Вибрация при ускорение Фокус-2-

Започната от F Focus, 04 Юли 2023 17:21:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

F Focus

Здравейте и поздрави от Китен! :)
От вчера съм на морето. До Бургас всичко нормално, но в града при енергично ускоряване се усеща треперене на предницата. Когато скоростта стане що-годе постоянна ефекта не го усещам.
Предположения?
М/у другото транзитната отбивка от "Тракия" за Созопол и на юг е затворена! Също така заради голямата катастрофа шосето се отбиваше през вътр. път Приморско-ММЦ-Китен, като голяма част от него е в ремонт...Абе мани-мани, голям зор!


nogopechen

Може би нещо полуоска. Не го мислете по време на почивка.


F Focus

Т.е. каре? Сравнително скоро са проверявани всичките и са сменени всички маншони.
Не мога да не го мисля-нали трябва да се прибирам...:)


saggy

Истинската проверка е на магистралата при различни скорости и читав асфалт. Последното на Тракия го има 40км общо. Виж си гайките на гумите дали са завити, налягането в гумите. Според мен, ако си имал сериозен проблем, е щяло да си проличи на магистралата. Има вероятност асфалтът в Китен да е доста крив, както е обикновено във всеки град. И според мен си карай почивката и ще го мислиш в София в сервиз, който знаеш.


ivchotr

Аз разбрах от първия пост, че треперенето на предницата се е усетило по улиците в Бургас. Както и да е. И да не е там, все тази. По магистралата колегата е карал с постоянна скорост явно, при която проблемът му изчезва.
Този проблем го имах при наличието на разбити кормилни накрайници. Последно - като возих механика ми към сервиза за смяна на останалия един разбит кормилен накрайник. При ускорение предницата трепереше. След смяна на накрайника, нещата се успокоиха. Най-елементарната проверка за наличието на такъв проблем, е като се хване колелото на 9 и 15 часа и се разклати напред - назад. Демек с дясната ръка напред към двигателя, а с лявата към тялото на проверяващия и след това се сменят посоките на двете ръце ритмично. Ако има разбит накрайник, ще се чува и усеща леко тракане там, където е накрайникът.


F Focus

Добро утро и благодаря за отговорите!


ivchotr

Добър вечер!

А прави ли някаква проверка?


F Focus

Добра да е и...наздраве! ^-^ Утре ще проверя гайките и ще клатя колелата. Струва ми се, е отпред отляво. По магистралата карах 130 и чат-пат 150км./ч.- никакви проблеми. Дали пък не може да е съединител? Абе на връщане повече от 120км./ч. няма да вдигам, пък дано нямам проблеми!


ADiDimitrov

Треперене на преднИца при ускорение обекновенно е вътрешно каре 😉 хубавото е че така може да изкараш и 100000 км. докато стане сериозно 😉 Лошото е че много трудно се разбира лявото или дясното е заминало.


F Focus

Ок, логично е, благодарско!
Ама някак много изведнъж...


Ozzie

Цитат на: ADiDimitrov в 05 Юли 2023 20:27:28...хубавото е че така може да изкараш и 100000 км. докато стане сериозно...
Ако е каре и хлопа, значи ВЕЧЕ е станало сериозно и проблемът трябва да бъде отстранен в най-кратки срокове. Всеки път като трябва да ускориш по-бързо ще го мислиш, дали няма да влезе я в коша, я в двигателя?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Засега нищо не тропа, или лопа.Ясно е, че на връщане ще е полека и ще се ослушвам, като прасе в тикви! :))


saggy

Фокусе, става ли за плаж, чиста ли е водата и сафридчето/цацата евтино ли е? Фордьо няма да те остави на пътя от едно притеперване, пий си ракията и се радвай на морето.


F Focus

Времето и водата са ок, но от петък времето се разваля за около три дни поне. От брега се хваща направо миниатюрен сафрид, а и този навътре е дребен


ADiDimitrov

Вътрешното каре на Фокусника е трипод в чашка, реално се получава луфт между двете и така може да караш дълго защото няма какво да се счупи и д аизтрка. Просто почва да тресе и е неприятно. Да трябва да се смени, но няма да те остави на пътя.


