Съвет за джанти на Фокус 1

Започната от ivchotr, 16 Април 2019 21:23:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Някой може ли да каже, дали джантата, която е снимана отвътре, съответства на другите две като размер по отношение на гуми 195/65-15, офсет и прочие. За Фокус 1 става въпрос. Вариантите са да се слагат на 1.6 бензин 2003 или 1.8 ТДДИ 2000. Тази, която е без капачка на болтовете, в момента е на дизела и доколкото виждам, е на 6j. Oбаче не съм сигурен, че нали старост нерадост :-[ А пък обърната е на 7j. Тази, която е на 7, ми се струва малко по-широка като за 195-ца. Човекът дето ги продава 7-ците, се кълне, че ги е карал със 195.
Дали да се набутвам е въпросът. Нямат заварки, почти без забележки са, но отвътре имат бая лепени тежести. Не знам от гумите ли са останали или са балансирали самите джанти за тях си.


VENTCI

На 7j джанта бива гумата да е 205 или 215 но може да се монтира и 195  -  195 е min за ширината 7j
По отношение на офсета мисля няма да има проблем но не е зле да се пробват.

ivchotr

А бе и аз имах известни съмнения. Тази широка джанта дали няма да стърже някъде по окачването? И 195-ците дали няма да са прекалено разкрачени при борда на джантата?

ivchotr

Междуболтовото разстояние 108 ли е на тези джанти, че нямах с какво да ги меря когато ги снимах?

ivchotr

Да приключвам с тази тема. Отказах се от джантите, защото явно са по-широки отколкото ми трябват. Човекът изглежда сериозен, не е първа младост и е наясно, че няма да им вземе милиони. Склонен е да ги даде около цената на железни. Към тях дава и комплект гайки, както и две резервни капачки за вътрешния отвор. За годините си джантите наистина изглеждат доста добре. Продавачът гарантира, че не са криви и не бият. Ако някой има интерес, може да му звънне на 0886188551. Намират се в София.

П.П. Става въпрос за тази от първата снимка, дето съм я снимал от вътрешната страна. Тогава не знаех, че ще пускам обява вместо него, за да я снимам и отпред ::) Тези от втората и третата снимки не се продават :D

locke

#5
Цитат на: ivchotr в 17 Април 2019 21:26:58
Да приключвам с тази тема. Отказах се от джантите, защото явно са по-широки отколкото ми трябват.

Колега, доколкото разбирам си се отказал от обърнатите джанти, но си караш колата с тези, нали?
Ако е така, може ли да ми кажеш какви са им характеристиките им, и имаш ли проблеми с тях? Струват ми се 6Jx15H2 et 52.5 с централен отвор 63.3.Гумите са ми 195/60/15

zloster

Джанти за първоначално вграждане във Форд Фокус Мк1. Заводски параметри: 6Jx15 ET52,5. FINIS/инженерен код 1066449.
Снимки с параметрите от произволна обява като резултат от търсенето по инженерен код (https://picclick.co.uk/Ford-Focus-2002-Mk1-8-Twin-Spoke-6J-283019916934.html):
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Цитат на: locke в 11 Март 2020 12:51:40
Колега, доколкото разбирам ...

Сега нямам време да ги свалям, за да им снимам мерките. Но и аз ги карам със същите гуми и няма никакви драми. Ако ти паднат, вземай ги.

locke

Ясно, значи ще станат. Понеже ще ги взимам с доставка по еконт и затова толкова питах

ivchotr

Ако си със стандартни главини за 1.6 16V Zetec, не би трябвало да има проблем. Макар, че май всички от първа серия, без значение дали са фейслифт или не, бензин или дизел, са със взаимозаменяеми джанти. Не съм правил опити да менкам джантите на бензинката и печката, ама поне на пръв поглед са взаимозаменяеми.


locke

Не знам дали са стандартни, но имам лошото предчувствие, че не са, защото и шпилките са по-дълги от стандартен фокус.
И доколкото си спомням, преди няколко години, едни железни джанти 15 ки, ет52,5 не паснаха на дизелов стоков фокус

