Колеги, има ли при нашите коли такава екстра - ел. подгряване на охл. течност? Смисъл има ли Мондео Мк3 които го имат фабрично.....
Не нямат го.
Евентуално може да се пригоди нещо - някой фланец със завити в него подревни свещи и през копченце да ги пускаш и гасиш. Но това само за много студен климат. Самите свещи са много сериозен консуматор и ще се отразят зле на баланса на ел. системата на колата.
Цитат на: petermitkov в 15 Февруари 2012 16:46:02
Не нямат го.
Евентуално може да се пригоди нещо - някой фланец със завити в него подревни свещи и през копченце да ги пускаш и гасиш. Но това само за много студен климат. Самите свещи са много сериозен консуматор и ще се отразят зле на баланса на ел. системата на колата.
няма да работи повече от 4-5 мин - да загрява по бързо колата в кучите студове и да идва парното по-бързо :)
Няколко човека с Фокуси го имаме, пък на Мондеото да няма ???
Цитат на: petermitkov в 15 Февруари 2012 16:46:02
Не нямат го.
Евентуално може да се пригоди нещо - някой фланец със завити в него подревни свещи и през копченце да ги пускаш и гасиш. Но това само за много студен климат. Самите свещи са много сериозен консуматор и ще се отразят зле на баланса на ел. системата на колата.
всъщност има мондеота със фабричен подгрев на антифриза състоящ се от 3 свещи ..така изглежда (http://www.ebay.co.uk/itm/Mondeo-MK3-TDDi-AutoPal-Coolant-Heater-good-condition-/180645899423?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a0f55ac9f)
Същото е и на фокусите.
Пепи не е прав. Има го и на мондео, по 250 вата е едната свещ (общо 750 вата целия блок). При Мондео има 2 варианта - електрически подгрев и дизелова печка. Електрическия се слага до преди фейслифта. Според мен щом са го махнали няма особен ефект. Дизеловата печка се предлага само за студените страни. Ето и къде се монтира, номер 14:
(http://lh6.googleusercontent.com/-sSVd9JXc7Kk/TojvtnVPedI/AAAAAAAACTU/qgbA6GdXUZ8/s640/IMG_2449.JPG)
(http://lh4.googleusercontent.com/--kVEHPYVRHo/TojvtmLJVDI/AAAAAAAACTQ/I2tiyN2Gjio/s640/IMG_2443.JPG)
Не съм прав - намерих го и в Микроката http://zapodaj.net/images/2607a087b64e.jpg (http://zapodaj.net/images/2607a087b64e.jpg)
Направих малко ресърч защото за тези студове е супер полезна екстра - проблема е че работи с нестандартни свещи на Беру и не се намират никак лесно според полския форум http://forum.fordclubpolska.org (http://forum.fordclubpolska.org)
Проблемът не са свещите, проблемът е развиването им... От антифриза се спичат и като се напънат се къса частта с резбата от големия корпус. От дизелови подгревни свещи на едни голфчета ставаха :)
ЕЕ щом веднъж са били завити, ще излязат по един или друг начин >:D
Анатоли това на снимките е печка на ток .. а ефект има и то в тия студове до -20 е голям ,Али ( Кангото ) е с печка на ток .. при -20 нали се сещаш ,че както си караш на 5та с 2000 оборота и мотора изстива вместо да се стопля .. ако нямаше печка както минах 4к км за 3 седмици в най големия студ ,щеше да ме хване Бялата смърт .. При Мондеото не знам какъв е ефекта мойто няма ,по принцип си загрява и парното е ок но със сигурност ще е по добре с печка от колкото без печка ..
До колкото съм запознат " Косер " имат подгревни свещи за антифриз ;)
Цитат на: road runner в 16 Февруари 2012 11:10:18
До колкото съм запознат " Косер " имат подгревни свещи за антифриз ;)
предполагам че трябва да има и къде да ги сложиш?
А този "уред" за подгрев на охл.течност - къде се монтира (ясно че на малкия кръг) но къде - преди парното? Или се прави бай-пас и където има място? Някакви идеи за автоматика - по време, по температура? Защити: да не се включва при неработещ двигател, при над 5 градуса външна темература, да се изключва при включване на перка на радитора? Кое според вас е най "резонно" и лесно осъществимо?
