Биене при спиране- проблемът е в ходовата част!

Започната от доницети, 10 Септември 2018 12:29:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

доницети

Здравейте,

Позволявам си да пиша в отделна тема, защото темите за криви дискове са много обширни и е по-вероятно да се пропусне това което имам да споделя.
Преди време смених дисковете и първоначално нямах проблеми, но с времето при спиране почна едно биене, което с времето се усили и стана доста неприятно. Тъй като трябваше да ги сваля в друго населено място, после да ги дам за струговане и после пак на това място да си ги монтирам, трябваше да ползвам колата и за това монтирах старите дискове. За мое учудване биенето изчезна за това реших да покарам така малко повече и в един момент биенето отново се появи и също като преди постепенно се засили. Изводът бе, че нещо различно от криви дискове предизвиква биенето (или по-точно изкривяването на дисковете, защото стругаря потвърди, че новите са малко криви). Отидох на диагностика на ходовата част и там ми казаха, че имам ляв накрайник и биалети, които не са спешни и мога още доста да изкарам с тях. Закупих си накрайник и 2 биалети, но имах усложнения при развиването на гайките им и успях да подменя само едната + накрайника.  И познайте какво? Биенето ичезна  8)
После все не намирах време да сменя другата биалета, но от 2 месеца отново се появи биене при спиране. Вчера реших най-накрая да отделя време и да погледна несменената биалета. При проверката се установи, че горният болт вече осезаемо хлопа. Смених я и предполагам вече се досещате- да, биенето изчезна  8)
Така, че когато имате биене при спиране и всичко друго е ОК, проверете си ходовата част на предницата (race)

П.П Имайте в предвид, че хлопането го хванах когато колата беше спусната на земята, защото иначе биалетата се опъва и спира да хлопа. Шуреят ми също се оплака преди време, че когато е ходил на диагностика в един сервиз, са вдигнали колата и при проверката не са установили проблеми. После е ходил на друго място, където работят с канал и там са казали- биалети за смяна. Смени ги и каза, че проблемът му е изчезнал. За това проверката трябва да се прави на канал.


V.Buzev

Наистина странно, какво значение имат разбитите биалетки с блъскане във волана при спиране?
Хубаво е че си открил проблемът и си споделил опит.
Иначе ДА, с две ръце съм за проверка на окачването на канал - когато увисне на подемника всичко се разтяга и луфтовете ги няма. На канал окачването е в работния си режим и така най - лесно се хваща луфта в тампон или болт!

Мишо

Цяло лято човече се боря с тресене на предницата. Гумите бяха на галош, взех други, сложих ги, баланс-намаля осезаемо, но пак тресеше. Изправих джантите+баланс-намаля, но остана тресене между 80 и 100 км/ч. Гледах окачването и всичко е бетон ( дисковете са нови, миналата година ги смених ) освен биалетките. Сега ще мина да прегледам предницата и евентуално реглаж, ако излезе нещо друго за смяна го сменявам и ще пиша тук за резултата.

доницети

Цитат на: Мишо в 14 Септември 2018 12:06:21
Цяло лято човече се боря с тресене на предницата. Гумите бяха на галош, взех други, сложих ги, баланс-намаля осезаемо, но пак тресеше. Изправих джантите+баланс-намаля, но остана тресене между 80 и 100 км/ч. Гледах окачването и всичко е бетон ( дисковете са нови, миналата година ги смених ) освен биалетките. Сега ще мина да прегледам предницата и евентуално реглаж, ако излезе нещо друго за смяна го сменявам и ще пиша тук за резултата.
Не знам дали при теб това е причината, защото аз говоря за тресене при спиране, но сподели после, ако това ти е помогнало, за да помогнеш и на други хора.

Мишо

Днес сложих зимните гуми за пробата ( на 16-ки железни са ) и колата заспа. До 120 нямаше никакво мърдане, ебахти кефа......поне за сега. Утре тръгвам към морето и неделя се връщам, тогава ще споделя още.