Какво не ви харесва във вашият Ford?

Започната от Bobi, 03 Декември 2012 02:23:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Видях подобна тема в един друг форум и реших да видя как е положението с нашите бараки  :)). Нарочно не пускам тема "Какво ви харесва", защото както знаем - от моята по-убаво нема :D.

Започвам пръв - Ford Focus Mk2, 2007,1.6 TDCi, 110 к.с.

Не ми харесва:

1. Скърцането на задните стопове. Съшият проблем го имах и на предишната си кола. Стоповете са сложени без никаква изолация и конктактуват директно с метала  >:(
2. Колата изстива за секунди в студено време по време на движение, ако се остави на свободна скорост.
3. Разположението на подгревните свещи - завряни са в .. .да не казвам къде... и възможността да си ги провериш сам клони към 0, ако нямаш необходимите инструменти.
4. Характерният за всички Мк2 и Мк2.5 звук на хидравличната помпа.
5. Липсата на отделителна лента, показваща мъртвата зона, на стъклото на страничните огледала.
6. Липса на заден плафон и осветление в краката на пътниците.
7. Липсата на електронна програма за стабилизиране :(
8. Липса на USB.
9. Тъпата ключалка на багажника - болно място на фокусите. Замръзва при ниски температури и забравяте за отваряне с ръка.

Ще допълвам с времето...


Pyrhel

Мондео мк3:

Екстериор:
Отварянето на предния капак
Формата "седан" - голям и нефункционален за обемисти товари багажник
Предните подкалници не покриват праговете
Тъпия крик
Обикновените странични огледала - хем нямат автоматично затъмняване, хем са и бели...
Безумно тъпото закрепване на задната броня с планките под стоповете
Тесните фабрични джанти (16" и 17" 6.5J, чак 18" имат по-смисленото 7.5J)

Интериор
Тясното място за краката на пасажера до шофьора - калника е точно там.
Дебелата централна конзола където е радиото "яде" много от мястото за разкрачване на предните пътници
Липсата на достатъчно "чекмедженца" - можеше да направят отварящи се жабки на корите на вратите, както и плъзгащи се под 2те предни седалки
Свалянето на задните седалки откъм багажника

Екстри:
Липсата на достатъчно "акъл" - дори по-стари коли сигнализират за неподходящо налягане в гумите, изгорели крушки, точния проблем в горивната с-ма и т.н.
Ниското разположение на радиото - трябва да отклоняваш поглед от пътя

Това са нещата, за които се сещам в момента :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 На мен ми липсват следните екстри
   1 Измиването на фаровете
   2 Темпоматът
   3 липсата на каквато и да е поставка за мобилен телефон.....
   4липсата на осветление на задната седалка
дразнещи недомислици:
   5. липсата на нормална резервна гума
   6. Скапания размер на оригиналните лети джанти - 17х6.5J
Сериозни пропуски за мен са:
    7 слабата защита на боята и лака на праговете - точно зад предните гуми, това е може би най-сериозния недостатък.           
    8.чистачките - неочистеното петно горен десен ъгъл си е сериозен пропуск и влияе на безопасността.

Alexi

част от нещата които пишете не са недомислици ами просто екстри които се предлагат при по високо оборудване .. за мен кофти са :
- музиката - дисплея и е ниско и твърде блед денем не се вижда нищо ;
- лаковото покритие е с ниско качество ,тънко и меко - според мен не съществува Мк3 без забележки по боята ;
- салона има склонност към пазаритни шумове ( за щастие повечето се откриват и отстраняват лесно ) ;
- ремъчното задвижване - изкарва малко и цените на частите му е висока ;
- ключалката на предния капак ;
- крика е смехотворен ;

petermitkov

В моя Мондео МК3 седан най-много ме дразни малкия отвор на багажа което е твърде дразнещо - хем багажника е голям хем не става за товарене на обемисти предмети.
С ръка на сърцето казвам че този проблем го няма при МК3 хечбег :) но доколкото знам МотоПфуе не е продавало хечбеци (или греша).
sapienti sat

