Подгряване на охл. течност

Започната от hotblooded, 15 Февруари 2012 16:43:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Алекси, тая помпа на нафта не работеше ли с една подгревна свещ - като почервенее плюе нафта по нея и я пали?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


mirohristov

По този логика при webasto кое и как върти антифриза? Ако е на ток явно ни трябват повече акумулатори.
Mалко познат факт е, че като разсипеш домашна ракия върху маса, разсипаното винаги образува границите на Санстефанска България.

momo76

При webasto на ток върти антифриза и пуска вентилатора в купето. Голям акумулатор не ти трябва щото после колата пали много лесно след като е 40 градуса антифриза.

ceco.deyanov

Интересна тема. За година и половина както имам колата така и не съм я поглеждал отдолу.
Така е като нямам канал и гараж.
И в този ред на мисли не знам дали имам наистина нафтов отоплител на антифриза или не.
Имам обаче пулт за управление на който пише Webasto.
Натискаш копчетата той светва и до там.
Ни звук ни стон.
Имали колега с такъв да сподели принципа на работа.
Ето и снимка на пулта

От ляво на волана.

Иван Вълков

Това е печка и то от реномирана марка.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

kaloqn

#95
Цитат на: ceco.deyanov в 26 Декември 2012 18:31:50


Имаш управление за печка. Дали наистина е все още там печката и в какво състяние е друг въпрос.
Много голямо удобство в зимните дни. Стартира се под определена температура и изгасва
при достигане на определена температура. Може да се програмира да се влючва на определен час.

Периодично им заминава свещта /3-4-5 години/ и просто трябва да се подмени.

Marian.marinov

Щом като смяната на свещите е почти невъзможна предлага ли се чисто нов подгрев и доло горе цена

К.Методиев

Абсолютно е възможна и без проблемна мойта ги смених преди месец без проблем.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

didon80

Да питам и в тази тема за всеки случай, ако някой е монтирал подгрев на мондео мк3 дизел да пише.

didon80

#99
За момента обмислям вариант да се ползва управлението на подгрева на задния прозорец.  Всеки има такъв бутон в купето, който е с таймер, не може да се ползва без контакт, т.е. има защита против забравяне. Така ще може да се включва само при нужда и по наше желание. Дайте да помислим как да се върже всичко за да тръгне. Другия вариант е за подгрева на предното стъкло, но не всеки има а и времето там е по-малко. Разбира се като изключи може пак да натиснете копчето. Най-лесно ще бъде да се свържат двата подгрева в паралел, но незнам дали товара няма да бъде голям за наличната инсталация.
Една подгревна свещ от 250 вата би трябвало да консумира около 20 ампера , т.е.  целия блок около 60 А. Предпазителите на предното стъкло разбрах че са 2х30А. За да издържат двойния товар може да се сменят с по-големи, но дали проводниците няма да са следващия проблем.


К.Методиев

Цитат на: didon80 в 04 Януари 2017 21:50:04
За момента обмислям вариант да се ползва управлението на подгрева на задния прозорец.  Всеки има такъв бутон в купето, който е с таймер, не може да се ползва без контакт, т.е. има защита против забравяне. Така ще може да се включва само при нужда и по наше желание. Дайте да помислим как да се върже всичко за да тръгне. Другия вариант е за подгрева на предното стъкло, но не всеки има а и времето там е по-малко. Разбира се като изключи може пак да натиснете копчето. Най-лесно ще бъде да се свържат двата подгрева в паралел, но незнам дали товара няма да бъде голям за наличната инсталация.
Една подгревна свещ от 250 вата би трябвало да консумира около 20 ампера , т.е.  целия блок около 60 А. Предпазителите на предното стъкло разбрах че са 2х30А. За да издържат двойния товар може да се сменят с по-големи, но дали проводниците няма да са следващия проблем.

Защо по добре не си монтираш едно вебасто от бмв е пълно, малко трябва да му се пипне софта за да пали с един плюс но после си свиркаш, скоро монтирахме такава но бензинова на един голф.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

didon80

Не съм се замислял. Нямам представа за цените, а и всичко останало. Никой не е коментирал за печка до сега. Поне с ел. подгрев има някои реализирани проекти.

К.Методиев

Можеш да намериш такава печка за около 120лв, но ти трябва  и водна помпа с нея повечето си имат, трябва ти от webasto thermo top z или c, малко пипване на софтуера им и почват да палят без кола, но ти трябва и помпата за горивото, управлението ще ти кажа как да си го направиш дистанционо моя разработка си е но работи безотказно вече е тествано.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Христо1977

Колеги има ли начин да премеря тези свещи дали са здрави.

Alexi

разкачаш кабелите и с мултицет .. те и да са здрави при това ръждясване 12 волта надали протичат ...

didon80

Някой ползва ли духалка на 12 волта докато дойде парното и затопля ли купето? Има за по 20 лв и се включват в гнездото на запалката. 150 вата е мощността.

Alexi

колегата има такава ,аз особена файда от нея не виждам но той твърди че пречупва въздуха сутрин

didon80


TourneoRS

От това нищо не става, споделям ти от личен опит.
IVECO -  с него не се ходи надалеко .

didon80

#109
Същото ми каза преди малко и човек който продава автоаксесоари.
Колегите с фабричен подгрев няма ли да се включат в темата?  Споделете има ли ефект от него?  А някой фейслифт с печка има ли да се похвали?
Чудя се ел.  подгрев или печка да търся.


