Лампа на акумулатора

Започната от Иван Василев, 04 Октомври 2015 14:10:53

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Иван Василев

Здравейте да не отварям нова тема да ви питам имали реле при бушоните което да е свързано с лампата на акумолатора защо като запаля си гасне и след полвин минута се чува едно цък и светва но динамото си зарежда някой сблъсквал ли се е с такъв проблем  и имали някъде схема на бушоните и релета където да е описано кое за какво е благодаря ви предварително.


Иван Василев

Добре де никой ли не знае нищо по тоя въпрос


valyo08



Milcho

Ами вземи напиши за каква кола става въпрос... Марка, модел, Година, мотор... и ще ти дам схеми.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова


Иван Василев

Мерси колеги колата е транзит конект 1.8 тдци 2005


Иван Василев

Преди няколко дни ми прокапа тръбичката от помпата към разпределителя за вис налягане и нафта е оляла динамото след смяната запалих колата и лампата не се включи но беше до следващото палене когато пак си светна и така си се включва зареждането е 13,4 13,8 волта не се променя на диагностика ми дава че има хлабава връзка на на плюса или на минуса и някакъв интелектуален незнам си какво


Иван Василев

А това са грешките които дава





Milcho

"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова


Иван Василев



Иван Василев

Някой ще помогне ли сега,махам бушона който е обозначен за лампата на акумолатора и зареждането става 14.2 волта а като го сложа става 13.5 а с него и без него лампата пак светва след време


Иван Василев

Никой ли не знае къде да търся проблема


Milcho

Аз бих сменил регулатора на динамото.
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова


Иван Василев

Мерси колега ще пробвам и този вариант


К.Методиев

Аз пък бих проверил 3те кабела от алтернатора в пакета който върви при вентилатора на радиатора, че 3 или 4 торнеота ми идваха с такъв проблем.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Иван Василев

Цитат на: К.Методиев в 13 Октомври 2015 13:42:17
Аз пък бих проверил 3те кабела от алтернатора в пакета който върви при вентилатора на радиатора, че 3 или 4 торнеота ми идваха с такъв проблем.
И какво по точно да гледам за прекъснат кабел или нещо друго и как го решавате този проблем благодаря ви предварително


К.Методиев


- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Иван Василев

И така проблема с лампата е решен оказа се прекъснат кабел точно както каза колегата за което му благодаря много и ще почерпя когато се видим


К.Методиев

Значи това си се оказва масов дефект там става ми 5та бройка с идентичен проблем.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


Иван Василев

Явно да там където беше прекъснат беше нещо като щампован





К.Методиев

Това не е щампа, това е отпечатък от гофрирания шлаух в който върят кабелите, з съм ги разглеждал изцяло и се отпечатва тук там. Иначе всички се късат горе долу както е при теб.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


roninn

#20
Здравейте,карам форд транзит конект 1.8 TDCI 2009 г.

Проблема е следния....от вчера епизодично започна да ми светва лампата на генератора ....но зарежда !Тоест свети,след 3-4 минути загасне и така повтаря но винаги зарежда ,независимо свети или не лампата на таблото.

Три дни преди това съм сложил чисто нов редукторен стартер 2.2 киловата.в гаранция разбира се....оригиналния беше 1.4 киловата и едвам въртеше...с новия върти и пали като вентилатор.Причината за презапасяването е че колата е работна и на ден се пали и гаси по 30-40 пъти,като пък същевременно на годишна база прави по 100 000 км грубо .Това е и причината да сменям стартери и генератори.Отделно съм сменил мотора от ц макс и дюзи и помпа +ремап ... Пикапа спокойно върви на магистрала със 160-200 км.но при такава скорост и продължително каране опича диодите на генератора.Но това е друга тема.

4 дни по рано сложих 4 бр нови подгревни свещи бош ...някакви си по хубави и доста по скъпи от денси,беру и т.н наистина се усеща че са добри.

Септември месец тоест, преди 3 месеца съм сложил чисто ново 130 Ампера динамо в гаранция разбира се.

Преди седмица сложих нови медни кабелни обувки към + клема на акумулатора 25 квадрата със 12 тонна хидравлична кербовъчна машина ...


