Премахване или профилактика на DPF

Започната от Ranger13, 24 Януари 2020 00:28:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ranger13

Здравейте !
Колата е Форд Ренджър Т6 модел от 2013 година, 2.2 двигател. Проблема ми е следният от известно време от ауспоха се усеща странна миризма. Направиха диагностика на колта и се оказа запушен ДПФ на 87 процента ако не се лъжа беше показанато стойност, при допустима 8. Казаха ми че профилактиката ще ми струва 150€ а ремап с премахване на ДПФ и ЕГР 350€. Поразрових се за информация , но както навярно знаете мненията са противоречиви и са в двете крайности. Вие какво бихте избрали на мое място и по важното за мен е ЗАЩО. Обяснението което получих в полза на премахването беше по голяма мощност икономия на гориво , имало вариант да се прецака турбината при запушен ДПФ , мотора ще "диша" по добре. Странно ми е защо при възможността за регенерация/самопочистване с която разполага автомобила защо това не се е осъществило ?


Ranger13

Това са двете оферти който получих

Alexi

на колко км е тоя рейнджър .. ДПФ спокойно си изкарва едни 200+ к при нормално каране ,трябва да го вкарат в регенерация ако не минава

Ranger13

#3
На 172к . Внос от Англия е със сервизна история. Така , че предполагам са реални. И като го вкарат в регенерация ще се почисти сам, ако правилно разбирам? А защо сам не е влезнал в този режим?

FoMo4

С ForScan може да се пусне принудителната регенерация. Колата работи на място около 15мин на 3000 оборота, около 10мин на 2000 и още десетина на ниски обороти впръсквайки гориво в DPFa. Така се повишава температурата, което помага за по лесното изгаряне на натрупалите се сажди. Колата сама влиза в регенерация при определени условия. Може да го направи дори и да не е в движение, но тогава регенерацията е нищожна и в повечето пъти водача гаси колата, без да изчака тя да завърши. Добро почистване става извънградско на по високи обороти така, че ако караш повече градско, е добре да я изкарваш от време на време на магистралата, за да продухваш DPFa.

Премахването софтуерно става, като ти качат софтуера за същия двигател, но със стандарт ЕВРО 3, който е без DPF. След това се маха и физически.

Чистят ги с химия и силна струя вода, но колко върши работа, едва ли някой може да каже със сигурност.

Alexi

вода не .. развива се датчика за налягане на входа и изхода и един спрей се пръска ,след това се пуска принудителна регенерация през софта .. иди при читав майстор който знае как да ти спаси ДПФ-а вместо да се опитва да ти го изреже без време .. на няколко от служебните коли вече оправихме ДПФ-ите след като не искаха да регенерират

FoMo4

#6
https://www.youtube.com/watch?v=vj5073oRRw8

https://www.youtube.com/watch?v=hEbnKAxSLy8

Метода със спрейя е несериозен, като се има предвид налягането на струята, което е нужно за да се изчисти нагара. Имам приятел в Германия, който кара вече 3г с изчистен DPF по тази технология и няма оплаквания. Тествали са DPF на пропускливост след третиране с добавка и след водната баня и резултатите са били в полза на водната баня, която е пак с добавка, но по друга технология.