И пак не-форд, Octavia 2.0 TSI 4x4

Започната от Pyrhel, 19 Април 2024 11:01:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ilian Petrov

Честита нова кола, Pyrhel!

Да споделя моят опит с по-новите коли.

Последните няколго години карах служебна Октавия 2018-та, 2.0, дизел, 150 коня, 7 степенна DSG, 4х4.
Градско при тежък график - около 9/100. Извънградско при нормално каране 5-5,5/100. Слизал съм и под 5/100.

От почти 6 месеца, карам Пасат 2023-та, 1.5 TSI, 150 коня, 7 степенна DSG, предно задвижване. При същите маршрути и идентичен стил на шофиране:
Градско при тежък график - около 9-10/100. Извънградско при нормално каране 6-6,5/100.


saggy

Към Илиян, кое е по-приятно за шофиране градско и извънградско - дизела или турбинирания бензин?

ivchotr

На мен ми е по-интересно имало ли е драми с ДПФ-ите?

Alexi

драми с ДПФ-а от 250-300к нагоре като цяло ..за нови коли караш не го мислиш ,като светне за адблу доливаш и това е

Ilian Petrov

Цитат на: saggy в 29 Април 2024 15:00:43Към Илиян, кое е по-приятно за шофиране градско и извънградско - дизела или турбинирания бензин?
Ами първоначално 100-те нютона в полза на дизела се усещаха, но бързо се свиква и поне за мен  1.5 TSI си върви доволно, и то на голямото купе на Пасат.
Обаче като комфорт...  ;D Октавията си беше бръмчалник, особено градско. На извънградско не се усещаше толкова.
Категорично избирам Пасата с 1.5 TSI. Доста е приятна за каране...

Цитат на: ivchotr в 29 Април 2024 15:08:46На мен ми е по-интересно имало ли е драми с ДПФ-ите?
Алекси е прав - никакви проблеми с ДПФ-а.

F Focus

Добре де-1.5 ТСИ има ли ДПФ?

ivchotr

Ако има, ще е GPF. Аз питах за DPF на дизеляците. Щото са склонни да се задръстват при предимно градско каране.

Ilian Petrov

Цитат на: F Focus в 01 Май 2024 18:53:30Добре де-1.5 ТСИ има ли ДПФ?

Има филтър за твърди частици.

F Focus

Благодаря за отговора!
И на бензинките вече слагат ДПФ-филтър... >:(

Pyrhel

Изкарах я на магистралата и вече е на 850км :)) По участъците със стария и едър асфалт е шумна, а на нормалния ми се струва добре, шум от вятър няма, само от гумите.
Разходът е сравнително приемлив като за натоварено и неравномерно каране - през повечето време 140 или малко отгоре - 6.4 по борд, като при първото й пълнене беше точен с колонката.
За оборотите: 130 - 2100, 140 - 2250, 160 - 2550.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr


Alexi

турбо мотор ,има си нютони на ниски обороти не е като атмосферките .. за това дава и доста нисък разход все пак това е 200 коня бензин не забравяйте

ivchotr


Pyrhel

Цитат на: Alexi в 03 Май 2024 17:54:31все пак това е 200 коня бензин
тук добавям и автомата с 4x4

Преди малко засякох и по колонка, равносметката: 500 км с 33 л => 6.6 л/100 бензин. Ох, само като си го представя на газ (love)

Маршрутът бе съставен от ~400 км магистрала (1/2 със 140 км/ч и 1/2 със 130 км/ч), ~90 км извънградско (90 км/ч), ~10 км градско (без задръстване).
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr


Alexi

на газ поне 8 ,газта просто няма същите калории за единица обем според мен с тоя разход на бензин не трябва да мислиш за газ ,да окастриш моторчето

ivchotr

При инжекционите с правилна настройка на газта няма разлика в разхода.

Alexi

ако няма разлика в разхода значи има разлика във вървежа ,както казах газта е по нискокалорична за единица обем

saggy

Pyrhel, аз така и не разбрах защо реши да заложиш на нова Шкода, а не на нова Тойота хибрид, защото беше доволен от Приуса? Искаше нещо по-динамично като двигател или просто не ти се занимава с хибриди повече, защото конвенционален автомобил си е по-лесен за поддръжка сякаш.

F Focus

#49
Щото според мен при електричките и при хибридите батерията след 5-6 години е на около 50-60% тъкмо след гаранцията, а същата струва едни пари... >:(
Познати със закупени чисто нови хибриди на "Тойота" твърдят, че сметката излиза само, ако имаш гараж, в който да зареждаш батерията през нощта, за да изминеш трийсетина километра градско-на дълъг път далавера няма, което според физическите закони е нормално-ако някой се съмнява ще обясня по-подробно.


Pyrhel

Цитат на: saggy в 12 Май 2024 13:18:43Pyrhel, аз така и не разбрах защо реши да заложиш на нова Шкода, а не на нова Тойота хибрид, защото беше доволен от Приуса? Искаше нещо по-динамично като двигател или просто не ти се занимава с хибриди повече, защото конвенционален автомобил си е по-лесен за поддръжка сякаш.
Имах няколко задължителни показателя: пъргав, 4х4, приемлив комфорт, приемлив клиренс и спокойствие да я намеря сутринта. Най-вече исках хибрид, защото видях множеството му плюсове, но не открих каквото пасва на описаното:

- Последните Корола комби и Приус с 2.0 са отлични автомобили и вървят много добре, но нямат 4х4 и са с малък просвет - отпадат. Остават Корола Крос и Рав4 - имат необходимият клиренс, 4х4, но са едни от най-крадените автомобили - ако ще се чудя дали ще изляза от магазина и ще трябва да се прибирам с торбите пеша - определено няма да е Рав4 заради един от най-лошите интериори, на които съм попадал при новите автомобили. Ще ме прощават, ама Дъстърът има по-качествено табло от Рав-а. Отпаднаха и тези.

