съм записвал.

Няма значение от къде ще ги вземеш. Големите доставчици са малко, а всички останали се снабдяват от тях.

P.S. Посочените цени са след някакъв процент отстъпка. Като дългогодишен клиент...  (tooth)

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

locke

Два диска по 60 лв и комплект накладки за 60 или 70. Гледам да се вместя в 200 лв. Има и друг вариант - да ги поръчам от чужбина. Autodoc примерно ми предлагат за 160 лв два диска ZIMMERMANN и комплект накладки. Видях, че са ги похвалили за фокус 2 и мондео. Но няма как да си ползвам гаранцията така, ако се наложи

butterfront5

Знам, че е важно да се почистят новите дискове преди да се монтират. В България това не е установена практика и за това се случва чисто нови накладки и дискове да свирят. Дори Chrisfix го споменава :] https://youtube.com/clip/UgkxTkwUjo_aCAvke48bzgM_Th_P5d7KRCFr


Наско

Усещам че колата започна леко да спира на пресекулки. А преди три седмици минах на преглед. Знаех си че дисковете са вече за смяна. Интересно че отвън износването е 1мм, а отвътре от 1.5 до 2мм. Обаче какви да взема ? Повече от 65 марки! От фактурите които са с колата, виждам че дискове и накладки са сменяни на 89000.км. Аз я купих на 91000. Сега е на 190000км. Само накладки смених на 160000 и са още дебели. Във фактурата обаче не пише каква марка са сложили. Предполагам че след като е обслужвана във Форд, са поставени като оригинала. На спирачните апарати пише АТЕ. Но на дисковете има само номера, може би и те са същата марка. Предишните накладки много цапаха джантите и яко скърцаха като се намокрят. Сложих марка LPR. Консултанта в магазина ме увери че били по-меки, без метални нишки и не ядели дисковете. По всичко личи че излезе прав. За скърцането забравих и значително по-малко цапат джантите. Но най-важното - спират перфектно. Мненията които четох тук, не ме ориентират много, защото са за по-тежки коли от моята. От многото гледане мисля да се спра на Цимерман. Отзивите са добри и цената е приемлива, пък другия месец като я изпъна до България ще видим какво е положението.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !