Още един не-форд, Тойота Приус

Започната от Pyrhel, 06 Април 2017 23:58:09

« назад - напред »

0 Потребители и 3 гости преглеждат тази тема.

Pyrhel

Не, онова, което написах на първи април не беше шега... Взех си Приус! :D Вече е с номера и е време да пълним дневника. Колата е 2011г, на 164 хил км с изтекла гаранция преди месец и няколко дни. За Приус е сравнително базов, няма примерно адаптивен темпомат, автоматично спиране, следене на лентите, но не ми липсват. Нещо, за което ми е криво е соларният покрив ("фотоволтаик" на тавана), лятото е много сладко - изкарва топлия въздух от колата и като влезеш не е парник.

Иначе има стандартни неща: тракшън и контрол на стабилността, hill-assist, темпомат, климатроник, безключов достъп, безключово палене, 4те прозореца са one-touch, head-up дисплей, Bluetooth хендс фри, гласови команди, навигация, камера за заден ход, паркира сама, JBL аудио с 8 колони, със 17", сензори и т.н.

Навито има хард диск на слот като в ПЦ (трябва да видя колко GB е, казват че повечето били 40), на който са картите и може да се качва музика и т.н.

Днес смених масла, филтри, свещи и амортисьори. Не казвам нищо за ремъци, защото колата няма такива, няма и ролки. Всичко е на електромотори - спирачките, компресора на климатика, водните помпи (2 са - има и 2 казана за антифриз). Рейката - също, няма масла. Колата няма и съединител, даже няма и скоростна кутия :)) Като цяло е направена да се кара много и да няма особено какво да се строши.

Общо взето Приусът прилича повече на тамагочи, отколкото на кола (rofl) Десетки бъзикни за икономично каране, дисплейчета, менюта, цъкалки, графики за разход и регенерирана енергия и какво ли още не. Кара се доста леко и лесно, малко странно в началото, ако човек не е свикнал по светофарите да е напълно тихо и да не чува ДВГ, а звука при ускорение и намаляване като на тролей. Купето е сравнително обезшумено, но при липсата на звук от ДВГ на по-висока скорост има какво да се желае - не съм вярвал, че ще е толкова гадно, когато караш със 100 да не чуваш нищо друго, освен шума по грапав асфалт :))

Ето и няколко снимки, на последната е хедъп-а, не се вижда особено по снимка, че е LED:
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Pyrhel

#1
Предполагам, че ще има питания как работи, ще напиша накратко. Колата е хибрид - има бензинов мотор и 2 електро.
Бензиновият е 1.8 16v VVT-i 74kW (99 коня) и 142 Nm. Работи по цикъла на Аткинсън, затова е и толкова слаб, но това го обособява като (много?) по-икономичен от тези на Ото цикъла ("нормалните"). Задвижващият електромотор е 60kW и 207Nm. Другият електромотор е с по-малка мощност, който играе ролята на стартер, алтернатор и генератор. Големият ел. също може да работи като генератор - като се движи по инерция или като се натискат спирачките - до определен момент не се задействат хидравличните, затова колата е още с оригиналните дискове и накладки, като задните вече са се поизносили, може би ще трябва да ги сменя след 50тина хил км :))

Горе се смеех, че няма скоростна кутия - има нещо, което му казват e-CVT / power split device / hybrid transaxle. Основното в нея е ей-това:
[attachimg=1]

Онова, дето прилича на съединител, не е съединител, а фрикционни плочи, които са постоянно зацепени и приплъзват ако се наложи по някаква причина. Основното нещо, по което се различава този Приус (3та ген.) от предишните е, че предаването към диференциала не е с ремък, а зъбни колела и че има още един сет планетарни колела, с което значително се намаляват оборотите на бензиновия двигател на магистрално каране и значително се увеличава скоростта, при която може да пърпори само на ток без да пали бензиновия.
Ако на някой му е интересно, нагледно как работи: eCVT.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Честито и много безаварийно шофиране с този приятен автомобил. В изключително редките моменти, когато ползвам такси си викам от тези зелените, заради доброто отношение на шофьорите и заради този автомобил. Винаги ги разпитвам някакви неща за него, но определено всички са много доволни от колата. Наистина е странно колко е тихо вътре и само при по-висока скорост се чува вятъра, което е неизбежно и шума от гумите по асфалта. Един от тях сподели, че и батериите вече били спаднали много като цена и било поносимо да ги смениш ако се налага.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

m_focus

Много интересен избор на автомобил, поздравления.
карай форд и бъди горд :)

Alexi

Честито интересна машинка ,а на батерии колко км изкарва ,градско предимно е интересно ,може ли да се зарежда от контакта ?

