Подгряване на охл. течност

Започната от hotblooded, 15 Февруари 2012 16:43:37

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

G_o_c_e_v

Тази мандракука ще стане и от Фокус мк1.
dmitarcho намираш релето за съответната свещ, понеже като гледам при тебе всяка свещ е на отделен кабел, докато при фоко кабелите са само 2. Та намираш релетата, вадиш ги, даваш на контакт и гледаш на кое краче имаш постоянен +, съответно другия кабел отива до свеща и с пробна лампа пробваш дали ще светне (като единия край на пробната е на + на акумулатора, другия забит в буксата на свеща) и така може да провериш дали бачкат.
Поздрави
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!


К.Методиев

А какво управлява времето на подгрева ми е интересно на мен.
Бих си монтирал едно такова преди изпарителя.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

hotblooded

Цитат на: DidiBao в 04 Декември 2012 13:45:55
А какво управлява времето на подгрева ми е интересно на мен.
Бих си монтирал едно такова преди изпарителя.
Ако управлението минава през ECU - най вероятно се управляват по температура на охл. течност.

Alexi

активира се под 5° .. свещите не работят едновременно винаги ,ЕКУ-то може да ги гаси/пали 1 по 1

hotblooded

Цитат на: Alexi в 04 Декември 2012 15:06:16
активира се под 5° .. свещите не работят едновременно винаги ,ЕКУ-то може да ги гаси/пали 1 по 1
Koето води до 2 неща:
Ако добавим свещите, ще трябва да сменяме софтуера или поне софтуерна активация на функцията от ЕКУ, и че релетата са 3 - за всяка свещ поотделно.

tropper

Като ги гледам на една-две от снимките има връзка с планка между две от свещите и съответно релетата ще са 2 - едно за 1 свещ и едно за 2 свещи. Така ЕКУ-то ще може да си пусне, колкото си иска - 1, 2 или 3 едновременно. ;)

А що се касае до Didibao - при тебе няма да го има в ЕКУ-то това и със сигурност с външен контролер спрямо показанието на ECT сензора  (thup)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

G_o_c_e_v

На тази Ибейската има планка като на фоко мк1, но на колегата  dmitarcho е с 3 отделни кабела, така че кой както си го направи. А за тези дето се чудят как да го направят им предлагам да си ги направят като мен с паразитни ключета. Давате постоянен + (след контакт да е обаче) към релето и към бобинката му, другата букса от релето да отиде към свеща, а с паразитното ключе ще се управлява масата на релето. Просто и ефективно, стига да не ги забравяте. Аз вече 3-та зима ще карам с преработена инсталация на свещите и съм много доволен, че Аз мога да си ги изключа, когато колата достигне максимум работна температура.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

moni74



Това е от PEUGEOT 206 2.0 HDi 90кс, доста разпространена кола. Четох в ситроенския форум, че свещите са вързани две по две. Ако маркучите са с еднаква дебелина, лесно може да се намери. Лошото на този вариант е, че ще трябва да се измисли управление. А ако намерим фордовски, има някакъв шанс да става през ЕКУ-то.
Но си мисля, че в краен случай и с едно ключе да го пускаме и спираме, пак ще върши работа. ^-^


----------------------------

tropper

Не е задължително да се мисли друго управление. Ако свещите са с близка консумация като фордовските, то положението трябва да е почти "ръг и тръг", нищо че е от котка  ;D
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

hotblooded

 ЕCU управлява реленце което командва свещите - така че свещите не са проблем!


Bobi

Сега като сте почнали с подгреви за Пежо, давайте да направим тази играчка на моята кола ( все пак съм с Пежо двигател), пък за вашите ще го мислим после :D

hotblooded

Цитат на: Bobi в 07 Декември 2012 12:51:52
Сега като сте почнали с подгреви за Пежо, давайте да направим тази играчка на моята кола ( все пак съм с Пежо двигател), пък за вашите ще го мислим после :D
Само намери гараж с канал... и джаджа със свещи :) Кабеляка - ще го оправим

Bobi

Аз съм сериозен... Писна ми да мръзна, докато колата загрее. Как се казва тази част на английски? В ибей или тук да го търся? Ако го намеря тук, как да го тествам дали е наред?

hotblooded

Цитат на: Bobi в 07 Декември 2012 13:01:09
Аз съм сериозен... Писна ми да мръзна, докато колата загрее. Как се казва тази част на английски? В ибей или тук да го търся? Ако го намеря тук, как да го тествам дали е наред?
Търси тук по моргите. В и-бей няма как да го тестваш, а и там по-държи цена. Може да видиш във микрокат номера и ще знаеш как точно се води. иначе вземаш един мултицет "просвирваш" свещите - ако не са прексънати - ще бачка. Първо обаче се убеди че имаш онова бай-пасче където се монтира тая "джаджа" - кабеляка - ще намерим от къде да вземем управление, ще трябват 1-2 реленца със съответния ампераж. Най лесното и без ECU е да се "пали" при темп. под 4* и да се гаси като се включва перка, или да работи при определени степени на вентилатора на купето. Ако ECU може да го управлява - ще имаме нужда и от Pyrhel :)

moni74



А това го дават за Фокус с двигател Пежо, но е по-различно. Няма свещи на него, а излизат 4 тръбички? За кола с автономна печка ли е?


