Fiesta 2009 1.4 LPG - Заглъхване, претрисане, ниска мощност

Започната от nikitrz, 06 Август 2018 11:15:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

nikitrz

Колеги препоръчайде добър диагностик.
Карам Фиеста 1,4 със заводска газова, но има едно заглъхване и бавене при подаване на газ - натискам педала и дава реакция след 1-2 секунди.При тръгване трябва да форсирам, защото ако подам леко газ и отпусна съединителя оборотите падат рязко и колата гасне.Сутрин когато е студена и работи на смукач по няколко пъти смъква оборотите до около 500 и точно преди да угасне ги вдига на 1300.Когато е загряла пали по-трудно.Колата е 97 коня, но по Хемус в посока Витиня едвам вдигна 80 км/ч на 4-та скорост, защото ако превключа на 5-та нещата стават по-зле.Задминават ме коли като Дачия Сандеро с мощност от 73 коня, което за мен не е нормално.Всички тия проблеми ги прави и на бензин и на газ.
Сменихме свещите с нови(иридиеви), колата е изцяло обслужена преди 2 месеца(когато я купих), но проблема си остана.Ходих при един майстор, който уж разбира от Форд, но нищо не можа да направи.Почистихме дроселовата клапа, но и след това нямаше подобрение.Направихме центровка, защото имаше съмнения че ремъка не е зацепен правилно, но се оказа че не в това е проблема.Закачахме я на 2 вида диагностики, но не показва грешки.Не знам вече какво да правя и къде да отида.Записах си час за преглед в Мото Пфое, но първия свободен е чак за 21.08.
Самия двигател се води като един от най-безпроблемните и същевременно най-опростения, и най-вероятно може проблема да е дребен, но просто трябва опитен човек, който да успее да го открие...


К.Методиев


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Ilian Petrov

Наскоро коментирахме за нуждата от реглаж на клапани. Да не се окаже, че е в тях проблема?

anikolov

Най-вероятно са клапаните. Имате майстор в София. Митко - Фордманиак. В другия форум са му координатите. Може да имаш и втори проблем - изпарителя да трябва да му се сменят платната/гумички/, това е относно трудното палене и падането на оборотите. Ако караш 1-2 дни само на бензин и нещата с паленето се оправят си за изпарител, но каквото и да правиш, задължително проверете хлабините на клапаните. Реглаж - 200 -250 лв. Платна - 100 лв., това с труда. Написах цени, защото съм сигурен, че ще попиташ. Ако са прегорели клапаните и леглата - отиваме на по-сериозен ремонт. Това е лично мое мнение на база личен опит, не претендирам за вярност! Поздрави и успех!

nikitrz

Цитат на: К.Методиев в 06 Август 2018 15:08:59
Изчистете и адаптациите
Колега, какво имаш предвид с това?Тоест, ако може по-конкретно да обясниш.
А иначе ще проуча за реглажа!

ivchotr

Каква е тази кола 2009 г. със смукач?
Ако проблемът е в газовата уредба, на бензин й трябват едни 50 - 60 км за да се обучи за това гориво в различните режими на работа. Ако не го прави, проблемът вероятно е вътре в мотора - я клапани, я сегменти. Потенциометър на дросела и стъпков мотор преглеждани ли са, ако ги има разбира се? Някой сети ли се да провери дали не се е задръстил катализаторът? Ако се е задръстил, е вероятен виновник за подобно поведение и е добре да се отхвърли като възможност, преди да се отваря двигателят. Едно измерване на компресията също ще отговори на много въпроси.

nikitrz

Да, майстора, при който я откарах също имаше съмнения за катализатора, но предвид, че колата е карана предимно на газ, не би трябвало да се е задръстил.Отделно от това, въпросното заглъхване се получава само в ниски обороти при тръгване или при работа на място.С първия ми автомобил съм имал проблеми с катализатора, но открих проблема много лесно, защото почва да се чува специфичен шум от него, а тук такъв шум няма.
За съжаление, първия майстор при когото я закарах само ми е казвал какво е правил, но в действителност се оказа, че нищо не е направил.Уж беше чистил дебитомера и трябваше да карам на бензин за да се обучи - минах 400 км и нищо.Уж цял ден сваляше генерацията за да провери дали катализатора не е запушен, а не е свалял нищо.После уж беше гледал дали ремъка е зацепен правилно, а и това не е правил, защото просто си личеше, че нищо не е пипано - направо пишман майстор!
Обадих се вчера на фордманиак, както колегата по-горе ми препоръча и се разбрахме да се чуем другата седмица, тъй като в момента човека не е в София, но според това, което му обясних, той каза че проблема е в клапаните и спомена, че неслучайно не препоръчва да се купуват коли със заводска газова, защото почти винаги имат подобни проблеми.
Силно се надявам да е прав и да успее да ремонтира колата, а пък аз така или иначе имам записан час в Мото Пфое в края на месеца - ако той не успее, ще отида да видя те какво ще кажат.

