Грешка U 1900 при Фокус-2, 1.8 бензин

Започната от F Focus, 19 Февруари 2024 17:07:03

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте,
Тези дни в движение ми светна чек-а, и като спрях видях съответната грешка, която се разчита (на ингилишки):
CAN Communication Bus Fault-Receive Error-това пък защо, откъде-накъде и що така?  ^-^ Разлика в работата на двигателя нямаше.
М/у другото е голям кеф да можеш да си разчиташ сам грешки и да ги триеш. Както съм писал забучих в диагностичната букса кодо-четец ELM-327 mini PRO(!), който прави връзка с мултимедията чрез блутут. Ако нямате мултимедия се действа чрез телефона.
За протокола- откакто съм забучил кодо-четеца преди около 6 месеца три пъти ми се появи грешка Р 0420(ако съм запомнил правилно), свързана с първата ламбда-сонда, една Р 1132(забравих за какво беше) и сега тази последната U 1900, която след изтриването и не се е появявала вече седмица.


Ozzie

U1900 е грешка, която е възможно да се появи и заради самия четец. Редовно ми се появяваше на Ц-Макса, при четене с FORScan, но в същото време не се появяваше при четене с ELMConfig.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Доколкото разбирам от прочетеното в Мрежата, този код за грешка е често срещан при Фокусите. Заради кофти спойки в таблата или компрометирано окабеляване.

Не е лошо да провериш какво се случва с кабеляците, които си ползвал за да включиш мултимедията.

Ozzie

Стига филмира човека, че и без това се вкарал в достатъчно филми.
Нищо им няма на кабелите и пр.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

saggy

Имам същата грешка, от както имам диагностичен адаптер - поне 4 години. Чистя в и пак излиза след време. Грешките с U не винаги означават реален проблем. Няма мн инфо за нея, не се отразява на колата. Склонен съм да се съглася напълно с Ози по въпроса.

ADiDimitrov

Тази грешка се появява когато някой модул за момент спре да комуникира по КАН шината. Обикновенно съпътства с друга грешка, която показва конкретния модул който е спрял да реагира! При мен се появи когато ми изгоряха сондите. После когато спойките на таблото сдадоха багажа. Но като цяло си карай и не се занимавай 😉

saggy

Ади, презапоявал ли си таблото и, ако да, какви ти бяха симптомите и кога почнаха? Това е много крив проблем при тази генерация на Фокус.

ivchotr

Аз да не би да казах нещо друго?

ADiDimitrov

Цитат на: saggy в 20 Февруари 2024 11:14:04Ади, презапоявал ли си таблото и, ако да, какви ти бяха симптомите и кога почнаха? Това е много крив проблем при тази генерация на Фокус.
Да наложи ми се януари! Първо почна да свири лампата за грешка, без да има грешка, след два три дни почна да свири да свети цялото табло а стрелките да откачат за по 10- 15 секс. и после всичко се оправя. Като грешки записваше всичко възможно + U1900.  Най тежкия момент е като откаже да разпознае имобилайзера и няма палене. Аз не чаках да стигне до там 😉

ivchotr

Хич не изглежда да е сериозен проблемът с тази грешка :D


ADiDimitrov

Сега се сещам за един друг случай. Една вечер след работа стартера не искаше да завърти. Колата имаше ток, всичко точно, но все едно някой беше изкормил стартера. Записваше едни и същи грешки + u1900. Чудех се кво става и ги написах в гоогле всичките на куп. Първата статия ме прати в някакъв руски форум, където ги имаше същите грешки. И съвет беше: "отворете капака на коша, проверете минусовите клема на акуто. И изненада точно тя се беше окислила!!! Абе голям филм беше 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Че такива неща за U1900!

saggy

Сега ще филмирате ФФокуса. Ади правилно описа симптомите при скапване на таблото. Грешката с U няма директна връзка с него. Във Форскан в описанието за решаване на проблема пише, че грешките с U не означават проблем и няма предложено решение.

ivchotr

ФФокусът е ръчкал по инсталацията. Преди него също не се знае какво се е случвало. Колата няма да набива грешки ей така, защото няма какво друго да прави. Има проблеми с окабеляването и не само с него, които не са обхванати от диагностичния софтуеър. Така, че не е невъзможно да запише само U1900. Вие естествено имате право и да не обръщате внимание на грешките. Пътни помощи се срещат сравнително често, а ако няма наблизо, има телефоните им в Мрежата.

perun

Аз не познавам случай нещо да се е оправило с триене на грешки.Напротив, става по-лошо...

galiosh

Аз минах през този филм от София до Шумен, толкова се скапа я таблото я нещо друго, колата директно влиза в авариен, спирах разкачах акуто палех и до следващата авария, веднага щом се прибрах презапоиха таблото. Симптомите преди това бяха: индикация за вдигната ръчна, изчезване на показанията за външна температура, не работеше централното само багажника работеше, не включваше климатика, като дадеш мигач не се чуваше цъкането. Всичко това се оправяше само и пак се филмираше до епичното прибиране. Наскоро гледах един руснак да смъква бушониерата в купето и да почисти всички връзки, друг опраеяше калпава маса на ЕКУ-то, в МотоПфое ми казаха това било болка на тоя модел "таблото"
Ford Focus 1.6 TDCI 90к.с 2006г

F Focus

#15
Благодаря за отговорите!
Явно ще се наложи да презапоявам таблото, което мога да свърша сам-проблемът е да ми е в ръцете. :) В тази връзка искам да попитам една ли е платката, двустранно ли е фолирана (демек има ли спойки от двете страни), нещо по таблото разглобява ли се, за да се презапоят всички спойки? Отдавна му се каня на таблото, но ако не греша се налагаше сваляне на стрелките на уредите? >:(  Ще зяпам в нет-а какво-що се прави, ама съм с допълнително монтиран авто-пилот, та дано не се оплеска нещо при свалянето на волана.

П.С. По кабеляците не съм се ровил, щото колата беше с мулти-медия и само разкачих старата, за да закача новата, като и двете бяха за модела, та не се е налагало някакво преправяне по инсталацията. И отдавна не се филмирам чак за колата, но винаги ще се интересувам за много неща.

Ozzie

Ако имаш симптомите описани по-горе -> https://fordbg.com/forum/index.php?msg=150267
сваляй и запоявай, щом си нямаш работа.
Ако все още нямаш такива проблеми, не си отваряй работа.

Ето ти и още по темата за тъпата грешка. Обяснено подробно, надълго и нашироко.
https://fordbg.com/forum/index.php?msg=137560

Пак ти казвам - търсиш под вола теле и се филмираш от нищо!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus

Добре, Ози-дано си прав и благодаря за препратките!

ivchotr

А що ще сваляш волана? Таблото, ако решиш да го правиш, би трябвало да излезе без да махаш волана.

saggy

#19
Фокусе, в Ютюб има безброй клипчета как се вади тази платка и как се презапоява. Ако нямаш симптоми, Ози добре ти е казал, не си създавай проблеми.


ADiDimitrov

Незнам дали споменах някъде че гледах под лупа спойките, преди да го припоят. Ами разбирам защо се ушашква, ама не разбирам как може сериозна компания да ползва толкова скапан припой за детайл подложен на постоянни температурни амплитуди!?!?!?!?

ivchotr


perun

И допълвам-то с мед да го намажеш.И на фона на това и ред други проблеми, то като чуя за "уникалното" окачване на Форд, то много се веселя....