Цени на Гражданска Отговорност (ГО)

Започната от Neli95, 26 Октомври 2017 01:45:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Neli95

Другата седмица ми изтича ГО и трябва да правя нова. Смисъл изцяло нова не вноска...
Нещо не бяха такива цените - струват ми се много високи. Сега гледам, че най-евтината е 240 лв, а ако не се бъркам предната май беше 160лв?! ??? (help)


Mondeicho

Говореше се още в началото на годината, че ще поскъпват и ще компенсират прилежните водачи по системата ,,бонус-малус", но дали наистина ще стане предстои да видим. Моята е на вноски и тези дни ще питам и на място, но действително са поскъпнали като гледах онлайн калкулаторите. Моята сега е на цена 164 лв., а най-евтината ми излиза около 213-215 лв. пак на разсрочено. То малко поскъпване, но си е направо 50 лв. Не ми се мисли,,ако кажат че ще е голямо ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

От началото на годината това е третото вдигане. Бонус-малус няма, за всички са еднакви. Съществува едно поленце, в което се цъка дали имаш ПТП и тогава се вдига още повече, но никой нормален не го признава, а не се и проверява, така че... България :)

За хората над някакви години (27?) най-изгодни са Групама в момента, а Асет не ги интересува възрастта и на Нели ГО там би била 50-60лв надолу.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

G_o_c_e_v

#3
На 16/10/17г. правих застраховка в Булстрад за макса, който е 2.0 кубика и цената която ми направиха беше 177лв със зелена карта, но понеже имам приятел там ползвах някаква отстъпка и платих 160лв.
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

sa6ster

Ха.. и мойта ще се вдигне с 30-40лв - другия септември като я правя.
Ама нека малко да се вдигнат данъците и застраховките, че навсякъде се пренасели с коли.

marti1996

само едно не ми е ясно, за полото ми трябва да платя 240лв за фокуса 280лв, това че съм на 21 години не значи че не-мога да карам, не може някой който няма и ден стаж на кола да плаща по-малко от колкото някой дето независимо от възраста си, това му е професията и кара всеки ден по 100-200км.

Pyrhel

Това е щот' нямаш гуми, надушили са те :D
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

И моята е близо 40 лв отгоре, дейба....

marti1996

Аз търся и ще намеря начин гражданската да си я сключа на името на друг, ако трябва и колите ще прехвърля но тея мизерници нема ги храня

jijo99

в SDI миналата седмица --взимаме колата 1500 кубика 2016г още се води на Мото пфое лизинг --206лв казвам на новото име ако има възможност я пишете, показвам документа за покупко-продажба и 178лв. Как стана този филм не мога да се усетя.


ivchotr

Цитат на: marti1996 в 07 Ноември 2017 09:48:47
... това че съм на 21 години не значи че не-мога да карам ...

Не, че нещо, ама ти сериозно ли мислиш, че си някакъв супер шофьор? Да владееш автомобила е най-малкото и най-лесно научаващото се. Да предвиждаш ситуациите, за 3 години не можеш да се научиш, ако ще и да спиш в колата. Давай го по-спокойно, имаш време.

Alexi

то кой не си е мислел ,че може да кара на 21 :)

G_o_c_e_v

Цитат на: ivchotr в 14 Ноември 2017 19:30:41
Не, че нещо, ама ти сериозно ли мислиш, че си някакъв супер шофьор? Да владееш автомобила е най-малкото и най-лесно научаващото се. Да предвиждаш ситуациите, за 3 години не можеш да се научиш, ако ще и да спиш в колата. Давай го по-спокойно, имаш време.

По скоро идеята на колегата е че шофьор взел книжка на 30 не е по способен от шофьор с 12г стаж. Защо, този, който е взел книжка на 30 и си купи автомобил трябва да плати по евтина гражданска от този, който има хиляди км зад гърба си и плаща +лв повече за застраховка?
Автомобила не е признак за социален статус, така че не го възприемайте, като такъв!

hotblooded

Цитат на: Alexi в 14 Ноември 2017 19:50:32
то кой не си е мислел ,че може да кара на 21 :)
Tоя дето е взел книжка на 22+

Pyrhel

Цитат на: jijo99 в 14 Ноември 2017 17:10:54
в SDI миналата седмица --взимаме колата 1500 кубика 2016г още се води на Мото пфое лизинг --206лв казвам на новото име ако има възможност я пишете, показвам документа за покупко-продажба и 178лв. Как стана този филм не мога да се усетя.
На юридически лица са малко по-скъпи гражданските. Дано не те спрат или не стане ПТП преди да смениш талона. Честита и с пожелания и после да не се случват злополуки (beer)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Цитат на: G_o_c_e_v в 14 Ноември 2017 20:37:11
По скоро идеята на колегата е че шофьор взел книжка на 30 не е по способен от шофьор с 12г стаж. Защо, този, който е взел книжка на 30 и си купи автомобил трябва да плати по евтина гражданска от този, който има хиляди км зад гърба си и плаща +лв повече за застраховка?

