Какво ни чака през 2022г. при ГТП

Започната от ADiDimitrov, 19 Април 2021 16:21:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ADiDimitrov

Колеги това което ми разказаха ме навежда на мисълта че ни чакат само лоши неща! Това което чух е че през 01.2022г. ГТП тата възват всички ситеми онлайн с КАТ. Тук става голамата драма, че газанализатора ще предава директно данните в КАТ. Според мойте хора, нормите за CO при бензиновите автомобили са направо непостижими. Това на което трябва да отговоря бензиновия автомобил е непостижимо за автомобили в катеогрията ЕВРО 4 - ЕВРО 5. Според мойте хора с дизелите няма да има драма защото там CO то е Ок, но не и при бензините. Доти и тези на газ едвам минавали нормите. Друг проблем били и показателите на Ламбда сонда. Абе с двед думи яко да ни е дупето!!! Ако Вие сте чули и знаете по нещо казвайте докато е време!


Alexi

спокойно ,тия ГТП-та са мафиотска структура нали виждаш че всички прегледи са фиктивни и никога никого не връщат - то не бяха камери и кво ли не ,и сега ще е така ..

ivchotr

На когото не му се управлява, да направи опит да вземе колите на народа :D Ще му решат въпроса одма (tooth)

ADiDimitrov

Абе и така и не е така! От известно време в КАТ Варна било много трудно да регистрираш бензинов автомобил. Взели са някакъв нов газанализатор на който и новите коли се озорвали да покрият нормата! Отдруга страна ми казаха, че кола с бензин 95 не отговаря на нормите, но каот изпразни резервоара и с 100 октана се влизало в норми! Смятай и какъв ни е бензина  (rofl)

Жоро Петков

Колко хубаво щеше да е ако е истина това.
Искам първо да видя всички микробуси, които щъкат по цял ден в градовете и бълват отрови да бъдат спрени.
Аз лично съм много за затягане на всякакви мерки, но както колегата каза първите, които посегнат на колите ще си заминат бързо бързо.
Голям проблем ни е, че искаме да сме европейци, а не се държим по европейски. Колите се оперират масово и поголовно, за да "тръгнат".
Да има и друг проблем - АГУ-тата не се признават никъде като по-малко замърсяващи.
И коментари от типа - бе той българина е беден, за това кара стари коли не приемам. Къде на бъзик къде не имаше една реклама нова фиеста на цена на един шоколад и два банана на ден.
Куцо, кьораво и сакато с по 2-3 коли за по 3000-4000лв, а тия пари ако се направят начална вноска и не се пият по 3 кафета по 1,5лв на ден, 2 бири вечер и кутия цигари за 5лв на ден ще могат да си позволят да карат дори да не е чисто нова, а на 2-3 години кола.

ivchotr

Не знам какво са приказвали в пункта за ГТП, ама така или иначе от това лято започват да мерят отделяните емисии и според това колко са, на всяко МПС ще му лепят стикер с категорията. Без значение кое какво се води според годината на производство и т.н. В това число ще се мерят емисии и при работа на газ.
Относно това кой колко замърсява, пак удобно се забравя изследването за причинителите на замърсяването на въздуха, което беше извършено миналата или по-миналата година. По спомен МПС-тата с ДВГ имаха дял около 15% в замърсяването на въздуха. Най-големите замърсители бяха печките на твърдо гориво, калта по улиците, дето самосвалите я вадят от строежите и т.н.
Но е най-удобно да се пресират хората с колите, за да се решат някои общински въпроси. Например натикването на хората в градския транспорт. Общините харчат милиони левове за нови автобуси, тролеи, трамваи и метро, ама ако няма хора да плащат билетчетата, скоро няма да си върнат инвестицията. Не е тайна, че 1/3 от населението на страната е в София и сигурно половината автопарк пак е тук. И естествено най-много срещу автомобилите реват Фандъкова и нейната банда. Предполагам и че обслужват нечии интереси по въвеждането на все повече електромобили.
А защо не закачат циганските махали, които горят всичко друго, но не и дърва и кюмюр, предполагам няма нужда да обяснявам. Макар, че и те доволно замърсяват. А и не само циганите ползват печки на твърди горива, де.