F Focus

Ето ме отново-прибрах се по живо-по здраво, слава Богу, че движението по "Тракия" днес (събота) беше кошмарно-или караш в лявата лента със 140-150-160 км./ч. пропускайки чат-пат "състезателите", или се кротваш зад някой ТИР! Какво ще е месец Август направо не ми се мисли!
По темата-преди тръгване клатих във всички посоки предните колела-"бетон". Десен шарнирен кормилен накрайник е сменен преди около 9 месеца. Специално следих как се държи добичето при рязко ускорение при различни скорости и предавка-ами при едни и същи условия го няма, или е рязко изразено-чак скоростният лост трепери осезаемо-а, сега де? Замислям се за тампона на ск. кутия, знам ли? В началото на седмицата ще посетя "моя" сервиз, ама дали ще се разбере нещо? Писах, че на връщане ще карам полека, ама то нямаше такава възможност, заради трафика, та си карах с 4200-4500 об./мин., като на висока скорост без резки ускорения всичко е перфектно, ама то с 1.8 Дуратек нЕма как да ускориш рязко от 130 до 150 км./ч. на 5-та скорост-става, ама по-бавничко някак... ^-^

П.С. Пропуснах да отговоря-сафрид 200гр. в Китен е 11лв., същото к-во цаца е 8лв. Предполагам, че със засилването на сезона цените ще скочат (нагоре, разбира се) Ако някой ще летува в Китен и ще плажува на южният плаж да ми пише на ЛС да му кажа кое капанче няма грешка с качеството-пробвам го вече 7-ма година, евала на наемателя-да е жив и здрав! Всички останали на същият плаж са пълни измамници! >:(


ivchotr

По принцип и тампоните на двигателя, не само на предавателната кутия, могат да доведат до този ефект. Сайлентовите втулки на носачите също. Всеки един луфт в окачването може да доведе до тези симптоми, защото при ускорение тягата в колелата е голяма. Аз по-горе писах за кормилния накрайник, защото бях сменил всичко друго по окачването на предния мост и двигателя. Без амортисьорите и пружините. Но след смяната на тампоните, които си бяха за смяна, тресенето и тропането понамаляха, но не изчезнаха. След това се оказа тръгнал единият кормилен накрайник. Смених и него. Тропането и тресенето намаляха още, до почти изчезване. Явно и другият е бил тръгнал, ама съвсем бавно :D След като смених и него след няколко месеца, всичко утихна. Но най ме дразнеше едно придърпване в колелата, което се появяваше обикновено при изкачване и в по-остри завои, когато колата е сравнително натежала с пасажери и багаж. Явно като олекне предницата, луфтовете си казват думата по-ясно. При спускане в завои нямаше проблеми. И такива проблеми съм имал само с Форда. И на Фиата съм сменял тампони на двигателя и носачи с все втулки и шарнири, но не тресеше както Форда. Просто си потропваше и поскърцваше във втулките и толкова. Впрочем покрай тези неща във Форда се случи да сменя и съединителя, че беше сдал багажа и той, но не усетих разлика по отношение на тресенето.


F Focus

Съгласен съм с теб, ама защо ту го има, ту го няма този ефект? ВЕрвай ми, че наистина много се постарах да тествам рязко без жалене и всякак при ускорение. Преди две години е сменен горен тампон на двигателя, който беше тотал-щета, огледа се и тампона отдолу-бил Ок.
Никакво тропане, или почукване няма при никакви условия. При постоянна висока скорост и ускорение, което няма как да е рязко, колкото и да настъпвам педала на газта( ^-^ ) проблем няма. Дано се разбере от какво е? Когато (и, ако) се разбере ще пиша, разбира се! Както казахте Фордьо няма да ме остави за такъв дребен проблем! :)
Не е по темата, ама разхода на масло за 920км. пробег е 200 гр.-тВа е положението признато честно. За разхода на газ писах в темата "Къде зареждате", но по-важна тема ще е "Къде да НЕ зареждате"!


ivchotr

Значи 2.2 литра масло ще отидат за 10000 км. Струва ми се доста този разход.

