C какво масло карате фордовете си?

Започната от Alexi, 04 Октомври 2011 14:58:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dimkaraganchev

Маслото е боклук, щом след 6000 км започва да изчезва.


Alexi

на 300к е нормално .. всяко масло на 6к км не е като ново ,особено масовите масла около 50-70 лв тубата

daneco

Цитат на: dimkaraganchev в 16 Януари 2020 22:56:46
Маслото е боклук, щом след 6000 км започва да изчезва.


Колега колата ми е зле вече. И с Yacco пак ще е същата работа  ^-^
Д. Й0рдан0в

zloster

Цитат на: I.Antonov в 14 Януари 2020 22:25:12
Дайте ми съвет с какво масло да карам focus 1.6 tdci 90 к.с. До сега съм карал с Repsol 5w30 cosmos elite fuel economy. Забелязах, че нивото пада леко и започнах да доливам по малко Предстои ми смяна и някъде за 10 000 км съм долял 700 - 800 грама. Колата е на 260 000 км и сега се чудя дали да не пробваm с 5w40 или да остана със сегашното и да доливам. Кой вариант е по-добър? Ако 5w40 препоръка за марка и модел ?
Помисли си колко години още искаш да ползваш автомобила. Ако е за сравнително малко - 1 до 2 години, караш и доливаш каквото е по-евтино. Ако е за повече, помисли за ревизия на турбокомпресора. Разкачи единия край на тръбата за постъпващ въздух след охладителя (intercooler) и пипни с пръст какво има вътре. На една Zаfira B турбодизел 1.9 (реколта 2005-2007 г.) беше забавно - като го наклоних надолу и закапа масло. И монтьорите на човека му били казали, че е за ревизия на турбокомпресора...
Едно е да се стегне турбокомпресор преди да е станало на попара всичко вътре, друго е като е ситно надробена попарата.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

daneco

#1054
Цитат на: zloster в 18 Януари 2020 19:05:44
Помисли си колко години още искаш да ползваш автомобила. Ако е за сравнително малко - 1 до 2 години, караш и доливаш каквото е по-евтино. Ако е за повече, помисли за ревизия на турбокомпресора. Разкачи единия край на тръбата за постъпващ въздух след охладителя (intercooler) и пипни с пръст какво има вътре. На една Zаfira B турбодизел 1.9 (реколта 2005-2007 г.) беше забавно - като го наклоних надолу и закапа масло. И монтьорите на човека му били казали, че е за ревизия на турбокомпресора...
Едно е да се стегне турбокомпресор преди да е станало на попара всичко вътре, друго е като е ситно надробена попарата.


Маслото на студената страна на турбото при този мотор не е критерии за проблем със самото турбо, а повреден клапан за картерните газове на пластмасовия капак отгоре. Виж ако има голям луфт тогава е друго. На този мотор сърцевината на турбото струва 100 лева и при това балансирана, слага се за час. Отклонихме се от темата.

До колегата с питането - на 260000км според мен му е все тая кво ще сипваш. Аз съм на 5w40 и съм доволен, и на 5w30 съм го карал и разлика няма никаква. Редовно си го сменяй и не му мисли. Слагай по - скъпо за да ти е спокойно то така и така в мотора влизат само 3,5 литра :)
Д. Й0рдан0в