Годините на водача предполагат някаква улегналост на темперамента, както и известен опит в управлението. Макар, че има и изключения, де. В случая със задължителната застраховка определящо би следвало да е поведението на водача, отразено в служебното му досие - има ли ПТП в актива си (по-скоро в пасива  (rofl) ) или не. Може да се вземе предвид и колко години е зад волана, макар че има хора с "книжки" от повече от 30 години и никакви километри стаж като водачи след това. Тук донякъде съм съгласен с младежа от по-горе, но само донякъде. На всички ни е ясно, че нито застрахователите, нито в КАТ могат да имат статистика за всеки един водач колко километра изминава на година. Затова изискванията са осреднени според възрастта. Ако вкарат и поведението като решаващ фактор, както е в другите държави, ще е добре.
А иначе, колкото и да е карал младежът, за 3 години максимум, през които има кетап, колко километра да е минал? Като се има предвид, че поне една година е бил и ученик в средното образование.

dimkaraganchev

Цитат на: Alexi в 14 Ноември 2017 19:50:32
то кой не си е мислел ,че може да кара на 21 :)
Аз, и на по-малко бях. Само че, карах курс в техникума 6 месеца на камион и след това, всяка зима бях на пързалката. Леките коли ми се струваха, като детски играчки.

ivchotr

И други сме карали камиони. Ама тогава и инструкторите обучаваха, обясняваха кое как. Сега се качваш в колата и онзи ти казва "Карай". Няма полигон, няма нищо. Повечето карат по интуиция или както на тях им изглежда логично. Закона масово не го познават. И как да направи човек нормална преценка на дадена ситуация, като в главата му са се загнездили някакви грешни представи? После що на година мрат почти по 1000 души? И повечето са млади хора. А пък колко ранени има... И застрахователите трябва да се бъркат при всеки случай. Ще ги вдигнат застраховките, то е ясно. Освен това, както стана въпрос и за хранителните продукти, цените им се вдигат и по една друга причина, която никой не афишира. Всеки път като заговорят за вдигане праговете на минималната заплата и цените на повечето стоки и услуги се вдигат. Найс, а?

hotblooded

В техникумите курса беше 85 часа курмуввне и 170 часа теория (за С),  признаваше се и за ВОС (военно отчетна специалност).  В същото време минимума по закон за В беше  е 25 часа курмуввне +25 теория.  Няма как да се сравнява едната подготовка с другата.  Да не говорим какво е усещането да се опитваш да вкараш в пътя с 80 км/ч курник като ГАЗ-53а, или на тръгване всичко да е нормално, и постепенно да останеш със спирачки само на преден мост...

ivchotr

Моят инструктор една вечер, на междуградско (карахме градско в окръжния град, щото имаше светофари  :D ), бързаше да гледа някакъв мач и само повтаряше: "Дай гаса на колата!" Навън хвърчи сняг, ГаЗ-ката я усещам как се сучи по завоите, а онзи: "Дай гаса на колата!" По едно време взе да загрява. Съобщавам му аз, че двигателят катери зверски жегата. Получавам команда: "Спри и отвори кожуха". Слизам аз да отварям кожуха и за малко да падна по гръб. Пътят като пързалка за кънки. Едвам се добрах до предницата, държейки се за калника. Отворих кожуха, върнах се в кабината и му разправям, че навън е поледица и не може да се ходи. А той: "Тръгвай и давай гаса, че изтървах мача". Стигнахме без произшествия. Обаче преди това ни беше обяснявал как да влизаме в завоите, с колко газ, как да поддържаме тракторията и т.н. На полигона го накарах да обясни как се върти задницата на 180 градуса. Да видиш как се върти ГаЗ-ка с ръчна... Печен тип беше. Най-ценното, на което ни учеше, беше да ни отваря очите за неочакваните маневри на другите.


Svetoslav_92

Относно гражданската. И аз я платих по-скъпо от миналата година. Викам си имах ПТП ама мене ме удариха, после си викам абе той баща ми да не е карал колата и да я е ударил тайно  (rofl)
В крайна сметка просто са си ги дигнали рязко.

Относно добрите/лошите шофьори. Аз съм на 25г. книжката я изкарах на 23. По автомобилните състезания съм запален от малък и съм само на симулатори от тогава. GTR2, Rfactor, Assetto Corsa и т.н. Смея да твърдя,че както се качих при инструктура имах много добър усет за изчисляване на дистанциите,как и колко да давам газ на хлъзгав път,все неща които са свързани с ОПИТ,който няма от къде другаде да е взет освен от симулаторите.
При тея симулатори знаете,когато говорим за много добри състезатели и всичко се случва със сантиметри. Имам хубав волан и педали (ferarri f430) и се състезавам точно с такива пичове във немска лига. Катастрофите на тея симулатори са много (най-вече защото не всички са на ниво,все има 2ма 3ма заблудени) и ако там има рестарт то на живо няма. За това изобщо не се правя на гъзар въпреки годините си и знам точно с колко трябва да карам. Кача ли се на писта вече там ставам съвсем друг. Мился,че всеки трябва да е така и въобще да не си помисля на тесни улички да вдига 70-80,може да ти изкочи куче,може дете..!
Най-големия фактор,да си добър шофьор е сливането с колата. Най-вече да и знаеш габаритите! Габарити се напълно усещат поне след 6 месеца. Аз и затова си карам колата въпреки,че трябва да я поправям много. Постоянно гледам хора ги сменят и трябва съответно да се учат на новите габарити и бам леко чукнат нещо или може даже да не е леко...


