Избор на акумулатор

Започната от Alexi, 22 Септември 2011 21:52:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

TourneoRS

#150
Къде е уловката ?

малко наобратно излезе ама се чете
Мод едит: Фикнса'аме ги
IVECO -  с него не се ходи надалеко .


krasi markov

Геловите издържат повече на топло и студено,а и зимата си върти една идея по-добре от обикновенния.Пробвано защото имам такъв,но на руски автомобил:)

solo5

Цитат на: redchampions в 02 Януари 2017 21:21:34
припалвах на всеки 2-3 дни за по 15-тина минути да се позареди, че падаше

Ако си припалвал само на място, надали се е зареждал
Евентуално си подгрявал двигателя само
За зареждане трябва оборотите да са по-големи от тези празен ход

Alexi

всъщност не ,ако алтернатора поддържа около 14+те волта както трябва да е ,акумулатора се зарежда .. но 15 мин е много малко време за някакво смислено зареждане ,не можеш дори да компенсираш консумирания за запалването ток и реално го разреждаш а не го зареждаш с такива припалвания ..

TourneoRS

Цитат на: TourneoRS в 03 Февруари 2017 22:16:18
Къде е уловката ?



Да  отговоря поне аз ;)

Производител еди кой си ..
Вносител еди кой си ..
Бар кода ?? Българияяяя  :D

Монбат корпорейшън
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Pyrhel

Скоро разбрах, че на СФА акумулаторите, които ги продават брандирани като Пежо са също Монбат корп. :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

Те за това ли са толкоз евтинки :) Ясно .. мислех да Мондеото още да купувам от техните все пак знаем че ОЕМ акумулатор изкарва доста ,но се отказах нямаха 175мм

hotblooded

Цитат на: Alexi в 08 Февруари 2017 20:26:29
всъщност не ,ако алтернатора поддържа около 14+те волта както трябва да е ,акумулатора се зарежда .. но 15 мин е много малко време за някакво смислено зареждане ,не можеш дори да компенсираш консумирания за запалването ток и реално го разреждаш а не го зареждаш с такива припалвания ..
Не е баш-така. На мондеото, по студовете, ако не го карам цяла седмица - едва завърташе, за това като ме няма - през два дена жената го припалваше за по 15 мин и нямаше проблем

Ilian Petrov

Акумулаторът взеха да го напускат силите, след 4 години вярна служба. Реших да не чакам излишно и го смених. За мен е любопитно, чe  хем е с по-нисък ампераж от предписаното - 52 Ah, а за 2.0 бензин май препоръчват поне 60, хем e брандиран с  (fe) :

[attach=1]

Явно е качествен щом при мен издържа 4 години, а нямам идея от кога колата е с него. Да е оригиналният ми се струва абсурдно ?!
За нов заложих на бюджетно решение - Yak 60 Ah 540 A.

Ozzie

#159
Още по- бюджетна е "Искра"-та. За моята ѝ взех 62 Ah / 600 A пусков ток, за 85 лв., директно от представителя за Варна.
Ако и този изкара колкото предните две Искри, т.е. между 5 и 6 г., няма какво повече да искам.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Мишо

#160
Изкарах една зима в сервиз за акумулатори и точно за Искра, шефа ми каза, че са много добри за парите си. За Монбат-а не беше изобщо на това мнение. Аз маам с Берга и съм много доволен, изкара 6-7 години на Мондео 2, 1.8 предкамерен турбо дизел и даже имам някъде клипче, как паля на -14 гр. с един подгрев, без газ и натиснат съединител. Ще се пробвам да го намеря.
Ето го
http://www.videoclip.bg/watch/433062_cam00249

saggy

Колеги, моят акумулатор замина вчера. Вече е 5 годишен и мисля повече да не го зареждам, а направо смяна с нов. Дайте съвет какъв акумулатор да купя като марка. Знам размерът и всички характеристики, но се чудя коя марка е читава и от къде да го взема. :) Насочил съм се към среден - висок клас стандартен калциев акумулатор. Близки магазини са ми Макскар и Техко, тъй като съм без кола.