zloster

Цитат на: daneco в 04 Февруари 2020 09:00:28
Маслото на студената страна на турбото при този мотор не е критерии за проблем със самото турбо, а повреден клапан за картерните газове на пластмасовия капак отгоре. Виж ако има голям луфт тогава е друго. На този мотор сърцевината на турбото струва 100 лева и при това балансирана, слага се за час. Отклонихме се от темата.
За отклонение от съответната тема форумът има
"ей такава цъкалка": ПокажиСкрий
 Аз не разбрах за кой мотор говориш - за опелския или за фордовския?
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Цитат на: zloster в 04 Декември 2017 19:44:24
От миналата седмица Фиестата е с Ravenol FDS 5W-30. Ако поръчвате директно от електронния магазин в Германия и вземете две туби по 5 литра, цената на туба с доставката пада на около 81 лв. (16,2 лв. за литър).
Предишното масло беше Форд Формула Еф 5W-30/Ford Formula F 5W-30.  Причина за смяната е изтекла година и 3 месеца от наливането, пропътувано разстояние е по-малко от 10000 км. Дали беше истинско нямам идея - в малък фризер на хладилник след 24 часа си беше светло и течливо, т.е. като че ли покриваше 5W. Дали изгаряше не мога да кажа - не наляхме до максимума на щеката първоначално, пък към края на интервала карах 10-тина километра без капачка на маслото и трябваше да доливам. Преди издънката с капачката не съм доливал и не е стигало минимума на щеката.
Съществена разлика в работата на двигателя не усещам. Изглежда Форд Формула Еф е отлично масло особено, ако го вземете за около 10 лв. на литър и е истинско.
Да си се самоцитирам - изкарах 2 смени на маслото с Ravenol FDS 5W-30. Първата смяна си беше точно на 12 месеца ползване. За нея нямам спомени. Втората смяна е от декември 2018 г. до 4-ти май 2020 г. (грубо година и 4 месеца). Пробег не съм засичал (на година към 8 - 10 хил.км). Маслото до 12-тия месец си седеше светло като от тубата. Миналата седмица като го проверявах вече беше кафяво, но не и черно.
По щека не беше мръднало - с колкото беше след смяната, толкова е излято днес. Да отбележа, че автомобилът се сръчква от време на време - знае какво е 2-ра и 3-та с 6750 об./мин. (прекъсвач).

От днес вече е с "тънко" масло - и като вискозитет (0w-20) и като цена (4 литра, 37 лв. с отстъпките). Не е по спецификация, но има някакви фордовски допуски. CHAMPION ECO FLOW 0W20 D1 FE. Обсъждане и анализи (свежо и на отработки) на брата му близнак Wolf Ecotech 0W-20 D1 FE.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Цитат на: Pyrhel в 04 Май 2020 22:59:11
Погледнах линка от другата тема в oil-club с химическия анализ, интересно масло на отлична цена. За първи път виждам такова голямо съдържание на титан и магнезий заедно. Ако следиш точно разхода си на гориво ще е интересно дали и с колко ще има промяна, би трябвало да има малка с този състав.

Странно, че покрива Dexos, а не се споменава за ACEA...

@Pyrhel повдигна няколко въпроса, които е добре да се изяснят.

Относно липсата на ACEA:
1) Самото масло по описание е насочено към японски/американски автомобили - "This product has been specifically developed to meet the challenging requirements for hybrid cars,where fuel economy and CO2 reduction is important. It provides the performance needed for the most recent requirements for gasoline-fueled US and Asian (i.e. Honda,Toyota,Mitsubishi) passenger cars.";
2) Порових малко и попаднах на тази новина от Lubrizol: https://360.lubrizol.com/2019/ACEA-European-Oil-Sequences-Update Обновяването на ACEA изискванията към маслата е отложено за тази година (2020 г.). Предвидена е и голяма реорганизация: отпадане на A3/B3, A5/B5 (A1/B1 вече е отпадноло според настоящата версия). Остава само A3/B4 и предвиждат нова А7/B7. Има и други планирани промени, но те са за дизеловите двигатели (C индексите) и тежките машини (Е индексите);
3) API SN Plus е в сила от месец май 2018 година (https://pqia.org/resource-center/ първи ред, най-ляво картинката, долу пояснението);

Предполагам са решили да изчакат и да не се занимават да получават ACEA сертификация, която не им трябва особено, за да си продават продукта. А и ACEA явно са се замотали с осъвременяването на спецификациите си (от края на 2018 да излязат са преместени към 2020 г. и още няма информация).

Относно пакета добавки (количествата магнезий и титан в анализа):
1) Ето поглед назад във времето за 5w-20 масла. Таблицата обобщава изследвания на API от 2014 г. Има само две масла с титан вътре: Mobil5000 (33 ppm) и Kendall (106 ppm);
2) Преглед на 5 масла с 0w-20 от април 2020 г. Две са с титан и магнезий (Castrol и Valvoline).

