Почистване и ревизиране на задвижването дроселова клапа при 1.8 и 2.0 Дуратек

Започната от F Focus, 04 Април 2024 21:20:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr

Опитва се да гасне. Така прави и при нерегулирани клапани. Обаче ФФокуса упорито отказва да ги погледне.


ADiDimitrov

Нещо с дросела ти не е наред /ако това което описваш се случва и на бензин/. Загрял Дуратек на 90 гр. държи празен ход 680 оборота. Дросела е електронен и това го задава компа. Треперене на тоя обороти в 90% е от хлабините в клапаните. Но падане до 400 оборота говори за сериозен проблем в самия дросел. Но като цяло той записва грешка когато. Нещата не са наред с него.

F Focus

Ами, както писах оборотите се заиграваха преди ревизията ма дрос. клапа 2-3-4 пъти от 400 до малко над 1000 об./мин., докато се стабилизират на 800. Както също писах този ефект се проявява бързо тамън след около година от предишната ревизия на дрос. клапа.

perun

Оборотите на празен ход при загрял двигател ги дават 700/+/-30.Важно е друго-налягането в маслените пътища при определени обороти.При 800 до 850 об./мин. налягането е 1.3 до 2.5bars.Долната граница за нормална работа и смазване е 0.5-0.8bars и то за кратко време...

F Focus

Цитат на: ivchotr в 15 Април 2024 21:30:42Опитва се да гасне. Така прави и при нерегулирани клапани. Обаче ФФокуса упорито отказва да ги погледне.

Не споря -може и да си прав , ама що на бензин не го прави, както и  на газ без вкл. климатик също?
Да подсетя, че както писах компресията е перфектна-предполагам при студен двигател, за което не питах да си призная.

П.С. При загрял двигател оборотите му са към 750 според диагностиката, а не според стрелката за температурата му на таблото.

ADiDimitrov

Чакай сега що не рече че проблема е само на ГАз?? То това автоматично изключва проблем с дросела!! Бегай на газаджия, нещо не е настроено както трябва при работа на повишени обороти от компресора на климатика!

F Focus

Наистина ли не съм го казал, или ти не си прочел внимателно какво съм писал?
Останах с впечатление, че другите съфорумци ме разбраха...

ivchotr

Цитат на: F Focus в 17 Април 2024 12:17:15Не споря -може и да си прав , ама що на бензин не го прави, както и  на газ без вкл. климатик също?

Ами защото при двете горива симптомите не се проявяат по един и същ начин, особено, ако хлабините не са съвсем изчезнали.
При това само подхвърлям идеята, а не твърдя, че е точно такъв проблемът. Работата е там, че хлабините могат да се видят само с директна проверка. А ти така или иначе се чудиш за какво да си харчиш пенсията, та една проверка за лично успокоение и за отхвърляне на тази причина едва ли ще те занули финансово (fri)

F Focus

Де да беше само пенсията, ами има и заплата... ^-^
Както казва един набор: най-трудно е да накараш комсомолец да работи и пенсионер да се откаже да работи ^-^

perun

Наскоро познат се изказа,че на дърт таралясник колкото повече му се престараваш толкова повече проблеми си навличаш.В тази връзка и по темата като сваляш дросел за чистене всяка година, какво е състоянието на уплътнението и може ли от там да дърпа въздух...?!?


F Focus

Цитат на: perun в 18 Април 2024 22:21:02Наскоро познат се изказа,че на дърт таралясник колкото повече му се престараваш толкова повече проблеми си навличаш.В тази връзка и по темата като сваляш дросел за чистене всяка година, какво е състоянието на уплътнението и може ли от там да дърпа въздух...?!?

Как да е дърт таралясника-само на 18 години е-демек цепеняк! (tooth)
Относно уплътнението питах преди, но не получих ясни отговори и не съм го сменил-почиствам идеално контактните повърхности и промазвам тънко със смазка за подобни уплътнения.

П.С. Конкретно по темата сведущ човек ме посъветва да проверя дали е читав вакуумният маркуч, който тръгва от изпарителя на ГИ, отива в МАП-сензора и после в колектора. Ще проверя, ама времето се задава много валежно, та няма да е скоро.



perun

На нова кола да свалиш дросела го дават да се ползва ново уплътнение. Какво остава за 18г.и ако сваляш всяка година дросела за чистене. С грес за О-пръстени и аз съм оправял нещата на моя 25г. Форд ама дросела е свалян само веднъж и то от любопитство,като почти нямаше нужда от чистене.

F Focus


Bizu

@F Focus, кажи от къде си взел после, че аз потърсих ама все в комплект с дросела ги намерих.

F Focus

Верно ли?!
На 200 метра от мен на ул."Козлодуй" има два чисто фордови магазина, като единият продава ( Коко-Ауто) наистина оригинални части, ама на цени на МП, а понякога дори и леко отгоре! :o В другият, каквото съм потърсил все го няма! Ще ги посетя след ден и двата магазина и ще пиша. Отделно ще се разровя и в нет-а и пак ще пиша.

П.С. Въпрос към сведущите-ако двигателят смуче лееекичко въздух м/у корпуса на др. клапа и другата контактна повърхност толкова ли голямо значение ще има? Ако не може да се открие въпросната гарнитура ще се наложи да промажа леко с подходящ силикон.

F Focus

Цитат на: Bizu в 22 Април 2024 15:54:41@F Focus, кажи от къде си взел после, че аз потърсих ама все в комплект с дросела ги намерих.