Колкото до луфтовете...
Понеже от доста време гледам да не залягам аз под колите, освен ако не е нещо хептен на зор, поверявам тези задачи на близки, приятели и познати механици, на които имам пълно доверие. Та при мен се случи така, че единият кормилен накрайник го смених преди носачите с тръгналите втулки и съединителя. И каква беше сценката - закарвам колата при механика, като до сервиза хлопа дори и при преминаване през леки неравности на асфалтиран път. Качва се той да я пробва, минавайки по чер път с едни остри камъни и не чува и не усеща нищо. Ама аз си бях заминал вече и той човекът, нали е обещал, се върнал в сервиза, качил я на криковете, клатил насам - натам и видял луфтовете във втулките, които не бяха чак като за смяна. Та качил се той да ходи да вземе втулки и колата се разтропала яко по черния път :D Той я закарал при негов приятел и там заедно установили и луфта в накрайника. Ама се беше бая ядосал с тези мурафети, дето ги показва Фокусът :D


F Focus

#19
Абе, както съм казвал фокуси от "Фокус" да искаш! ^-^
Проблемът е да са поносими! ^-^
За разхода на масло ми е ясно, че не е ОК!
Въпросът е-да ремонтирам ли двигателят, или да купя друго някакво добиче комби? Ама какво? Разполагам с някакви финанси, та мога да закупя нещо за около 15Х. лева.


ivchotr

А, такива съвети не давам, че после да не ми се сърдят. А и зависи какво очакваш от колата.


ADiDimitrov

При условие че за едни 1500 лв. тоя мотор става като нов, не виждам защо да си хвърляш парите за друк ботурник с неясен произход и болежки  ^-^
Между другото, комшията сподели, че при тази смяна на маслото е пробвал промивка на мотора с Пристаойл и след това Мотул по спецификация за Форд от вносителя във Варна Геосим и в момента няма грам разход, а преди това и неговия Дуратек бараше маслото.


F Focus

Съгласен съм с теб, ама надали ще са 1500лв. само-ако се сменява и ангренажът комплект ще отидат 3000лв. май...
За протокола-бая съм предобрил количеството на маслото-в Китен паркирам под едно дърво, ама теренът е под наклон.
Долях 200гр. масло и преди малко, като проверих нивото на маслото след престой същото е около 6-7мм. над максимума! >:( Хем си знам, че маслото се проверява след престой и на равно място, ама...
Инак двигателят си работи чудесно и тихо.


ivchotr

Карай, бе! И да гръмне, нали така и така ще сменяш колата или в краен случай ще правиш мотора :D

П.П.
Извън майтапа, не е добре маслото да е в повече. Вземи та източи тези 200 - 300 грама дето са над нормата. Можеш да приспособиш някоя помпа от "сапунерка" за течен сапун, примерно. С достатъчно дълъг маркуч ще стане работата.


F Focus

#24
Наясно съм, че не е добре, ама майната му-ще го изгори бързо, а и следващите дни ми предстои само градско.
Че двигателят гори масло е ясно, но и аз допринасям в голяма степен, за което явно няма да ми дойде акълът в това отношение! >:( Ама нали за по-сигурно уж...абе същата работа, като при двутактовите двигатели от времето на соц-а на "Трабант" и "Вартбург", в които съотношението бензин/масло беше 33:1, ако не греша, ама за по-сигурно се наливаше 3-6 пъти повече масло, та и аз така.... Не е по темата, ама от "Равенол"-а съм много доволен! Също не е по темата, но климатика след големият ремонт се държи добре.
Към AdiDimitrov-мисля, че нямам нужда от промивка преди смяната на маслото-след вече няколко смени на маслото с качествено такова на около 6000км. пробег надали има какво да се чисти, а и последното залято масло "Равенол" след 2000км. е абсолютно чисто и бистро-надявам очилата за близо и поднасям щеката пред цайсите и се взирам внимателно, за да видя какво е нивото му.


ivchotr

На Трабанта сипвах по 250 гр масло на 10 литра бензин. Мисля, че това се препоръваше от производителя. Вървеше на бургия и за 5 години докато беше при мен не е имал проблем с двигателя. Вартбурзите имаха някакво друго съотношение, ако не бъркам, но не помня какво беше. Но и при цвайтактерите повечето масло не е на хубаво. Цапат се свещите, примерно.


