Свещи за Фокус МК2 1.8 125кс 2006г

Започната от RadoslavS, 23 Февруари 2024 16:44:49

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

RadoslavS

Какви свещи ще ми препоръчате за Форд Фокус МК2 1.8 125кс 2006г.бензин- газ?


ivchotr

С точната дължина на резбата и просвет между електродите, по възможност да не са производство на ВМЗ-Сопот.

F Focus

Цитат на: RadoslavS в 23 Февруари 2024 16:44:49Какви свещи ще ми препоръчате за Форд Фокус МК2 1.8 125кс 2006г.бензин- газ?

Денсо Иридиум ТТ-демек двойно-иридиеви! Моите ги купих от "Тех-Ко", където не са ментета.

F Focus

#3
Да допълня темата за свещите-наскоро зяпах какво-що казват руснаците за едно-друго и изрично се подчерта, че само иридиевите свещи се самопочистват от нагари при що-годе високи обороти, като имаше и доста снимки на различни свещи на двигатели с повишен разход на масло, като разликата е потресаваща. Вероятно заради това моите свещи бяха прилично чисти след 30Х км. пробег, въпреки апетита на двигателя към маслото.

ivchotr

Всички свещи се самопочистват. Кои го правят по-добре при изтормозен двигател е друга тема. За да се самопочистват по-добре, е нужно да са с правилното температурно число. Това важи и за коректната работа на двигателя, разбира се. Kато стана въпрос за топлинното число на препоръчваните от производителя свещи, ако последните са склонни да се мокрят, се сменят с такива с едно число надолу. Ако пък прегряват, се сменят с такива с едно число нагоре. Примерно стандартната е 8-ца, но се мокри - сменя се със 7-ца. Ако прегрява, се сменя с 9-ка.

saggy

Колко реални километри им давате на иридиевите свещи?

ivchotr

Казват, че изкарват два пъти повече от обикновени свещи. Ама и цената им е 3 - 4 пъти по-висока. Лично аз не виждам никакъв смисъл от тях и затова си карам с обикновени. Когато двигателят е изправен, обикновените свещи също дават добра искра. С иридиевите свещи ремонт не се прави.

F Focus

Цитат на: saggy в 27 Март 2024 23:46:52Колко реални километри им давате на иридиевите свещи?

100Х. км. Руснаците показват снимки на иридиеви свещи на над 130Х. км., които са си ок.
Искрата от иридиева свещ е по-концентрирана, което подобрява работата на двигателя и намалява, макар и малко разхода, като и двигателят е по-пъргав през целият дълъг живот на свещта.
Всеки е в правото си, разбира се какви свещи да слага.

ADiDimitrov

Като отидеш в магазина и дадеш рамата, програмата изкарва иридиеви за тоя мотор?!!! Що така незнам  (rofl)  (rofl)  вие кат искате и църковни сложете, може и да върви с тях  :-\

ivchotr

Предишните свещи на дръгела ги сложих малко след като го купих през есента на 2015 г. и ги смених миналата пролет. Бяха обикновени NGK, ако не бъркам, и изкараха над 80 000 км пробег. Не съм имал проблеми с палене при каквито и да било атмосферни условия, както и с динамиката на колата. Купих ги от един магазин в Горубляне, в който влизах за пръв път. Един приятел ме заведе там, защото ползва не малка отстъпка, а трябваше да взема и кабели за свещите. И понеже никога не отказвам отстъпки, ги взех от там без да се замислям :D След свалянето им се видя, че бяха чисти, с малко повишен просвет между електродите. Новите са Беру, ако не ме лъже паметта. И с тях нямам проблеми. Любимите ми са Шампион, защото са по около 7 лв. бройката, ама нямах под ръка такива, когато сменях NGK-ките.
Не мога да разбера какво е това втелясване със свещите. Ще рече човек, че карате Бугатита, а не тези кочини. 

Цитат на: ADiDimitrov в 28 Март 2024 09:59:41Като отидеш в магазина и дадеш рамата, програмата изкарва иридиеви за тоя мотор?!!! Що така незнам  (rofl)  (rofl)  вие кат искате и църковни сложете, може и да върви с тях  :-\

Щото още като са го правили явно са знаели, че ще яде масло както кит - планктон.


saggy

Аз сложих иридиеви преди 20-30хил км поради причината, че с обикновени изкарваше 30-40хил км макс и почваше да придърпват при ускорение. Сега ще видим колко ще изкарат иридиевите на Денсо.

ivchotr


saggy

Motorcraft бяха и изкараха 20хил км (проверих го). Преди това са били оригинални Форд с пробег около 50хил км.

