1.8 зетек няма мощност, гори масло

Започната от kimmy_rz, 18 Ноември 2023 17:47:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

kimmy_rz

Здравейте, приятели.
Тепърва се регистрирах във форума, но чета темите откакто си купихме служебен форд торнео конект 2006 1.8 бензин 115 коне с ново газово.
Колата върши отлична работа, но има няколко проблема, които трябва да решим, но нито темите тук, нито майсторите, при които си водим колите, успяха да свършат работа.
Става въпрос за следните проблеми, за които нямам идея свързани ли са помежду си или напротив.
1. Колата на баир е трагедия. Няма мощност на баир да поддържа 5та скорост без значение дали започвам изкачването с 90 или 120. Почти няма значение за какъв баир става въпрос. Единствената кола, която съм виждал да бъде на същото ниво беше рено клио 1.2 91ва година.
2. Колата гори масло. Около литър на 2000 км. Странно е, че няма някакъв осезаем дим от ауспуха. Слагам хартия под Колата и няма капки, локви и т.н. трябва да го гори.
3. На свободна в движение се форсира сама. Всъщност и да не е на свободна понякога пак си форсира - като да съм включил автопилот. Не намаля. Първият старт за деня или ако е оставена дълго без да е палена е ок. От там нататък се форсира. Когато Колата е на място е топ.
4. Колата навярно в следствие от горните проблеми дава разход около и над 10 извънградско при нормално шофиране. Това е и на газ и бензин.

Сега за Колата. Освен масло, не губи други течности. Всичко що е течност, свещ, филтър, ремък или въртяща/търкаляща се част по двигател е сменено. Горивен също. Дроселът е почистен. Работи еднакво на газ и бензин. Газта е сложена преди два месеца. Няма вибрации, няма придърпвания, няма светещи лампи по таблото, оборотите са равномерни. От 3-4 метра не се разбира, че Колата работи. Изключително тиха. Сутрин пали спокойно. При загрял двигател понякога (много рядко) не успява да запали от първия път, но от втория пали неизменно. Паленето винаги е от няколко оборота, без значение загряла или студена. При набиране от по-ниски обороти има някакъв странен шум (тип триене/вибрации на метал), който не мога да разбера дали е резонанс от някоя ламарина или от самия двигател. Ако габаритите на Колата не бяха перфектните за нашата дейност щях да я сменя, но това е един от малкото автомобили, които ни пасват идеално.

Ще съм благодарен за всякакви насоки от къде да започна.


Alexi

това с форсирането ,вероятно смуче въздух отнякъде може би за това и не върви сместа обеднява ,би обяснило и непаленето понякога .. относно разхода на масло ,тия мотори имат проблем със сегментите ,замерете и компресията .. има голяма вероятност да е износен мотора

kimmy_rz

Благодаря, Alexi. Значи на първо място да мерим компресия. От там нататък да попитам, дали износеният двигател би бил основен заподозрян за ниската мощност или по-скоро да търсим причината в дърпането на въздух. А дали е добра идея да сваля VSS датчика докато намерим проблема просто за да се шофира по-спокойно. Проблемът при нас е, че всеки ремонт на този автомобил трябва да бъде планиран известно време преди да се случи и трябва да отнеме възможно най-малко време. Предполагам най-бързо би било да вземем един такъв мотор, да му направим основен ремонт извън коша и да планираме един ден, в който просто да заменим стария. Тук възниква въпросът, ако моторът е от друг модел форд, дали ще има проблем с монтажа в коша, скорости и т.н.

F Focus

Че двигателят има износване е ясно според разхода на масло, но в никакъв случай не е критично за мощността и не от това са проблемите. И моят 1.8 Дуратек 125к.с. хапва масло, ама проблеми с мошността няма никакви. Разходът ми на газ при енергично шофиране градско-извънградско ( с около 140км./ч) варира според това къде зареждам от 10 до 17 литра(на "ОМВ"?!), така, че имай предвид как ни лъжат! Кълнях се в "Еко"-то, ама и там напоследък май мамят!Искам да кажа, че разходът ти на газ е ОК, който и каквото да ти разправя-темата за разход на гориво бие ловно-рибарските лакърдии! (tooth)
Идеята за основен ремонт на друг двигател,  ми се струва странна, защото, ако изобщо намериш такъв един Бог знае на какво дередже ще е-демек основният ремонт може да излезе майка си и баща си! Затова по-добре ремонтирайте този, но за начало отиди при читав механик, който е в час, като за твоя регион не мога да ти дам акъл, но не мога да гарантирам за никого, ако дойдеш в София.
Убедил съм се, че фордаците си имат особенностти, с които този, който се захване с тях трябва да е запознат.

