Грешка P2279, теч на въздух от къде?

Започната от ludmiloff, 02 Май 2021 22:58:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ludmiloff

Здравейте, от скоро Форда (c-max 1.6 tdci, 2003) почна да се дави сякаш, губи мощност и се тресе със специфично тракане от пред. Това като е студена, рядко на топъл двигател. От elm327 четец излиза грешка P2279, P0031, P0105.

Почнах да гледам по пътя на въздуха, открих омасляване на MAF-a, него ще го чистя. След него гумения маркуч беше сменен на скоро, обачe все още от горе хвърля по малко масло. След турбото има пластмасов въздуховод (Intake Manifold Air Turbo Hose Pipe), на който открих спукано силиконово уплътнение и леко изпуснал болт от ляво (с "ушенцето") и омасляване около него, там залепихме с малко силикон за проба и затегнах болта уж по-добре доколкото може, че главата му малко е изядена.

На татък всичко изглежда нормално, няма спукване и омасляване. Е така кара задоволително добре 2 дена и пак се срина със същите грешки че даже тоя път и за MAP сензора P0105. Утре ще гледам пак там, може да е изпуснало.

Но може да има и друго място, а това да е незначително и да не е основната причина.
Моля, дайте идея от къде още може да излиза въздух.

Благодаря на отзовалите се.


Ozzie

Има една гофра, след интеркулера, точно преди въздуха да влезе към входящия колектор. Намира се в ляво, като застанеш пред двигателя. На нея се намира и датчика който мери налягането в колектора. Трудно е да я объркаш. Ако не е тя, тръгваш по пътя на въздуха и търсиш за компрометиран елемент.
Друго за което се сещам е, да не работи адекватно управлението на променливата геометрия на турбото. Може някой маркуч да е дал фира. Тъпото е, че клапана който я управлява е заврян зад двигателя, долу в дясно по посока на движението. За да направиш сносен оглед, трябва да свалиш чистачките и пластмасите (корите) под тях.

Малко по-късно и аз ще го играя този филм, че от месец и нещо насам се движа с грешка P0299 - Turbocharger/Supercharger Underboost. На живи данни, налягането в колектора е съвсем малко над атмосферното. Все едно карам атмосферен дизел, а не турбо.  >:(
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ludmiloff

"Гофрата" при оглед изглежда добре, не смея да я свалям сега, че има там едно уплътнение. Ще свалям след празниците.

Сега се сещам че бях забелязал от там да изпушва при подаване на газ, но това беше само веднъж и повече не мога да го повторя.

Някой знае ли дали уплътнителния пръстен https://ford.7zap.com/en/car/43/no/16/1552/15416/67027/#9673 и https://ford.7zap.com/en/car/43/no/16/1552/15406/66982/#6C653 се продават отделно, или трябва заедно с тръбите.

Ozzie

Първия, който е на кривката след турбото съм купувал от магазин за гумени уплътнения. За точен размер не се сещам. Ходих с кривката и взех две дебелини, за всеки случай. Струваше стотинки.
За втория, не съм сигурен че може да се намери накъде другаде, освен в МП. Просто е с правоъгълна форма, май и профила му е специфичен. Днес го свалях.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ludmiloff

ЦитатНа живи данни, налягането в колектора е съвсем малко над атмосферното. Все едно карам атмосферен дизел, а не турбо.  >:(

При мен е още по зле - на празен ход 98kPa, но при газ успявам да стигна до 130. Като натиснах датчика малко и се оправи на 102kPa на празен ход. Егаси бараката карам, пък до скоро не беше такава.

Ozzie

Така както описваш нещата, сякаш управлението на променливата геометрия не работи адекватно.
Тръгваш от вакуум помпата и проследяваш маркуча който отива от нея до клапана който управлява променливата геометрия. Ако той е наред, преглеждаш другия маркуч - от клапана към актуатора. Ако и той е наред, остава актуатора да е компрометиран.
Тъпото е, че клапана, както казах е наврян на Манчо в кътния. Ако работиш отгоре, трябва да се свалят чистачките и корите под тях, освен това трябва да си гъвкав, 'щото може би ще ти се наложи да си с главата надолу. Другия вариант е легнал отдолу, но тогава трябва да свалиш едно желязо под полуоската.