Еми на Фокуса е май преди парното,или поне така ми изглежда :) Включва се като запалиш мотора и се изключва май на определена температура . Колегата G_o_c_e_v май по спомен си го беше направил с копче за по продължително подгряване . Реално работи малко . Дали работи обаче над 5градуса ,нека каже някой по запознат , реално над 5 градуса си е кажи речи топло -хахаха. А иначе този уред аз лично бих си го намерил от некоя морга от некой фокус,мондео за нормална цифра . Другия варянт влез в сайта на Косер и ги питай имат ли и колко струва и дет се вика мога да съдействам за отстъпка :)
Според мен ако ще е допълнително монтиран - с копче, ръчно управление :) Иначе ще стане голямо забатачване със сигнали от сензори, пускай, спирай, релета... Може само да се направи да не се пуска ако не работи мотора. Според мен е без значение къде ще се монтира... Където има място и може да се закрепи добре.
PS: Аз като се бях запалил по това и го търсих по моргите - 50 лева беше обявената цена (nut)
50 лв със свещите или без? Ако е със свещите и работят - ОК. Ако го направя със автоматика - ще бъде във съвсем отделна клемна кутия, само ще му пусна отделно захранване от АБ. Ще се включва:
а) работещ двигател
б) температура на охл. течност под 10*С
включ. при изпълнено а+б
Защити:
1) изключване при температура над 80*С
2) изключване при включена перка
3) изключване при напрежение на акумултора под 10,5 V
Изключване изпълнено което и да е от условията.
Като имам време ще направя и ел.схема, със списък на "чарковете". Така написано изглежда доста по сложно от колкото е всъщност. Дилемата е дали "проточния бойлер" да е самоделка - с неръдаема тръбичка и щуцерчета с резба за свещите или да търся от морга?
Предлагаха ми го с работещи свещи за толкова. Бих заложил на самоделка. Така и така ще се преправя като се наложи да се смени свещ.
Всъщност идеята на самоделката е че ще се направи за евтини и масови свещи и ще се сложи на място с лесен достъп :)
по въпроса за управлението, при Мондео ТД има фабрично подгряване на нафтата, та идеята ми е примерно ако имате подобно устройство може да вземете сигнал от същият сензор. Така като спре подгрева на дизела ще спре и подгрева на антифриза.
Това го имаше и при някой HDI на Пежо. Но като си гледам моя филтър - без подгрев е... Иване.....сега ми вкара тема за размисъл :)
като се замислих при вашият модел около 0 градуса нали има сигнализация(снежинка) + едно реле за време и ето ти управлението
п.п. Дори и да нямаш, има сглобени схеми - хоби кит - сигнализация за заледяване
Цитат на: Иван Вълков в 16 Февруари 2012 14:52:35
като се замислих при вашият модел около 0 градуса нали има сигнализация(снежинка) + едно реле за време и ето ти управлението
п.п. Дори и да нямаш, има сглобени схеми - хоби кит - сигнализация за заледяване
Имаме си всички със Фокус2 и Мондео3 и 4 - под 4*C светва жълта снежинка, под 0 - червена..... Но не искам да бъркам другите неща - за това захранване от АБ и всичко за подгрева в отделна кутия!
Цитат на: hotblooded в 16 Февруари 2012 15:14:19
Имаме си всички със Фокус2 и Мондео3 и 4 - под 4*C светва жълта снежинка, под 0 - червена.....
??? ??? ??? Аз също ги имам тия снежинки бре...на МК2
Днеска докато сменях torq resistor-а мернах, че до мястото, където се монтира ел. подгрева имам една буска. Предполагам, че е за въпросния подгрев, някой може ли да потвърди? Къде отиват кабелите от тая буска?
(http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/471350_476734609004724_547044373_o.jpg)
Знам за идеята от ситроенския форум (http://www.clubcitroen.bg//forum/viewtopic.php?f=35&t=35515). Идеята е, че някои дизели 2.0HDI на Ксантия имат такова фабрично.
Вместо да търся скъпа нафтова печка, не може ли да се направи такова допълнително затопляне на антифриза за зимата? Примерно вариантите са два - или готов модул от такава ксантия /намирали са ги и за 30лв по моргите/ или да се купуват части и свещи отделно и да се напасват.
Аз съм мераклия да опитам, но сам не мога да се оправя :)
Преди фейса имат фабрично. Даже някъде има тема по въпроса.
Ето я Темата (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=1124.0)
И след фейса имат....аз поне имам :)
Може ли една-две снимки на самото модулче? Ще се разтърся за такова готово, но искам да знам какво точно представлява. Изглежда ми лесно да срежа маркуча и да го сложа там. А пък за управлението ще го мислим :)
Цитат на: hotblooded в 16 Февруари 2012 12:21:39
50 лв със свещите или без? Ако е със свещите и работят - ОК. Ако го направя със автоматика - ще бъде във съвсем отделна клемна кутия, само ще му пусна отделно захранване от АБ. Ще се включва:
а) работещ двигател
б) температура на охл. течност под 10*С
включ. при изпълнено а+б
Защити:
1) изключване при температура над 80*С
2) изключване при включена перка
3) изключване при напрежение на акумултора под 10,5 V
Изключване изпълнено което и да е от условията.