Та...лампата свети след палене....и след няколко минути гасне,после пак светва и гасне кога си иска ...без някаква логика за сега,поне разбираема за мен за момента.

Докато свети, напрежението е 14.6-14.9 волта мерено със TRUE RMS уред ..което при DC не е толкова фактор..но за протокола го споменавам.

Тока на кабела между динамото и стартера е в диапазона 27-35 Ампера ....

Грешки не отчита ECU-TO..тоест на таблото чека не свети.Загубих си четеца за ОБД и не ползвам форскан в момента.

Забелязвам че когато не свети лампата за зареждане,напрежението е е порядъка на 14.4 до 14.67 волта...свети ли лампата ... напрежението е в диапазона 14.7-14.87 волта...в някаква секунда дори чуква за миг 15 волта , уреда с който днес меря не реагира толкова бързо в цифреното показание,но има аналогов бар който моментално и много динамично отразява резки промени и по това съдя че за част от секундата стига 15 волта ....Загрее ли,и се покара из града...лампата по рядко или изобщо престава да напомня за себе си....

Утре ще погледна тройната букса на динамото за протрити кабели ,но мисля че съм ги проверявал .....

Имам два генератора единия оригиналния...имам две нови диодни плочки и една стара но работеща....имам и компютърното модулче (чисто ново)дето грешно го споменават колегите като реле регулатор.Та се чудя ,да върна гаранционния генератор ли....да го разчепкам и него ли,да му сложа новото регулаторче или да не пипам нищо за сега и да си карам така...

Като се покара колата,напрежението отива на 14.4-14.6 волта....

Пропуснах,сложил съм още една маса от минусовата клема на акумулатора до стартера 16 квадрата дублаж на оригиналната маса....

Акумулатора е на 4 месеца 75 амперчаса червената TOPLA Словения хърватия ли бяха...както и да е....
Купил съм чисто нов AGM 100 амперчасов Бош ,но се оказа че влиза максимум 95 амперчасов...и трябва да срежа стойката ,но засега не мисля че се налага да го правя,ток имам в излишък,мотора пали по лесно от чисто нов бензинов автомобил и не товари акумулатора изобщо.С предишния стартер ,толкова беше зле,че при палене съм имал случай да се ресетира часовника на таблото ...толкова голям ток дърпаше и не въртеше почти....мотора палеше на магия.Сега е булвално като вентилатор...




F Focus

#21
Привет,
Без да се имам за специалист (за разлика от други) имам следните въпроси и забележки към теб:
-Какво и защо наложи смяната на стартера с доста по-мощен, щото не виждам логиката ти?
-Минусовият байпас е направо вреден-кой ти даде този "акъл"?
-Медна клема на оловен накрайник е предпоставка за окисление, независимо с колко тона налягане си го клампирал! (tooth)  (tooth) Щом на акумулатора клемите са оловни на тях надяваш само оловни клеми!!!
Според мен си ошашкал компа с намесите си и бих ти препоръчал смяна на съветниците ти и "специалистите" около теб...или ти си промени мисленето, ако нЕкои идеи са лично твои, щото добичето е сравнително ново и не търпи намеси, като твоите!
Инак замерванията на напрежението на заряд са перфектни.
Накратко-скромното ми мнение е, че си се намесил грубо и неправилно за разрешаването на проблем, който честно да си призная не разбрах.


ivchotr

Лампата за заряда би трябвало да светва само при липса на такъв. Освен, ако във Форд не са заложили и индикация при презареждане. Обаче за Фордовете напрежение около 15 волта, че и малко отгоре не се смята за презареждане, доколкото ми е известно.
В конкретния случай не виждам с какво направените промени биха довели до подобно държане на лампата за заряда. Струва ми се, че нещо в самата лампа и/или в управлението ѝ не е наред.


zloster

Цитат на: roninn в 03 Януари 2023 21:51:20Грешки не отчита ECU-TO..тоест на таблото чека не свети.Загубих си четеца за ОБД и не ползвам форскан в момента.
При мен на бензинов двигател - при светване предупреждението за проблем със зареждането, НЕ СВЕТНА предупреждението за двигателя (Check engine). Но при диагностика си даваше записана грешка с диагнозата - прецакан нулев проводник. Тук е описано: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=10421.msg138275#msg138275

