C-max 2.0 LPG (Дуратек) проблеми след премахнати вихрови клапи

Започната от dch, 25 Март 2018 22:16:23

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dch

Здравейте, колеги! Необходим ми е съвет за един проблем (май често срещани с този двигател :) ). Започнаха да "чукат" вихровите клапи на ц макса и след проверка в МФ, няма ремонтен комплект, ами нов всмукателен колектор за скромните 1394лв с ДДС. И традиционно реших да ги махна, демонтираха колектора, отстраниха клапите и тяхното управление от колектора, затапиха отвора, изолираха маркучетата от соленоида (без да му изключват буксата) и ме предупредиха, че може да имам проблеми в ниските обороти, докато развърти и да усещам леко тресене на двигателя. Първоначално нямаше кой знае какви проблеми, но послушах един съвет да сваля клемата на акумулатора за 20-30мин и след това да "обуча" компютъра наново по схема първо на място, след това на 1200 оборота няколко минути и след това да карам на бензин 20-30км за да минел през всички режими. Звучеше ми правдоподобно и го направих и ТОВА ми беше най-голямата грешка. След като го закачих отново акумулатора и запалих имаше отчетливо тресене на двигателя и загуба на обороти, докато е студена (този проблем го имаше и преди махането на клапите, но значително по-малко). Въпросът ми е, някой които си е махал вихрови клапи, след това ходил ли е да му правят някаква донастройка на компютъра и да му презареждат таблиците за да изолират софтуерно клапите (поне при колегите с ауди и бмв така се правело)? Ще съм много благодарен за помощта, защото сега имам едно тракане и хлопане от към двигателя, докато не загрее. После изчезва, но на 4та и 5та като ускоряваш се усеща леко тресене и като че ли няма такава мощност колата. Благодаря Ви много предварително!   


Pyrhel

Според мен проблемът не е от клапите, още повече, че си го имал и преди премахването им.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

dch


Bizu

Колега, препоръчвам ти да си вземеш всмукателен колектор втора употреба, по около 60лв са. Естествено ще търсиш нещо по-запазено от твоя.

dch

Благодаря много! Възможен вариант е, не съм го обмислял. Опасеният са ми да не са заминали и там клапите и да няма смисъл.

Pyrhel

Цитат на: dch в 26 Март 2018 09:19:19Чудя се, къде да търся проблема ???

Реглаж клани, вакуум, мембрани на изпарителя, почистване на бензиновите инжектори, бобини, свещи.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

dch

Мерси, колега! Реглаж на клапаните не съм правил, но може би ще е добре да се погледнат, бобините не съм ги мерил, но ги отхвърлям като вариант заради нормалната работа на двигателя като загрее, свещите са нови на 3 месеца (НЖК иридиеви), но по газовото нищо не съм пипал, по съвет на газаджия (ако си доволен от работата и разхода - не го пипай), но четох че ако са заминали мембраните връщат газ към колектора и се смесва с бензина при запалване и се наблюдава проблема с първото гаснене на студен двигател.

Bizu

Цитат на: dch в 26 Март 2018 10:05:18
Благодаря много! Възможен вариант е, не съм го обмислял. Опасеният са ми да не са заминали и там клапите и да няма смисъл.
Възможно е, но ти ще ги пробваш с ръка. Не трябва да се клатят (или поне да не е много, при положение че не са нови), а само да се въртят около оста си.

dch

Добър вечер, колеги! Някой да има информация колко процента стои отворен дросел на празен ход при студен и загрял двигател и дали изобщо има разлика в положението му. Днес закачих една диагностика и на загрял двигател ми дава 12-13% отворен при форсиране до 4000 оборота се отвори до 55-56%

SICKandPROUD

Мисля си, че трябва да е в затворено положение на свободна... ::)


Не са важни конете в мотора-важно е магарето зад волана !!!


ivchotr

Я вземи и почисти хубаво тръбата преди и след дросела. Не трябва да има никакви наслоявания. Иначе само заради тях е възможно да клати оборотите. Същата работа и със стъпковия мотор, ако имаш такъв, както и с ЕГР клапана.

Pyrhel

Тц, няма стъпков (IAC) - дроселът е електронен, затова и не е на 0% при ПХ.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

dch

Чистих го дросела преди няколко седмици, като сваляхме колектора - свети като слънце, ЕГР-то не съм го вадил, защото не ми намира никакви грешки уж, та затова не съм го пипал, но и за него си мисля.

ivchotr

Стана ми интересно, ръчнах в мрежата и намерих ТОВА Твоят двигател не е ли такъв? Защото този има стъпков мотор. Ако няма обаче, е един дерт по-малко.