Като имам време ще направя и ел.схема, със списък на "чарковете". Така написано изглежда доста по сложно от колкото е всъщност. Дилемата е дали "проточния бойлер" да е самоделка - с неръдаема тръбичка и щуцерчета с резба за свещите или да търся от морга?
За да запазиш свещите и алтернатора, нека изключват на 50, максимум 60 градуса.
само да намеря канал...най-рано вторник мога да го търся,тогава почивам. Иначе няма проблем, ще снимам ;)
Чакай първо да намеря канал и свободно време.... Иначе най лесно ще е при включване на перка - така или иначе ще имаме сигнал за това.....
Външен канал ще се намери, само да е топло времето. Но перката кога се включва? Четох в ситроенския форум, че идеята е свещите да не работят прекалено много - да не прецакат алтернатора, и самите те да имат по-дълъг живот. Там експериментираха с една до четири свещи на модул. Но чак толкова не им разбирам. Според мен ако намерим такива фабрични на Мк3 преди фейса от морга, ще е най-добре.
Цитат2.0 HDi си го имат фабрично! (RHY, RHZ мотори)
Мощността е около 130-150W на свещ (10-12 А според модела)
А това е самоделка на бензинова Ксантия:
Цитат- с една подгревна свещ (не знам от каква кола е). Свещта струва 6 лв. От един ВиК магазин си взех един тройник(ако мога така да го нарека). На него завих свещта с повече тефлон, защото клапаше малко. На другите два края завих по един накрайник за маркуч, срязах маркуча на малкия кръг и закачих печката. За датчик ползвам термостатче за 60 градуса, от типа показан в по-горните мнения. Консумацията на свещта е 20 ампера, което ще рече 280 вата. Всичко ми излезе ми 20 лв. и вече работи един месец без проблеми.
Свещта се захранва през 40 амперово реле, което се управлява от жицата за бензиновата помпа.
(http://kachi-snimka.info/images/cqs1288796624e.jpg)
От морга ще е, иначе не е проблем да се направи модулче от неърждавейка със резби за свещи от каквото и да е. От моргата не знаеш колко от свещите ще са "умрели", а опитите за смяна завършват винаги по един начин - късане на свещта. Идеята за запазване на свещите и алтернатора е разбираема, не е неосъществимо, просто "наготово" имаме следните сигнали
Външна Т < 4*С
Темп на охл. течност над 80 *С (84)...
Иначе ще трябва да мисля къде да монтирам (и какъв) датчик за Т>50*С, по лесно ще е с реле за време примерно да работят до 10 мин. Относно по бързото стопляне в купето, бях попаднал на едно старо (но напълно работещо) БМВ 318 което в далечната 1978ма не е имало реотани на задния джам, а портативна ел. духалка за 12 волта която обдухва стъклото. И върши доста добра работа. Но да се намери това чудо ще е доста сериозен проблем.
Ако джаджата е с повече свещи, то и 5мин ще са достатъчни. По-нагоре по снимката на Анатолий - дали всички дизелови Мк3 имат такава букса до маркуча, който направо си е готов да се разкачи от двете скоби и да се захване модула между тях?
Ами докато не погледнем отдоле - няма да сме сигурни никога.
Мернах, че питаше как изглежда: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=2591.0 (http://fordbg.com/forum/index.php?topic=2591.0) При мондео е същото. Лошото на тоя модул е, че свещите така се спичат, че нямат развиване и се къса корпуса на модула.
Ориентирах се, благодаря. Ако се наложи, може би по-лесно ще ни е да намерим корпус със свещи от ситроен/пежо. Дори вероятността е по-голяма мисля.
Довечера като се прибера,ще кача снимки на модула за подгряване наанфифриза от Мондео Мк3. Само да кажа,че е Чешки модула, има и парт номер, марката е Autopal :)
Само един уточняващ въпрос да ви задам, че не ми е ясно:
Каква е целта на този подгрев? Двигателя да загрява по-лесно и бързо, за да работи в оптимален температурен режим, или е единствено за по-добро парно през зимата?
и двете
Май е само за парното ... стрелката за температурата не забелязвам да се вдига по-бързо от Фокуса, който няма такава джаджа. Но парното си започва да духа на 5-тата минута доволно топличко ;)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1354560361g.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1354560388s.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1354560405g.jpg)
Някак могат ли да се проверяват тези свещи дали таботят като хората, без да се свалят ;)
Мда, ама трябва да откачиш кабелите и със зумера/ом-метъра. Буксата, където се включват каква е?