ivchotr

NGK, Champion и Beru, както писах и по-горе, се въртят най-често из моите МПС-та през последните 30 години. Горе - долу от тогава всичките ми коли са с газови уредби. Не съм имал проблеми с никоя от тази марка. Моторетката ми харчеше масло преди ремонта и свещите, които ползвам за нея са обикновени NGK и Champion. Никога не са хващали нагари, никога не са прекъсвали. Сменям ги от нямане какво да се прави след 40 - 50 000 км пробег. Бобините с кабелите към тях са май откак това желязо е излязло на пътя, демек от преди 40 години. Старите свещи си ги държа като резерв, по навик от времето на Соца, когато джиткахме с български свещи  :D Затова и по-горе бях писал, че всякакви свещи ще свършат работа на човека с въпроса, стига да не са нашенски :D Случвало се е да помагам на колеги с някоя и друга свещ от старите.
Добре е обаче от време на време свещите да се свалят и преглеждат. По тях може да се направи някаква първична и сравнително точна оценка кой цилиндър как работи, което пък да даде насоки на собственика как да си вкара в час двигателя. Същото е като да се спазва някакъв щадящ режим на хранене, вместо да се тъпчеш с всякакви л@ина и след това да пиеш хапчета за киселини, газове и т.н. Затова казах и, че иридиевите свещи няма да ремонтират двигателя.

saggy

Може ли да помоля някой с диагностика Forscan да провери един диагностичен параметър дали броячът му расте? Параметърът се казва Total number of misfires (NM) при бензинови двигатели и показва за неуспешни запалвания на някоя от свещите. При мен misfires расте от време на време и броячът се качва, а нямам никакви проблем с двигателя или запалителната система. С нови иридиеви свещи съм, с нови OEM запалителни кабели, единствено запалителната бобина е оригиналната, но тя по форумни мнения кара много дълго и не прави проблеми. Интересно е дали този параметър не расте само при диагностиката с Forscan?

F Focus

#15
Цитат на: saggy в 28 Март 2024 14:13:55Аз сложих иридиеви преди 20-30хил км поради причината, че с обикновени изкарваше 30-40хил км макс и почваше да придърпват при ускорение. Сега ще видим колко ще изкарат иридиевите на Денсо.

Ще изкарат много-споко!
А някои от коментарите по темата на едного изобщо няма да коментирам, щото са меко казано лаишки!
От мен толкоз по тази тема-в излишни и вредни спорове няма да влизам!
Който го интересува да гледа в Тубата руски клипове за различни свещи, да разсъждава и да решава.

ivchotr

Руснаците не могат да направят една кола като хората, ама ги даваме за пример  (bow)

F Focus

#17
Цитат на: ivchotr в 01 Април 2024 12:59:05Руснаците не могат да направят една кола като хората, ама ги даваме за пример  (bow)

Елементарно  сравнение!
Сега остава да кажеш и, че нямат доста по-умни от нас човеци с доста акъл за някои неща? Можем само да им дишаме прахта, както се казва! Че системата им в доста отношения е куца и порочна е отделна тема, и затова страдат. Лично аз съм решил лесно ( и евтино) много проблеми с Фокус-а, благодарение само на тях-инак в нашите форуми често се дават едни "съвети", (вкл. от теб-кажи, ако искаш пример), които са далече от истината. Все пак е добре да се отбележи, че руснаците са произвеждали няколко години по лиценз  бензиновите версии на Фокус-2 и са доста запознати с болежките му, както и с решенията им.


ivchotr

Явно мен си имал предвид с лаишките коментари :D Май трябваше да те оставя да си джиткаш руския Фокус с рейсинговото масло и да го приключиш бързо. Ама не съм такъв човек.
Колкото до настоящата тема - споделил съм личен опит и познания, като за последните имам и съответните дипломи. Освен това никой не е длъжен да се съобразява с мнението ми. Ти също. За по-сигурно даже може да си сменяш иридиевите свещи всяка година. Със сигурност няма да сбъркаш :D

saggy

Ей, вашите караници са забавни.  (rofl)
Обаче, Фокусе, мисля че си длъжник на Ивчо за рейсинг маслото. Според мен трябва да го черпиш на някоя Форд среща. :D


F Focus

#20
Ако не греша винаги съм благодарил! Ама и не мога да се съглася с някои мнения! :-*  И Ивчо все пак си го уважавам, ако искаш да знаеш! :)
Ако под рейсингово масло имаш предвид Мотул-а на 100% естерна основа много е добро, но според мнения на сведущи люде си запазва за кратко качествата-едно състезание, или при нормална употреба около 3000км., в което лично се убедих. Равенол-а на ПАО-основа е по-подходящо (вчера го смених със същото).