Ilian Petrov

Да, най-вероятно си за реглаж на клапани. Дано да няма някой изгорял за смяна.
Но никак не съм съгласен, че почти винаги има подобни проблеми, като на твоята, с фабрична газова.
И аз не съм, а и други колеги с фабрични газови, не са имали подобни проблеми. И то говорим за след изиминати 30-35 хил. км., след покупката.
А че трябва да се проверяват клапаните и да се регулират, трябва. Спор няма.








nikitrz

Може би се чудите как не съм усетил проблема още докато тествах колата преди да я купя, защото това е нещо, което се забелязва.Проблема е че аз скочих от дизелов автомобил със 131 конски сили директно на Фиестата и просто сметнах, че колата толкова си може.Казах си, да по-слаба е, но е нормално - по-малко коне, няма турбина и т.н.
Беше ми нужно да покарам няколко дни в София и да изляза 1 път извън града за да установя, че действително има някакъв проблем.Все си мислех, че някой датчик дава грешни данни или че дроселовата клапа има нужда от почистване - за съжаление най-вероятно ще се окаже проблема с клапаните, но ще чакам човека да си каже мнението.
Ще драсна тук, ако успеем(силно се надявам) да разрешим проблема, за да може ако някой друг има подобен проблем да знае къде да търси, а не като мен по трудния начин...

Gladiator_BG

Цитат на: nikitrz в 07 Август 2018 15:17:09
Ще драсна тук, ако успеем(силно се надявам) да разрешим проблема, за да може ако някой друг има подобен проблем да знае къде да търси, а не като мен по трудния начин...
В крайна сметка проблема е ... ?!?


Gascap

.... три нови газови инжектора, нов изпарител и нови запалителни свещи - колата стана "чук" работи идеално.
P.S. купих колата от nikitrz и я оправих
Ride Out Of The Ordinary

dido

Здравейте от личен опит съвсем наскоро имах подобен проблем затова си позволявам да дам мнение въпреки че не съм майстор. Карам фиеста 1.25 газ от 2004 г. Имах абсолютно същия проблем. След много обикаляне по майстори всички казваха или клапани или помпа или дебитомер. Първо смених свещите без резултат. После купих кабели смених и о чудо колата заработи перфектно. Не съм си представял че ще има такава промяна. Край с паленето от 2-3 път, край с глъхненето и трудното поддържане на оборотите на газ, колата заработи просто перфектно. Моят съвет е започнете от там,въпреки че всички ме убеждаваха че моето е много по- голям проблем и подмяна на кабели е загуба на време. Не е задължително и вашия проблем да е идентичен но не пречи да започнете от там. Газовата уредба я имам 80 000 км.като преди да сменя кабелите смених газовата рейка с нова. Въпреки че нямаше видим първоначален ефект тя също е важна.

ivchotr

На газовата рейка принципно и дават живот за около 50 - 60 000 км. От там нагоре е чист късмет.

Кабелите могат да се тестват в тъмната част на денонощието. Ако са тръгнали, светят като в дискотека :D

sparky

Здравейте, моята фиеста е 2012 1.4 с фабрична газ.
Проблема ми е сходен. Когато е студена колата пали от раз но има няколко пропадания в оборотите от1200 до 500. След това при подаване на газ заглъхва и все едно се дави докато се изфорсира. Даже мъчи да припуква в ауспуха. Когато загрее нещата изчезват. Колата я карам само на бензин докато и отстраня проблемите. Смених свещи и кабели и оригинални. Като я закача има доста misfire на цилиндрите но само докато е студена но не записва грешка. Карах я и на газ. Няма нищо общо с вървежа на бензин. На газ лети. Чистен е дросела и мапа. Мисля да проверя и хлабината на клапаните.