ivchotr

Симулатор на писта не е като на живо из улиците и пътищата. На живо ти трябват години да добиеш опит и известна доза късмет да те варди от такива, като онзи вчера при с. Микре. Габаритите са важни най-вече при паркиране и при маневриране из сокаците.

Svetoslav_92

#22
A при изпреварване и кога точно да се шмугнеш? ;)

Не съм съгласен иначе,че няма нищо общо. Помагат доста за изчисляване на дистанциите и контрол върху колата. Не говорим за нинтендо от 89 година.

ivchotr

Цитат на: Svetoslav_92 в 18 Ноември 2017 11:04:51
A при изпреварване и кога точно да се шмугнеш? ;)

Ако изпреварваш по улиците с шмугвания, няма да изкараш дълго. Улиците не са писти. Особено пък не са писти на симулатор. Един, дето си блее в телефона докато кара, ти е достатъчен да се стресне от някое шмугване, и сте до там.

Svetoslav_92

За шмугването говоря за аварийна ситуация,а не че трябва да се практикува постоянно.

Pyrhel

В симулатора има ли опции за гумите като
Регенерат: Да/Не
Възраст: 5г/10г/15г/Повече
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Svetoslav_92

#26
Цитат на: Pyrhel в 18 Ноември 2017 11:18:19
В симулатора има ли опции за гумите като
Регенерат: Да/Не
Възраст: 5г/10г/15г/Повече
хахааха (rofl)
На някои коли има опции за сликови, роуд гуми или чак до винтидж дето не са радиал дори и по-зле от 15 годишен регенерат :D
Но ми хареса това изказване  :D

Eто малко каране от мен и още няколко добри та става екшън
https://www.youtube.com/watch?v=j10DJCx22K4

Същия симулатор сравнен с реалността- направо се е престарал
https://www.youtube.com/watch?v=HpSc56JzeMM

ivchotr

Цитат на: Svetoslav_92 в 18 Ноември 2017 11:15:37
За шмугването говоря за аварийна ситуация,а не че трябва да се практикува постоянно.

А пък аз говоря за това, човек да не се вкарва зорлям в аварийни ситуации. Вкарването в аварийни ситуации е присъщо по принцип на младите водачи. Това се отчита от застрахователите на база статистиката от случващите се всяка година ПТП. Другата отправна точка е броят виновно предизвикани ПТП от даден водач, независимо от възрастта му, както и броят наложени му наказания от КАТ - нещо, което до момента почти не се практикува от застрахователите у нас. Последните две са красноречив портрет на даден клиент.
Бих те попитал - ти би ли си дал колата на човек, за когото знаеш, че кара като див, не спазва правилата за движение, наказван е многократно и е причинил куп ПТП? Аз не бих. По съм съгласен да я дам на новобранец, за когото знам, че ще се оглежда с четири очи, защото не притежава достатъчно опит и не си е повярвал, че вече може да се шмугва. И повярвай ми, знам за какво говоря. Дъщеря ми е с една година по-малка от теб, но кара кола откакто навърши 19. Не се е учила на симулатор. В началото караше единствено в мое присъствие и я пуснах да шофира сама, когато се убедих, че е научила основното. Тогава й купих и кола, впрочем. В тази игра, както казах и по-горе, е нужен и известен късмет. Но както казват, късметът помага на подготвените. Ако разчиташ само на него, загубен си. Не ти специално, по принцип говоря.

Svetoslav_92

Разбира се,че няма да дам колата си на див. Един приятел изкара книжка преди 6 месеца и вече кара като див,а ужким като новобранец трябва да са му на четири очите,така че и това не е сигурна работа.. Явно си е до темперамент. Кой знае след колко години време трябва да му поогасене тая идеология да кара бързо.
Иначе симулатора не казвам,че е задължително просто според мен си помага за някои неща (то е ясно,че не всички).

ivchotr

Ами значи застрахователите трябва да наблегнат на тези факти, когато ценообразуват. Само че у нас нещата се правят по лесния начин - цените се вдигат за всички, които си плащат застраховките, за да намалят тежестта в гаранционния фонд на неплащащите. Защото има международни изисквания за парите в него спрямо броя водачи. И като се сложат разходите на застрахователите по застраховките "Каско", които по мои наблюдения всяка година растат, решението им да увеличат премиите придобива смисъл от чисто практичен пазарен характер.