Ozzie

Цитат на: F Focus в 21 Ноември 2023 18:57:02Затова по-добре ремонтирайте този...
Човека ясно е написал, че времето което може да отдели, колата да е в сервиз е максимум ден. Като отвори неговия двигател, отиде седмица, може би и повече.
Не че вярвам, че в който и да е наш сервиз може да бъде сменен двигател за един работен ден.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Alexi

при такива обстоятелства се кара докато спре ,и се взима следващата

ivchotr

Принципно не е задължително при такъв разход на масло двигателят да е издъхнал. Но най-малкото може да има сегменти за подмяна. Спечените сегменти покриват високия разход на масло и загубата на мощност. Мощността може да падне и от нерегулирани клапани. В случая не виждам подобни симптоми, поне според обясненията. Така че ще ми е интересно колегата да сподели за протокола, какви са им били хлабините при отварянето на мотора някой ден. За да се получи някаква яснота по въпроса, при измерване на компресията и получаване на ниски стойности на същата, е добре в цилиндрите да се впръска малко масло, след което пак да се измери същата. Ако стойностите ѝ се покачат, може и да има проблем с износването на цилиндрите. Но това може да се установи и с ползването на камера, вкарана в цилиндрите през отворите за свещите. Липсва ли хонингът, работата е ясна.
Та като стана въпрос за спечените сегменти, може да се направи опит да се разкиснат както си е сглобен моторът. За целта през отворите за свещите във всеки цилиндър се наливат 50-тина грама газ за горене и се оставя там докато изчезне. Тя, газта, ще изчезне в посока картера с маслото, затова след като приключи упражнението, маслото ще трябва да се смени с ново. Освен, ако не е ново и не се излее предварително и след приключване на упражнението да се върне обратно в двигателя. Във вашия случай може би това ще е по-добрият вариант, защото така ще можете да гледате колко бързо се премества газта за горене от надбуталното пространство в посока картера. Пробката на последния трябва да е махната, за да изтича газта от там. Ако газта изчезва сравнително бързо от цилиндрите, се налива пак и така докато скоростта ѝ на изтичане осезаемо намалее. Ако си жертвате една вечер след работа и двигателят не е съвсем издъхнал, може и да успеете да спасите положението. Може обаче да се наложи да жертвате и някой час по нощѝте. Каквото и да стане, като ви омръзне да наливате газ и да я събирате под картера, наливате пак маслото и на другия ден си ползвате колата както обикновено. Има ли подобрение във вървежа, двигателят може и да не е съвсем за боклука.
По отношение на самофорсирането - за това поведение може да е виновен датчикът за температурата на двигателя или окабеляването му. Ако дава данни, че двигателят е студен, когато той на практика е загрял, компът ще увеличи горивото като за студен двигател, за да може да загрее. При вече загрял двигател това ще доведе до форсирането му. Гледал съм го този филм от първия ред, та за това го давам като възможност.

Ще е интересно да разберем как върви процесът по решаване на проблема.

perun

#7
За служебна кола най-важното е да не виси по сервизи.Даже и дребни ремонти са свързани с ангажименти, загуба на време и пари.В момента е почти невъзможно да се намери прилична кола на 18год. за лично ползване, а какво да говорим за форд торнео конект дето е проектиран и основно се продава като служебна кола . А при служебните коли знаем как са нещата.Кара се почти до края на ресурса . И това е ресурса не само на двигателя, ами на цялата кола.

kimmy_rz

Много благодаря на всички за отговорите. Утре в следобедните часове ще опитам да накарам майсторите да тестват компресията без уговорен час, понеже ни се открива свободно време. Това с газта може да се направи относително лесно, понеже разполагам с канал. Колата може да се спре от движение за 5 дни покрай празниците, но опитът ми е показал, че винаги нещо ще се закучи при подобни ремонти. Преди ползвахме един бус, който трябваше за седмица да е готов и отидоха 3 месеца, което наложи покупка на 2 други коли. Така или иначе, ако знам, че всичко идва от двигателя, ще го сменим. Работата е там, че не е съвсем сигурно. Имал съм и други коли, които харчат масло, но не са имали проблем с вървежа. Сега пък забелязвам, че на ауспуха няма грам сажди. Бърша с бял парцал вътре и е чист. Да не би нещо катализаторът или гърнетата да са задръстени. Знам ли ...