Alexi

Цитат на: ADiDimitrov в 19 Април 2021 17:46:29
Абе и така и не е така! От известно време в КАТ Варна било много трудно да регистрираш бензинов автомобил. Взели са някакъв нов газанализатор на който и новите коли се озорвали да покрият нормата! Отдруга страна ми казаха, че кола с бензин 95 не отговаря на нормите, но каот изпразни резервоара и с 100 октана се влизало в норми! Смятай и какъв ни е бензина  (rofl)
колко да е "трудно" ,прегледите в КАТ са фиктивни щото ако те върнат губят пари .. така е и по всички пунктове за ГТП .. за да има реален контрол те трябва да не са зависими от твоите пари и да не са на загуба ако те върнат - тогава вече нещата трябва да се променят ( както и смяна на целия персонал който е свикнал да "пуска" )

ADiDimitrov

Alex специално в КАТ нищо не губят защото са на държавен бюджет и им е все тая  8) Повече ме е яд че всякакви чипосани печки с раздути турбини димящи кат локомотиви, ще минат без проблем , защото нивата им CO са ок, а коли на LPG се заяждат въпреки че замърсяват в пъти по малко!!!!

Alexi

на бюджет но имат планове да изпълняват .. бил съм им официален сервиз знам ги нещата .. техните стендове за спирачки ние сме ги слагали навремето и доста време ги поддържахме .. оборудвал съм десетки ГТП пунктове ,малко повечко съм навътре в нещата

ivchotr

По принцип тов а с ГТП е пунта мара. Колата може да се счупи на другия ден след прегледа, който пък е през една година.
Иначе дизелите ги зачеркват във все повече страни, а у нас са по-екологични :D Ти да видиш.


dimkaraganchev

Цитат на: Георги Петков в 19 Април 2021 19:11:27
...Куцо, кьораво и сакато с по 2-3 коли за по 3000-4000лв, а тия пари ако се направят начална вноска и не се пият по 3 кафета по 1,5лв на ден, 2 бири вечер и кутия цигари за 5лв на ден ще могат да си позволят да карат дори да не е чисто нова, а на 2-3 години кола.
Предпочитам да имам 3-4 коли за по 4-5 бона, отколкото една за 50 бона. Разходите по поддръжката на тези коли е в пъти по-малко от тази, за 50 бона. (rofl)

Alexi

за 50 може да се купи сносна чисто нова кола .. дето 100-150к км имаш като поддръжка масло и филтри .. не знам за какво биха ми били 4-5 коли ( особено трошки ) като мога да карам едновременно само една кола

ADiDimitrov

А защо гледате само новите и старите коли??? Дори и стар автомобил с добра потдръжка, може да е екологичен, особенно ако се кара на метан или пропан бутан!!! Защо не обърнете внимание на калпавото гориво? Дори и автомобил за 50000 лв. с калпав бензин неможе да мине газанализатора!!! Проблема е много комплексен!

Alexi

ами не ,не може .. просто не покрива Евро сертификат независимо от поддръжката .. не може кола евро 3 да я наречеш екологична вече ,хората ги забраняват в централните части на градовете си ( в белите държави де ,за нас скоро няма да стане ) .. за по стар Евро сертификат да не говорим ..

ADiDimitrov

Alexi да ти припомня срещу колко марки има дела, че лъжат със софтуер само и само да покрият някое и друго Евро  8) Много се хвърлящ на това, но бас държа, че колата на жената с Евро 3 на метан, ще хвърля в пъти по малко вредни емисии от твоето по ново Пежо!