zloster

#162
Най-евтиното е най-добро. Производствените процеси са "настроени" отлично, че да изкарват около 5 години. И издръжливостта на произведения преди 7-8 години няма връзка с качествата на настоящото производство. Вече не съм сигурен, че и тези за първично вграждане в момента, които се слагат, ще изкарат 10 години. Когато ги бях следил, те изкарваха 10 години.
Аз съм с това: https://i.imgur.com/OuUTCff.jpeg "Winmaxx" май е "етикет" на МонБат, капацитет 50Ah (или там около тази цифра). Тази година направи 5 години (или 6 години).
За среден/висок клас: някой да ме светне как се разбира (без да е присъствал при производството) как и колко добре са изпечени и обработени плочите в акумулаторите, ще съм благодарен. Именно обработката на плочите дава "живота" на акумулатора :)
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Наско

Не съм съвсем съгласен че най-евтиното е най-добро. Е, има и изключения. Но пък и най-скъпото не е гаранция. В България това е проблема, не знаеш даден продукт от къде идва и в кое китайско мазе е правен. На мястото на колегата Saggy, бих се доверил на МП. Може и да е по-скъпо, но поне ще разчита на някаква гаранция.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

Ozzie

За нещо, което след 5 до 6 години ще отиде за вторични суровини, да се дават една торба пари - за мен са ненужни разходи.
Та както е казал zloster "Най-евтиното е най-доброто".
От края на 2007 или най-късно началото на 2008 г. купувам само "Искра" и то от най-евтините. В момента съм с трети такъв, на две години и някой месец отгоре.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

И колко изкарват Искра? За тях съм чувал добри отзиви, за Монбат имам горчив опит с 2 техни акумулатора, които умряха преждевременно на 2-3 година, та не бих заложил отново на тях.

Ozzie

Както казах, първия го купих края на 2007 или януари 2008 г. Изкара до 01.02.2013 - след ПТП беше се спукал корпуса му.
Втория го купих февруари 2014 г., пролетта на 2016 г. го прехвърлих на Форда. Смених го септември или октомври 2019 г., защото често почна да ме изненадва неприятно.
И третия (62 Ah / 600 A стартов ток) да изкара колкото предните... За акумулатор за няма и 90 лв. (след приспадане на цената при връщане на стар) няма какво повече да се иска. 
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zz_stefanov

Ми на мен на втората година, месец след гаранцията ми издъхна варта силвър дайнамик, беше уж топ акумулатора тогава. След това сложих един турски EAS, който изкара 7 години и с него продадох колата.

Alexi

е колко е по скъп един читав акумулатор от сорта на Бош Варта или Ексайд ,че карате с Искра и Монбат .. 50-60 лв отгоре е ,сега ги разделете тия пари на 5 години ( щото поне толкова откарват горните марки ) и ми кажете че излиза скъпо .. специално Монбат карат точно 2 години и 2-3 месеца ( тъкмо изтича гаранцията и мрат ) не бих си купил подобен акумулатор повече .

Ozzie

Цитат на: Alexi в 12 Декември 2021 08:20:18
е колко е по скъп един читав акумулатор от сорта на Бош Варта или Ексайд ,че карате с Искра и Монбат .. 50-60 лв отгоре е...
Най-евтиния Варта, на бърза проверка, отговарящ за моя автомобил е ~158 лв., след връщане на стар акумулатор. Редовна цена - 170 лв.
По-нагоре писах за колко съм го взел сегашния и по колко време са ме изкарвали предишните. Засега под пет години живот и да е умрял дни след гаранцията не съм имал случай.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


saggy

Като по-икономичен вариант съм се спрял на турския EAS, за които чувам добри отзиви и евентуално Gigawat. От високия клас гледам Varta и Banner, но са 150+лв. Чудя се дали да взема размера, който се препоръчва навсякъде - 242/175/175 (д/в/ш) около 60Аh 540A или по-къс акумулатор със сходни характеристики.

