Отваряне на преден капак на Форд Фокус

Започната от rogeorgi, 29 Януари 2024 15:48:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

rogeorgi

Здравейте.

Нов съм във форума, моля да ме извините, ако не съм спазил някое правило.
Преди около 2 месеца баща ми почина, предполагам се досещате, период, в който на човек не му е до нищо. Няколко седмици след това се опитахме да запалим колата му, но декември имаше минусови температури и явно от студа акумулатора е паднал и това, че не е палена месец сигурно е допринесло. Тук вече ми идва проблема, капака се отваря с ключ, като отпред се завърта емблемата. Да, ама не. С ключа не се отваря, какво ли не пробвах и майстор виках, предложи да се реже капака, но отказах и тогава ми светна, над 90% съм сигурен, че баща ми е сложил или допълнително копче или нещо дърпащо като ръчка, въже за да подсигури като защита да не се отваря капака. Да ама аз не съм гледал досега как отваря капака, а и все аз съм го взимал и сега опирам до там, че не мога да стигна до акумулатора. Варианта ми е ключар и ако той не успее ще трябва да мисля допълнително.
Моля за съдействие, предполагам, че няма много варианти за такава защита и ще сте запознати и ще ми помогнете, ако не с друго, то поне с някой пълноценен съвет. Автомобила е Форд Фокус, като година мисля, че беше 99-00. Благодаря ви!


Ozzie

Ако всичко е наред с механизма:
1. Завърташ обратно на часовниковата стрелка (гледайки срещу автомобила).
2. Завърташ по часовниковата стрелка, докато освободи куката и отваряш капака.

Ако не стане така, отваряш Ю-туб и търсиш клипчета, снимани от други патили. Нещо такова -> https://www.youtube.com/watch?v=txDG-9j5jI4

Да режеш капака е безумно, освен ако не си решил да бракуваш автомобила.
Ключар едва ли би се справил. Трябва си човек, имал вземане- даване с такъв проблем.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Наско

Колега rogeorgi,
1- Съболезнования за кончината на баща Ви.
2- Впръскай спрей течна грес в ключалката, може да е запекла.
3- Огледай внимателно в купето под волана, дали не е монтирано допълнително жило за отваряне.
4- Следвай инструкциите на Ozzie, като понатиснеш капака при въртене на ключа.
5- Добре е да споделиш какво си направил и какъв е резултата. Успех.
Закования с чук винт, държи по-добре от завинтения с отверка пирон !

ivchotr

Той всъщност не каза какво означава това: "Да, ама не. С ключа не се отваря, какво ли не пробвах и майстор виках..." Спазил ли е последователността за завъртане на ключа, майсторът отварял ли е друг път капака на Фокус 1, че се е стигнало до идеята за рязане на капака? Защото, ако отговорът е ДА, съветите от по-горе няма да помогнат. Тук по-скоро ще проработи номерът с отвертката, защото не е изключено приводът на ключалката да се е споминал.

Ozzie

Тази недомислица с ключа я има в два варианта. Но в нито единия от двата отвертката няма да помогне. Просто проблема не е в патрона, а в джаджите след него.
Слава Богу, при Мк3 са я разкарали.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Да, де. С отвертката се бърника в джаджата след патрона. Имаше някъде клипчета из Мрежата.

Водниядух1

Аз не разбрах- дали ключа завърта изобщо или -не  .Защото ако не завърта е едно(поради износеност) ,а ако завърта и не отваря е друго.

ivchotr

Тук работата стана като в онзи виц, дето един дядка се натресъл с дъртия Фокус в лимузината на 4 мутри. Мутрите скочили да го бият, а дядката изплакал, че те са четирима, а той е сам и на всичко отгоре е дърт на Библия. Та най-умният от биячите взел мъдрото решение двама от тях да минат на страната на дядката и да почват боя. Да, ама този, дето останал с него се обадил, че онези вече са трима, а те само двама. Тогава този, дето вземал решенията, казал на дядката:
- Я ти се бегай, а ние ще се оправим тука сами :D

F Focus

#8
За да се случи номерът с отвертката първо трябва да се отвори капака-после е лесно да се види какъв точно е проблема? Преди три години бях в същото пололожение, та знам какво е, а и дълго време използвах отвертката! За протокола при Фокус-2 трябва да е мноого дълга, а и трябва да влезе под голям ъгъл нагоре, та в началото ми беше голям зор. При Фокус-1 мисля, че упражнението е доста по-лесно. "Моят" майстор отваряше капака без да се пули, като мен накъде отива върхът на плоската отвертка, ама по едно време му писна и ми възстанови отварянето с ключа, но си пазя дългата отвертка! :)
Ако авторът на темата отговори на зададените му по-горе въпроси в темата ще може да му се помогне по-конкретно.

rogeorgi

Благодаря ви. Получи се като изкарах нов ключ, явно оригиналния се е износил.


ivchotr


Водниядух1

Тук ,в Русе е голям филм да намериш ключар да ти направи нов ключ за форд. Чипа не ги бърка,ама като им кажеш че е за форд и започват едни обяснения и оправдания...Мен като ми се наложи почнах от кварталния,че от Практикер,че от Практис (защото там ключарите се славят с пъргавина и можене).И като видят фордовия ключ се започват едни дъъълги обяснения как е много труден и т.н. Накрая ми казаха за едно младо момче,което се е справило с доста трудни ключове и човека ми го направи за 70лв. с чипа,а пък онези прехвалените ми започваха от 200лв. нагоре...

ivchotr

Мен ме интересува дали са ползвали износения "пирон" за да направят по него новия ключ или са правили други неща.

Водниядух1

При мен използваха износения ''пирон''