Цитат на: roninn в 03 Януари 2023 21:51:20Утре ще погледна тройната букса на динамото за протрити кабели ,но мисля че съм ги проверявал .....
Не само "поглеждане", а пълната процедура с разклащане и замерване на проводимост. Както и оглеждане за физически повреди. Пример тук във видеоматериала: https://www.talkford.com/threads/smart-charge.308817/#post-2715225

Цитат на: roninn в 03 Януари 2023 21:51:20Та се чудя ,да върна гаранционния генератор ли....да го разчепкам и него ли,да му сложа новото регулаторче или да не пипам нищо за сега и да си карам така...
Сърбят те ръцете да човъркаш, ама се удръж, че да не викаш някоя по-голяма неволя.
Проучи проводниците с управлението на алтернатора/генератора (буксата с 3-те проводника). За начало можеш да я разкачиш и да свериш какви напрежения прави генератора, когато е надлежно разкачена. Най-вероятно там е проблемът. Прочети и записаните грешки нищо, че не свети "Check engine".

Цитат на: ivchotr в 04 Януари 2023 18:44:53Лампата за заряда би трябвало да светва само при липса на такъв. Освен, ако във Форд не са заложили и индикация при презареждане. Обаче за Фордовете напрежение около 15 волта, че и малко отгоре не се смята за презареждане, доколкото ми е известно.
В конкретния случай не виждам с какво направените промени биха довели до подобно държане на лампата за заряда. Струва ми се, че нещо в самата лампа и/или в управлението ѝ не е наред.
След 2005-та година някъде всички Фордове получават система за управление на зареждането на батерията. Т.е. електронния блок за управление на двигателя (ЕБУ/ECU) следи напрежението в електрическата мрежа на автомобила и командва регулатора на алтернатора. Комуникацията е по LIN-шина, по койтя се предава импулсно-модулиран сигнал (PWM, pulse-width modulation) колко да се "напъва" алтернатора.
ford-smart_charge.jpg
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


nogopechen

Има вероятност всичко по инсталация, алтернатор и "реле", да е изправно. А в ЕКУ/ЕДЦ нещо бавно да се опича.


ivchotr

Схемата е с табло на Фокус Мк1, което се монтира от 1999 г. поне. Точно смарт зареждането мисля, че приема напрежение около и малко над 15 волта за нормално, което ме кара да мисля, че при колегата едва ли лампата за заряда светва заради подобни стойности. Може и да бъркам, естествено, но подобни волтажи са обсъждани и в други теми. Хлабави клеми и изобщо загуба на верига ще покаже стойности около 12+ волта при мерене на клемите на акумулатора, компът ще запише грешки и съответно лампата за липса на зареждане ще светне. При него светва при покачване на заряда, което не е логично. Пробив в диодния изправителен блок обикновено води до загуба на заряд и лампата светва. Два пъти съм правил алтернатори заради блока, а пък той си отива заради износени докрай четки.
Обаче колегата твърди, че алтернаторът му е на 3 месеца, което изключва четките да са се износили толкова бързо, освен ако по някаква друга причина не се разкачат временно от веригата. Ако проблемът е в тях и/или в ротора, статора или диодния блок, смарт управлението би трябвало да се опита да повиши заряда, така че колата да не остане без ток. Това може да е причината при светваща лампа напрежението да се покачва. Обаче за да се стигне дотам, компът трябва да засече заряд под 13.6 волта, който би трябвало да бъде засечен и от външния уред, с който мери колегата.
Та ще е най-добре някой по-запознат да каже при какви стойности на заряда светва въпросната ламба.


zloster

Колега @roninn, провери и показанията за напрежение от диагностичното меню на таблото. Може да има разминаване какви стойности "вижда" ЕБУ/PCM/ECU и точните показания.