ivchotr

 На бензинката съм с Бош. Купих колата с него преди 6+ години. Беше ползван и то доста време. Личеше му по външния вид. Като се постопли времето, обикновено се придвижвам с мотора и колата стои по две - три седмици без да я паля. През последните два месеца също я карам рядко по здравословни причини. Още държи. Не знам до кога ще издаяни, но това е марката, на която бих заложил пак.
Дизелът е с Банер. Даже не знаех, че Форд имат специален размер на кутията на акумулатора. Казаха ми в магазина. Също се случва колата да не се кара седмица - две, когато дъщеря ми не е в страната. Никакъв проблем и с него. Това е другата марка на която бих заложил, защото за нея имам и добри отзиви от няколко човека.

zloster

Хващаме отзивите от голям форум от тази година: https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5278345&viewfull=1#post5278345
Двама-трима души могат да си разпределят и предишните години.
"Преглед на отзивите за 2021 година от голям за българските стандарти форум": ПокажиСкрий


































Мнениекоментар
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5283917&viewfull=1#post52839173,4 български акумулатора по 5-6 години
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5284204&viewfull=1#post5284204Заводският акумулатор (Варта) на 5 годишна кола клекна изведнъж и се наложи смяната му с горепосоченият MOLL
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5284797&viewfull=1#post5284797Аз юли 2019г. купих кола с Еxide Excell 60Ah. Намерих му гаранционната карта в жабката, купен е юни 2014г. И тогава си беше на финалната права, седеше на 12.3V дори и малко след изгасване на колата.
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5295152&viewfull=1#post5295152Аз и варта и Бош и други хубави съм съсипвал за 2-3 години, а
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5295399&viewfull=1#post5295399В моя случай акумулатор за 110лв от евтините марки на Johnson Controls издържа значително повече от Varta (уж за първоначално вграждане) от ЕураТек. Нямам идея колко струва втория, но сигурно е поне 2x.
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5295926&viewfull=1#post5295926беше по евтин дори спрямо монбат (който не помня беше ли на промоция) 4г мисля че направи в гаража, държа го на един V8 бензинов мотор с по 200-400км пробег годишно. +
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5296092&viewfull=1#post52960922 Монбата (Formula & Dynamic) и един на Искра. Dynamic от 2009 до 2015 изкара като накрая просто умираше от старост, след това взех Искра, която изкара 3 години и половина и накрая замина клетка, като в момента над 2 години и половина кара Формулата на Монбат, а тя не се усеща деградация за сега. Всичките са купувани за една и съща кола (1.8 бензин) 62Ач. и винаги са стрували между 80 и 95 лева без връщането на старата батерия.

