Проблем при студен старт

Започната от everlast, 19 Май 2016 19:54:51

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

everlast

Здравейте на всички. Нека обясня проблема.
Колата е Форд Фиеста 1.4 бензин 2011г. От както съм я взел си го има този проблем, та...:Най-често сутрин на студен двигател (при студено време), но напоследък и когато не е студено, стига да е стояла известно време (6-8 часа) ги прави тези мизерии. Паля без никакъв проблем, вдига обороти до към 1200 и след 5 секунди падат и почти гасне и претраква (няколко пъти дори е гаснела), след 2 секунди си вдига оборотите до към 1500-1800, бавно почват да падат до към 900 пак ги вдига след малко и така до към 2-3 минути докато позагрее. Ако се опитам да подам газ когато се мъче да гасне, педала е почти неотзивчив и трудно я стабилизирам. Ако тръгна преди да е загряла колата - забива муцуната, колкото и газ да подавам и в един момент се изтрелва като торпедо. Това го прави 2-3 мин. пак само докато загрее. Когато е загряла колата не забива муцуна, набира се без проблем и работи като часовник. Съмненията са ми няколко - MAP-a, CTS-a, дроселова клапа и ъпдейт на PCM/ECU с подобрени настройки на отваряне на дроселовата клапа при празни обороти на open loop. В началото смених свещите и прегледах кабелите. Ходих да и направя пълна диагностика и не откриха никакъв проблем, дори изчистиха паметта на ECU таблиците и си я самообучих, но проблема остана. Все си мисля, че не е ламбда сонда, но знае ли човек, понякога знам, че тя обърква компа (макар, че би трябвало при палене да е open loop и чак след като загрее сондата тогава да подава към компа). Би трябвало да е свързано с някой датчик за температура и понеже ми ги прави тези номера вече и при не толкова студено врене, може би е нещо с температурата на антифриза (CTS датчика) или от някъде засмуква въздух,но....Моля ако някой има повече опит и знания да сподели опит и мнение. Предварително благодаря.


Michelin

Здравейте, аз имам същата ситуация с Фиеста 1.4, 2008г и все още нямам решение. При мен започна да се държи така преди няколко месеца, първоначално по-незабележимо, а сега е по начина, както го описвате. Вие решихте ли проблема?

everlast

Проблема не е оправен все още, но аз не я и карам от известно време. Така и не разбрах от какво е, но... Иначе колата си върви като пушка.

dzambazov

Здравейте и аз съм с МК7 1.4LPG абсолютно същите проблеми :'(някой да е се е справил с тях :)

саркоптес

Имах същия  проблем с друг автомобил не с форд,оказа се гарнитура на главата.Проверете на студен двигател като запали дали прави мехурчета в антифриза.

sparky

явно е честа болежка при тези фиести. При мен го има също. До тук смених свещи, кабели.

ivchotr

Aко проблемът е в датчика за температура на двигателя, в смисъл, че подава информация за загрял двигател, докато последният е студен, нормално е компът да понижава оборотите както го прави при загрял двигател. Затова мисля, че ако се откачи буксата на датчика, компът би трябвало да приеме двигателя за студен и проблемът да изчезне докато не загрее двигателят. Когато загрее, при откачена букса би трябвало да работи на по-високи обороти от нормалните. Прави ли така, значи трябва да се установи дали самият датчик е дал фира или има компрометирано окабеляване от него към компа.

sparky

При мен се случва следното: паля и оборотите са 1200. след 5 секунди падат до 500 и притриса и се вдигат до 1500 и спадат пак до 1200. това го прави веднъж или два пъти докато е студена. Прави го винаги студена. Също така и се усеща едно давене при рязко подаване на газ. стопли ли мотора няма нито едно от двете.

ivchotr

Когато всичко е в изправност, компът поддържа по-високи обороти на студен двигател. Със загряването започва да ги сваля. При теб щом ги мени в такива граници, или получава грешни данни от някой сензор или чисто механично някъде задържа заради втвърдена от ниските температури гняз по пътя на горивото и въздуха, примерно ТПС на дросела или клапан за празния ход.

sparky

#9
Дросела беше чист и хо почистих до перфрктно. мисля че MAP сензора може да дава по висока температура в колектора.  Интересното е, че почистих MAP сензора преди месец, но пак е омаслен и ме навежда мисълта че pcv клапана може да не работи правилно.


Grozdev123

Здравейте,
Някакво решение на проблема има ли, че и при мен се получи, а на колата всичко и е както трябва след диагностика.

Bizu

Пробвай да си ъпдейтеш софтуера на компютъра (в МП или сам ако успееш да си намериш подходящите файлове), както е коментирано в другия форум: https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=80746

sparky

След разговор с една фирма която има 4 служебни фиести 2015 година 1.25 с газ се оказа, че на 3 те са сменяли дросела. Студена колебае оборотите и в последствие проблем с вървенето топла. Моята почна да гасне топла на сфетофара. Претриса и гасне. На диагнодстика излезе педал на газта но смятам, че е дросел.