V.Buzev

Честит ти тролей :)
Има ли хубав старт това нещо? Возил съм се в Хонда Акорд хибрид и ми направи добро впечатление :).

jovani68

Здравей и честита придобивка.
И аз съм на път да си взема такова чудо.
Браво за избора. Сега и едно BRC да му сложиш  :D

ihovahi

Ама ти сериозни си взел Приус... аз реших, че се бизикаш  :)) :)) :)) Хайде честито и винаги да си под напрежение  :D :D :D Ще ни повозиш на следващата среща.
Който фôрка "майстор" си нахôда!


Pyrhel

#8
Благодаря ви! Моята не е plug-in, не се включва в контакта. На Приус идеята му не е да върви самостоятелно на ток и батериите му са малки. Ако го галиш - около 1.5-2 км на ток може. Батериите свършват бързо, но и се зареждат бързо (за няколко минути или особено при по-голямо спускане). Засега не мога да кажа някакъв нормален разход, защото не карам икономично, а все още се забавлявам на ускорението му - показва 5.8л/100. Много далеч е от бърза кола, но стартът е отличен и ако педалът е до долу (в PWR режима), дрифт лампата мига доста с 215/45/17 Pirelli P Zero Nero :D. Доускорението е достатъчно за изпреварване, разбира се не може да се сравнява с голям дизел. Приусът според мен е за хора, които не ги гони времето, не бързат за офиса си, извънградското им е спокойно. Не става за тия, дето живеят за "братлье как са захапАх с тоа гоуф / 316 компакт".

За газ има отлично място, багажникът е на три "нива" - резервната гума с инструментите, върху нея има дълбок около 12-15 см "леген" и над него е нормалния багажник. Който е огромен - едно от нещата, които държах да има следващата ми кола, е голям и равен, след пускането на седалките, багажник, затова търсих най-вече комби. Ще направя снимки някой път, седалките са много хитро реализирани, в дупката, която се получава, когато паднат, има продължение на тапицерията, залепено с велкро за стелката на багажника, а над тях - кори, така че ако се ходи по къмпинги, може и да се спи в нея.

Днес открих, че има бяло амбиентно осветление, гласови команди и допълнителната екстра с предните прозорци - имат някакво покритие да не остава вода по тях. Изключително умно са направени гумените уплътнения на прозорците от външната страна - като е мокро стъклото и се сваля, когато мръдне малко надолу, гумата отваря фуга между нея и стъклото и то не се маже - където е останала капка, като го вдигнеш си е пак там.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

Поздравления за избора, много интересна кола. Да я караш със здраве и дано не се чупи, че си отиваш на официалния сервиз, не дай си Боже... :)

Очаквам с нетърпение впечатленията ти от извънградското каране с такава кола - моите не са много добри, икономията изчезва напълно на магистрлата. Поради принципа на възвръщане на енергията, тея коли са икономични в града.

Иначе всичките глезотии са много готини, дори само за това си струва подобна кола. :)


didon80

Честито хибридче и от мен. Само хубави моменти зад волана.

Pyrhel

Благодаря (f) По Великденските празници ще я поразходя и ще видим колко е, и на мен ми е доста интересно.
С поддръжката ще тормозя Аутосет (екс-Поликар), където гледат и Ц5, все забравям да снимам и да се пошегувам в темата, че не-фордовете не ги гонят :D

С ТМ Ауто не съм имал вземане-даване, познати с нови Тойоти не съм ги разпитвал как е. Проверих обслужването с техни консумативи колко струва, не е малка разликата и то с не особено евтини масла:

Цени от ТМ АутоАлтернативни
Масло 0w-20: 150 лвYacco HY 0w-20: 115 лв
Масло "скорости": 152 лвYacco ATF FE: 77 лв
Свещи Denso: 138 лвСъщите от ebay: 60 лв
Филтри: 129 лвХенгст: около 60 лв
Общо: 516 лвОбщо: 312 лв

