Форум на FordBG.com

Моделите на Форд => Ka / Puma / Fiesta / Fusion => Темата е започната от: everlast в 19 Май 2016 19:54:51

Заглавие: Проблем при студен старт
Публикувано от: everlast в 19 Май 2016 19:54:51
Здравейте на всички. Нека обясня проблема.
Колата е Форд Фиеста 1.4 бензин 2011г. От както съм я взел си го има този проблем, та...:Най-често сутрин на студен двигател (при студено време), но напоследък и когато не е студено, стига да е стояла известно време (6-8 часа) ги прави тези мизерии. Паля без никакъв проблем, вдига обороти до към 1200 и след 5 секунди падат и почти гасне и претраква (няколко пъти дори е гаснела), след 2 секунди си вдига оборотите до към 1500-1800, бавно почват да падат до към 900 пак ги вдига след малко и така до към 2-3 минути докато позагрее. Ако се опитам да подам газ когато се мъче да гасне, педала е почти неотзивчив и трудно я стабилизирам. Ако тръгна преди да е загряла колата - забива муцуната, колкото и газ да подавам и в един момент се изтрелва като торпедо. Това го прави 2-3 мин. пак само докато загрее. Когато е загряла колата не забива муцуна, набира се без проблем и работи като часовник. Съмненията са ми няколко - MAP-a, CTS-a, дроселова клапа и ъпдейт на PCM/ECU с подобрени настройки на отваряне на дроселовата клапа при празни обороти на open loop. В началото смених свещите и прегледах кабелите. Ходих да и направя пълна диагностика и не откриха никакъв проблем, дори изчистиха паметта на ECU таблиците и си я самообучих, но проблема остана. Все си мисля, че не е ламбда сонда, но знае ли човек, понякога знам, че тя обърква компа (макар, че би трябвало при палене да е open loop и чак след като загрее сондата тогава да подава към компа). Би трябвало да е свързано с някой датчик за температура и понеже ми ги прави тези номера вече и при не толкова студено врене, може би е нещо с температурата на антифриза (CTS датчика) или от някъде засмуква въздух,но....Моля ако някой има повече опит и знания да сподели опит и мнение. Предварително благодаря.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: Michelin в 28 Септември 2017 09:14:35
Здравейте, аз имам същата ситуация с Фиеста 1.4, 2008г и все още нямам решение. При мен започна да се държи така преди няколко месеца, първоначално по-незабележимо, а сега е по начина, както го описвате. Вие решихте ли проблема?
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: everlast в 16 Октомври 2017 10:52:39
Проблема не е оправен все още, но аз не я и карам от известно време. Така и не разбрах от какво е, но... Иначе колата си върви като пушка.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: dzambazov в 09 Януари 2018 22:24:39
Здравейте и аз съм с МК7 1.4LPG абсолютно същите проблеми :'(някой да е се е справил с тях :)
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: саркоптес в 10 Януари 2018 07:08:06
Имах същия  проблем с друг автомобил не с форд,оказа се гарнитура на главата.Проверете на студен двигател като запали дали прави мехурчета в антифриза.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: sparky в 04 Април 2021 21:31:09
явно е честа болежка при тези фиести. При мен го има също. До тук смених свещи, кабели.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: ivchotr в 04 Април 2021 21:46:26
Aко проблемът е в датчика за температура на двигателя, в смисъл, че подава информация за загрял двигател, докато последният е студен, нормално е компът да понижава оборотите както го прави при загрял двигател. Затова мисля, че ако се откачи буксата на датчика, компът би трябвало да приеме двигателя за студен и проблемът да изчезне докато не загрее двигателят. Когато загрее, при откачена букса би трябвало да работи на по-високи обороти от нормалните. Прави ли така, значи трябва да се установи дали самият датчик е дал фира или има компрометирано окабеляване от него към компа.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: sparky в 04 Април 2021 23:43:26
При мен се случва следното: паля и оборотите са 1200. след 5 секунди падат до 500 и притриса и се вдигат до 1500 и спадат пак до 1200. това го прави веднъж или два пъти докато е студена. Прави го винаги студена. Също така и се усеща едно давене при рязко подаване на газ. стопли ли мотора няма нито едно от двете.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: ivchotr в 05 Април 2021 11:16:32
Когато всичко е в изправност, компът поддържа по-високи обороти на студен двигател. Със загряването започва да ги сваля. При теб щом ги мени в такива граници, или получава грешни данни от някой сензор или чисто механично някъде задържа заради втвърдена от ниските температури гняз по пътя на горивото и въздуха, примерно ТПС на дросела или клапан за празния ход.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: sparky в 05 Април 2021 16:25:09
Дросела беше чист и хо почистих до перфрктно. мисля че MAP сензора може да дава по висока температура в колектора.  Интересното е, че почистих MAP сензора преди месец, но пак е омаслен и ме навежда мисълта че pcv клапана може да не работи правилно.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: Grozdev123 в 22 Април 2021 12:25:27
Здравейте,
Някакво решение на проблема има ли, че и при мен се получи, а на колата всичко и е както трябва след диагностика.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: Bizu в 23 Април 2021 13:30:49
Пробвай да си ъпдейтеш софтуера на компютъра (в МП или сам ако успееш да си намериш подходящите файлове), както е коментирано в другия форум: https://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=80746
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: sparky в 23 Април 2021 22:49:32
След разговор с една фирма която има 4 служебни фиести 2015 година 1.25 с газ се оказа, че на 3 те са сменяли дросела. Студена колебае оборотите и в последствие проблем с вървенето топла. Моята почна да гасне топла на сфетофара. Претриса и гасне. На диагнодстика излезе педал на газта но смятам, че е дросел.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: Dobromir Dishkov в 04 Май 2021 08:31:46
Цитат на: everlast в 19 Май 2016 19:54:51
Здравейте на всички. Нека обясня проблема.
Колата е Форд Фиеста 1.4 бензин 2011г. От както съм я взел си го има този проблем, та...:Най-често сутрин на студен двигател (при студено време), но напоследък и когато не е студено, стига да е стояла известно време (6-8 часа) ги прави тези мизерии. Паля без никакъв проблем, вдига обороти до към 1200 и след 5 секунди падат и почти гасне и претраква (няколко пъти дори е гаснела), след 2 секунди си вдига оборотите до към 1500-1800, бавно почват да падат до към 900 пак ги вдига след малко и така до към 2-3 минути докато позагрее. Ако се опитам да подам газ когато се мъче да гасне, педала е почти неотзивчив и трудно я стабилизирам. Ако тръгна преди да е загряла колата - забива муцуната, колкото и газ да подавам и в един момент се изтрелва като торпедо. Това го прави 2-3 мин. пак само докато загрее. Когато е загряла колата не забива муцуна, набира се без проблем и работи като часовник. Съмненията са ми няколко - MAP-a, CTS-a, дроселова клапа и ъпдейт на PCM/ECU с подобрени настройки на отваряне на дроселовата клапа при празни обороти на open loop. В началото смених свещите и прегледах кабелите. Ходих да и направя пълна диагностика и не откриха никакъв проблем, дори изчистиха паметта на ECU таблиците и си я самообучих, но проблема остана. Все си мисля, че не е ламбда сонда, но знае ли човек, понякога знам, че тя обърква компа (макар, че би трябвало при палене да е open loop и чак след като загрее сондата тогава да подава към компа). Би трябвало да е свързано с някой датчик за температура и понеже ми ги прави тези номера вече и при не толкова студено врене, може би е нещо с температурата на антифриза (CTS датчика) или от някъде засмуква въздух,но....Моля ако някой има повече опит и знания да сподели опит и мнение. Предварително благодаря.