hotblooded

Цитат на: Alexi в 03 Декември 2012 08:06:27
част от нещата които пишете не са недомислици ами просто екстри които се предлагат при по високо оборудване .. ..
Осветление на задната седалка и нормална резервна гума изобщо не трябва да са екстри!Измиване на фаровете и чистачки които не оставят мъртви ъгли - също не трябва да са екстри - това са елементи на безопасността!
  Какъв е смисъла 17" джанти да са със същата ширина като 16" при условие че се стремиш да запазиш диаметъра на колелото (защото излиза че мога да сложа 225/50/16, но на 17 се слиза на 215/50....ако ползваш оригинални джанти при Мк3- какъв е смисъла)?
Ремъчното задвижване - скъпо е, но 100-150 000 км си го изкарва...... щеше да е хубаво да е вечно, но нека се радваме че поне ангренажа ни е необслужваем ( е не на всички).
  Музиката.... е ма*ка му - радио/CD то и бутониерата за климатика трябва да си разменят местата. Ако имаш навигация трябва да си охлюв и едното ти око да е надолу. И хубаво има "управление на радиото от волана" - само дето не може да го пуснеш от "дистанционното", нито да смениш от CD на радио и обратно освен от самото радио. Лаковото покритие както си написал - заминава от нищо....
Климатика - е бива ли за пътниците отзад да няма "духалки"? Това е Мондео, не е "бюджетна кола" или малко автомобилче, а среден клас кола за дълги пътувания в която е нормално да се возят повече от 2ма.

hotblooded

Цитат на: petermitkov в 03 Декември 2012 09:03:30
В моя Мондео МК3 седан най-много ме дразни малкия отвор на багажа което е твърде дразнещо - хем багажника е голям хем не става за товарене на обемисти предмети.
С ръка на сърцето казвам че този проблем го няма при МК3 хечбег :) но доколкото знам МотоПфуе не е продавало хечбеци (или греша).
Има хеч-ове от МП, като купувах кола имаше едно Мк3 115 коня хеч.

mitakinen

Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

moni74

При силна дневна светлина слабо се вижда осветлението на аудиото на Сони. Бих желал да мога да променям информацията на дисплея му - да показва и часа например.
Имам някакво хлопане отзад, в багажника, при дупки. Освен да се повозя в багажника, не виждам как да го открия - не е при крика и резервната гума.
Още не мога да свикна, че за да отворя предния капак трябва да угася мотора и да взема ключа с мен :)


----------------------------

hotblooded

Цитат на: moni74 в 03 Декември 2012 10:22:30
   Още не мога да свикна, че за да отворя предния капак трябва да угася мотора и да взема ключа с мен :)
Имаш втори ключ за тази цел  (rofl). А като отвориш капака, вади ключва от ключалката че много лесно се чупи.


tropper

#10
Мондео МК3 пре-фейслифт:

1) И мен най-много ме дразни отварянето на предния капак. Даже почнах да се чудя дали не мога да прокарам едно жило, както е на МК1/2  ;D

2) Друго нещо - вграждането на тумбестото радио от МК2 в пре-фейслифт моделите (2001-2003) е тотална липса на чувство за дизайн  (hammer)
След фейслифта Сонито с плоския черен панел оправя нещата.

3) "Аналоговия" часовник, както е направен елипсовиден, отнема поне 20сек. да разбереш 3:20 ли е или 4:20 ... По-просто и далеч по-функционално щеше да е с цифров дисплей.

Добавям:

4) Бутона за аварийни светлини е раположен далеч вдясно удобно за пътника, не толкова за шофьора. Но това е поправимо и някой ден ще му сменя мястото с двата за подгрев на стъклата.

5) Стойката за чаша кафе е мислена за германско разрдено кафе в огромна кофа. "Италианско" еспресо в малка чашка упорито се опитва да изпадне ;)

6) Какво лошо имаше при МК1/2 за мястото на джойстика за ел.огледалата, та трябваше да го местят във вратата :P
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

momo76

Някой ако вземе да я прочете тая тема и никога няма да си купи Мондео МК3.

Ето и за Фиеста 200г.
- Малко е тесничко вътре, ако седна отзад и подпирам тавана с глава.
- Липсата на външно уплатнение на задните врати.
- твърдите седалки
- волана не се регулира
- мястото на резервната гума (под багажника)
- капачката на резервоара с ключ
- отварянето на багажника отвън само с ключ

Alexi

на всички коли стойките за чаша за направени да събират кенче 330мл ,нещо като стандарт е .. мен това е от екстрите които ми допадат как се вади и прибира ..

ffmk1l

1.Липсата на пълноразмерна рез.гума.
2.Скърцането на разни пластмаси от купето.
3.Тъпите пластмасови винтчета, след 1-2 сваляне и трябва да се подменят с нови.
4.Мокета от подкалниците, там намокри ли се, няма съхнене.
5.Разбира се, предния капак.
Едно време колите се правеха от инженери, а сега - от икономисти...

hotblooded

Цитат на: momo76 в 03 Декември 2012 11:06:06
Някой ако вземе да я прочете тая тема и никога няма да си купи Мондео МК3.

Подобни проблеми има при всички марки. Май истината е че няма как една кола да е идеална - всичко да е прегледно, да е подръка,  осветено.... тоест има как, ама цената става....

lazarkk

Мен ме дразни скърцането на пластмасите в задната част и таблото на студено. Както и най- вече целия АБС модул... няма нищо по развалящото от този модел който е и при мен.