Жоро Петков

Ми айде отиди на истински газ анализатор да видиш точно кво изхвърлят тия с метан и с пропан-бутан. Не знам защо целия свят се е хванал със Въглеродния Двуокис и Азотните окиси като има доста други в коктейла.
Колите на метан отделят само по-малко азотни окиси, същото е и тези на газ.
И аз съм абсолютно съгласен, че колкото и да подържаш една стара кола тя не може нито да покрива стандарти за отделени газове, нито пък вече е безопасна.
Манипулиращите софтуери са на любимата на българина ВАГ група. Аз дело срещу PSA или Форд не съм чул. Ако не сте забелязали дръгелите на ВАГ горят 1-2 литра нафта по-малко.
Знам, че ви звучи странно, но при по-бедна смес се отделят повече вредни вещества.
Отделно още мерцедес доказаха преди 2 г. ч еможе да се направи дизелов двигател по-екологичен (говорим за СО, СО2 и NOx) от бензинов такъв.
Към колегата с 5-6 коли за 2-3000лв вместо една за 50 - никой не те кара да си купиш кола за 50 000лв. Можеш спокойно да си купиш фокус на 2 години за 15 000лв, или Мондео с пълни екстри за 30 000лв и да го караш 10 години. За какво са ти 5-6 коли? Можеш ли да ги караш едновременно или е важно цялото домочадие да е с 1 кола и да имаш 2 резервни.
Докато манталитета ни е такъв няма да станем европейци.

ivchotr

Това с петте коли беше символика.

Какво ти гарантира, че като си купиш кола на две години за 15 - 20000 лв, с евро 5 сертификат, след още две години няма да ти обявят, че с нея не можеш да влизаш в центъра, защото цапаш?

Изобщо тази истерия с въглеродните емисии е поредната конспирация, която някои определени кръгове завъртат за някакви си техни частни интереси. Никой не обръща внимание на учените - например е известно отдавна, че един градус промяна в наклона на Земната ос ще ни доведе до такива природни катаклизми, че ефектът от автомобилните двигатели ще изглежда като мириса на лек парфюм на фона на всичкия оборски тор на Земята. Вулканите, които периодично бълват в атмосферата тонове отровни газове и пепел са същата работа. И ние по никакъв начин не можем да влияем на тези процеси. Обаче излязла онази пикла Тунберг и ръси мозъци за екология и т.н. Не знам дали Мъск й плаща или си е просто тъпа, но е факт, че зомбитата я гледат с благоговение. Ще ни го начукат като с "пандемията" от Ковид-19, защото сме станали безропотни кукли.  И е абсолютна грешка, че влязохме в този педерастки ЕС.

У нас въвеждат стикери за екологичност на МПС-тата според отчитанията на газанализаторите. Ще пазим въздуха, един вид. А че останахме без гори, които го пречистват по естествен начин, защото обслужваме частни интереси на някои търговци на дървесина или си затваряме очите пред циганските безчинства с безогледната и безразборна сеч, няма кой да повдигне въпроса. Или ако се повдигне, се замита и пак се хващаме за ауспусите на колите. В Средногорие (Пирдоп и Златица) преди години хората падаха по улиците заради отровния въздух от работата на медодобивния завод там. Те за колите се хванали.


Жоро Петков

То и това е така.
Постоянно повтарям и аз на разни природозащитници дето искат да ми спрат колата къде са като изсичат горите или пък като отварят нови ТЕЦ-ове на въглища в Индия?
Защо не сложат похлупак на един вулкан да не бълва азотни окиси в атмосферата...
Хванали се за колата ми с ДВГ, която карам за 1 час на ден за 20км.
За съжаление бъдещето ще се определи от хора, за които автомобила не е нещо лично, а е единствено инструмент за придвижване от т.А до т.Б.
(Винаги съм се чудел защо тия хора не ползват влак или метро , а искат да прокарват идеята си за автономност и електрификация...)