Другата кола е с 2 годишен и половина Бош S5 74Ач, за сега държи, но го зареждах преди началото на зимата, та колкото и да изкара ще е супер понеже ми дойде подарък, а стария беше пред умиране.
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5296112&viewfull=1#post5296112Да похваля и аз Искра. Последно бях взел 62/600 за около 100 лв. изкара ме над 7 години. Предполагам можеше и още, но го изтървах да падне под 8 волта. Ползваше се на 1,9 атмосферен дизел, гаражна кола с около 3 000 км на година. Доливане на дестилирана вода и периодично ползване на поддържащо зарядно.
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5362843&viewfull=1#post5362843Монбатите в последно време са много кекави - аз, както и мои познати, не можахме повече от 2 години да изкараме с Монбати, а колите не са паметници и се карат доволно, не за по 5 километра в посока. Дано ти имаш късмет.
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5424739&viewfull=1#post5424739Аз също съм с такива на всичките коли. Австрийския изкара 8г, от България са купувани от akumulatori.bg. При тях Power Bull PRO серията е с 3г гаранция. Единия е купен 2016-та и изкара до 2020-та, другите са купени 2018 и 2020 и още не им е дошло времето.
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5424741&viewfull=1#post5424741 Нещо не са за хвалене бройките купени от тук или по-вероятното е, че са свалили качеството. (коментар към предното мнение)
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5424787&viewfull=1#post5424787Вече май е на 5 години, а не е някакъв "марков". Български си е и то не от най-скъпите модели.
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5424924&viewfull=1#post5424924Моят на 124ката е Tenax, не премиум линията - взех го за 93лв, с връщане на старият, 74Ah, тази година декември става на 7 години.
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5444768&viewfull=1#post5444768 На колата 3 годишен и 2 месеца Bosch S5 74Ah 750A акумулатор купуван от Тех-ко, почна да дава признаци за пътник при първото палене сутрин от една седмица насам. След зареждане с лидлъско зарядно, което индикира, че е зареден след няма и 3 часа, реших да отида да го премерят на товарна вилка - 8.47Волта под напрежение.
https://hardwarebg.com/forum/showthread.php/112584-%D0%98%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80?p=5453376&viewfull=1#post5453376Аз на служебното шевролетче (2005, 1,4 бензин) реших да заложа на синя варта за 160 лева с връщане на стария. Преди 4,5 години купих някакъв AFA и сега го сменям пак. Вярно, че през последните две години главно стои на едно място.

Добавете и отзивите оттук. Явно има брак сред българските. Отделно има и достатъчно много акумулатори преживели 5 години. Но не и всички Varta/Banner/Bosch преживяват 5 години.

Цитат на: Alexi в 12 Декември 2021 08:20:18
е колко е по скъп един читав акумулатор от сорта на Бош Варта или Ексайд ,че карате с Искра и Монбат .. 50-60 лв отгоре е ,сега ги разделете тия пари на 5 години ( щото поне толкова откарват горните марки ) и ми кажете че излиза скъпо .. специално Монбат карат точно 2 години и 2-3 месеца ( тъкмо изтича гаранцията и мрат ) не бих си купил подобен акумулатор повече .
Пак да си задам въпроса: как се разбира/проверява какво е качеството на вътрешностите на акумулатора? Те определят колко ще изкара (ако се абстрахираме от издевателства при използването).
И как да оправдаем даването на едни пари "ей така", защото по горната засечка някои не стигат 5 години живот.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Alexi

Теглото има значение ( по тежък - повече олово - по дебели плочи които държат по дълго време ) но аз предимно се ориентирам към читави марки взимам и забравям .. на Мондеото бях взел Бош Силвър карах го 6 години и го продадох изправен ,сега съм с Варта на Пежото стана скоро на 3г върти си като нов ... за съжаление имам и печални покупки - монбат ( Полото на жената - таман направи 2г и иска да мре ,естествено вече не е гаранционен ) ,искра - баща ми искаше евтин ,изкара 2г и 1 месец и даде мъртва клетка ,IQ Power ,Match и подобни евтини съм взимал за служебни коли и изкарват между 2 и 4г ... другото негативно на евтините е че не отговарят на амперите които са написани и зимата въртят мудно още от нови .

Ozzie

Цитат на: Alexi в 12 Декември 2021 22:51:59... другото негативно на евтините е че не отговарят на амперите които са написани...
И тук си в заблуждение. Преди две години, като купувах настоящия, човека пред мен го закачи на тестер. От 600 А стартов ток по етикет, машинката отчете, че дава между 650 и 660 А (по спомени), т.е. ~10% над посоченото. Все още си върти без никакви проблеми, а не съм го поглеждал от миналата есен. Вероятно ще трябва да му долея известно количество дестилирана вода и да го закача за една вечер на зарядното.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

не съм в заблуждение ,няма как от акумулатор с 3-4 кила по лек да извадиш същия ток има си физични закони ,но за всеки влак си има пътници :) избора на акумулатор е като избора на кола ,всеки взема каквото му е изгодно