Dobromir Dishkov

#13
Цитат на: everlast в 19 Май 2016 19:54:51
Здравейте на всички. Нека обясня проблема.
Колата е Форд Фиеста 1.4 бензин 2011г. От както съм я взел си го има този проблем, та...:Най-често сутрин на студен двигател (при студено време), но напоследък и когато не е студено, стига да е стояла известно време (6-8 часа) ги прави тези мизерии. Паля без никакъв проблем, вдига обороти до към 1200 и след 5 секунди падат и почти гасне и претраква (няколко пъти дори е гаснела), след 2 секунди си вдига оборотите до към 1500-1800, бавно почват да падат до към 900 пак ги вдига след малко и така до към 2-3 минути докато позагрее. Ако се опитам да подам газ когато се мъче да гасне, педала е почти неотзивчив и трудно я стабилизирам. Ако тръгна преди да е загряла колата - забива муцуната, колкото и газ да подавам и в един момент се изтрелва като торпедо. Това го прави 2-3 мин. пак само докато загрее. Когато е загряла колата не забива муцуна, набира се без проблем и работи като часовник. Съмненията са ми няколко - MAP-a, CTS-a, дроселова клапа и ъпдейт на PCM/ECU с подобрени настройки на отваряне на дроселовата клапа при празни обороти на open loop. В началото смених свещите и прегледах кабелите. Ходих да и направя пълна диагностика и не откриха никакъв проблем, дори изчистиха паметта на ECU таблиците и си я самообучих, но проблема остана. Все си мисля, че не е ламбда сонда, но знае ли човек, понякога знам, че тя обърква компа (макар, че би трябвало при палене да е open loop и чак след като загрее сондата тогава да подава към компа). Би трябвало да е свързано с някой датчик за температура и понеже ми ги прави тези номера вече и при не толкова студено врене, може би е нещо с температурата на антифриза (CTS датчика) или от някъде засмуква въздух,но....Моля ако някой има повече опит и знания да сподели опит и мнение. Предварително благодаря.

Направи следното- качи се в колата дай на контакт без да палиш, ще чуеш как бензиновата помпа бръмчи. Повтори упражнението 3 4 5 6 пъти. След това запали и ако няма проблем тогава.... Най-вероятно помпата ти е потеглила към едно по-добро място. При мен беше така. Проверих амперите и вълната на помпата на един дигитален мултицет и изглеждаше уж добре. Попаднах на един клип в youtube, където направиха по-горното упражнение. Кихнах 300 лв за нова помпа Bosch и вече над година нямам проблем при студен старт.

sparky

Сложих манометър на входа на рейката. около 4 бара подържа дори като падат оборотите. Започна да гърми от време на време в ауспуха и дори да се спъва още повече. Не съм сменил ламбда сондите и температурния датчик само. При ГТП казаха, че имам завишени норми на О2 в ауспуха.

ivchotr

За да имаш повече кислород на изхода, или вкарва по-малко гориво, или смуче въздух някъде извън филтъра, в това число и след двигателя, или просто не изгаря гориво-въздушната смес в цилиндрите.
За по-малкото гориво в цилиндрите виновникът ще е някъде след входа на рейката.
За повечето въздух трябва да търсиш пробив във въздуховодите след филтъра и по изходящите колектори/тръби между гърнетата/по самите гърнета.
За неизгаряне на ГВС виновни може да са свещите, бобината, датчик колянов вал или разпределителен вал.

Гърменето в ауспуха може да е свързано с неизгорялата смес.

sparky

#16
сменени са свещи, кабели, бобина, датчик разпределителен вал. стойностите на ламбда сондата short term е в нормите което значи, че няма въздух преди двигателя. странно е студеното палене. Започвам да се съмнявам се в софтуерен бъг.

dimkaraganchev

Тия проблеми ги имаше и във Фиеста МК4 с 1,25 мотор. Та, едва ли е софтуерен бъг...

sparky

Цитат на: dimkaraganchev в 28 Март 2022 00:25:19Тия проблеми ги имаше и във Фиеста МК4 с 1,25 мотор. Та, едва ли е софтуерен бъг...

Там решен ли е проблема. Интересно е, че е само на студен мотор след като запаля. Остана да сменя датчик на колянов вал или мотора. Всички възможни датчици дросели ламбда сонда са сменени.

hsf

Някой намери ли решение на този проблем. Имам го същия - при студено палене оборотите падат до 4-500 и едвам не гасне и после се дигат докъм 1200. След това през деня няма проблеми


zloster

При мен (Фиеста Мк6.5 2006 1,6 бензин) ги имаше тези симптоми, когато акумулаторът беше поел пътя към вечните ловни полета. Последователност на събитията (от най-скорошните):
1) декември 2022 - умря си акумулаторът. Точно при последното му издихание - завъртя мудно, запали, но оборотите спаднаха, а педалът на газта буквално не реагираше;
2) октомври/ноември 2022 при по-хладните нощи сутрин понякога правеше проблема;
3) лятото никакви грижи;
4) през зимата 2021/2022 също имаше няколко прояви, включително една сутрин с няколко гаснения и незапалвания. Не помня колко студена беше нощта тогава.

След смяната за грубо 3 месеца нямам оплаквания и проявления.
За протокола: акумулаторът май е окъсил клетка, защото си се зарежда до 10,5 волта. Но това е. Тези 10,5 волта ги държи повече от седмица.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/