ivchotr

Ако има катализатор, който не е изтърбушен, може и в него да е проблемът за липсата на мощност. Свалете го и то ще си проличи. На нашите служебни Фокуси мк1, бензин, 1.6 Зетек, преди години тази болежка я лекуваха с изтърбушване на катализаторите. Толкова зле вървяха със задръстените катализатори, че заради тях се бях заклел да не си купувам такъв Форд :D Ама в крайна сметка си купих точно такъв, де. Вървящ (rofl)


saggy

А изтърбушил ли си катализатора след толкова много години служба на фокусника?

ivchotr

Аз не. Ама имам подозрения, че някой преди мен го е направил. И понеже карам предимно на газ, нямам притеснения, че замърсявам околната среда. Пък и на прегледите се справя отлично с нормите. Щото и маслото не го бара. Та така.

kimmy_rz

Малко ъпдейт по темата. Компресията е както следва: 9 10 10 8. Според мастера това са сегменти, но няма как да знае дали има и друго докато не се отвори. Само сегменти 5 дни. Основен ремонт 30 дни. Каза да карам докато колата се движи. По неговите думи има още известно време живот на това дередже. Ще пробваме с масло 10х40 колко дърпа. Сега е на 5х40. Според него катализаторът няма да е проблемен, докато не покарам още време на газ. Не смуче въздух, няма грешки по компа. Мпх е изчистено. Оборотите са все същите в движение на празен ход. Явно просто ще карам докато умре някъде по пътя и после двигател. Нямам друг изход. Караме я всяка седмица по около 2000 км. Няма да изкара още много.

perun

И накрая като теглиш чертата излиза,че по-добре да се вземе нещо ново на лизинг или поне до 5год.Все пак правиш по 2000км. на седмица.За много хора това е близо годишен пробег и после викат колата е супер..

ivchotr

Новата на лизинг, с тези кекави по рождение двигатели, ще я е хвърлил с този седмичен пробег още по средата на срока на лизинга :D Това са малко над 100 000 км на година. Не знам какви са му чистите приходи от бизнеса, ама щом се чуди как да закрепи сегашната кола, май не е много като за нова.

Иначе, измерената компресия хич не е добра. Ама 30 дни за ремонт... Този майстор явно не иска да отказва бързите пари от смяна на масла и ремъци  :D

Stanislaw

Ремонтни бутала за зетек-е и зетек-р няма от години из цяла Европа. Само английските ментета на хепулайт, които карат 2 до 5к км. Набиването на ризи на двигател който се очаква да кара подобен пробег е направо несериозно. Та до тук с казуса основен ремонт  (tooth)
Иначе все още изпадат чисто нови зетек-р двигатели из ибей за по 1500-2000 във валута.

perun

Ами все пак това е архаичен двигател на Форд от далечната 1992год.

kimmy_rz

Малко ъпдейт по темата. Колата няма да бъде сменена с друг модел, понеже габаритите са идеални. Няма много леки коли, които имат подобна височина, бензинов двигател и възможност да се постави бутилката на газовото извън купето /с оглед безопасността/. Отделно, разходът е много важен предвид километрите, които правим. Предвид казаното, може да ме помислите за луд, но решихме да рискуваме и направихме следното: цял флакон спрей за почистване на ДПФ в цилиндрите, след което половин литър разредител за боя директно в двигателя. Сложихме свещите, оставихме да работи 15 мин. На следващия ден още 15 минути на празен ход и 1 км до пункта за масла. Сменихме маслото и филтрите. Сложийме 10х40 вместо предходното 5х40. След това минахме около 2000 км с новото масло. Доляхме около 600 мл. Маслото все още е бистро като току що налято. Последно пътувахме на 23ти и сутринта имаше прекъсвания на студен двигател. Извадихме свещите и видяхме бял нагар по три от тях. Преди това може пак да го е имало, но когато правихме процедурите вече беше тъмно и не сме ги гледали. Почистихме нагара с телена четка на шмиргела и леко с шкурка 2000, понеже колата трябваше да теъгва. Колата мина 300 км в този ден. Не е имала проблеми. Свещите са на 10к км., но явно вече са за смяна заради газта. Ще ви държа в течение относно маслото и разхода.

ivchotr

Направете му едно контролно измерване на компресията. Ще даде някаква представа как вървят нещата.