абе като се прибрах във Фирмата, се сетих, че беше писал за буксата :( Виновен - признавам си :D Ще погледна пак тея дни ;)
мда ве буксата .. щото при мене там има някаква букса ама тия свещи ги няма .. може би ако ги сложа и буксата съвпада просто ще заработят
Мне, със сигурност няма да заработят сами, липсва ни бушона, както и крачето в бушониерата :(
Цитат на: Alexi в 03 Декември 2012 21:50:36
мда ве буксата .. щото при мене там има някаква букса ама тия свещи ги няма .. може би ако ги сложа и буксата съвпада просто ще заработят
Тази букса е по скоро за релето което ги включва. 20-30А ток ще опекът такава бускичка.
аз подозирам че е управлението на другия подгрев - нафтовия ,след фейса се е предлагал и такъв ..
Цитат на: Alexi в 03 Декември 2012 22:00:30
аз подозирам че е управлението на другия подгрев - нафтовия ,след фейса се е предлагал и такъв ..
Може, но за България май не се е предлагал (както и навигацията)....
(http://www.gebrauchteautoteile.de/artikel/bilder/shop/5525c6cb2d848ae2012d84e81785003e/192144.jpg)
Има такива в ибей, направо с буксите.
Дай линк към и-бей :)
Затворих го, но беше 29 евро и без доставка до България. Ще потърся отново.
50 лева са по софийските морги.
според мен точно такава букса имам отдолу да си виси свободно ..
Сравнете двете снимки - едната дето е от ибей и другата на dmitarcho - разликата в дебелината на кабелите е страшна! Подкрепям hotblooded, че такава буксичка не е за голям ток.
Колкото до измерването дали бачкат - може и без да се разкачат, ако имаш ампер-клещи ;).
Цитат на: tropper в 04 Декември 2012 08:45:59
Сравнете двете снимки - едната дето е от ибей и другата на dmitarcho - разликата в дебелината на кабелите е страшна! Подкрепям hotblooded, че такава буксичка не е за голям ток.
Колкото до измерването дали бачкат - може и без да се разкачат, ако имаш ампер-клещи ;).
Ампер-клещи за прав ток, обаче.... Не всички мерят = , поне моите са само за ~
Е да, тези за прав са малко по-скъпи и при използване трябва всеки път да се калибрира нулата, за да изолираш "шумовите" ел.магнитни полета но съществуват (thup)
Добавка: Тези, които мерят само променлив ток имат намотка, докато тези, които мерят и прав, освен намотката имат и датчик на хол, който да хване постоянната съставка.
От ибей трудно ще е на сметка, защото от Германия искат 29+17=46 евро. И ако има изгорели свещи, става...
Парче тръбичка със размера на маркучите, 2-3 втулки с резбата на свещите и заварка..... може да излезе и под 20 лв. резбата ще е за свещи които лесно се намират и са евтини...
Тази мандракука ще стане и от Фокус мк1.
dmitarcho намираш релето за съответната свещ, понеже като гледам при тебе всяка свещ е на отделен кабел, докато при фоко кабелите са само 2. Та намираш релетата, вадиш ги, даваш на контакт и гледаш на кое краче имаш постоянен +, съответно другия кабел отива до свеща и с пробна лампа пробваш дали ще светне (като единия край на пробната е на + на акумулатора, другия забит в буксата на свеща) и така може да провериш дали бачкат.
Поздрави
А какво управлява времето на подгрева ми е интересно на мен.
Бих си монтирал едно такова преди изпарителя.
Цитат на: DidiBao в 04 Декември 2012 13:45:55
А какво управлява времето на подгрева ми е интересно на мен.
Бих си монтирал едно такова преди изпарителя.
Ако управлението минава през ECU - най вероятно се управляват по температура на охл. течност.
активира се под 5° .. свещите не работят едновременно винаги ,ЕКУ-то може да ги гаси/пали 1 по 1
Цитат на: Alexi в 04 Декември 2012 15:06:16
активира се под 5° .. свещите не работят едновременно винаги ,ЕКУ-то може да ги гаси/пали 1 по 1
Koето води до 2 неща:
Ако добавим свещите, ще трябва да сменяме софтуера или поне софтуерна активация на функцията от ЕКУ, и че релетата са 3 - за всяка свещ поотделно.