Оня ден сменях свещи, много мръсно ме изненадаха с тоя размер 14 :))
А снощи почти получих удар, пърпоря бясно със 70 (laugh) и се размигаха доста лампи с надпис "Check hybrid system" и започна да работи само на ДВГ. А то... Ниско ниво на електролита в 12в акумулатор. Да беше човек да му изплющя един шамар за дето ме стряска :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Ilian Petrov

Айде да ти е честита и от мен! :)

ekstremniat

Честита и от мен и много безавариини километри да минавате

Радко

Честито! Много кеф и безаварийни километри! Харесва ми, че има много неща "изпипани".
208Nm звучи добре от 0 до 10000 RPM 8) :D

Pyrhel

Продължавам да откривам нови неща, аудиото е JBL, открих къде е и усилвателя му :D
Днес ходих до Миро на обедно кафе, на връщане нулирах единия трип:

[attachimg=1]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

#16
Около 10тина дни по-късно, прескочихме първите 1000км, колата засега се държи добре и няма изненади (ако изключим доливането на вода в 12в акумулатор (laugh))
Впечатленията ми от извънградското са отлични - променливото усилие на волана работи идеално, седалките са доста удобни, сравнително добра шумоизолация и отлична видимост през прозорци/огледала. Климатроникът е в пъти по-умен и работи по-добре от Ц5 и мк3. Нещо, което много ме зарадва - въпреки, че е климатроник, може да се ползва като едно време в Ладите - външната струя на въздуха да влиза в купето без вентилатор, като може да се настрои посоката на духане (при изкл. парно/климатик). Изключителен негатив е колко твърдо вози - подскача като пазарска количка, все едно гумите са директно забодени в купето, особено отзад. Истина е, че съм се развалил доста от Ц5 на хидравлика, ама тука е... (censured)
Разходът наистина не е особено добър: 500км магистрала + 40км междуградски = 5.2/100 бензин. Бордът показва 1:1 с колонката.
След засичането направих експеримент - икономията се убива от скорост над 110 и най-вече изкачванията, при голямо изкачване или с висока скорост, моментният е перманентно над 10/100.


Миналата неделя като се появих на СФ среща с нея я видяха, че вътре беше мръсна на ГЪЗ - пушено, таванът и лявата Б-колонка бяха черни (фабрично не са (laugh)), по всички жабки - парчета и обелки от пури, а в багажника беше разлято нещо като отработено масло.
Почивните дни бяха идеалния момент да разглобя около батериите, за да почистя охлаждането им, както и интериора (седалки, подлакътници, кори и т.н. е алкантара) + багажника. Като цяло светнаха:
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Dmitarcho

Честито :) Мене ме е страх крушка да сменя да не ме убие тока .... ти акумулаторна кола си взел :) Със здраве да се возите - безшумно :) :)
Ръца Пръца

Pyrhel

#18
Обикновено интериорното осветление на всички коли ми седи на изключено - не обичам да ми блести, а осветяването в краката е достатъчно, за да се качиш и да не цапаш. Днес щраках по бутоните на интериорното и явно съм ги оставил на автоматично. После като се прибирах се доближих до колата да я отворя и като влязох в обсег на безключовото светна. Това преди да съм пипнал дръжката за отключване. Жалко, че няма puddle lights като на Форда, щеше да е отлична екстра. Но пък ето идея за добавка.

Митак, затова я карам с рибарски гумен гащеризон :)) Как беше в трудовата медицина - лични предпазни средства :))

И една снимка от къра, ако някой простак не си беше изсипал строителните отпадъци там, щеше да е по-добре...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

#19
Приусите, както и всички,които работят на Аткинсън цикъл, образуват досата нагари по колекторите, дори Лексус имат сервизни бюлетини за чистене. Причината е, че реално не се играе с променлив ход на буталото, за да се променя работния обем на ДВГ, затова всмук. клапани стоят отворени след началото на такт сгъстяване и вариаторът затваря, в зависимост от това колко е натоварването. По този начин от обем 1.8 може да се имитира 1.4, примерно. Недостатъкът идва от това, че цялата въздушно-горивна смес, омешана с маслени пари от картерната вентилация и изгорели газове от ЕГР се връща от цилиндъра, обратно в колектора и... Яко мизерия и доста твърди нагари, които по-скоро се чоплят, отколкото мият.

