Цъкни реклама - спаси форум

Автор Тема: Проблем с намиране на джанти за C-max.  (Прочетена 3034 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Ozzie

  • Форд Фен
  • Публикации: 1047
  • Адрес: Варна
  • Форд: C-Max 1,6 TDCi 80kW, 2004 г.
Re: Проблем с намиране на джанти за C-max.
« Отговор #20 -: Декември 17, 2018, 18:52:57 »
... дали гуми 195/65 R15 ...
Ако си с 300 мм. дискове, забрави за 15". 16" джанта ти е минимума.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Цъкни реклама - спаси форум

Неактивен Stan_be

  • Почти Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 15
  • Адрес: Варна
  • Форд: C-max 1.6 TDCi
Re: Проблем с намиране на джанти за C-max.
« Отговор #21 -: Декември 17, 2018, 20:02:37 »
Предложиха ми метални джанти R16 по 40 лв./бр. След една бърза сметка, разбрах че ми излиза същата сума джанти + гуми 16'', или само 17''. Затова ги поръчах джантите с опция преглед до Еконт, на снимките изглеждат добре, без видими следи от ръжда или кривини. Като дойдат ще отида със шублера да меря междуцентровото и централния отвор. Дано да излязат сполучливи.
« Последна редакция: Декември 18, 2018, 06:12:50 от Stan_be »

Неактивен V.Buzev

Re: Проблем с намиране на джанти за C-max.
« Отговор #22 -: Декември 18, 2018, 11:16:24 »
Предложиха ми метални джанти R16 по 40 лв./бр. След една бърза сметка, разбрах че ми излиза същата сума джанти + гуми 16'', или само 17''. Затова ги поръчах джантите с опция преглед до Еконт, на снимките изглеждат добре, без видими следи от ръжда или кривини. Като дойдат ще отида със шублера да меря междуцентровото и централния отвор. Дано да излязат сполучливи.

Няма кво да мериш със шублер - от вътрешната страна на джантата си пише всичко като параметри. само огледай централния отвор да не е стърган примерно за Волво или Пежо, че там е 65,1!
От Мондео става на Ц-макс, С-макс, Фокус както и обратното. От Волво, Пежо, Ягуар също става но ще ти трябва втулка че централния както писах е по голям.
Общо взето читави метални джанти вървят от 25-до 50 лв. за бройка. Всичко зависи от търсенето. Намразих металните джанти заради ръждите и последващо отлепване на гума заради тях. Нуждата от тасове зимата и тяхното губене я от дупки я от палави ръчички :). Сега на комбито съм с алуминки и зима лято все 17".

Неактивен Вальо Вълчев

  • Новак
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 1
  • Адрес: Бургас
  • Форд: Ford Grand C-Max 2010 1.6 EcoBoost SCTi S&ampS (150 к.с., 110 kW, 1596 m3, бензин)
Re: Гуми RUN FLAT - плюсове и минуси
« Отговор #23 -: Април 16, 2021, 14:41:32 »
Привет на всички колеги! (hello)

Отварям нова тема защото никъде не намерих друга подходяща където да си задам въпроса.  ^-^

Искам да си "обуя" C Max-сa с нови летни гуми и разглеждайки предложенията реших, че за разликата от 20 лв. на бройка мога да си позволя да взема гуми Run Flat. Четейки обаче из интернет наред със всички плюсове за този вид гуми, попаднах на следната информация(предавам дусловно):

"Теглото на колелата се увеличава - подобно явление ще се отрази негативно върху комфорта на возене, има вероятност да се повреди окачването и да окаже влияние върху динамичните характеристики на машината".

Та питането ми е, ако някой има опит с този вид гуми да сподели вярно ли е всичко това и наистина ли са толкова по-тежки от стандартните та да повлияет толкова негативно на ходовата част? Никъде не намирам и информация, какво е теглото им, че да мога да направя някаква адекватна преценка между едните и другите.

Благодаря на всеки отзовал се, безаварийно каране и бъдете здрави! ^-^


Неактивен Ozzie

  • Форд Фен
  • Публикации: 1047
  • Адрес: Варна
  • Форд: C-Max 1,6 TDCi 80kW, 2004 г.
Re: Гуми RUN FLAT - плюсове и минуси
« Отговор #24 -: Април 18, 2021, 23:03:01 »
Никъде не намирам и информация, какво е теглото им...
За съжаление, не само за РънФлат гумите липсва такава информация, но и за обикновените гуми няма. Колкото до другото което си прочел за РънФлат, вероятно има доза истина. Бордовете на този вид гуми са подсилени, разбирай по-дебела оплетка, повече гума, али-бали и т.н.
С РънФлат не съм карал, но колега има такива 19-ки на Е92-ката си и мисли да ги сменя с нормални гуми, именно поради комфорта на возене.
Съвета ми е, вземи си нормални гуми. 55 % от 205 мм. широчина (ако си на 16") е доволно като височина, ако се притесняваш от дупки по асфалта.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Неактивен Mondeicho

  • Форд Фен
  • Аз ♥ моят Форд Мондео
  • Публикации: 2179
  • Адрес: София
  • Форд: Mondeo 2.0 TDCI, 130 к.с, 2004 г,  цвят-stardust silver
Re: Проблем с намиране на джанти за C-max.
« Отговор #25 -: Април 19, 2021, 05:58:47 »
Според мен е безмислено да се слагат рънфлат на такава кола. Имай предвид, че и не всички гумаджийници се занимават с този вид гуми, но и взимат по-скъпо за работата с тях. По-скоро си вземи с усилен борд, т.нар. XL  гуми заради факта, че е ван.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Неактивен jo_jo

  • Форд Фен
  • Аз ♥ Форд
  • Публикации: 424
  • Адрес: Sofia
  • Форд: Mondeo MK4
Re: Проблем с намиране на джанти за C-max.
« Отговор #26 -: Април 19, 2021, 10:05:11 »
хл - също возят по-твърдо (но и по-стабилно), но не са толкова тежки като рън флет.

Цъкни реклама - спаси форум