Ozzie

Цитат на: Alexi в 13 Декември 2021 00:17:07избора на акумулатор е като избора на кола, всеки взема каквото му е изгодно
Абсолютно съм съгласен! :)
Между другото, като сме почнали да чешем клавиатурите - значение също има, преди да бъде монтиран акумулатора на колата, колко време е събирал прах по рафтове и витрини и дали през това време са му водени цикли за разряд и заряд. Това ми го каза днес, диагностицика от сервиза, къде обслужваме служебните коли.
Повода беше акумулатор на 1,1 г., който при замерване с професионален уред BOSCH (този на сервиза), както и с китайски от Алиекспрес, от 760 А стартов ток който трябва да отдава, отдава едва 5% от тази стойност. И двете машинки извеждат съобщение за замяна на акумулатора. Въпреки това, успява да развърти стартера и да запали двигателя - 2,2 HDi / 88 kW.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

Днес реших да се оправя с акумулатора. Директно отидох в maslata.bg в Дружба и имаше следните варианти - турският EAS 105лв наличен в магазина, Бош/Варта - 150лв с чакане за доставка от склад. Заприказвахме се продавача и каза, че от EAS нямат нито една рекламация. И реших, не толкова заради цената, а заради влошаващото се време и взех EAS. Казаха ми, че е доставен преди 2 месеца в магазина и е производство 2021г. Озорих се с монтажа, въпреки че моделът е точния размер, просто явно това е максималният размер за акумулаторната кутия. Накрая мислих да не слагам глупавата пластмасова стена, която огражда акумулатора, но успях да го монтирам с нея.
Относно акумулаторите, наистина няма как да знаеш колко време ще изкара и дали е добре конструиран. Единствено можеш да се довериш на марка и да провериш дали е скорошно производство. Другото е късмет и правилна екплоатация. 

Pyrhel

Щом е за чесане да се включа и аз (tooth) с отрицателен отзив от поглед върху коли на познати с български акумулатори - живот от 2 години и няколко месеца, за разлика китайските Старлайн, които изкарват двойно на същата или по-ниска цена.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Цитат на: Ozzie в 13 Декември 2021 18:58:53
... значение също има, преди да бъде монтиран акумулатора на колата, колко време е събирал прах по рафтове и витрини и дали през това време са му водени цикли за разряд и заряд. Това ми го каза днес, диагностицика от сервиза, къде обслужваме служебните коли...

Това се знае от години. Проблемът с краткия живот на българските е, че залежават доста по рафтовете, защото никой не ги купува. Отдавна съм се отказал да ги ползвам и аз. Няколко ми изкараха точно до края на гаранцията, само че успявах да ги подменям докато не случих на един, който умря след като беше изтекла :D Пазарът е пренаситен от всякакви марки и модели и хората залагат на по-квалитетните. А пък те са такива, защото не залежават по складовете. По времето на соца българските даянеха много години, ама бяха кът и се намираха с връзки :D

На мен акумулаторчик ми посочи проблема преди повече от 20 години - акумулаторите излизат без електролит от завода и ако престоят повече от година и половина без да се залеят, рискът да им се прецакат плочите при заливане с електролита се увеличава драстично. Тези, които са имали късмет с българските акумулатори, просто са случвали на нови. Но по обозначенията върху кутиите им няма начин или поне нямаше начин, когато аз си купувах такива, да се разбере кога са произведени.
Преди да взема Банера за дизеляка, му бяхме сложили някакъв китайски. Изкара близо 7 години с голям гърч - няколко пъти колата хвърля ремък заради течаща ГНП и се е движила само на неговия ток с изтощаване до степен да не може да завърти стартера. След зареждане вкъщи заработваше пак. Имайки предвид тънката цена направо си беше попадение. От друга страна, винаги се намира начин да се ползва отстъпка и така по-скъпите акумулатори се вземат на цената на по-евтините.
А и какво са 150 - 160 лв за автомобилен акумулатор, който изкарва 7 - 8 и нагоре години, при положение, че има батерии за телефони, които са по 40 лв и изкарват една- две години?