Проблем с 2,2 тдци на транзит 2006-

Започната от Rady1st, 02 Януари 2013 13:06:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rady1st

Здравейте, от скоро имам нов транзит, стария 92- се разделихме след като беше погълнат от ръждата :) С новия има следния проблем на празен ход притриса. Почти съм сигурен че е заради въздуха който се вижда че влиза в помпата и хич не е малко, цял ден се боря да намеря от къде е безуспешно. Някой има ли идея от къде може да смуче въздух.



hotblooded

 За въздуха - щуцерите на горивния филтър и на попмата дали уплътняват  добре.....  Ако филтъра е запушен или фалшив и някое щуцерче не уплътнява - от него започва да засмуква въздух.

Може и да е от EGR-a, особенно ако си с електрическия (Евро 4) . Ако освен че тресе - също и припушва извади кабела на ЕГР-а, ако е от него ще се оправи но ще светне лампа на таблото....

Rady1st

Буксите ги мазах с едно за херметизация и нямаше ефект, ЕГРа го затапих с ламаринка. То се вижда по маркуча как събира въздух преди помпата и оп прекъсне после пак насъбере и пак така. Имам съмнения че има пукнатинка някъде. Филтъра не е менте същия е като този с който дойде от Австрия някакъв американски си е.

Rady1st

Май се справих, маркуча на връщащата нафта където влиза в филтъра вкарваше въздух, отрязах буксата и сложих гумен маркуч с скоби, май се оправи, но не съм го карал много за да потвърдя на 100%. Лампата на двигателя заради ЕГРа светна, има ли начин да заблудя колата че всичко е ок? Ще даде ли някакъв проблем като съм го запушил?

Pyrhel

Има 2 оригинални филтъра - Бош и Делфи. Със същия мотор съм на Мондеото, при мен от затлачен филтър ми е гаснела при над 100км/ч докато изпреварвах :)

Можеш да я залъжеш, пробий една малка дупка в средата на ламаринката. Пробвай с 2мм, после с 4. Би трябвало с 4мм дупка да угасне лампата.

Проблем няма да даде, но ще качи разхода значително. На извънградско при мен го качи с над литър при постоянна скорост от 100км/ч зимно време.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Rady, ако не ти прави проблем EGR-a по-добре си карай с него, не го затапвай. Свали го, ако е много гнусен вътре - има места където ги чистят, най-добре някъде дето шлайфат и заварят глави - имат вани със един спец разтвор - топват го вътре (с електрическата част навън ест.) и излиза като нов след 24 часа. Иначе може с кореселин, бензин, Меглио, и други подобни четка да си го изчистиш и ти.

Pyrhel

То същата работа както мия дистанционните под мивката като ме мързи да разглобявам и после подсушавам добре :D
Аз имам една приказка - бензинът - мой приятел. Мий и да не ти дреме. Ей го моя, ама е вакуумен, евро 3: http://fordbg.com/forum/index.php?topic=47.0
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 Аз видях ефекта на разтвора за почистване на глави - ако не се лъжа 10% на калиева основа във ултразвукова вана за 3 часа ефекта беше поразителен, дори доста се подобри работата на ЕГР-а, може би ако имах на разположение 24 часа щеше да се води излекуван. Впрочем като се стопли времето и не ме мързи ще занеса стария ми EGR да го закиснат за 24 часа и ще го монтирам. Ако се е оправил - ще имаме начин да спасяваме и този тип ЕGR-и. Моторчето може да се пренавива, зъбните колелца да се правят на фреза... ако и самия клапан успеем да раздвижим....

Rady1st

#8
ЕГРа работи, затапих го да не е от него проблема, явно е бил от тръбичката,ч е днес баща ми е обикалял и не е тресло, Утре ще го измия и ще го оставя да си работи, чудя се дали да оставя ламаринката с дупка както каза или изцяло, защото принципа на ЕГРа според мен е измислен от психично болен кретен детти е решил че е еколог, да си слагаш в яденето част от л..та :) Филтъра който сложих е същия с какъвто си дойде от Австрия някакъв американски, моя е с тази клапата за проверка дали е задръстен и са единици с този филтър, според продавача. Мисля да го измия ЕГРа с обезмаслител дето си мия дебитомери и т.н. Защо да дига разхода ако е затапен ЕГРа? Моя ЕГР не е като този в другата тема, едно огромно чудо е.