Като ги гледам на една-две от снимките има връзка с планка между две от свещите и съответно релетата ще са 2 - едно за 1 свещ и едно за 2 свещи. Така ЕКУ-то ще може да си пусне, колкото си иска - 1, 2 или 3 едновременно. ;)
А що се касае до Didibao - при тебе няма да го има в ЕКУ-то това и със сигурност с външен контролер спрямо показанието на ECT сензора (thup)
На тази Ибейската има планка като на фоко мк1, но на колегата dmitarcho е с 3 отделни кабела, така че кой както си го направи. А за тези дето се чудят как да го направят им предлагам да си ги направят като мен с паразитни ключета. Давате постоянен + (след контакт да е обаче) към релето и към бобинката му, другата букса от релето да отиде към свеща, а с паразитното ключе ще се управлява масата на релето. Просто и ефективно, стига да не ги забравяте. Аз вече 3-та зима ще карам с преработена инсталация на свещите и съм много доволен, че Аз мога да си ги изключа, когато колата достигне максимум работна температура.
(http://i.ebayimg.com/t/PEUGEOT-206-2-0-HDi-90-Heater-Pre-Heater-/00/s/MTYwMFgxMzY5/$(KGrHqRHJCIE7z!mKVGzBPFHKO2F2Q~~60_12.JPG)
Това е от PEUGEOT 206 2.0 HDi 90кс, доста разпространена кола. Четох в ситроенския форум, че свещите са вързани две по две. Ако маркучите са с еднаква дебелина, лесно може да се намери. Лошото на този вариант е, че ще трябва да се измисли управление. А ако намерим фордовски, има някакъв шанс да става през ЕКУ-то.
Но си мисля, че в краен случай и с едно ключе да го пускаме и спираме, пак ще върши работа. ^-^
Не е задължително да се мисли друго управление. Ако свещите са с близка консумация като фордовските, то положението трябва да е почти "ръг и тръг", нищо че е от котка ;D
ЕCU управлява реленце което командва свещите - така че свещите не са проблем!
Сега като сте почнали с подгреви за Пежо, давайте да направим тази играчка на моята кола ( все пак съм с Пежо двигател), пък за вашите ще го мислим после :D
Цитат на: Bobi в 07 Декември 2012 12:51:52
Сега като сте почнали с подгреви за Пежо, давайте да направим тази играчка на моята кола ( все пак съм с Пежо двигател), пък за вашите ще го мислим после :D
Само намери гараж с канал... и джаджа със свещи :) Кабеляка - ще го оправим
Аз съм сериозен... Писна ми да мръзна, докато колата загрее. Как се казва тази част на английски? В ибей или тук да го търся? Ако го намеря тук, как да го тествам дали е наред?
Цитат на: Bobi в 07 Декември 2012 13:01:09
Аз съм сериозен... Писна ми да мръзна, докато колата загрее. Как се казва тази част на английски? В ибей или тук да го търся? Ако го намеря тук, как да го тествам дали е наред?
Търси тук по моргите. В и-бей няма как да го тестваш, а и там по-държи цена. Може да видиш във микрокат номера и ще знаеш как точно се води. иначе вземаш един мултицет "просвирваш" свещите - ако не са прексънати - ще бачка. Първо обаче се убеди че имаш онова бай-пасче където се монтира тая "джаджа" - кабеляка - ще намерим от къде да вземем управление, ще трябват 1-2 реленца със съответния ампераж. Най лесното и без ECU е да се "пали" при темп. под 4* и да се гаси като се включва перка, или да работи при определени степени на вентилатора на купето. Ако ECU може да го управлява - ще имаме нужда и от Pyrhel :)
(http://i.ebayimg.com/t/FORD-FOCUS-CMAX-1-6-TDCi-DIESEL-PRE-HEATER-2005-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqVHJDcE+ddrIB(3BQLNWvc(9Q~~60_12.JPG)
А това го дават за Фокус с двигател Пежо, но е по-различно. Няма свещи на него, а излизат 4 тръбички? За кола с автономна печка ли е?
Цитат на: moni74 в 07 Декември 2012 09:59:35
(http://i.ebayimg.com/t/PEUGEOT-206-2-0-HDi-90-Heater-Pre-Heater-/00/s/MTYwMFgxMzY5/$(KGrHqRHJCIE7z!mKVGzBPFHKO2F2Q~~60_12.JPG)
Това е от PEUGEOT 206 2.0 HDi 90кс, доста разпространена кола. Четох в ситроенския форум, че свещите са вързани две по две. Ако маркучите са с еднаква дебелина, лесно може да се намери. Лошото на този вариант е, че ще трябва да се измисли управление. А ако намерим фордовски, има някакъв шанс да става през ЕКУ-то.
Но си мисля, че в краен случай и с едно ключе да го пускаме и спираме, пак ще върши работа. ^-^
Сега видях, че продавачът е писал, че това е за подгрев на дизел!!! - Peugeot 206 2.0 HDi Fuel Pre Heater. Дали ще може да бачка с антифриз или тръбичката ще е малка и няма да може да има нормална циркулация?
