Съвети за покупка на Мондео МК4

Започната от krim, 01 Юни 2013 23:47:03

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

krim

Здравейте отново с още един въпрос по темата.
Искам да попитам как е възможно тази кола :
http://www.car24.bg/pcgi/car.cgi?act=3&adv=11370673539912430&avto=Ford_Mondeo

.. да е 2007 година, а таблото, както каза колегата Alexi да е 2010г?

Съмнявам се търговеца да е объркал годината в  негова вреда.


Dmitarcho

predvaritelno se izvinqvam za latinicata - bygna mi se telefona. Tova tablo ne e li kato ekstra, da mov da si go porychash i v kola ot 07 ? vijdakl sym m nogo mk4 ot 07 s takova tablo. Ne mislq, che tova trqbva da te pritesnqva :)
Ръца Пръца

Marlboro

Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

Alexi

#33
това табло си е 2007г .. 2010 е такова :

JAY

Здравейте форумци.

Колебаех се известно време дали да пусна нова тема, но реших да пиша в тази.

Ще си купувам нова кола и докато преглеждах обявите попаднах на нещо интересно, което може да ме вкара във вашия отбор :)

Става въпрос за Мондео мк4, седан, 2008, дизел, 2.0 tcdi.

Като хора със съществен опит бих искал да се допитам до вас дали офертата която гледам е добра и когато отида да я пробвам на място и евентуално се стигне до преглед - за какво да внимавам, какво точно да искам да ми проверят в МП? Кои може да са най-вероятните подводни камъни? Нормално ли ви се струва, че обявяват, че е закупена от шоурум на Форд в Италия, а колата е с немски номера? До този момент имам съмнения, че километража е връщан. А в по-далечен план (ако я купя) кои са най-честите проблеми, които собствениците срещат? Например имат ли чести проблеми с турбината или други от скъпите за подменяне/ремонт части? И също така, на база вашите наблюдения, възможно ли е да се постигне разход като посочения в ауто-дата:

Разход (в града)    7.6 л./100 км.
Разход (извън града)    4.9 л./100 км.
Разход (комбиниран)    5.9 л./100 км.

Аз не съм от шофьорите с "тежък крак". Особено в града :)

Красавицата, която гледам е ето тази: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11370641790424151&f1=details&slink=396v3j

Искам да уточня, че вече съм си направил труда да изчета всички сходни теми във форума.

Ще съм ви благодарен за мненията и съветите! (help)

hotblooded

 За сега проблеми с този модел тук във форума не са споделяни но и нямаме много колеги с такива - 2 дизелови и бензиново. Имаме и двама колеги със S-max с този мотор - засега оплаквания няма . Колата - бъди сигурен че е на поне два пъти по толкова км. И понеже не знаеш на колко км е - ще трябва да се бръкнеш за смяна на агренажа (този модел е с ремък), ако не се е разтропала някоя ролка от ремъците - може и това да се наложи...  Кола с тези екстри и този пробег би струвала поне 1000 евро отгоре в Германия/Италия, огледай добре дали не е удряна.

Alexi

високо оборудване почти няма какво да се желае ,изглежда свежа ,км естествено не са реални то това е ясно ,но като цяло си заслужава според мен ,като проблеми нищо съществено ,може би съединителя трябва да се отбележи че е едни 1500 лв с маховика чуйте го добре да не притропва маховика

Bobi

Здравей и добре дошъл! Конкретно този екземпляр го заглеждах и аз и много сериозно се бях замислил дали не сменя Фокуса за него. :) Според мен колата с изаслужава да се огледа - километрите, че не са реални се знае, но пък за сметка на това колата наистина изглежда много свежа. Виж дали колата не е с ФАП филтър. Евентуален проблем може да ти създаде ЕГР, който не е много евтин в БГ. Успех с огледа и дано се похвалиш...

JAY

Момчета, според вас като я закачим във МП дали ще излязат реалните километри? Предполагам и това Мондео е с два чипа - централния не би трябвало да може да се занулява... Какво мислите? Все пак има значение дали красавицата е на 110 000 или на 200 000 км.

Като цяло в МП могат ли да проверят какво е положението с маховика, с този ФАП филтър (това е за твърди частици предполагам, само дето така и не мога да разбера това нещо като алтернатива на катализатор ли е или може и заедно да ги има :D ), това ЕРГ (което сега се образовах малко какво е - някакъв клапан, който връща част от изгорените газове за доизгаряне)? И понеже до сега не съм имал вземане-даване с тях - дали ще ми свалят кожата за един такъв обстоен преглед? :)

Давайте още идеи за възможни бананови кори, ако се сещате.