Pyrhel

Това с багажника мисля, че се оправяше, по спомен имаше цъкалка в IDS-а.
Тропър, бутоните фабрично са разположени така, че аварийните да са от страната на шофьора, може с времето да са се разместили :P
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

moni74

Да допълня само - купето не е обезшумено, ама никак! При над 120км/ч осезаемо ме дразни. Има ли нещо измислено по въпроса, или трябват нови уплътнения?


----------------------------

valeri1972

На мен не ми харесва.........., че не е НОВ ;D (fe) (thup)

tha22don

Форд Фокус МК1.5

Не ми харесва:
- скърцащите пластмаси, които дори в началото ми изглеждаха като доста евтино изпълнение ( после им свикнах)
- при движение на зад - никакво осветяване от светлинката долу на задната броня.
- предния капак - отварянето ( явно всички ги дразни :) )
- липсата на конзола с вграден подлакъник


emkata

   Форд Фокус МК 1                                                                                                                                           Може би е само до моята кола, но не ми харесва само това, че прахоляка винаги си намира от къде да влезе в купето при пътуване по пътища в ремонт( чакълирани или разкопани).

escobar


Alexi

Цитат на: moni74 в 03 Декември 2012 16:39:19
Да допълня само - купето не е обезшумено, ама никак! При над 120км/ч осезаемо ме дразни. Има ли нещо измислено по въпроса, или трябват нови уплътнения?
според мен купето е нормално обезшумено ,при 120 не се чува нито мотор нито нищо .. доста по добре от Лагуна 2 примерно .. то винаги има какво да се желае де ,но може би някои уплътнения са за смяна ..

moni74

Да, мотора не се чува. Ама за сметка на това вятъра така свисти :)


----------------------------

Dmitarcho

#24
- стойката за чашката неможе да ползва ако има седнал човек до шофьора
- подлакътника /поне на мен, дребен човечец съм/ ми е малко късичък
- червяците за регулиране на седалките, как може да нямат крайно положение, че са ги направили и от пластмаса
- низши за цигари/дъфки/презервативи и тем подобно ;)
- пепелника отново е на безумно неудобно място /ня фокус мк1 също/
- тея инжинери не са ли са сещали, че някой неща ще се развалят рано или късно, и собственика може да реши да си го оправи сам.


Ръца Пръца

Dmitarcho

Цитат на: hotblooded в 03 Декември 2012 09:04:35
И хубаво има "управление на радиото от волана" - само дето не може да го пуснеш от "дистанционното", нито да смениш от CD на радио и обратно освен от самото радио.

Пробвал ли си да задържиш "mode"-то на дистанционното на волана ? При мен като съм на радио - от там сменям запаметените станций 1,2,3...6, а като го задържа - сменя "source" - радио,CD,AUX ;)
Ръца Пръца

mirohristov

Цитат на: Pyrhel в 03 Декември 2012 12:00:25
.....................
Тропър, бутоните фабрично са разположени така, че аварийните да са от страната на шофьора, може с времето да са се разместили :P
Преди фейса бутона за аварийните се намира отдясно на часовника и след това "теква мисълта фордовска" и го слагат от ляво на часовника за след фейслифта на мондео МК3.   ^-^
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

Marlboro

МК3 Седан, преди фейслифта

- Ключалката на предния капак!
- Меките, лесно кривящи се джанти.
- Недомисленият механизъм на седалката.
- Пепелника е на глупаво и неудобно място.
- Подлакътника на задната седалка е твърде нисък.
- Липсата на духалки за пътниците отзад, освен тези в краката.
- Въпреки че има и по страшни случаи, сменянето на крушка също е досадна занимавка.
- Капака на багажника се уплътнява с лед и трудно се отваря, капачката на резервоара също.
- При затваряне на вратите, особено с отворен прозорец си подрънкват, твърде досадно.

Момичета, при тези цени на бензина, не идваме само за се видим!

hotblooded

Цитат на: dmitarcho в 03 Декември 2012 21:18:06
Пробвал ли си да задържиш "mode"-то на дистанционното на волана ? При мен като съм на радио - от там сменям запаметените станций 1,2,3...6, а като го задържа - сменя "source" - радио,CD,AUX ;)
Вярно че като задържиш сменяше, ама на мен след радиото ми дава AUX, някави други и СDто е последно.... Добре поне че радиото е с добър обхват - от Варна до Бс като захапе една станция RDS-a не я пуска. От Бургас до София - между Карнобат и Зимница се пуска някое СD. До Велико Търново, Смолян - не съм губил Радио1...

Чебурашка

Пластмасите вътре - лесно се захабяват  >:(