Alexi

ограничаването на емисиите е глобална политика и е стъпка в правилната посока .. сече се да ,но и се залесява ( у нас само се сече ) .. и там има доста тенденции да се ограничава сечта .. у нас основния проблем е че ГТП е фиктивно .. инак около 30% от колите ще се наложи да бъдат спрени от движение ( и то такива дето тровят децата ни ,а някои хора дори сами си ги тровят ) което е непопулярна мярка .. но навън не им пука и тия мерки ще се затягат все повече

ivchotr

Чудно ми е как ЕС ще налага санкции на Тайланд, примерно. Или на Индия. Ако толкова си загрижен за въздуха, вземи една по яка сопа и влез в коя да е циганска махала. И ги почвай наред. С коли или без тях, въздухът ще си е мръсен заради всички останали замърсители. Вчера някакви тъпаци за малко да взривят атомна електроцентрала. И това не е за пръв път. Всичките коли на света 1000 години да бълват пушеци, пак няма да успеят да замърсят планетата толкова, колкото една - две взривени АЕЦ. Що не въведат екокатегории за всичките реактивни самолети, дето летят през 15 минути и бълват сума ти изгорели газове в атмосферата? Що въобще ги пускат над БГ? Що не спрат танкерите с петрола, дето мине се не мине и го излеят в някое море или в океана? И защо ЕС не се застъпи да не изсичат безогледно дърветата в Амазония, която се смята за белите дробове на планетата. За пожарите там и навсякъде другаде пък да не отваряме приказка. Всичко е такава пунта мара, че няма накъде повече.

И друг път сме го коментирали - ако всичките МПС тръгнат на ток, производството му явно ще скочи в пъти. Съответно и замърсяването на околната среда от всичките там ТЕЦ и АЕЦ. Фотоволтаиците, ветроцентралите и ВЕЦ-овете едва ли ще се справят сами. А пък тези, дето ще рециклират батериите сигурно ще са най-чистото производство. Ама надали.
Като слагат някакви нереализирани даскалици за кметове, така ще е. И пожарникари за премиери.




ADiDimitrov

Ето и на какво попаднах:
Има обаче и още една уловка. Ако отново вземем за пример бензиновата кола с Евро 4 от 2005 г., има възможност тя изобщо да не може да премине през ГТП, ако техниката измери, че от ауспуха й излиза над 4.5% СО2, колкото е най-ниското изискване за най-старите и замърсяващи автомобили. При такъв сценарий (разбира се в случай, че прегледът не се прави по ,,втория начин") пунктът за ГТП няма да пусне колата, а собственикът й ще трябва да направи съответните ремонти, за да може тя да отговори поне на минималните изисквания и след това да премине техническия преглед.
Източник - https://varnanovini.bg/2021/06/26/ekostikeri-na-kolite-kategorii-uslov/?fbclid=IwAR3OluL7HBYLrhggjWC7ecgK2UtRBWDa5mGFbAMp5rt5JytqDAOxUWpDT9M

Жоро Петков

#21
Тия наредби ще има да си ги променят...

Силно се съмнявам, че ще има коли върнати от преглед.
Тия еко категории ще важат само ако общината реши.
На мен само ми е интересно с колко точно ще се повиши цената на прегледа.

Жоро Петков


ivchotr

Е ми като събрахме дизелите на половината свят, трудно ще стане тази работа с отстраняването им от пътя. Ще стане революция. Или метеж :D

dimkaraganchev

Нищо няма да стане. Българинът свикна вече да го дерат...

Alexi

темата е обширна .. нещата трябва да започнат на законодателно ниво ,да има субсидии за нови коли ,да има данъчни облекчения и т.н. .. всеки му се кара нова кола но като тегли чертата сметката не излиза

ADiDimitrov


ivchotr

Буквално е тъпотия. Някой бил чул дето един друг бил казал, обаче той бил деверът на шуринайката на третия брат'чед на леля му от доведения брат на втарата му майка :D

Има наредба по въпроса и там ясно е записано, че колите, които работят с газ, разбирайте пропан - бутан и метан, се тестват само с това гориво и еко стикерът отговаря на вредните емисии, които дава газта. Толкова. Ако някой прави вариации по темата в пунктовете за ГТП, ще става якият скандал, телевизии и т.н.

П.П.
Горното важи, ако не са променили текстовете в наредбата тези дни, че не съм я гледал от една - две седмици насам.

zz_stefanov

#28
Вече сме чипирани :)

Мисля, че в чипа има само номер на стикер, а срещу него стои файл с данни.

ADiDimitrov