Pyrhel

Прав си, буквално слага част от лайната в храната, но в зависимост колко е натиснат педала на газта. Кога моторът яде повече гориво - когато във въздуха, който влиза има повече кислород. Кога има повече кислород - когато въздухът е по-студен. :)
Процентът колко е отворен ЕГР-а е обратно пропорционален на това, колко е натоварен мотора. Ако караш по извънградски път с леко натискат педал, колкото да поддържаш скоростта, ЕГР-ът може да е отворен примерно на 80%, но когато тръгнеш да изпреварваш и натиснеш до долу - той се затваря напълно (ако е изправен).

Моя го запуших, видях какъв разход ми дава на извънградско и си му върнах фабричното поведение. А тези, които казват, че колата или буса ускорявали по-добре със затапен ЕГР - просто ЕГР-ът им не работи както трябва и от това следва, че не могат да използват пълната мощност.

Зацапването на ЕГР-а зависи НАЙ-ВЕЧЕ от горивото. Когато се кара с мазут се случва, това, което съм снимал в оная тема. Като се кара хубава нафта - вече 40 хил. км е само почернял отвътре, няма никакви налепи, сажди и други говна.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


hotblooded

  EGR-a сваля разхода по следния начин:
  При ниско натоварване е необходимо да се намаля и количеството нафта впръсквано в цилиндрите, но ако това от една страна води до отделяне на повече азотни окиси от друга - количеството нафта не може да се намалява безкрайно защото под определена граница възпламеняване няма.  Ако просто дроселираме пълнителния тракт на двигателя (както при бензиновите) за да пускаме по-малко въздух просто ще увеличим механичните загуби, което също ще увеличи разхода на гориво. Решението е да се добавя "баласт" - газ които не е въздух за да "разреди" прекалено гориво-въздушната смес и да няма възпламеняване и същевременно да няма излишни кислород и азот за да се образуват азотни окиси. Този баласт в случая са отработилите газове.

Alexi

да ,и като затапиш ЕГР-а и ЕКУ-то види че влиза повече въздух пуска повече нафта тогава когато тя не е необходима и разхода се вдига .. във вървежа няма никаква разлика .. моя ЕГР го бях затапил за известно време но сега пак е включен ,като се стопли ще има почистване че доста време не съм го поглеждал ..

Rady1st

Ще го почистя и ще махна ламаринката тогава, ще изчисти ли грешката сам?

Bobi

Ще я изчисти, ако разкачиш акумулатора за няколко минути. Но ще ти трябва да код за радиото след това :)

hotblooded

Цитат на: Rady1st в 07 Януари 2013 17:01:49
Ще го почистя и ще махна ламаринката тогава, ще изчисти ли грешката сам?
Лампата гасне след 20-30 км без ламаринката, но грешката остава записана в комп-а! Не е проблем осен ако не даде някои друга фал и диагностика ще се чуди от кое е...

Pyrhel

Колкото и да държиш акумулатора изключен - няма да се изтрие грешката.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Bobi

Цитат на: hotblooded в 07 Януари 2013 19:27:15
Лампата гасне след 20-30 км без ламаринката, но грешката остава записана в комп-а! Не е проблем осен ако не даде някои друга фал и диагностика ще се чуди от кое е...

Да, де. Това исках да кажа... Че грешката няма да я изписва на таблото. Поне при старият ми Фокус беше така.

Rady1st

Като бях разкачил ЕГРа после сама спря да свети, предполагам и сега така ще стане. Кое е по-добре да махна изцяло ламаринката или да пробия малка дупка?

hotblooded

Цитат на: Rady1st в 07 Януари 2013 23:49:19
Като бях разкачил ЕГРа после сама спря да свети, предполагам и сега така ще стане. Кое е по-добре да махна изцяло ламаринката или да пробия малка дупка?
Изчисти клапана от саждите и махай ламарината!

Rady1st

Утре ако остане време, сега в снега не се кара и без това.


Rady1st

махнах ламаринката обаче след повече работа на празен ход има една промяна в оборотите, утре си я връщам :)