На 206 и Партнер подгрева беше на дъното на горивния филтър! Поне до 2005 които бяха произведени. И беше слаб като ел. мощност. На това като му гледам габаритите си е за охл. течност - половин цол маркуч за нафта няма в тая кола!
Цитат на: moni74 в 07 Декември 2012 13:21:04
(http://i.ebayimg.com/t/FORD-FOCUS-CMAX-1-6-TDCi-DIESEL-PRE-HEATER-2005-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqVHJDcE+ddrIB(3BQLNWvc(9Q~~60_12.JPG)
А това го дават за Фокус с двигател Пежо, но е по-различно. Няма свещи на него, а излизат 4 тръбички? За кола с автономна печка ли е?
Туй е за охлаждане на изгорелите газове, които отиват към ЕГР-а и подгряването на антифриза същевременно :)
Цитат на: Pyrhel в 15 Юли 2012 21:06:14
Днеска докато сменях torq resistor-а мернах, че до мястото, където се монтира ел. подгрева имам една буска. Предполагам, че е за въпросния подгрев, някой може ли да потвърди? Къде отиват кабелите от тая буска?
(http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/471350_476734609004724_547044373_o.jpg)
Оказа се, че и аз имам такава снадка на маркучите, и такава затапена букса. Анатолий, ти разбра ли нещо повече за този подгрев? Дали има начин да намерим такъв, който да пасне с буксата /ако е за управлението/. И освен това, ако тази букса е слаба, откъде трябва да взимат ток тези свещи?
това според мен е управлението на печката на нафта която се предлага за модела .. и аз имам такава букса
Цитат на: Alexi в 10 Декември 2012 13:20:47
това според мен е управлението на печката на нафта която се предлага за модела .. и аз имам такава букса
Според мен няма голямо значение дали буксата е за ел подгрев или за нафтова горелка - може да се изкара сигнал за включено/изключено, но ще трябва софтуерна намеса ако искаме модулчето да се управлява от ECU, а не да му правим ново управление....
Това си е буксата за подгрева. Трите свещи са вързани на 1, 3 и 5 пин. На пин 1 - едната свеш през реле. На пин 3 и 5 - другите 2 свещи през реле. Двете релета ги дава да са някъде зад лвия ботуш при мотора. Управлението е от PCM.
Къде е масата? Птредполагам някой от 3 и 5?
Или се взима от някой болт на купето?
Цитат на: tropper в 10 Декември 2012 14:21:02
Къде е масата? Птредполагам някой от 3 и 5?
Или се взима от някой болт на купето?
Ето снимка от твоето Мондео, между другото не съм сигурен, че работят.
(http://media.snimka.bg/s1/1484/029212419.jpg?r=0)
Вижда се от къде взема маса - един кабел на корпуса.
Ето и схемата
(http://media.snimka.bg/s1/1484/029212433.jpg?r=0)
Тази схема за преди или след фейслифта е, или няма значение?
Колата, за която говорим с Момо е преди фейса - регистрирана Януари 2003, реално 2002 като сглобка.
Схемата е от TIS и е за коли 2003-2004, поне така пише, то и за 2001 - 2003 е същата.
аз тука такава букса не виждам .. кабелите са доста по дебели от тия на буксата .. а това ,че за печка на ток и на нафта ще е една и съща - не виждам логиката .. тя печката на ток няма управление и букса не и трябва ,има 3 релета и тока който тече там е голям .. при печката на нафта нещата да доста по сложни ,тя има и възможност да работи при изгасен двигател ,ток силен не тече и буксата от по горните снимки ми се вижда точно като за нея ( не мога да намеря реални снимки но съм виждал как изглежда )
Нали някои трябва да "сръчка" релетата да работят в зависимост от темп. на охл. течност.... За това е управлението.
Релетата са горе, не при самия отоплител.
Нямам канал и е много кофти времето за експерименти по "обществени" рампи, иначе да ги погледна колко са тънки или дебели...
Алекси, тая помпа на нафта не работеше ли с една подгревна свещ - като почервенее плюе нафта по нея и я пали?
По този логика при webasto кое и как върти антифриза? Ако е на ток явно ни трябват повече акумулатори.
При webasto на ток върти антифриза и пуска вентилатора в купето. Голям акумулатор не ти трябва щото после колата пали много лесно след като е 40 градуса антифриза.
Интересна тема. За година и половина както имам колата така и не съм я поглеждал отдолу.
Така е като нямам канал и гараж.
И в този ред на мисли не знам дали имам наистина нафтов отоплител на антифриза или не.
Имам обаче пулт за управление на който пише Webasto.
Натискаш копчетата той светва и до там.
Ни звук ни стон.
Имали колега с такъв да сподели принципа на работа.
Ето и снимка на пулта
(http://media.snimka.bg/s1/1152/028547906.jpg?r=0)
От ляво на волана.
