И пак не-форд, Octavia 2.0 TSI 4x4

Започната от Pyrhel, 19 Април 2024 11:01:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Ilian Petrov

Честита нова кола, Pyrhel!

Да споделя моят опит с по-новите коли.

Последните няколго години карах служебна Октавия 2018-та, 2.0, дизел, 150 коня, 7 степенна DSG, 4х4.
Градско при тежък график - около 9/100. Извънградско при нормално каране 5-5,5/100. Слизал съм и под 5/100.

От почти 6 месеца, карам Пасат 2023-та, 1.5 TSI, 150 коня, 7 степенна DSG, предно задвижване. При същите маршрути и идентичен стил на шофиране:
Градско при тежък график - около 9-10/100. Извънградско при нормално каране 6-6,5/100.


saggy

Към Илиян, кое е по-приятно за шофиране градско и извънградско - дизела или турбинирания бензин?

ivchotr

На мен ми е по-интересно имало ли е драми с ДПФ-ите?

Alexi

драми с ДПФ-а от 250-300к нагоре като цяло ..за нови коли караш не го мислиш ,като светне за адблу доливаш и това е

Ilian Petrov

Цитат на: saggy в 29 Април 2024 15:00:43Към Илиян, кое е по-приятно за шофиране градско и извънградско - дизела или турбинирания бензин?
Ами първоначално 100-те нютона в полза на дизела се усещаха, но бързо се свиква и поне за мен  1.5 TSI си върви доволно, и то на голямото купе на Пасат.
Обаче като комфорт...  ;D Октавията си беше бръмчалник, особено градско. На извънградско не се усещаше толкова.
Категорично избирам Пасата с 1.5 TSI. Доста е приятна за каране...

Цитат на: ivchotr в 29 Април 2024 15:08:46На мен ми е по-интересно имало ли е драми с ДПФ-ите?
Алекси е прав - никакви проблеми с ДПФ-а.

F Focus

Добре де-1.5 ТСИ има ли ДПФ?

ivchotr

Ако има, ще е GPF. Аз питах за DPF на дизеляците. Щото са склонни да се задръстват при предимно градско каране.

Ilian Petrov

Цитат на: F Focus в 01 Май 2024 18:53:30Добре де-1.5 ТСИ има ли ДПФ?

Има филтър за твърди частици.

F Focus

Благодаря за отговора!
И на бензинките вече слагат ДПФ-филтър... >:(

Pyrhel

Изкарах я на магистралата и вече е на 850км :)) По участъците със стария и едър асфалт е шумна, а на нормалния ми се струва добре, шум от вятър няма, само от гумите.
Разходът е сравнително приемлив като за натоварено и неравномерно каране - през повечето време 140 или малко отгоре - 6.4 по борд, като при първото й пълнене беше точен с колонката.
За оборотите: 130 - 2100, 140 - 2250, 160 - 2550.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


ivchotr


Alexi

турбо мотор ,има си нютони на ниски обороти не е като атмосферките .. за това дава и доста нисък разход все пак това е 200 коня бензин не забравяйте

ivchotr


Pyrhel

Цитат на: Alexi в 03 Май 2024 17:54:31все пак това е 200 коня бензин
тук добавям и автомата с 4x4

Преди малко засякох и по колонка, равносметката: 500 км с 33 л => 6.6 л/100 бензин. Ох, само като си го представя на газ (love)

Маршрутът бе съставен от ~400 км магистрала (1/2 със 140 км/ч и 1/2 със 130 км/ч), ~90 км извънградско (90 км/ч), ~10 км градско (без задръстване).
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr


Alexi

на газ поне 8 ,газта просто няма същите калории за единица обем според мен с тоя разход на бензин не трябва да мислиш за газ ,да окастриш моторчето

ivchotr

При инжекционите с правилна настройка на газта няма разлика в разхода.

Alexi

ако няма разлика в разхода значи има разлика във вървежа ,както казах газта е по нискокалорична за единица обем