Явно пакетът добавки е по-нова разработка свързана с категорията "SN Plus" на API .

Относно спецификациите на Форд:
не съм ровил дали само "заявяват" съответствие или са преминали официално процедурата по получаване на "благословията". Предполагам ще е първото (само заявено съответствие).
WSS-M2C945-A e 5W-20;
WSS-M2C946-A e 5W-30;
WSS-M2C947-A e 0W-20;
От скоро имат и по-нова версия с окончание "B1" вместо "А". Всичките са за бензинови двигатели с турбо и/или директно впръскване в цилиндъра (защита от LSPI). Справка сайта на Моторкрафт и информацията за маслата им.

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

zloster

Да обновим с новината кога ACEA (Асоциацията на европейските производители на автомобили) ще публикуват новите стандарти и изисквания към маслата:
https://www.acea.be/news/article/acea-oil-sequences-2016-july-2020-update
"ACEA now aims to require the mandatory registration scheme in parallel with the next release of the ACEA Oil Sequences, which we intend to publish towards the end of 2020. ACEA will inform all stakeholders as soon as possible on the definitive timetable."
Новите се очакват чак към края на 2020 година.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ADiDimitrov

Този път ще пробвам с това, като сериозно залагам на кода на гърба на тубата 😉


Ozzie

@ADiDimitrov
Ако не е тайна, от къде го пазари и на какви пари?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADiDimitrov

Клиентската цена е 116 лв., за мен дойде на 70 лв. Имам приятел който работи във верига за авточасти, но маслото идва от другаде , но не ми казва точно откъде! На неговия Форд е с същото и му имам доверие. Мисля че МФ зареждат от същия доставчик, но там цената е друга.

daneco

Цитат на: ADiDimitrov в 25 Август 2020 21:46:40
Клиентската цена е 116 лв., за мен дойде на 70 лв. Имам приятел който работи във верига за авточасти, но маслото идва от другаде , но не ми казва точно откъде! На неговия Форд е с същото и му имам доверие. Мисля че МФ зареждат от същия доставчик, но там цената е друга.

Това си е "оригиналното" дето го слагат в МП, 5w30 е доста по евтино от 5w40 и цената му в МП е 55+ - лева. А по големите магазини е от 44 до 50лв. Според мен си е евтиняк и с кодове и без на задната страна на тубата.
Д. Й0рдан0в

Alexi

преди време като разбиха рафинерията за фалшиви масла в Русия на една от снимките имаше точно това масло + разни други ,от тогава не го ползвам ..

Стефан Георгиев

Здравейте и за много години! Желая ви здраве и късмет през новата година!
Имам следното питане, тъй като тук винаги съм чел компетентни мнения:
Става въпрос за Фиеста МК5, 1.4 бензин 80 кс, 2002 г. кара се от жената. Колата си гори бая масло, лятото при смяната сипах от това Форд Формула 5/30 и след 4 месеца, бях се отплеснал, отварям да проверя нивото и какво да видя - под долната черта на щеката. Предполагам тази кола е за сегменти, но ще пробвам първо да сменя гумички на клапани, ще промия добре мотора, слагам руския модификатор и масло 5w40, дано да има ефект, не ми се прави ремонт за 1000+ лв. Извинявам се, че съм така по-обстоен, мисълта ми в тази връзка е дали е проблем ако сложа оригинално тойотско масло 5/40 (такова имам) като свърша останалото, все пак е стара колица, или трябва да е задължително 5/30 и да отговаря на спецификации на Форд? Виждам, че темата е по-специално за масла, от това Формула пак не бих взел. Ползвал съм Бардал и Кома и като че ли загубата не бе тъй голяма както сега.

Alexi

слагай и нищо и няма даже може да падне малко разхода на масло

Стефан Георгиев

Благодаря за отговора :) ! Преди много ги мислех, та премислях пустите масла, но вече не ми се занимава и щом може - направо го слагам това и дано с другите манипулации да са приемливи загубите на масло.

