Шум в купето на Форд Фокус мк1 1.6

Започната от MAXX271, 15 Октомври 2023 14:30:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

MAXX271

Здравейте ,от няколко дни усещам шум в купето на колата модел фокус мк1 бензин 1.6 2003г.При увеличаване на оборотите и шума се увеличава . Каква може да е причината .Мислех че е лагер на колелата на осите но при изключена предавка по инерция шума изчезва .


saggy

Случва ли се на точно определена предавка или става на всички предавки на скоростната кутия?

MAXX271

Цитат на: saggy в 15 Октомври 2023 19:16:26Случва ли се на точно определена предавка или става на всички предавки на скоростната кутия?
На всички предавки се чува бучене ,колкото са повече оборотите толкова по силно се чува .При работещ двигател по инерция не се чува бучене .Възможно ли е шума да идва от изпускателните тръби .Иначе няма проблем при вървенето и масло има двигателя .

zz_stefanov

И аз се ослушвам за лагера около съединителя. Май почвам да го чувам, а съм глухар ;)

perun

Винаги съм започвал от най-елементарното-маслото в скоростите...

Ozzie

да се гадае във форум, какъв е шума, без да сме го чули е все едно да хвърляме боб и да си говорим небивалици
Ако посочим 4-5 възможни причини, автора на темата всичко ли ще смени, само и само да си реши (евентуално) проблема?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

zz_stefanov


perun

Цитат на: Ozzie в 15 Октомври 2023 22:37:45да се гадае във форум, какъв е шума, без да сме го чули е все едно да хвърляме боб и да си говорим небивалици
Ако посочим 4-5 възможни причини, автора на темата всичко ли ще смени, само и само да си реши (евентуално) проблема?
Най-добре го прати в твоя сервиз дето правят диагностика с нови части и после ги връщат...

saggy

Към авторът - викни втори човек да стои извън колата, за да локализира шумът от къде идва. Ако е от изпускателната система, той лесно се разбира като си извън колата, а някой да подава газ. В сервиз да отидеш, без да ги насочиш поне към коя система спада шума, може да излезне доста скъпо.

ivchotr

Първо стана въпрос за шум. После се появи бучене... Че бученето е шум е едно на ръка, ама и професионален гадател ще има да се чуди за какво точно става въпрос.
Ако все пак се чува бучене и то се усилва при увеличаване на оборотите на въртене на колелата, най-вероятните заподозрени са лагерите на главините. Но те ще бучат и когато колата се движи по инерция.
Бученето, за което виновник е диференциалът, ще се чува, когато колата се движи с натиснат педал на газта и ще намалява или съвсем изчезва, когато е по инерция. По същия начин ще изчезва и шумът от полуваловете с разбити карета, но там става въпрос по-скоро за тракане, отколкото за бучене.
Зъбните колела в предавателната кутия също бучат и не е зле да се провери маслото, както подсказа някой по-горе. Макар, че дори кутията да е пълна с масло, пак може да бучи.
Та не е лошо да се доуточни все пак какъв точно шум се чува и откъде идва. Най-малкото дали е отпред или отзад.


MAXX271

Майстора каза ,че задния колесен лагер бил дайте мнение за марка лагери да са качествени .

perun

Оригинално по OEM лагера е FAG 713 6780 30.Идва с пълна окомплектовка,но може да погледнеш и алтернариви ако ти вършат работа.

Водниядух1

 и да не забравите за НОВА гайка

perun

Спокойно, в комплекта на FAG си има и гайка...

RadoslavS

Ако е диференциала ще шуми и по инерция него няма как да го отцепиш от колелата и полуоските.

ivchotr

Имаш ли опит с диференциали или просто се опитваш да развиваш логическа мисъл?

Аз имам опит с диференциал, който свалях насред АМ "Хемус", защото откъсна болт от захвата на короната, който след попадане между зъбите на короната и пиньона отчупи парче от зъб на короната и леко закъса такъв от пиньона. Този на пиньона се беше изкривил заради закъсаната си основа. След като изчистих металните парчетии и сглобих "прасето", се добрах до София на самоход. При подаване на газ диференциалът тракаше на гръм като пред разпадане, а след пускане по инерция утихваше, все едно нищо му няма. Този ефект се получава, защото има минимален луфт между зъбните колела, който се обира когато са под напрежение и се появява, когато не са. По същата причина утихват и разбитите полувалове, когато колата се движи по инерция.

vesso

Цитат на: MAXX271 в 15 Октомври 2023 14:30:06Здравейте ,от няколко дни усещам шум в купето на колата модел фокус мк1 бензин 1.6 2003г.При увеличаване на оборотите и шума се увеличава . Каква може да е причината .Мислех че е лагер на колелата на осите но при изключена предавка по инерция шума изчезва .

Проблем с меката връзка,катализатора или с пластмасите по двигателя.

RadoslavS

Цитат на: ivchotr в 16 Октомври 2023 17:58:47Първо стана въпрос за шум. После се появи бучене... Че бученето е шум е едно на ръка, ама и професионален гадател ще има да се чуди за какво точно става въпрос.
Ако все пак се чува бучене и то се усилва при увеличаване на оборотите на въртене на колелата, най-вероятните заподозрени са лагерите на главините. Но те ще бучат и когато колата се движи по инерция.
Бученето, за което виновник е диференциалът, ще се чува, когато колата се движи с натиснат педал на газта и ще намалява или съвсем изчезва, когато е по инерция. По същия начин ще изчезва и шумът от полуваловете с разбити карета, но там става въпрос по-скоро за тракане, отколкото за бучене.
Зъбните колела в предавателната кутия също бучат и не е зле да се провери маслото, както подсказа някой по-горе. Макар, че дори кутията да е пълна с масло, пак може да бучи.
Та не е лошо да се доуточни все пак какъв точно шум се чува и откъде идва. Най-малкото дали е отпред или отзад.
Ако е диференциала и по инерция пак ще шуми.Той винаги ще шуми.

ivchotr

Би ли споделил личен опит с разбит диференциал? Не с износени лагери.