WLTP - новият метод за тестване на разхода на гориво

Започната от Pyrhel, 15 Юли 2020 11:09:04

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Не е нова новина, но до мен стигна чак сега. Споделям я, защото може да има още някой, който живее в миналото :D

Свикнал съм да добавям около 40% върху каталожните данни, за да получа релния разход на гориво и докато в последно време си търся нова кола, започнах да се стряскам как върху разход 7 трябва да добавя 40%. Оказа се, че производителите са били принудени да тестват новопродаваните автомобили в периода 2017-2019 и да обновят каталожните данни за разхода на гориво. Новият метод се нарича WLTP и стойностите определено изглеждат съпоставими с тези от реалния свят.

Какви са основните промени:
- Различен тест за различните оборудвания (задвижване, големина на гуми и пр.);
- По-високи средни и максимални скорости;
- По-резки ускорения;
- Повече спирания;
- По-дълга дистанция за теста (х2 км => 23.2 км вместо 11);
- По-продължителен тест като време (+10 мин - 30 мин вместо 20);

В линка по-горе може да се прочете подробно за теста.

Например:
Prius 4 1.8 Hybrid (след 2015) се променя от 3.3 на 4.7 л/100
Duster 2 1.5 Blue DCi (след 2018) се променя от 4.7 на 5.7 л/100
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Septerra

Към това си позволявам само да добавя, че производителите през 2020 година трябва да постигнат средно ниво на СО2 емисии за цялата си моделна гама от най-много 95 гр/км, което обяснява всички на практика безсмислени в реални условия т.нар. "меки хибриди" (mild-hybrid), които компенсират на стендовете за по-големите мотори в портфолиото на даден производител.

Иначе WLTP-то е стъпка в правилната посока. :)

Pyrhel

Хубава тема отвори за mild-hybrid-ите. В извънтестови условия не виждам да има абс. никаква разлика между с и без уж хибридната окомплектовка.
Имаш ли представа дали всички използват малкото алтернаторче за подпомагане и какъв живот/цена има неговата батерия?

Ако цената й е примерно 200-300 лв, алтернаторът е безчетков, няма старер и съответно се удължава живота на 12-волтовия акумулатор (и те предпазва да се озъбиш някоя зимна сутрин), може би поне от гледна точка на цена на поддръжка напред във времето има смисъл.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

Доколкото съм запознат, на всички марки mild-hybrid-ът използва малък вграден стартер-генератор, 48-волтова електрическа система и миниатюрна батерия. Карал съм няколко такива и истината е, че няма никаква разлика дали е със или без тази система - както като вървене, така и като разход. Просто баламосват стендовете, за да покрият СО2 изискванията.

За живота на батерията не съм сигурен, не се бях замислял досега. Но да, прав си - това в дългосрочен план виждам и аз като единствен бенефит от цялата тази система. Иначе е просто една измислица.

zloster

Нека да отбележим, че в САЩ изискванията към стандартизирания тест са много по завишени. Примерно продължителността на градското там е КОЛКОТО целия WLTP с всичките му елементи (1874 сек. срещу 1800 сек.). И имат корекции за шофиране с включен климатик и на студено време. Тук бях писал малко.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/