Съединител на климакомпрезор

Започната от Valio57, 10 Юли 2019 21:02:53

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Valio57

Здравейте. Имам проблем с електромагнитният съсединител на компресорна за климатика. До него не идва захранване. Демек ток. Бушона е здрав. Не знам обаче къде се намира релето през което се захранва електромагнитна.


todoroff

Вероятно нямаш фреон в системата. Без налягане, не се задейства компресора. По тръбите има пресостат, който включва, ако има достатъчно налягане и изключва, когато налягането в системата спадне. Така предпазва компресора да работи без фреон. За пробата можеш да укъсиш кабелите в буксата на пресостата и да включиш климатика за малко, колкото за проба дали ще тръгне компресора( или извади буксата на компресора за да не работи без фреон и провери дали има 12v в нея).

Valio57

Като натисна игличката на накрайника за пълнене излиза газ. Но не съм сигурен дали е достатъчно количеството и налягането в системата.

todoroff

Това с игличката не го прави, че е опасно. Ако системата ти събира да речем 500гр. фреон, и е изпуснала 50-100 гр. пресостатът няма да сработи, от там и цялата система няма да работи. Най- добре отиди в сервиз да те закачат на машината и е ти кажат какво е положението. Отделно ако системата ипуска, ще вкарат оцветител и ще се разбере от къде изпуска за да се отстрани теча.

Иначе ето линк със бушоните и релетата:
http://knigaproavto.ru/shemy/en/ford/focus/38-ford-focus-i-1998-2004-fuses-box-diagram.html
Ако съм уцелил модела, релето трябва да е R11

todoroff

Още нещо се сетих, ако в системата има достатъчно налягане и пресостатът е затворил, като махнеш буксата му,измериш двата пина на самия пресостат, трябва да дава пълно късо с мултицета. Ако няма налягане, между двата пина няма да има връзка.

ivchotr

Включване на компресора с директно захранване ще отговори на всички въпроси.

Valio57

Това което си  ми дали е за по-старият модел. Моята е 2012 година.  Форд Фокус 3 DURATOQ. Благодаря за съветите. Ще ги приложа.  До сега не съм се занимавал с климатици и тези нови коли са ми тъмна индия. Виж Москвич ,Лада,Вартбург,Трабант тия ги правя. Ама новите съм у дуваро. 😂🤣

todoroff

В аватара ти пише фокус 1,6 и затова помислих че е фокус мк1. Мисля че, това е за твоя:
http://knigaproavto.ru/shemy/en/ford/focus/570-20102018-ford-focus-mk3-fuse-box-diagram.html
пак го дават R11.

Valio57

Цитат на: ivchotr в 10 Юли 2019 21:47:02
Включване на компресора с директно захранване ще отговори на всички въпроси.
Цитат на: todoroff в 10 Юли 2019 22:40:41
В аватара ти пише фокус 1,6 и затова помислих че е фокус мк1. Мисля че, това е за твоя:
http://knigaproavto.ru/shemy/en/ford/focus/570-20102018-ford-focus-mk3-fuse-box-diagram.html
пак го дават R11.
Това е моята кола. По данни от аутодата ми даде предпазите   F12 и се намира в багажника при левият калник. А това което си юи пратил е под жабката. Както и да е. Няма да го издребняваме. Много благодаря за съветите. Още в събота ще проверя че жената е с колата на работа и се разминаваме в смените. Още веднъж благодаря.

ivopolr

Цитат на: Valio57 в 10 Юли 2019 22:24:21
До сега не съм се занимавал с климатици и тези нови коли са ми тъмна индия. Виж Москвич ,Лада,Вартбург,Трабант тия ги правя.
Те - Москвич ,Лада,Вартбург,Трабант имат страхотни климатици, направо фризер!  (rofl)


ivchotr

При този Форд климатикът не е ли постоянно зацепен ::)

Valio57

Цитат на: ivchotr в 11 Юли 2019 21:10:34
При този Форд климатикът не е ли постоянно зацепен ::)
Не е. Не знам на коя кола е постоянно залепен компресора. Мисля че няма такъв модел. Чел съм и съм гледал много клипове на Ютубе . Навсякъде е електромагнитен съединител.

ivchotr

По-новите модели на почти всички марки са с постоянно зацепен компресор. Форд ги въвеждат по-масово след 2010 - 2012 г. според механика, дето ми обслужи климатроника миналата седмица. Аз не съм се ровил специално да проверявам това твърдение, щото на човека това му е професията и би трябвало да е наясно.

Valio57

Цитат на: ivchotr в 11 Юли 2019 22:09:24
По-новите модели на почти всички марки са с постоянно зацепен компресор. Форд ги въвеждат по-масово след 2010 - 2012 г. според механика, дето ми обслужи климатроника миналата седмица. Аз не съм се ровил специално да проверявам това твърдение, щото на човека това му е професията и би трябвало да е наясно.
Климатроник не знам как е. При мен е климатик. Ръчно включване,изключване. Няма регулиране на температурата. Пише в книжката че се регулирано от копчето за топло-студено духане. Не знам. В събота като го види доктора ,след това ще пиша каква е диагнозата.

Valio57

Готово,вече има студено. Просто системата била празна. Контрола за течове и пълнене  75 €. Плюс йонно чистене на въздуховодите. Излишно се панирах. Благодаря на всички отзовали се на моя "проблем".