F Focus

Така е, прав си, не е хубаво, ама аз за по-сигурно (уж) правя една и съща грешка с Фордьо вече 3-та година и не ми идва акълът!
В Китен колата е паркирана под наклон малко наляво и малко надолу с муцуната. Миналата година направих същата грешка с доливането на масло...


ivchotr



locke

Цитат на: ADiDimitrov в 09 Юли 2023 18:41:58Между другото, комшията сподели, че при тази смяна на маслото е пробвал промивка на мотора с Пристаойл и след това Мотул по спецификация за Форд от вносителя във Варна Геосим и в момента няма грам разход, а преди това и неговия Дуратек бараше маслото.

аз на друга кола имам 1,2 литра разход за 11 хил км и онзи ден преди смяна на маслото налях добавката на бардал engine flush, като оставихме колата да работи 15 минути преди точене на маслото. Налях мотул 5w40 по спецификация, че никога не бях ползвал такова


F Focus


"Мотул" са читави масла, ако са закупени от доказан вносител.
Разхода на масло не е притеснителен.


F Focus

Цитат на: ivchotr в 10 Юли 2023 17:23:17Ами спри се, де :D

Да се спра, ама сърце юнашко не трае-сакън двигателят да не остане без масло! (tooth)


F Focus

#31
Днес посетих "моя" майстор, относно тресенето при ускорение. Човекът се беше зарил от коли и нямаше много време да тества нещата лично-аз го повозих за малко с резки ускорения, ама добичето, разбира се се държа перфектно и не демонстрира никакви мурафети, но потвърди диагнозата на Ади, че най-вероятно е вътрешно каре, но имало мнооого време, докато трябва да се смени.
Препоръча полуоската да се смени комплект с каретата-така ли е?


nogopechen

Аз така правя. На четири коли подред.


F Focus

Не вдянах да си призная какво точно правиш...?


ivchotr

Сменя всичко комплект.
И аз така правя, щото като се разтрака нещо от предишния комплект и цялото упражнение може да го повториш след седмица, две. Ама майсторът няма да ти го смени безплатно, да не говорим, че още един ден поне няма да си ползваш колата.


F Focus

#35
Вдянах.


F Focus

#36
Пак съм аз по темата.
Напоследък тресенето при рязко ускорение стана доста осезаемо на 4-та скорост, чак плашещо и връщам газта. >:(
След пускането на темата не съм излизал извън града и нямам възможност да се заигравам много-много, както и да мина на 5-та скорост, и да пробвам какъв ще е ефекта при плавно ускорение, защото малка част от основните ми маршрути  са по булеварди. Струва ми се, че проблемът се появява при по-бързото въртене на задвижващите колела ( скорост около 90 км./ч.) и не зависи от това на коя скорост съм, което потвърждава проблем с вътр. карета? Не се чуват абсолютно никакви звуци. След седмица мисля да отскоча за малко до морето и се чеша, където не ме сърби кВо и дали да правя?
Някой да е имал подобен проблем?


nogopechen

Това не е проблем, а разход. Купуваш, ти или доверен майстор, полуоска. И сменяш, ти или доверен майстор.


F Focus

#38
Проблемите са си разход, но както и да е. Питането ми е мога ли да измина около 1000 км. с този проблем основно на магистрала?
А и нямам време за ремонти преди тръгването-парите не са проблемът ми, а времето.
А и дали е възможно да се определи коя аджеба точно полуоска е за смяна...?