Споделям моята занимавка с въпросния клапан -> https://fordbg.com/forum/index.php?topic=11336
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ludmiloff

#6
Колата (временно) се оправи.
Какво направих до тук:
1. проверих клапана за картерните газове. Капачката е така направена че счупих закопчалките. Вътре имаше малко мазнотия, а мембрана е здрава, ама някак си спечена и омазана от долу. Поизчистих мембраната и наместих всичко обратно, капачката се крепи на една от закопчалките.
2. свалих корите от долу и решетката и прегледах колкото можах тръбите към интеркулера - не открих нещо пукнато или сцепено, интеркулера не е свалян, не съм го гледал
3. оная "гофра" я увих с монтажна здрава лента за проба, да не би от вътре да изпуска гарнитурката
4. размърдах болта на клапана за геометрията - под турбината - сякаш наистина се беше спекъл малко
До тук - ту работи, ту пак дава същата грешка P2279, за капак на всичко ми изскочи и грешка за подгревните свещи (не си я записах, но утре ще я видя). Най-накрая гледах MAP-a за пукнатини или нещо съмнително по-корпуса, кабелите размърдах малко. Точно преди това упражнение - МАП-а показваше 95-98kPa на празен ход. След това се оправи на 99-100-102-103 в зависимост от времето. Засякох живи данни в движение - стигаше до към 200, мисля че имах и по-големи стойности.

И след това последното - вече цял ден все едно карам друга кола - работи усезаемо по-тихо, усеща се ускорението след 1600-1700об, и най-важното - нямам грешка P2279, останаха само подгревните свещи.
Тука е момента вече да питам - имам доста високо показание на MAF-a - 20-30g/s на празен ход. Не е нормално май? Четох че трябва да 1-2 до 5. Може ли да е от болта на клапана за геометрията, или самия сензор е зацапан и прецакан. Утре ми идва спрея - ще го чистя и ще споделя.

Ozzie, темата ти е интересна, и при мен може да има такъв филм, но за сега не пипам по-нататък, че работи :)

пс. оня болт сякаш "пневматичен гейт" му казват някои, не съм специалист тука, признавам

ludmiloff

Днес ми сменяха блокирал спирачен цилиндър от зад, който задържаше от известно време. Нещо "някаква дупчица била запушена" каза майстора и не отпускал. Е не знам има ли връзка с моя проблем по горе по входящия въздух в двигателя или вакумите, но сега колата е направо ракета, рязко ускорява, не забива, не се замисля, не тресе. Май съм бил отвикнал на такова возене, настъпвал съм повече да може да върви, сега не дава да я настъпиш, пушка.

Ще я видя няколко дни дали е все така, но факт е че преди имах грешка записана, после се оправи но пак си беше мудна спрямо това което е днес.

Ozzie

Няма никаква връзка между спирачната система и системата за управление на променливата геометрия, ако изключим, че и за двете подналягане се създава от една и съща помпа.
Ако ти е задържало колелото с проблемния цилиндър, може и заради това да не е вървяла.  :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Чак пък така да я спъва задържащо колело ::) Няколко пъти ми се е случвало да помагам на пътя на колеги, на които задържащи колела така са стягали, че феродото направо се е палило. И пак са карали с високи скорости.

А и какво общо има задържащото колело с налягането към двигателя? Виж, проблемите по въздушните пътища оказват влияние. Ако сервото прави проблем, ще се появи такъв и в наляганията към двигателя.

Отделно си мисля, че капачка с компрометирани закопчалки е редно да се смени със задрава. Както и подпушил маркуч. И т.н.


ludmiloff

Цитат на: ivchotr в 19 Май 2021 11:12:51
Чак пък така да я спъва задържащо колело ::) Няколко пъти ми се е случвало да помагам на пътя на колеги, на които задържащи колела така са стягали, че феродото направо се е палило. И пак са карали с високи скорости.

А и какво общо има задържащото колело с налягането към двигателя? Виж, проблемите по въздушните пътища оказват влияние. Ако сервото прави проблем, ще се появи такъв и в наляганията към двигателя.

Отделно си мисля, че капачка с компрометирани закопчалки е редно да се смени със задрава. Както и подпушил маркуч. И т.н.

Малко е оставало при мен да се запали - няколко пъти за 5км път до село така миришеше ..., иначе капачката е 'pending' задачка както обичам да казвам, че задържането беше по-критичен проблем.
Ама то нищо чудно да имам и запушени маркучи. Много са били проблемите по тая кола, ама не съм обръщал внимание докато не стана много зле. Сега вече е поносимо. Даже и дебитомера съм си изчистил, и показанията му паднаха до 6-8 на ПХ.