В темата назад се коментира, че се наблюдава проблем в проводниците, по които минава УПРАВЛЕНИЕТО на генератора. Дадох препратка към видео, което дава нагледна и подробна представа за проблема. Последните два коментара ме навеждат на мисълта, че не са погледнали темата назад и не са погледнали видеото. Ето снимка:
ford-smart-charging-alternator-fault.jpg
Ето и точния момент във видеото: https://youtu.be/lucj_ALV5M8?t=88

Трябва ли изрично да се отбелязва, че според зависи как и колко са протрити проводниците, поведението на системата ще е съвсем различно?

 
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


roninn

Благодаря за коментарите....не мога да кача снимка....в сервизното меню след продължително каране, напрежението е 14.4 волта....


nogopechen

Голяма част от безценното си време ми се налага ( за пари ), пипам разни жици. Та проблеми по инсталацията са най-лесно откриваени и решими, и ефтини. Така нареченото реле се диагностира със специален стенд. Такъв, в компактен дизаин, съм виждал само при един човек. А проблемите с Електоният Блок за Управлени могат да бъдат както на харуерно ниво, така и на софтуерно. Тук се споменава "чиппосване". Но една проверка на генератора не излишна: състояние на диоден блок, статорна намотка, ротор. Колега с последният проблем вероятно ще се справи сам. А командите по управляващата линия могат да се декодират и да се прецени дали са коректни. Има и много други видео клипове...


zloster

Описание на работата на Smart Regenerative Charging (за Фокус Мк3). Съдейки по изображението от електронна документация и синия цвят - това е извадка от официалната електронна документация за сервизиране от Форд. Това е за Фокус Мк3, но едва ли принципът ще е различен.
ford-Smart Regenerative Charging-car-battery.jpg
https://archive.ph/evvtE#selection-3445.0-3559.28

Цитат на: roninn в 08 Януари 2023 23:02:33Благодаря за коментарите....не мога да кача снимка....в сервизното меню след продължително каране, напрежението е 14.4 волта....
Това отговаря на описаното.

Сетих се и друго. При по-новите модификации имаше настройки какъв е капацитета на акумулатора и каква е мощността на генератора. Това през диагностичен адаптер и Форскан се вижда (Конфигурация на автомобила, As build configuration). Както и изчистване на адаптациите, че май и такова животно имаше.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/


roninn

#30
Така....хвърлих поредния нов генератор от есента...преди два месеца си замина и батерия на 6 месеца....от два месеца съм със чисто нов оригинален генератор,и нов  77 амперчаса хубав акумулатор.

Но през повечето време лампата свети и зарежда около 15 волта ...на моменти стига 16 и нещо.

Разликата между напрежението в сервизно
Меню и реалното на батерията е 0.3 волта.
Върнах оригиналната плюсова клема,като преди това направих следното!

Наварих оригиналната клема с бронз,понеже беше счупена от мен....разпробих клемата със 7 мм което съответства на около 25 квадрата кабел.

Вече не мога да кербовам,затова запоих кабела в клемата със 250 ватов поялник.

Резултата ,през деня ,лампата светва 2-3 пъти за цял ден каране,за по 10-20 секунди....почти няма проблем,но дразни.

Извадих кабела от алтернатора до буксата зад радиатора....извадих от гофрето...кабелите са 3 ....едножилни ...

Няма никъде Зелени петна или прекъснато...проверил съм ги по всеки милиметър....

Забелязах че буксата към кабела до перката на радиатора е счупена вътре една малка пластмаса....иначе изглежда като нова отвътре...

Сглобих и всичко е точно,вече втора седмица забравих за проблема.по борд 14.1. ......14.2 реално на акумулатора 14.4.  До 14.5 волта...

Това което истанових и бе потвърдено от колеги от сервиз за стартери и генератори...

Смарт чарджа на форд ползват червения кабел като еквавилент товар...посредством това че се знае какво му е съпротивлението,се знае какво е напрежението на клемата + на батерията.
Ако там има по голямо съпротивление дори и 3-5 ома ...еку-то си мисли че батерията не е заредена и вдига напрежението.

Всякаква интерпретация там не прощава.Оригинална клема и кербовка по целия радиус на кабела.

При клема с пласттина която затиска кабела,не дава нужното ниско съпротивление....

П.п Както споменах по горе,вече няма проблем със зареждането ...



ivchotr

Браво! Полезна информация.


zz_stefanov

Благодаря, ще го имам на ум. :)