Направи следното- качи се в колата дай на контакт без да палиш, ще чуеш как бензиновата помпа бръмчи. Повтори упражнението 3 4 5 6 пъти. След това запали и ако няма проблем тогава.... Най-вероятно помпата ти е потеглила към едно по-добро място. При мен беше така. Проверих амперите и вълната на помпата на един дигитален мултицет и изглеждаше уж добре. Попаднах на един клип в youtube, където направиха по-горното упражнение. Кихнах 300 лв за нова помпа Bosch и вече над година нямам проблем при студен старт.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: sparky в 21 Март 2022 19:31:59
Сложих манометър на входа на рейката. около 4 бара подържа дори като падат оборотите. Започна да гърми от време на време в ауспуха и дори да се спъва още повече. Не съм сменил ламбда сондите и температурния датчик само. При ГТП казаха, че имам завишени норми на О2 в ауспуха.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: ivchotr в 21 Март 2022 20:37:17
За да имаш повече кислород на изхода, или вкарва по-малко гориво, или смуче въздух някъде извън филтъра, в това число и след двигателя, или просто не изгаря гориво-въздушната смес в цилиндрите.
За по-малкото гориво в цилиндрите виновникът ще е някъде след входа на рейката.
За повечето въздух трябва да търсиш пробив във въздуховодите след филтъра и по изходящите колектори/тръби между гърнетата/по самите гърнета.
За неизгаряне на ГВС виновни може да са свещите, бобината, датчик колянов вал или разпределителен вал.

Гърменето в ауспуха може да е свързано с неизгорялата смес.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: sparky в 26 Март 2022 15:52:33
сменени са свещи, кабели, бобина, датчик разпределителен вал. стойностите на ламбда сондата short term е в нормите което значи, че няма въздух преди двигателя. странно е студеното палене. Започвам да се съмнявам се в софтуерен бъг.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: dimkaraganchev в 28 Март 2022 00:25:19
Тия проблеми ги имаше и във Фиеста МК4 с 1,25 мотор. Та, едва ли е софтуерен бъг...
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: sparky в 17 Април 2022 18:39:06
Цитат на: dimkaraganchev в 28 Март 2022 00:25:19Тия проблеми ги имаше и във Фиеста МК4 с 1,25 мотор. Та, едва ли е софтуерен бъг...

Там решен ли е проблема. Интересно е, че е само на студен мотор след като запаля. Остана да сменя датчик на колянов вал или мотора. Всички възможни датчици дросели ламбда сонда са сменени.
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: hsf в 16 Февруари 2023 16:34:12
Някой намери ли решение на този проблем. Имам го същия - при студено палене оборотите падат до 4-500 и едвам не гасне и после се дигат докъм 1200. След това през деня няма проблеми
Заглавие: Re: Проблем при студен старт
Публикувано от: zloster в 16 Февруари 2023 21:29:13
При мен (Фиеста Мк6.5 2006 1,6 бензин) ги имаше тези симптоми, когато акумулаторът беше поел пътя към вечните ловни полета. Последователност на събитията (от най-скорошните):
1) декември 2022 - умря си акумулаторът. Точно при последното му издихание - завъртя мудно, запали, но оборотите спаднаха, а педалът на газта буквално не реагираше;
2) октомври/ноември 2022 при по-хладните нощи сутрин понякога правеше проблема;
3) лятото никакви грижи;
4) през зимата 2021/2022 също имаше няколко прояви, включително една сутрин с няколко гаснения и незапалвания. Не помня колко студена беше нощта тогава.

След смяната за грубо 3 месеца нямам оплаквания и проявления.
За протокола: акумулаторът май е окъсил клетка, защото си се зарежда до 10,5 волта. Но това е. Тези 10,5 волта ги държи повече от седмица.