----------------------------

moni74

Цитат на: moni74 в 07 Декември 2012 09:59:35


Това е от PEUGEOT 206 2.0 HDi 90кс, доста разпространена кола. Четох в ситроенския форум, че свещите са вързани две по две. Ако маркучите са с еднаква дебелина, лесно може да се намери. Лошото на този вариант е, че ще трябва да се измисли управление. А ако намерим фордовски, има някакъв шанс да става през ЕКУ-то.
Но си мисля, че в краен случай и с едно ключе да го пускаме и спираме, пак ще върши работа. ^-^

Сега видях, че продавачът е писал, че това е за подгрев на дизел!!! - Peugeot 206 2.0 HDi Fuel Pre Heater. Дали ще може да бачка с антифриз или тръбичката ще е малка и няма да може да има нормална циркулация?


----------------------------

hotblooded

 На 206 и Партнер подгрева беше на дъното на горивния филтър! Поне до 2005 които бяха произведени. И беше слаб като ел. мощност. На това като му гледам габаритите си е за охл. течност - половин цол маркуч за нафта няма в тая кола!

Pyrhel

Цитат на: moni74 в 07 Декември 2012 13:21:04


А това го дават за Фокус с двигател Пежо, но е по-различно. Няма свещи на него, а излизат 4 тръбички? За кола с автономна печка ли е?

Туй е за охлаждане на изгорелите газове, които отиват към ЕГР-а и подгряването на антифриза същевременно :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

moni74

Цитат на: Pyrhel в 15 Юли 2012 21:06:14
Днеска докато сменях torq resistor-а мернах, че до мястото, където се монтира ел. подгрева имам една буска. Предполагам, че е за въпросния подгрев, някой може ли да потвърди? Къде отиват кабелите от тая буска?


Оказа се, че и аз имам такава снадка на маркучите, и такава затапена букса. Анатолий, ти разбра ли нещо повече за този подгрев? Дали има начин да намерим такъв, който да пасне с буксата /ако е за управлението/. И освен това, ако тази букса е слаба, откъде трябва да взимат ток тези свещи?


----------------------------

Alexi

това според мен е управлението на печката на нафта която се предлага за модела .. и аз имам такава букса


hotblooded

Цитат на: Alexi в 10 Декември 2012 13:20:47
това според мен е управлението на печката на нафта която се предлага за модела .. и аз имам такава букса
Според мен няма голямо значение дали буксата е за ел подгрев или за нафтова горелка - може да се изкара сигнал за включено/изключено, но ще трябва софтуерна намеса ако искаме модулчето да се управлява от ECU, а не да му правим ново управление....

momo76

Това си е буксата за подгрева. Трите свещи са вързани на 1, 3 и 5 пин. На пин 1 - едната свеш през реле. На пин 3 и 5 - другите 2 свещи през реле. Двете релета ги дава да са някъде зад лвия ботуш при мотора. Управлението е от PCM.

tropper

Къде е масата? Птредполагам някой от 3 и 5?
Или се взима от някой болт на купето?
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

momo76

Цитат на: tropper в 10 Декември 2012 14:21:02
Къде е масата? Птредполагам някой от 3 и 5?
Или се взима от някой болт на купето?

Ето снимка от твоето Мондео, между другото не съм сигурен, че работят.

Вижда се от къде взема маса - един кабел на корпуса.
Ето и схемата



hotblooded

Тази схема за преди или след фейслифта е, или няма значение?

tropper

Колата, за която говорим с Момо е преди фейса - регистрирана Януари 2003, реално 2002 като сглобка.
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

momo76

Схемата е от TIS и е за коли 2003-2004, поне така пише, то и за 2001 - 2003 е същата.

Alexi

#87
аз тука такава букса не виждам .. кабелите са доста по дебели от тия на буксата .. а това ,че за печка на ток и на нафта ще е една и съща - не виждам логиката .. тя печката на ток няма управление и букса не и трябва ,има 3 релета и тока който тече там е голям .. при печката на нафта нещата да доста по сложни ,тя има и възможност да работи при изгасен двигател ,ток силен не тече и буксата от по горните снимки ми се вижда точно като за нея ( не мога да намеря реални снимки но съм виждал как изглежда )

hotblooded

 Нали някои трябва да "сръчка" релетата да работят в зависимост от темп. на охл. течност.... За това е управлението.

tropper

Релетата са горе, не при самия отоплител.

Нямам канал и е много кофти времето за експерименти по "обществени" рампи, иначе да ги погледна колко са тънки или дебели...
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/