За съжаление май ще се окажеш прав, Бизу-едночасовото ми търсене из нет-а показа същото? :o
Ще потърся още, пък ще видим...
Ако някой открие тази гарнитура без др. клапа в комплект да напише, моля!

perun

Газта като гориво участващо в образуването на горивната смес е много по-чувствителна и капризна от бензина. Ето защо за да се каже "Щом го прави само на газ,то търси там проблема" трябва да сме сигурни в изправността на запалителна и горивна система. Дребни пропуски могат да се проявят само на газ,а на бензин няма как да се забележат.

gras

Цитат на: F Focus в 22 Април 2024 19:52:15Ако някой открие тази гарнитура без др. клапа в комплект да напише, моля!

Аман от пустата ти дросилова клапа.
 
https://www.ebay.co.uk/itm/393529080127
цена в Мотопфое 35,70 с поръчка. 

ivchotr

Цитат на: F Focus в 22 Април 2024 18:48:37П.С. Въпрос към сведущите-ако двигателят смуче лееекичко въздух м/у корпуса на др. клапа и другата контактна повърхност толкова ли голямо значение ще има? Ако не може да се открие въпросната гарнитура ще се наложи да промажа леко с подходящ силикон.

Като цяло въздухът, който не преминава през въздушния филтър, ами влиза в двигателя от други места, оказва влияние върху работата му - къде повече, къде по-малко. Зависи от количеството му. Това може да кара оборотите да играят. Съответно и когато отработените газове излизат от цилиндрите не само през крайното отверстие на ауспуха, също се бърка работата на двигателя. Последното има и една положителна страна - не могат да ти спрат колата с картоф или банан в ауспуха :D

F Focus

Извинявам се на Грас за причинените неприятни емоции от писанията ми и благодаря на всички полезно отговорили!

П.С. Ивчо-скоро след закупуването на колата смених меката връзка (излиза солено щото е трудно-достъпна и не се сваля изх. колектор, щото при тази операция често се прави) и цялата изпускателна система след нея. Дано Грас пак да не се ядоса! :)
Подобна реакция, като на Грас не ме кефи (много меко казано), поради което спирам да пиша по темата занапред, а и по принцип-вместо да сме си полезни и да се разтоварваме тук, макар и не с професионални, и точни мнения ...Както и да е!
По развитието на темата и развитието и ще пиша  Л.С. на добронамерено отговорилите, ако ги интересува.
И още-ако някой се има за фордаджия с удоволствие ще отида при него, за да ми реши проблема-с/у подобаващо заплащане, разбира се!
Поздрави и живи, и здрави!


saggy

Какви са тия работи, ФФокус? Сменяй тази гарнитура, спри да човъркаш по дросела и купувай Шкода Октавия дизел.И така ще приключим тази тема.  :))

perun

Цитат на: saggy в 23 Април 2024 21:03:35Какви са тия работи, ФФокус? Сменяй тази гарнитура, спри да човъркаш по дросела и купувай Шкода Октавия дизел.И така ще приключим тази тема.  :))
Ако и колегата ФФокус вземе Шкода, то вече съм съгласен да се покръстим на Шкода форум  номер 2... (tooth)

F Focus

Ако това се случи обещавам, че ще го споделя!
Както писах просто трябва да си направя що-годе добре сметката, щото съм много наясно какви разходи влече покупката на употребяван автомобил.
А и "Фокус"-ът е от малкото автомобили с максималните 5 звезди от краш-тестове, в което, както съм писал се убедих лично (за съжаление), та ще видим...

nogopechen

С дизел на "ВАГ", много хора вече плакаха. По-добре да сменяш свещи, гарнитурки и филтри на Форд. Форд има и голямо комби-Мондео. А Форд "Къстам" е най–универсалният модел за мен.

ADiDimitrov

Я бегайте с тия Шкоди!!! Ааааа, ако ще се сменя марката аз съм за Мазда 6 с големия Дуратек 2.5 😉

ivchotr

Ако ще сменяш марката с Мазда, гледай да не е с двигател на Форд. Че то иначе не изглежда да е като смяна :D

F Focus

Цитат на: ADiDimitrov в 25 Април 2024 10:49:57Я бегайте с тия Шкоди!!! Ааааа, ако ще се сменя марката аз съм за Мазда 6 с големия Дуратек 2.5 😉

Добре, ама наясно ли си, че Маздите-6  ръждясват, като старите "Опел"-и, че и повече?
Инак за изборът ти за двигател съм съгласен.

Жоро Петков

Цитат на: ivchotr в 25 Април 2024 10:57:25Ако ще сменяш марката с Мазда, гледай да не е с двигател на Форд. Че то иначе не изглежда да е като смяна :D
Е то по тая логика аз не карам Форд, а Пежо-Ситроен.

Цитат на: F Focus в 25 Април 2024 12:22:51Добре, ама наясно ли си, че Маздите-6  ръждясват, като старите "Опел"-и,че и повече?
Инак за изборът ти за двигател съм съгласен.

Новите вече го нямат, но дизелите им са зле. Само сега най-новия 3.3, който е май е читав, но е рано все още да се каже.
Иначе бензиновата им технология СкайАктив не е лоша, но е направена за извънградско. В града 2.0 си "папка".

Цитат на: ADiDimitrov в 25 Април 2024 10:49:57Я бегайте с тия Шкоди!!!
:D
във Ваг губернията за такова богохулство може да те разпнат

F Focus

 :))
Абе всички марки нови возила са кекави-кои по-малко, кои повече-проблемът е да се избере най-малко проблемното.
Демек да се избере най-малкото зло ( и най-евтиното за ремонт).
Ерата на истинските и здрави двигатели приключи!

ADiDimitrov

Цитат на: ivchotr в 25 Април 2024 10:57:25Ако ще сменяш марката с Мазда, гледай да не е с двигател на Форд. Че то иначе не изглежда да е като смяна :D
У Форд кога ще видиш фабрично boose и шестстепенна ръчна кутия на бензинов мотор 😉