Ozzie

Не са шпилки- болтове са.
Били са по- дълги, защото вероятно колата е излязла от завода с алуминиеви джанти.
Ако междуболтовото разстояние, централния отвор и офсета съвпадат, не виждам причина, да не са взаимозаменяеми.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

locke

Може и болтове да са, срещал съм и двете названия. Нямам идея как е излязла от завода, но наистина я взех с алуминиеви джанти с фланци. Намерих и снимка

Ozzie

Ако това е твоята главина и е била и с фланци и лети джанти, то как изобщо се е държало колелото? И така ми се виждат на екзистенц- минимума като дължина, а ако някой е бил сложил фланец, то на колко врътки е държала гайката?
В момента с алуминиеви или стоманени джанти си?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

locke

#14
Със стоманени съм, ет 52,5. На снимката горе има фланец, но не се вижда хубаво заради светлината
прикачам друга без фланец да се добие представа за дължината на болтовете

Ozzie

Не виждам никакъв проблем, да монтираш джантите за които питаш.
Просто трябва да махнеш фланците, за да имаш нужната дължина на болтовете за сигурно закрепване на колелото към главината.
Алуминиевите джанти са по- дебели от стоманените, затова трябват и по- дълги болтове.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

locke

#16
Аз съм пробвал със железните джанти без фланци, защото не ми вършат работа, освен, че дърпат джантите навън. Обаче имаше едно ужасно почукване при каране по неравности или спиране  ::) Въпреки, че основата е почистена.
И затова пак ги сложих

ПС - някой знае ли защо отпред има по един по-къс болт/шпилка? Отзад не е така. Според гумаджията било нормално, но все забравям да питам във форума

Ozzie

'щот сигурно е бил сменян или по някакво злощастно стечение на събитията се е скъсал и после са го оформили така, че да може гайката да се навива / развива без кахъри
20 болта имам (много са ми, ама няма как), всичките с еднаква дължина.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

locke

Ясно, ще се поинтересувам от смяна да ми е спокойно

Ozzie

Не каза колко по- къс е, пък и аз не се сетих по- рано да питам.
Ако има достатъчно дължина, след монтирането на летите джанти, гайката да се завие на поне 8-9 оборота, то вероятно и така ще върши работа.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

При мен всички шпилки са еднакво дълги.

locke

Ето по-добра снимка на късата шпилка. Мисля, че два оборота остават да се завие гайката. Да действам ли със смяна или не е фатално  :-[

Ozzie

поне малко да се подаваше над гайката.... не ми се вижда сигурно
ей тези май ги продаваха в ЕМ Комлект 33
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

locke

Тези ми се струват къси. Това е оригиналната шпилка - https://www.autodoc.bg/febi-bilstein/7009358 с дължина 46мм.
Тук намерих някакви, късата наистина е толкова, а дългата е 65мм. Имам фланци 15мм, което прави 61мм. Така че най-вероятно 65мм дължина ще стигнат. Намерих в нета готови 69мм и ще проверя дали може да се режат или ще трябва да сваля гумата и да премеря по-точно дължината

ivchotr

#24
Реално, джантата може да се крепи успешно и само на трите шпилки. Не е като да не е карано така. Преди години усилвах ресорите на един Москвич и скобите се оказаха малко къси. Гайките хванаха на половината си резба. Карах го така няколко години, а натоварването на задния мост е далеч по-голямо, отколкото при колелото. Бартеросах го с един колега, той го харизал на някакви роднини и така след още някоя и друга година онези му прецаха двигателя и колата отиде за скрап. Задният мост не беше мръднал.

П.П. Можеш да ги мазнеш с масълце тези шпилки, че много ръжда са хванали. Предполагам, че гайките се развиват с известно усилие.

locke

#25
Слагам им масло два пъти годишно като сменям гумите. И пръскам с един спрей против ръжди когато се сетя. Обаче много миене и сняг последно време и станаха каквито са на снимката  :-[ Преди не ръждясваха като карах с алуминиеви джанти, но скоро слагам новопристигналите и се надявам не "хващат" толкова ръжди

Тази дългата шпилка горе излежда много осукана по вертикалната резба и не става, нали?

Ozzie

Не е шпилка, болт е.
Не съм специалист, но мисля, че е О.К. за ползване.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...