И днес смъкнах дросел, колектор, ЕГР, тръби на ЕГР, МАФ, МАП и под чешмата. Като се свалят колекторите и дросела се освобождава доста място :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Alexi


Pyrhel

За втори вентилатор за парното ли? :))
От снощи, скорост 70-80, вижда се и средната:
[attach=1]

Обаче 12в акумулатор се предава, пак светнаха ламБите - 13.9V при зареждане, 11.4V без товар, 11.2V на контакт и 10.2V с всички консуматори без заряд. (angry)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

пътник е ,той не трябва да пада под 10 волта с товарна вилка ..

Pyrhel

Днес смених акумулатора. Според американските форуми - задължително AGM акумулатор, но като видях цена от 400-450 лв (!!!!!!) за 40-50 Ah беше "мне, мерси" :))
AGM се препоръчват за всички "нормални" със старт-стоп с-ма, Приусчока също е с някакъв вид старт-стоп, но пък акумулаторът се зарежда от голямата батерия и щом е на контакт винаги има заряд. Доколкото видях, фабрично също излиза с оловно-киселинен, така че бутнах един сиромашки Gigawatt 45Ah за 70 лв (shy)

Най-забавното е, че ми падна разхода след смяната :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

sstefan

#24
Честито и от мен със закъснение. Чудесен избор-добре дошъл в отбора на Тойота!
Стикери на фен клуба няма от години,няма и да има -:)Ще трябва сам да си направиш-имаш вече опит.
Много безаварийно пътуване!

Pyrhel

Благодаря, добре заварил! :) Че аз си имам стикери, същите са като на Ситроена ми :))

[attachimg=1]

И още една смяна, Сребрин ми даде чистачки специално за хибриди (rofl)
[attachimg=2]
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

Честито :) Щом колата те радва и ти създава положителни емоции няма много значение каква е :) от тия предубеждения към разни марки май на края се оказва, че сме губили само ние :) Само поддръжка и много безаварийни км :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Pyrhel

#27
Минахме първите си 3000 км заедно и след смяната на акумулатора не е имало изненади.
В другата тема писах със снимки - зад лупичките вече има LED крушки (това е другото, което ѝ липсва - фабричните LED фарове): LED срещу халогенни крушки, пост №8. Засега съм доволен, на дъжд при неосветен път не съм ги пробвал все още.

Другото ново е, че ъпдейтнах навигацията - беше с 1 година по-стара от колата :)) Бавно става (около 4.5 часа всичко по този метод) - ъпдейтът е 17GB и включва цяла Европа, Русия и Турция. Трябва да се свали навигацията от колата и да се извади хард-диска от нея - такъв за първи път виждам, върти се на 4260 оборота ??? Но по-кривия момент е, че е заключен и трябва да се декодира. В страхотен руски форум са написали как се прави и са дадени линкове към ъпдейтите за различни години. Тънкия момент е, че трябва да се закачи към ATA/SATA слотове на дъното, не става с преходник през USB или eSATAp. Използвах момента и да почистя навигацията, има 3 вентилатора на нея с ебааааси радиаторите, по-дебели от на лаптопа охлаждането. :o

Фабричният вариант за обновяване на картите и firmware-а е през firewire и изисква някакви кодове, които се продават дебело, а руснаците го предлагат свободно с възможност за дарение от доволните. По непотвърдена информация, обновяването в ТМ Ауто е около 500 лв, та мисля да им пусна 30тина лв. - как да не съм доволен, версия 2017-2018 година с новия фърм (party)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

ее ,най сетне да видя централната конзола в твой стил :) все пак издържа 2 месеца :)

Pyrhel

Хаха, забавих се толкова, докато дойде преходника за хард диска на навигацията, петък пристигна - петък я разглобих :D
С него дойде и VCM за диагностика на Тойота (Techstream), трябваше ми цял ден да го подкарам на x64 Win 10, затова чак днес успях да изключа ОТВРАТИТЕЛНОТО писукане при заден ход: https://www.youtube.com/watch?v=ostYCpWRpIw. Беше постоянно (puke)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.