Стефан Георгиев

Малко е встрани от инфо само за масло, но Alexi - заслужава ли си смяна на сегменти и всичко останало по автомобила? Имам усещането, че сменяйки гумички и каквото и масло да сложа нещата надали ще прерърпят голяма промяна :(

varby

Без смяна на сегменти и гумички не очаквай някаква промяна.Даже и добавка да ползваш резултата ще е същия.Личен опит от това лято с едно BMW.

Alexi

не бих се занимавал с ремонти при това предлагане на автомобили ,отделно като знам какви майстори има .. продай колата и си купи друга ,говорим за ценови категории около 2000 лв все пак


Христо Василев

аз откакто го взех вече 3та година все Repsol 5W-30 и съм доволен. За мондео мк4 1.8tdci става въпрос.

ADiDimitrov

Колеги изкочи едно сайтче от немско , което доставя и до БГ. Цените са доста добри, 20 лв. е доставката до наше село. https://ato24.de/
Ако някой от Варна има интерес да направим обща поръчка за Реванол5W30, да пише, че излиза доста изгодно ако взема 2 или 4 туби .

perun

#1072
Взимал съм масла от немско, острова и последно даже ми докараха от щатите.Взимал съм и някакви бутикови марки дето не се предлагат у нас за 50-60лв./л. и се водят супер-дупер и т.н.
Истината за мен е, че нямаш ли читав мотор нищо не помага и нищо не можеш да разбереш от качествено масло.
И обратното-имаш ли добър двигател каквото и да му сложиш по спецификация при нормално каране и по-честа смяна,то разлика няма.

ivchotr

Щеше да е така, ако нямаше ментета. Иначе с менте можеш да съсипеш и корав двигател за отрицателно време.

saggy

Купувал съм от ato24.de и нямам оплаквания. Последно взех трансмисионно масло Кастрол за Фокуса преди смяната на съединителя. Ако се интересувате, Равенол имат сайт с онлайн магазин, като 2 пъти в годината пускат -20% на маслата ravenol-shop.de. Аз карам с FDS 5W-30, купувано от тях и нямам оплаквания.

ADiDimitrov

Saggy за колко време идва доставката?

jijo99

За всичките ни коли купувам от ato24.de през послледник от форума на Хонда, не защото е скъпо или евтино, но някък си съм по спокоен че е една идея по читаво.
Иначе на фокуса карам с Кастрол, на кугата сипвам Арал

saggy

Идва за 2 седмици, защото ползвам български доставчик от Германия за България, а те чакат да им се напълни камион и тогава тръгват. 5 литра масло излиза 15лв доставката до офиса на доставчика в София. Ако с DHL директно до БГ е 20лв и това е вариант.

F Focus

Цитат на: saggy в 10 Януари 2024 22:47:43Купувал съм от ato24.de и нямам оплаквания. Последно взех трансмисионно масло Кастрол за Фокуса преди смяната на съединителя. Ако се интересувате, Равенол имат сайт с онлайн магазин, като 2 пъти в годината пускат -20% на маслата ravenol-shop.de. Аз карам с FDS 5W-30, купувано от тях и нямам оплаквания.

Писал съм, но да кажа пак, че "Кастрол" произвеждат качествени трансмисионни масла за разлика от тези за двигатели, така че изборът ти за ск. кутия е добър.
И аз вече съм с "Равенол" ФДС 5/30, но лятото при жегите, като се наложи доливане (а се налага >:( ) сипвам хидрокренингово масло с визкозитет 5/40 от прилична марка, та се получава нЕкъФ микс, който е напълно допустим-не влизам в никакЪви спорове по темата, защото не е никакъв проблем да се мешат ПАО, естерни, хидрокрегингови (демек уж fully sintetic, ама друг път!) и минерални масла едно с друго!

ivchotr

Аз не бих рискувал да джуркам минерално с пълна синтетика.