Зимни гуми - мнения, отзиви, коментари

Започната от Bobi, 17 Септември 2011 02:04:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dimkaraganchev

Аз пък имам отлични впечатления от Ханкук - летни и всесезонни. Перфектни са. Зимни не съм карал още.


hotblooded

На Мондеото карах с Ханкуук - летни нямах забележки.
Относно зимна / лятна гума, честно казано ако човек не е зависим - да му се налага да тръгва на път независимо от времето, и живее в голям град, и не пътува на далеч - спокойно може да си сложи едни всесезонни гуми и да не се занимава.
Обратно, ако работиш на майната си, и държиш всеки петък вечер да се прибираш в къщи, а понеделник сутрин да си на работа, изминавайки 400 км за 3 часа - не си прави майтап с гумите..

saggy

От последните седмици карането на сняг и лед с Клебърчето показва следното - на сняг се спрява доста добре, на лед го няма никакво - колата веднага поднася.

ivchotr

На лед всички са така. Само с шиповете държат, ама тях ги забраниха у нас за по пътищата.

zloster

Я пак да се самоцитирам, защото попаднах на независими данни:
Цитат на: zloster в 13 Ноември 2017 12:01:08
Мисля, че е редно да обърнем внимание на следните неща, когато се разглеждат класации:

  • Гумите на всички производители са произведени с някакъв допуск, т.е. параметрите им се различават с някакво отклонение. Допуските обикновено са в рамките на около 5%, за да се застраховат, иначе при добро познаване и управление на производствения процес сигурно ще държат колебания около 2% в параметрите. Малко информация тук и тук. Информацията е на няколко години, но не мисля, че са се променили нещата;
  • Болшинството класации не отчитат наличието на тези отклонения при изчисляване на точките. АутоБилд и голяма част от другите списания дават на дадено изпитание тежест във вид на точки. Най-добрият резултат взема най-много точки, а всеки по-слаб резултат взима пропорционално по-малко точки. Примерно спирането на мокро в спомената статия, ако четете внимателно е (от първо към десето място): 33,5; 33,3; 33,6; малко над 33; 35; 34,4; 35,5; 32,5; За Клебер Крисалп ЕйчПи3 (Krisalp HP3) и Нексен Уингард Спорт 2 (Winguard Sport 2) не ги виждам данните. 3% от 33 метра е 1 метър. Практически 33 метра +/- 3% е интервал [32,34] метра. 5 (пет)  модела гуми дават резултати с минимална разлика, 3 (три) модела дават малко по-слаби и за два няма данни;

Двата прикачени документа са част от проверката/засичане/калибрация на лабораториите за изпитване на гуми в Европа. Правят я на всеки 2 (две) години, че да засекат показанията и да нанесат поправки, ако са се разбягали с много. Проверяват коефициента на съпротивление при търкаляне. Той дава "енергийната ефективност" (А, В, С и т.н.) на етикета. Както и влияе директно на голяма част от параметрите на гумата. Съответно какво виждаме за измереното колебание на параметъра (допускът му)?
За 2019 г. глава "Pre-tests results & Correction Factors for C1-C2 tyres" от 2,16% до 4,58% (за различните модели гуми) и това е при условие, че от тези резултати са махнати гумите с "неподходящи" резултати. А именно тези, които дават по-голямо от 5% отклонение и тези, които развалят средната стойност.
ЦитатExcludes any tyre that has got a standard deviation above the limit (5.0 %) for the three last measurements (Raw
values), then in case all the tyres respect the standard deviation condition (Raw values), then remove any tyre who
do not make the tyre batch distributed evenly.

С тези колебания на резултатите/допуските излиза, че класациите няма как да определят "най-добра" гума. Могат да определят групата на добрите и  гумите, които не попадат в нея.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/