Това е печка и то от реномирана марка.
Цитат на: ceco.deyanov в 26 Декември 2012 18:31:50
Имаш управление за печка. Дали наистина е все още там печката и в какво състяние е друг въпрос.
Много голямо удобство в зимните дни. Стартира се под определена температура и изгасва
при достигане на определена температура. Може да се програмира да се влючва на определен час.
Периодично им заминава свещта /3-4-5 години/ и просто трябва да се подмени.
Щом като смяната на свещите е почти невъзможна предлага ли се чисто нов подгрев и доло горе цена
Абсолютно е възможна и без проблемна мойта ги смених преди месец без проблем.
Да питам и в тази тема за всеки случай, ако някой е монтирал подгрев на мондео мк3 дизел да пише.
За момента обмислям вариант да се ползва управлението на подгрева на задния прозорец. Всеки има такъв бутон в купето, който е с таймер, не може да се ползва без контакт, т.е. има защита против забравяне. Така ще може да се включва само при нужда и по наше желание. Дайте да помислим как да се върже всичко за да тръгне. Другия вариант е за подгрева на предното стъкло, но не всеки има а и времето там е по-малко. Разбира се като изключи може пак да натиснете копчето. Най-лесно ще бъде да се свържат двата подгрева в паралел, но незнам дали товара няма да бъде голям за наличната инсталация.
Една подгревна свещ от 250 вата би трябвало да консумира около 20 ампера , т.е. целия блок около 60 А. Предпазителите на предното стъкло разбрах че са 2х30А. За да издържат двойния товар може да се сменят с по-големи, но дали проводниците няма да са следващия проблем.
Цитат на: didon80 в 04 Януари 2017 21:50:04
За момента обмислям вариант да се ползва управлението на подгрева на задния прозорец. Всеки има такъв бутон в купето, който е с таймер, не може да се ползва без контакт, т.е. има защита против забравяне. Така ще може да се включва само при нужда и по наше желание. Дайте да помислим как да се върже всичко за да тръгне. Другия вариант е за подгрева на предното стъкло, но не всеки има а и времето там е по-малко. Разбира се като изключи може пак да натиснете копчето. Най-лесно ще бъде да се свържат двата подгрева в паралел, но незнам дали товара няма да бъде голям за наличната инсталация.
Една подгревна свещ от 250 вата би трябвало да консумира около 20 ампера , т.е. целия блок около 60 А. Предпазителите на предното стъкло разбрах че са 2х30А. За да издържат двойния товар може да се сменят с по-големи, но дали проводниците няма да са следващия проблем.
Защо по добре не си монтираш едно вебасто от бмв е пълно, малко трябва да му се пипне софта за да пали с един плюс но после си свиркаш, скоро монтирахме такава но бензинова на един голф.
Не съм се замислял. Нямам представа за цените, а и всичко останало. Никой не е коментирал за печка до сега. Поне с ел. подгрев има някои реализирани проекти.
Можеш да намериш такава печка за около 120лв, но ти трябва и водна помпа с нея повечето си имат, трябва ти от webasto thermo top z или c, малко пипване на софтуера им и почват да палят без кола, но ти трябва и помпата за горивото, управлението ще ти кажа как да си го направиш дистанционо моя разработка си е но работи безотказно вече е тествано.
Колеги има ли начин да премеря тези свещи дали са здрави.
разкачаш кабелите и с мултицет .. те и да са здрави при това ръждясване 12 волта надали протичат ...
Някой ползва ли духалка на 12 волта докато дойде парното и затопля ли купето? Има за по 20 лв и се включват в гнездото на запалката. 150 вата е мощността.
колегата има такава ,аз особена файда от нея не виждам но той твърди че пречупва въздуха сутрин
https://youtu.be/7CucC2Q1GwY
Нещо такова мисля да си взема.
От това нищо не става, споделям ти от личен опит.
Същото ми каза преди малко и човек който продава автоаксесоари.
Колегите с фабричен подгрев няма ли да се включат в темата? Споделете има ли ефект от него? А някой фейслифт с печка има ли да се похвали?
Чудя се ел. подгрев или печка да търся.
На фокуса имах оригинално и бях адски доволен, че работеше. На макса също искам да направя, но това със свещите искам да го купя от доверен човек. Окабеляването не е проблем ще си ги пускам и спирам ръчно, както го бях направил и на фокуса по едно време. Определено има файда от това ел подгряване. Ся остава да намеря такова...
Цитат на: didon80 в 12 Януари 2017 16:33:21
https://youtu.be/7CucC2Q1GwY
Нещо такова мисля да си взема.