G_o_c_e_v

На фокуса имах оригинално и бях адски доволен, че работеше. На макса също искам да направя, но това със свещите искам да го купя от доверен човек. Окабеляването не е проблем ще си ги пускам и спирам ръчно, както го бях направил и на фокуса по едно време. Определено има файда от това ел подгряване. Ся остава да намеря такова...
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

nixel

#111
Цитат на: didon80 в 12 Януари 2017 16:33:21
https://youtu.be/7CucC2Q1GwY
Нещо такова мисля да си взема.
Аз не случайно си сложих фабричната ел. печка за купето. Доста изчетох за тези печки към запалките. Освен да ти скапят запалката друго няма да направят.
Забележи в клипа, че човека е по къс ръкав и я ползва за запотения си преден джам. Аз на фокуса без такава печица го обдухвам по бързо с климатроника и подгрева на предното стъкло.

Фабричните печки за купето са 1 киловат и ефекта пак не е кой знае какъв, но го има. За дизелова кола предполагам ще е по осезаем. Освен това може да се намери под 100 лева. Със тези 150 вата тази "печица" най много да стопли себе си.
За електрически подгрев на антифриза честно казано не съм запознат, но си мисля че ще точи акумулатора и няма да има кой знае какъв ефект.
Най хубавия вариант е бензинова/дизелова печка за подгрев на антифриза с дистанционен контрол. Пускаш я 5-10 минути преди да слезеш до колата и се качваш в топла кола. Обаче и цената е хубава. Над 2000лв за ново вебасто и около 500 за втора ръка.
Ако бях с дизелова кола, щях да се замисля повече над този вариант.

Alexi

Цитат на: didon80 в 12 Януари 2017 18:35:19
Същото ми каза преди малко и човек който продава автоаксесоари.
Колегите с фабричен подгрев няма ли да се включат в темата?  Споделете има ли ефект от него?  А някой фейслифт с печка има ли да се похвали?
Чудя се ел.  подгрев или печка да търся.
имам фабрична електрическа печка на реното аз ,ефект има огромен

didon80

Така изглежда при мен. Има букса за управление на печката и снадка на маркуча. Някой има ли снимка на печката да видя как изглежда?

didon80

Рових за снимки и информация, но няма дизелова печка за мондео. Излиза единствено ел. подгрева, който е познат на всички от снимките. Намерих обаче снимки на модули, които се продават и там ясно се вижда че тези кабели от свещите отиват в тази букса, която я има на всяко мондео. Може би ще стане директно да се сложи и ЕКУ-то ще си го управлява! Нека колегите с мондео преди фейса които имат такъв подгрев направят снимки да видим при тях дали тази букса е свързана към подгрева.

Alexi

това дали ще я управлява лесно може да се провери като се замери дали там идва ток на тая букса ..

didon80

#116
Гледайки схемата за подгрева започнах да търся предпазители и релета и установих до момента, че имам предпазител F82, който се намира на вътрешното табло и е 7.5А. Силовия предпазител е при външното табло и е 60А - F3. Нямам го, но гнездото не е празно, а има пластини и само трябва да се сложи предпазителя. Проблем остава намирането на местоположението на управляващите релета K168 / K169. Някой ако има представа къде да търся за да разбера дали ги имам или гнездата им са празни нека да пише. След това започвам търсене по автоморгите за нужните части и ще ги монтирам. Дали ще се наложи софтуерна активация за да тръгне системата е следващата неизвестна!

Pyrhel

Едно от релетата е на ламаринена стойка, вързана за поставката на акумулатора. Другото не съм много сигурен, но май беше ПОД кутията с бушоните при мотора.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

didon80

#118
Случайно попаднах на тази страница.
Това е ел. подгрева:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/4_electrical/412_climate_control_system/412-02b_auxiliary_heating/description_and_operation/diagnosis_and_testing/electric_booster_heater/
А това нафтовата печка:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/4_electrical/412_climate_control_system/412-02b_auxiliary_heating/description_and_operation/diagnosis_and_testing/fuel_fired_booster_heater/
:-\
Сайта ми се вижда доста интересен и полезен като цяло.
Остава да разберем при фейса буксата за ел.подгрева ли е или за печката!
Тук е описан принципа на работа на печката:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/4_electrical/412_climate_control_system/412-02b_auxiliary_heating/description_and_operation/fuel_fired_booster_heater/
А тук на електрическия:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/4_electrical/412_climate_control_system/412-02b_auxiliary_heating/description_and_operation/electric_booster_heater/
За тези които имат затруднения с английския:
Електрическия подгрев на антифриза се предлага за някои пазари, като целта е да повиши мощността на парното на високо ефективните дизелови двигатели. Управлението му е посредством PSM, който го включва след старт на двигателя и при условие че външната температура е под 5 градуса, а тази на двигателя под 71. Подгрева е обезпечен от 3 свещи монтирани в общ корпус с тотална мощност 750 вата.
Обясняват че нафтовия подгрев се предлага само за Скандинавския пазар, което хвърля светлина върху причината да нямаме на нашите такъв.

didon80

Намерих си ел. подгрев от мондео мк3 дизел. Но наистина проводниците и буксите са доста по-масивни от това което е при нас. Вероятно това е буксата за управление на нафтовия подгрев. Остава варианта да си го управлявам ръчно. Взех и силовите релета.