П.С. Фокусът ми не е руски, а е произведен в Германия за Швейцария, което означава нещо... ^-^  И още-засега не планирам да сменявам иридиевите свещи, ама знам ли? (tooth)
Хубаво е да е забавно във форумът, че да живне! :)

Ако има среща проблемът да почерпя всички е никакъв-и без това се чудя какво да платя, че дебитната ми карта отказва да поема нови постъпления! :) :) :) Ама има ли такива срещи....?

ivchotr

Аз не си налагам мнението, а просто давам повод за размисъл. Ще пробвам да съм по-ясен:
- иридиевите свещи изкарват малко под 2 пъти пробега с обикновени такива.
- 4 бр. обикновени струват колкото 1.5 иридиеви.
- ако човек го мързи да отвива и завива свещи, ще разбере дали вече са станали за смяна, по работата на двигателя.
- на практика излиза малко по-евтино да караш с обикновени свещи и една смяна повече, отколкото с иридиеви, без осезаема разлика за двигателя.
Останалото е просто плацебо ефект. Повечето коне идват от буквите РК, Е, А и ВР в началото на регистрационните табели  (tooth)

П.П.
Срещи се правеха преди време и май поспряха покрай КОВИД "пандемията". В другия форум се организира такава с преспиване в началото на лятото. 

saggy

Ивчо, колко да спестиш от едни свещи - 50лв за 4-5+ години? На мен не ми се сменят през 30хил км. свещи, затова сложих иридивите. Ако изкарат 80хил км. ще съм много доволен. Най-вероятно ще трябва след някакви километри да се извадят и да им се настрои разстоянието.

ivchotr

Обикновени, но не ментета, изкарват по над 60 - 70 000 км. Поне при мен. За чий са ми иридиеви, при положение, че ще изкарат едни 10 - 15 000 км горница?!?
Но това при сравнително изправен двигател. За двигател с проблеми по-горе си бях казал мнението - свещите няма да го оправят. Което пак прави иридиевите безмислена инвестиция. И не си съвсем прав за икономията. Обикновена NGK е примерно 13 лв, а най-евтината иридиева на същата марка при бърз поглед из НЕТ-а я намирам за 36 лв. Има и доста по-скъпи. Значи с 52 лв. за обикновени свещи ще карам една година по-малко, отколкото със 144 лв. за иридиевите. А пък с обикновени Шампионки за по 7 лв. бройката или Beru за по 8 - 9 лв. сметката става още по-различна.
Но пак казвам - всеки се дърви на различни неща. Аз лично не си падам по надути цици и джуки.
В момента ползвам 3 МПС с бензинови двигатели, общо 9 обикновени свещи :D По системата 4-4-1 :D Това го пиша, за да стане ясно, че не е като да нямам бензинови двигатели наоколо :D

ADiDimitrov

Аз съм от 9 етаж и пак да попитам: защо като един прост шофьор нищо не разбиращ от двигатели, като отида в магазин за авто части и си дам VIN -а , в системата се цвъква иридиева свещ!?!?!? Сигурно някой смотан инжинер от Форд, е решил да на прецака нас Българите, да арчим повече кинти  (rofl)  (rofl)  (rofl) .

saggy

Ако двигателят ти е SYDA, с уж фабричната газова, е нормално да ти дадат иридиевите. От форумите знам, че при газово препоръчват иридиевите. Аз гледах каталози за моя двигател (1.6 Дуратек 101к.с.) и има два вида - обикновени и иридиеви. Интересно, че по спомен в няколко големи производителя нямаше иридиеви за моя двигател, а само обикновено. Денсо имаха от двата вида и затова заложих на тях.
Ивчо, ако наистина изкарваш 60-70хил. км. с обикновени свещи, няма никакъв смисъл от иридиеви - съгласявам се с теб. Предишните ми свещи бяха Моторкрафт обикновени, made in Mexico, от немски магазин с доставка до БГ. Изкараха под 30хил. км и се реших на иридиевите. Правиш ли някаква настройка на разстоянието при свещта за 60-70 хил. км.?

ivchotr

За моя Системата цвъква обикновени свещи. В твоя случай смотаният инженер от Форд явно знае какво недоносче е сътворил и е решил да замаже нещата с иридиевите свещи. Друго обяснение няма :D Като се има предвид, че си ги знаят как харчат масло като двутактови  (tooth)

ivchotr

Цитат на: saggy в 04 Април 2024 11:27:48... Правиш ли някаква настройка на разстоянието при свещта за 60-70 хил. км.?

Едно време се занимавах. Вече не. Чакам да започне да проявява признаци и сменям.

F Focus

Предлагам да приключим темата-само истински и подходящи по топлинно число двойно-иридиеви свещи! ^-^
Нормални свещи да изкарат 60-70Х. км. пробег е пълен абсурд!!! Не, че двигателят няма да работи (някак), ама как?

ivchotr

Склонен съм да приемам всякакви мнения, ама не и да се съгласявам с всички (tooth)

П.П.
А защо не платинени, примерно?