@Alexi, не съм сигурен, че разбрах добре - само съединителя е 1500 лв или това е съединител+маховик? :)

Pyrhel

Всичко, което е записано в колата се пипа и няма начин да видиш през самия автомобил реалните й километри. Ако имаха централизирана база можеше да се види последно кога и на какъв пробег е била в сервиза. Това Форд го нямат, така че нямаш никакви шансове за реалните й км да разбереш.

МП казват, че могат да проверят всичко. Не им вярвай, намери си някой, дето знае за какво става въпрос и не търси маховика в багажника... Жалка картинка са, тотално не им се занимава на майсторите и нормално, дават им смешни пари и ги разбирам хората, така че не разчитай на официалния дилър. Иначе няма ясно обоснована цена за преглед - всеки път е различно (nut)

FAP се нарича при PSA, при всички останали марки е DPF. Не е катализатор, а се поставя след катализатора. EGR-а е клапан за рециркулация на изгорелите газове.

1500 лева ще е комплект, ако се вземе от Англия, от тука - доста трудно да се докара такава цена, заедно и с лагер-помпата.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


hotblooded

 1500 лв е съединител с маховик и някоя друга карантия но не от България....  Маховика майсторите го усещат ако е "тръгнал", незнам за МП... по скоро може да я закараш в някои от препоръчаните сервизи (виж съответната тема)...   Клапан на EGR, DPF - това се неща от които няма да си застрахован с никоя употребявана кола.

JAY

Колеги, благодаря Ви за отзивите. Ходих на оглед и в крайна сметка се отказах от Мондео-то. Жена ми като се качи и отсече, че такъв кораб не може да кара, а и беше права, че най-вероятно няма да можем да я прибираме в гаража (мястото за заход е доста тясно). Като цяло не е лоша колата, но когато влезеш вътре си личи, че е по-скоро на 181 000, а не на 81 000 км. Тук-таме тракат някои елементи в салона, зъбчетата на шофьорския подглавник са сдали багажа и т.н. Не се стигна до вкарване в сервиз, така че повече впечатления не мога да споделя. Ако всичко по мотора и другите чаркалаци е наред определено ще си заслужава парите, но просто явно не е нашия автомобил.

@Bobi, все още не е късно да го пробваш ако имаш мерак. Цената му се качи с 500, но това е защото го регистрираха и му платиха таксите. Така поне ще е по-спокойно да се направи хубаво тестово каране.

zar

Цитат на: Alexi в 02 Юни 2013 08:50:43
Тя тази тойота изобщо не е от едно поколение с Мондео мк4 и по скоро трябва да се сравни с Мк3 като моето мнение ( братовчед ми има такава ) е че отстъпва дори на мондео мк3 да не говорим за мк4 - говоря за пътно поведение и удоволствие от шофиране - мондеотата са с много пъргаво управление ,добър контакт с пътя и обратна връзка ,тойотата е точно обратното - реагира мудно на командите на волана ,доста се клатушка с висока скорост ,съединителя е страшно корав ( едно от всепризнатите слаби места ) ,скоростите и те се превключват мудно .. за мен е доста по пенсионерска кола а за дизайна да не говорим че е доста по зле от на мондео мк4 .. инак са здрави тойотите ( здрави здрави ,маховика пак толкова изкарва ) но счупи ли се нещо цените са високи

Така си е въпросния Авенсис е от поколението на МК3 и е малко нелепо да с есравнява със МК4,при положение ,че на едното му модела е от 2007-а а на другото с около малко повече от петилетка преди това.Инак за Авенсиса мога д акажа ,че е надеждна машина особено тези с бензиновите двигатели иначе ако търсиш финно управление и добра обратна връзка Мондео е колата в това сравнение.
Marriage is "given" and "take".If you don't give it,she will take it anyway:)

krim

Здравейте отново,
Вдигам темата(която все още не е затворена за мен), защото имам питане относно версиите на двигателите на МК4 фейслифт.
В една автокъща в Германия намерих няколко екземпляра(онлайн),  които са 2.0ТДЦИ, но на всички пише, че са 85kW(116к.с).

http://www.autoland-kurt.de/index.php/fahrzeuge-a-anfahrt

Не можах да намеря такава комбинация в:
http://www.auto-data.net/en/?f=showSubModel&modeli_id=806

Въпросът ми е - има ли действително такъв агрегат?

