Ремонт на подглавника на шофьорската седалка S max!

Започната от Nebhotep, 17 Септември 2013 10:38:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Доста често срещан проблем с напредване на възрастта на автомобила или при невнимателно отношение при качване и слизане на пасажерите от автомобила (най- вече ако се придържат за него):

Ремонтът на подглавника на пасажерската седалка отпред е един и същ!

Процедури по ремонт:

1. Сваляме подглавника от седалката. Първоначално изтегляме нагоре до упор, после натискаме фиксатора за освобождаване и изтегляме;



2. Обръщаме подглавника с "краката на горе" и последващите операции ги извършваме в това положение;

3. Повдигаме тъканта с ключ (най- добре с поска отвертка) в прореза в непосредствена близост до стойката и издърпваме нагоре. Нагоре се изтласкват две пластмасови  пластини, залепени за обвивката на подглавника;





4. Издърпваме пластмасовите фиксатори, които са от двете страни на каналите с отвертката. Вкарваме в канала до упор и дърпаме към нас.



5. След като извършим предходните операции, пред нас изниква това;







6. Разтваряме дунапрена от двете страни на пластмасовия скелет и издърпваме пластмасовата основа за стойката:



Ето така изглежда вътрешността на подглавника:





Маркировката:



Ето я пукнатината:



Разговарях със специалист по пластмаси, той ми каза, че материала от който е съставена вътрешността на подглавника е полиетилен с добавки. Добави, че полиетиленът  не се лепи, даже и най- модерните лепила не проникват в него (отсъства адхезия на повърхностите) и залепеното място с времето отново се счупва. В промишлени условия полиeтеленът се обработва като се "заварява".

От казаното до тук, ето вариант за ремонт:



- залепваме счупените части на пластмасата с качествено лепило (използвах цианакрилно лепило). Може допълнително да армираме залепените места, като използваме поялник и тел;
- изрязваме две метални пластини по контура на повърхността (очертан със зелено на снимката).П ластини се поставят от двете страни на пластмасовия скелет;
- Пробиваме две дупки в пластините под общия фиксиращ болт. Съответстващите дупки се пробиват и на пластмасата (двете зелени точки на снимката) където нитоваме пластините за пластмасовата основа или ги стягаме с болтове. Металната пластина може да се изработи от обикновена поцинкована ламарина;
- След това заливаме така направената сглобка с епоксидна смола под и над металните пластини от двете страни на подглавника. Следим епоксидната смола да не попада върху металните стойки (шишове), защото трябва да са подвижни


Сглобяването осъществяваме в обратна последователност след пълното изсъхване на епоксидната смола и лепилото!


Стойност на ремонта: 10 лева и няколко часа свободно време!
[/u]



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Nebhotep



Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!