Водниядух1

И при мен го имаше това тресене при ускорение-макар на фокус1. Аз също се насочих към вътр.карета ,но превантивно смених и тампона на мотора-този горе в ляво като застанеш отпред .  И о-чудо -вибрациите изчезнаха на 90 процента.И затова си мисля,че разбито вътр.каре в комбинация с разбит тампон е мн.зле. Така и не смених карето.Сега вибрациите се усещат едвам-едвам и то когато колата е с повече товар или хора  и то по супер раве път ,но е поносимо


F Focus

Горният тампон на двигателя го смених скоро след закупуването на колата. Старият беше тотал-щета, но тресенето го нямаше.


ADiDimitrov

Карай смело, моята тресе така вече 50000 км. и още не съм сменил карето, щото никой не може да ми каже лявото или дясното е заминало! Шанса да изтрака напълно е минимален, тъй като карето е трипод и реално се получава луфт.


ivchotr

Когато ускоряваш и се разтрака, като пуснеш педала на газта спира ли да трака? Ако да - вероятността да се е разхлопало каре е твърде голяма. И диференциалът се държи по същия начин, ама той е по-як от каретата, та е по-вероятно да е някое от тях, ако не и двете. Луфтът се усеща, като се хване полувалът и се размърда напред - назад перпендикулярно на оста на вала. А бе лашкане в няколко перпендикулярни на вала равнини. Ако има луфт, ще се види и усети. Дясната полуоска е по-дълга и има висящ лагер, който също може да се е разтракал, а карето да е здраво.


F Focus

#43
Леко продължение. Май причината ще се окаже елементарна-в петък ще мога да кажа със сигурност. Какво имам предвид.
Отдавна усещам, че гумите ми са леко спаднали и все отлагах да ги донапомпам, щото пък много меко вози добичето! ^-^  Понеже все някак вътрешно не вярвах тресенето да е от каре (при толкова перфектна кола  ;D ) ми протече мисъл ( (tooth) ) да си донапомпам най-накрая гумите и да разбера ще има ли разлика, което направих рано сутринта днес. Гумите не съм ги проверявал от м. Април т.г., когато сложих летните гуми. Налягането беше м/у 1.7 и 1.8 атм. Донапомпах ги до 2.2 атм. и дадох газ-ефекта го имаше, но осезаемо по-слабо. Точно "замерване" показа, че тресенето се появява слабо при доближаване на 80км./ч. и при ускорение НЕ се увеличава, като след 90км./ч. изчезва. Утре след работа ще проверя и баланса на гумите, в петък ще направя теста и на следв. ден ще пиша разбира се. Ако това се окаже причината ще си е резил, но дано е тя.


ivchotr

Не съм предполагал, че може да караш тази кола с налягане 1.7 на гумите. С такова налягане като нищо можеш да им видиш сметката. Ама щом ще ги сваляш за проверка на баланса, огледай главините и джантите по контактните им повърхности за натрупани отлагания. Образуват се едни такива твърди, като котлен камък. Ако има такива, са напълно достатъчни джантите да не прилепват плътно към главините и съответно да не се въртят в равнините си. Това от своя страна води до биене, а то до неравномерно износване на гумите. Колкото по-меки са неправилно легналите върху главините гуми, толкова по-неравномерно се износват. Освен това биенето помага за по-бързото разбиване на шарнирите (в това число и сайлентовите втулки) и кормилните накрайници. А бе кажи - речи цялото окачване страда допълнително. Ако при теб е такова положението, донапомпването и балансът няма да решат проблема. Играл съм в този филм, та чак се беше обърнал в сериал, докато случайно не разбрах какво се случва.
С други думи, има ли натрупани отлагания, трябва да се почистят. И когато всичко приключи, застани зад/пред всяко колело, както е вдигната колата на криковете и го завърти. Ако бие, се вижда. Даже за по-сигурно може да направиш тази проверка преди да свалят колелата - така ще видиш какво се случва в момента.