Поздрави!

hotblooded

 Има! Има 2.0 ТДЦИ 115 к.с на Мондео Мк4!

Bozhan_d

  Здравейте,
обмислям закупуването на нова кола и един от фаворитите ми е Mondeo MK4. Разглеждам форума от известно време, но не можах да намеря отговор на следните въпроси които живо ме интересуват. Таке че моля за помощ:
1. Двигателите: бензин 2,0 -145к.с. и 2.0 -145к.с. Flexifuel vehicle - с директно впръскаване ли са или не?
2. Двигателите: бензин 2,0 -145к.с. и 2.0 -145к.с. Flexifuel vehicle - подходящи ли са за инсталиране на газов инжекцион?
3. Каква е разликата между  2,0 -145к.с. и 2.0 -145к.с. Flexifuel vehicle?
4. След като двигателите са с верига, колко приблизително струва първоначлното обслъжване на кола на 90-100х. км., като изключим масло и филтри от сметката  :)

Благодаря предварително.

Alexi

не са с директно впръскване ,подходящи са за ГИ

Bozhan_d

Супер, благодаря за бързата реакция.
Сега ако някой пусне инфо и за т.3 и т.4 ще е супер :)

sinnerman

Flexifuel двигателя можеш да му сипваш освен бензин и етанол Е85. В България няма къде да го зареждаш. Наскоро в Аутобилд имаше статия, че двигателите карани с етанол бързо се повреждали и износвали. Също така трябва да го смесваш в определено съотношение и с бензин.
В страни от темата, в бензина по бензиностанциите има 2% етанол.

mermenkov

#49
Цитат на: Bozhan_d в 31 Януари 2016 20:29:02
4. След като двигателите са с верига, колко приблизително струва първоначлното обслъжване на кола на 90-100х. км., като изключим масло и филтри от сметката  :)

Мойто Мондео в момента е на 99'000 км. и като изключим масло и филтри нямаш друго обслужване. Имаш свещи което си е към консумативите. От интервалните обслужвания по предписание от Мото Пфое ми казах че на 200'000 км. или 10 години се сменя антифриз и ремък (на алтернатора и т.н.)


Bozhan_d

Цитат на: mermenkov в 01 Февруари 2016 14:15:21
Мойто Мондео в момента е на 99'000 км. и като изключим масло и филтри нямаш друго обслужване. Имаш свещи което си е към консумативите. От интервалните обслужвания по предписание от Мото Пфое ми казах че на 200'000 км. или 10 години се сменя антифриз и ремък (на алтернатора и т.н.)

Благодаря за отговора. Звучи невероятно, смяна на външни ремъци на 200х. км. :) Значи само регистрирам и карам. :)

Dmitarcho

Струва ми се нереално много пробег на този ремък - но не споря ;)
Ръца Пръца

Иван Вълков

Като сложиш LPG да си сложиш към сметката и нови подходящи свещи иначе ще се вкараш в филма със смяна на бобини. Поне ще забавиш процеса по заминаването им с подходящите свещи.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

dimkaraganchev

А какви са подходящите свещи и каква е причината да заминават бубините при слагане на ГИ?

hotblooded

 По бързо се износват свещите (увеличава се хлабината между електродите), което понякога води до прегряване и избиване на изолация на бобините

Ilian Petrov

Някой ще препоръча ли хубави свещи за газ и какво трябва да е отстоянието ?

Bozhan_d

 Здравейте,
става интересна дискусия. Аз обаче имам още един въпрос, тъй като в mobile.de са по разпространени и на по-малко километри колите с двигател 2.3 - 161к.с.  и той ли е с верига като 2.0 -145 к.с.?
Благодаря.

Alexi

същия е ... но чак да е по разпространен е спорно ,мисля че излиза само автоматик тоя мотор - ако си сложил и това във филтъра е възможно

hotblooded

 Тоя мАтор е доста "спънат" - колите с него вървят по слабо от тези с 2.0 бенз, а си "хапва" доста....  Имаше един бъзик че мотора е 2.3 - защото върви като 2.0, а харчи като 3.0...

Alexi

според мен ще е приятен тоя мотор+ автоматик ,на газ - евтиния ,тишина в купето не като при печките :))