Аз не случайно си сложих фабричната ел. печка за купето. Доста изчетох за тези печки към запалките. Освен да ти скапят запалката друго няма да направят.
Забележи в клипа, че човека е по къс ръкав и я ползва за запотения си преден джам. Аз на фокуса без такава печица го обдухвам по бързо с климатроника и подгрева на предното стъкло.
Фабричните печки за купето са 1 киловат и ефекта пак не е кой знае какъв, но го има. За дизелова кола предполагам ще е по осезаем. Освен това може да се намери под 100 лева. Със тези 150 вата тази "печица" най много да стопли себе си.
За електрически подгрев на антифриза честно казано не съм запознат, но си мисля че ще точи акумулатора и няма да има кой знае какъв ефект.
Най хубавия вариант е бензинова/дизелова печка за подгрев на антифриза с дистанционен контрол. Пускаш я 5-10 минути преди да слезеш до колата и се качваш в топла кола. Обаче и цената е хубава. Над 2000лв за ново вебасто и около 500 за втора ръка.
Ако бях с дизелова кола, щях да се замисля повече над този вариант.
Цитат на: didon80 в 12 Януари 2017 18:35:19
Същото ми каза преди малко и човек който продава автоаксесоари.
Колегите с фабричен подгрев няма ли да се включат в темата? Споделете има ли ефект от него? А някой фейслифт с печка има ли да се похвали?
Чудя се ел. подгрев или печка да търся.
имам фабрична електрическа печка на реното аз ,ефект има огромен
Така изглежда при мен. Има букса за управление на печката и снадка на маркуча. Някой има ли снимка на печката да видя как изглежда?
Рових за снимки и информация, но няма дизелова печка за мондео. Излиза единствено ел. подгрева, който е познат на всички от снимките. Намерих обаче снимки на модули, които се продават и там ясно се вижда че тези кабели от свещите отиват в тази букса, която я има на всяко мондео. Може би ще стане директно да се сложи и ЕКУ-то ще си го управлява! Нека колегите с мондео преди фейса които имат такъв подгрев направят снимки да видим при тях дали тази букса е свързана към подгрева.
това дали ще я управлява лесно може да се провери като се замери дали там идва ток на тая букса ..
Гледайки схемата за подгрева започнах да търся предпазители и релета и установих до момента, че имам предпазител F82, който се намира на вътрешното табло и е 7.5А. Силовия предпазител е при външното табло и е 60А - F3. Нямам го, но гнездото не е празно, а има пластини и само трябва да се сложи предпазителя. Проблем остава намирането на местоположението на управляващите релета K168 / K169. Някой ако има представа къде да търся за да разбера дали ги имам или гнездата им са празни нека да пише. След това започвам търсене по автоморгите за нужните части и ще ги монтирам. Дали ще се наложи софтуерна активация за да тръгне системата е следващата неизвестна!
Едно от релетата е на ламаринена стойка, вързана за поставката на акумулатора. Другото не съм много сигурен, но май беше ПОД кутията с бушоните при мотора.
Случайно попаднах на тази страница.
Това е ел. подгрева:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/4_electrical/412_climate_control_system/412-02b_auxiliary_heating/description_and_operation/diagnosis_and_testing/electric_booster_heater/
А това нафтовата печка:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/4_electrical/412_climate_control_system/412-02b_auxiliary_heating/description_and_operation/diagnosis_and_testing/fuel_fired_booster_heater/
:-\
Сайта ми се вижда доста интересен и полезен като цяло.
Остава да разберем при фейса буксата за ел.подгрева ли е или за печката!
Тук е описан принципа на работа на печката:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/4_electrical/412_climate_control_system/412-02b_auxiliary_heating/description_and_operation/fuel_fired_booster_heater/
А тук на електрическия:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2001_10.2000-02.2007/mechanical_repairs/4_electrical/412_climate_control_system/412-02b_auxiliary_heating/description_and_operation/electric_booster_heater/
За тези които имат затруднения с английския:
Електрическия подгрев на антифриза се предлага за някои пазари, като целта е да повиши мощността на парното на високо ефективните дизелови двигатели. Управлението му е посредством PSM, който го включва след старт на двигателя и при условие че външната температура е под 5 градуса, а тази на двигателя под 71. Подгрева е обезпечен от 3 свещи монтирани в общ корпус с тотална мощност 750 вата.
Обясняват че нафтовия подгрев се предлага само за Скандинавския пазар, което хвърля светлина върху причината да нямаме на нашите такъв.
Намерих си ел. подгрев от мондео мк3 дизел. Но наистина проводниците и буксите са доста по-масивни от това което е при нас. Вероятно това е буксата за управление на нафтовия подгрев. Остава варианта да си го управлявам ръчно. Взех и силовите релета.