Bizu

Би трябвало да е такъв ( долу дясно):

dch

ivchotr, не е този. двигателят ми е точно същият като на Bizu и дроселът ми е същият. Може би наистина без стъпково моторче е един проблем по-малко, те и тези ми стигат за момента :D :D :D

Pyrhel

Цитат на: ivchotr в 27 Март 2018 18:38:52
Стана ми интересно, ръчнах в мрежата и намерих ТОВА Твоят двигател не е ли такъв? Защото този има стъпков мотор. Ако няма обаче, е един дерт по-малко.
Това е само в Мондео 3 и Фокус 2 преди фейса - дроселът е с жило и с 1 бобина + кабели. Тук е електронен с 4 свещ-бобини. При ранните Дуратек (най-вече Мазда) имаше и някакви варианти с ел. дросел и 1 бобина или обратното но кога-какво - нямам спомен...

То един дерт по-малко, ама е доста по-скъпо за гледане, когато замине нещо. Бобините са 4, не става да смениш единствената за 100лв, както и дроселът, когато се износи. Най-много ме дразни когато даваш газ до долу и колата казва "според мен това не трябва да се случва и няма да го направя" :)) Примерно сутрин ако не пали като хората по някаква причина
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

dch

Е то това е един от основните проблеми, които се появиха! :D И тресенето на двигателя на 4та и 5та( на около 2000-2500 оборота), преди да загрее хубаво. После всичко е 6, най-вече на газ.

Ilian Petrov

И при мен някои сутрин пали по-трудно с повече задържане на стартера, но запалва без да подавам газ.
Други забележки към момента нямам.

ekstremniat

Имам един колектор ако ти трябва.Мислех, че проблема е в клапите но се оказа,че е в соленоидите а бях избързал и го купих.


anikolov

Цитат на: ekstremniat в 28 Март 2018 21:53:16
Имам един колектор ако ти трябва.Мислех, че проблема е в клапите но се оказа,че е в соленоидите а бях избързал и го купих.
Колега я сподели, какви бяха симптомите на тези соленоиди и на кава цена ги купи и килко са на брой? Поздрави!

ekstremniat

Цитат на: anikolov в 29 Март 2018 09:59:06
Колега я сподели, какви бяха симптомите на тези соленоиди и на кава цена ги купи и килко са на брой? Поздрави!

Здравей.Оригиналните като се споминаха си ми светна чека и си отчете грешка в компютъра и след изчистване(имам си кабел и фоком) и каране около 5 километра пак палеше чека.Та взех от алиекспрес китайче за около 30 лева при цена в МП около 200 и в началото на първо палене всичко 6 но след две седмици единият се предаде и вече взех моторкрафтски от ибей за почти 90 лева със планката и всичко заспа.На китайчето мерихме съпротивление и уж всичко окей ама не работеха както трябва и пак ебаваха клапите и го хвърлих соленоида

Bizu


dch

Не съм, колега! Възможно е да няма оправяне без нов колектор.  :-\

Bizu

Защо, нали Фордманияк от другия форум ти беше казал че клапите от Фокус и Мондео със същия мотор пасват и на този? Аз бих пробвал може би с 1 клапа и ако пасне сменям и другите.

dch

Фордманияк беше писал, че колекторите от фокус си пасват и че той ги бил поръчвал и за ц макс. Наистина съм в дилема кое да направя.... Твоят ц макс на колко км е? Минавал ли си през този "ужас" с колектора?

Bizu

Само за инфо: клапите са по около 30лв(трябват 4) , ама има и едни лагерни втулки по около 100лв(трябват 2). Иначе аз също съм се занимавал с тея вихрови клапи, но тогава взех цял колектор втора употреба, избрах го уж запазен. Не знаех че клапите от Фокус и Мондео пасват и за Цмакс.

dch

Благодаря, Bizu! Ще опитам и този вариант да ги потърся на бройка, но от МП няма да стане (вече опитах при тях и искат по рама да се поръчват частите). Ще търся някой друг доставчик на части или ще търся някой колектор на старо и аз. :)

Bizu

А ако има дадеш оригинален номер на частта няма ли да ти ги продадат в МП? Иначе такива клапи на друго място не знам дали ще намериш, аз търсих на няколко места но от всякъде ме пращаха в МП.

ekstremniat

Бях обяснил на колегата по телефона но да спомена и за останалите.Нов колектор можете да си поръчате от алибаба като аз успях да го спазаря за 50 долара и 70 долара за доставка.По номера на колектора излизат доста производители в поднебесната държава и колекторите са си окомплектовани със задвижващите механизми и за двата комплекта клапи.