- За мен единственият друг хибрид, който може да се сравни с Тойотата, е Куга, която беше на разпродажба и цените - атрактивни, но само си представих мъката при продажбата ѝ след няколко години - "не стига, че Форд, ами и Хибрид". Нямам намерение да си го причиня това.

(off) Забелязахте ли, че Титаниум е базовото ниво на Форд вече, голо, голо... (nut) (facepalm)

- Киа Спортидж/Хюндай Тусон чист бензин (както казах, хибридът е само един - Тойота). Кусури тук нямам, освен, че държат челните места с Рав4 - спокойствието ми е по-важно и казвам не. Между другото, в семейството има един Тусон, за който не съм пускал тема - вече на 170 000 км НА ГАЗ, абсолютно безпроблемен.

- X-Trail - Напълно електро задвижване с генератор 1.3 турбо бензин, висок разход и тромавко за над 100 бона? Иначе топ нивото е с перфектно изпълнен интериор, за съжаление и в Канада спряха 2.5 бензина.

- Outlander вече няма, само Eclipse Cross плъгин, тук честно казано доста се замислих - Мицубиши имат опит с технологията от 2013 + добър реален електрически пробег, но реших да не се вкарвам във филми, както с Куга-та и не отидох да го видя.

Имаше и още няколко варианта, които елиминирах по един или друг начин и останаха Шкодите.

Цитат на: saggy в 12 Май 2024 13:18:43не ти се занимава с хибриди повече, защото конвенционален автомобил си е по-лесен за поддръжка сякаш.
Ще обединя отговора си към това и към поста на Ф Фокус:

Напротив - Хибридът на Тойота е доста по-елементарен и евтин за поддръжка от всеки един съвременен турбо бензин и дизел. Струва ми се, че понятията за PHEV и FHEV се смесват, нека си говорим за FHEV. Икономия на гориво има във всеки един режим, повярвай ми, все пак 7 години вече му сипвам бензин, въпреки това, плюсът му не е само в понижения разход на гориво (който е 1/2 градско и около 1,5 л. извънградско). Замисли се за около 200 - 250 000 км колко е общата сума за смяната на:
  • Ангренажен ремък
  • Пистов ремък (или ремъЦИ, има с повече от 1)
  • Ролки и обтегачи
  • Водна помпа
  • Съединител
  • Дискове
  • Накладки
  • Масло в раздатката
  • Масло в задния диф
  • Масло на автоматик
Защото на Тойотата всичко това е 0 лв.

Също така, какво значи "батерията след 5 години е на 50% тъкмо след гаранцията"? Гаранцията е 10 години. С пълна увереност казвам, че ако колата е карана, а не е зарязана на някой паркинг да се вари като в херметическа тенджера, батерията ще е в много добро с-ние и след 10тата година. Тези батерии са NiMh и винаги се държат в оптимален заряд (не помня вече, нещо от сорта на 30-80%) с оптимална температура и не се плашат от каране, а от зарязване или задръстено охлаждане.

Батерията на моята е сменена, защото ми изпадна прекрасна възможност - целият пакет + всички модули на 1 година и под 30к км ги взех за 1200 лв., смяната става за около час с 2 бита и 1 удължение за тресчотката. Вече е на 8 години и тестовете за натоварване си ги минава като отличник ^-^ Ако новият собственик не я бастиса, ще си я кара още много дълго.

Не са перфектните коли в никакъв случай обаче - пластмасите в купето на моята са твърди и драскащи се, лосчетата са наобратно спрямо всички нормални автомобили, Рав-ът пък е пълна трагедия откъм материали - управлението на климатика мърда и скърца, превключването на режимите е въртящ се ринг около друга пластмаса и запецва, вратите са като от станиол, на Королата само в най-най-високите оборудвания има стандартни неща като автоматични чистачки, всички нямат keyless на задните врати, бавно загряват зимата...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Шкодите, особено новите, не ги ли крадат?!? Все пак са Фолксваген, макар и чешки. При това Перник не е много далеч :D На един колега Голф 6 замина нататък в една ранна сутрин. Той само установил това по камерите с любезното съдействие на полицаите от 6-о РУ на МВР :-[

saggy

#52
Правилен избор за Кугата  :D . Със сигурност хибрид, който не е Тойота, много трудно ще се продаде, докато бензиновата шкода на 120-150к км си е перфектна кола втора ръка. Не знаех, че Тойота толкова се крадат, пък за Киа/Хюндай е направо учудващо.

Pyrhel

2-3 откраднати Шкоди съм видял само, явно никой не ги ще тия _умърляци_ :))
Ще те изненадам и с още един изключително апетитен модел - Пежо 3008, до преди година излитаха като топъл хляб.
Разбира се, всички откраднати са с кейлес. Даже на колега от този форум му свиха 3008-цата на 5-6 месец - на видеото се видя как човек си остави раницата до колата, върна се след 10 минути, дръпна дръжката, отвори си, запали си - без трошене, напъване...

Кугата ми се струва доста приятна и направена по образ и подобие на Тойотовия хибрид, само бъдещата продажба категорично ме отказа - с Мондеото беше голяма мъка, защото му исках по-висока цена, а смея да кажа, че беше в перфектно състояние.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Демек новите екстри помагат да те освободят по-лесно от задължението да поддържаш нов автомобил :D

saggy

Аз не виждам големият плюс от кийлеса, но виждам големият минус. Ако може тази екстра не бих я включил при нов автомобил.