F Focus

#45
Не си предполагал, ама явно съм много способен! :o  Както писах бях наясно, че гумите са спаднали, но предполагах, че са около 1.9-2.0 атм. и все се канех да ги донапомпам ( така една година все отлагах да сменя филтърчетата на ГИ и писах каква гняс, че и масло имаше по единия), а и ме кандърдисаха пак да започна работа съгласявайки се с някои мои изисквания, та а днес, а утре, и те така...
Преди малко проверих баланса на предните гуми-дебаланса бил 25 грама, което не било кой-знае колко (?) и утре сутринта ще направя теста. Ако няма разлика ще се запиша за подемник.
М/у другото манометъра на "Еко" в началото на "Ботевградско шосе", където вчера донапомпах гумите, без да проверя налягането с моя манометър, който винаги е в колата, е доста грешен-донапомпах ги на 2.2 атм. (уж) а днес се оказа, че са 3.2 атм., което се потвърди и на "Радиал" с техния манометър, където извършиха баланса.


ivchotr

Аз приключих с манометрите по бензиностанциите. Проверявам налягането с китайската джиджавка и ако се е променило, го изравнявам пак с нея. Мери точно, батериите издържат дълго време без презареждане, компактна е... А аз винаги съм спокоен, че не карам с меки или пренапомпени гуми. На моята ги правя на 2.4 бара и пак вози меко. Но погледни все пак за налепите.


saggy

Ивчо, ти с тази китайска джиджавка успяваш ли да донапомпаш и 4те гуми до нужното налягане, без да се изхаби батерията и да остане и за друг път?


ivchotr

Да. Обикновено донапомпвам всяка гума с около 0.2 атмосфери. В другата тема май бях писал за първото ѝ използване. Сумарно, по спомен, с едно зареждане бях донапомпал гумите на две коли, като моята е с 15 цолови, а другата е със 17 цолови джанти, плюс двете гуми на моторетката. И си имаше ток. Общото налягане отиваше като да се напомпят гума и половина от нулата до 2.4 бара. Според обясненията в Алито, джиджавката би трябвало да надуе пет гуми и половина от нулата с едно зареждане. Аз съм нацелил по-евтиния вариант, а на оригинала му дават 8 гуми. Не съм я пробвал с такова помпене, защото не ми се е налагало да помпя спаднали гуми. Със сигурност обаче при по-продължителна работа иска малко да си почива, защото когато започне да се усеща топлина по корпуса, светва червенеещ сигнал в диода, с който показва, че е включена.
Манометърът ѝ обаче е точен. Сравнявал съм го със сигурен манометър в сервиз за реглаж на преден и заден мост.
Като цяло, пак казвам, за моите цели е идеален вариант. След две седмици тръгваме на обиколка с моторетките през Сърбия, Черна гора, Хърватия, Италия и обратно и със сигурност ще я взема с мен, защото с тези машини налягането на гумите е далеч по-важно отколкото на четириколесните гюмове.

Онзи ден проверих какво е налягането в гумите на дръгела, че карах по едни планински пътища. Преди проверката колата беше стояла около 2+ часа с две от колелата изложени на слънце. Ами те си бяха вдигнали налягането с 0.1 бара спрямо другите две, които бяха откъм сенчестата страна. Това с обикновен манометър трудно ще се хване.


F Focus

Пак съм аз, макар с леко закъснение. Ами след баланса на предните гуми ситуацията е същата. След разговор с майсторът ми същият каза, че е вътр. каре и тресе него е само при ускорение-когато се постигне и поддържа постоянна скорост не би трябвало да има тресене-ще видим. Следващата седмица съм в бокса по темата.


nogopechen

Аз на две от колите купувах по четири нови гуми, дори джанти, докато се реша да сменя този възел от задвижването...


ivchotr

Ако проблемът е в полувала, ще изчезва видимо дори само с пускане на газта.


F Focus

Отново поздрави от...Китен! ^-^  Довлякох се бързо и благополучно без ремонт по темата, че нямаше време. Последни и най-прецизни "замервания". Най-кофти е при рязко ускорение излизайки на магистрала от бензиностанция на 4-та скорост от 80 до 90 км./ч. На равно никакви проблеми при плавно ускорение. На баир със 140-150 км./ч. се усеща леко и без да се подава газ, ама то си трябва, за да се поддържа скоростта. При отнемане на газта всичко "заспива".
Ивчо-спомена полувал, а не каре...?


ADiDimitrov

То и при теб и при мен се сменя цялата полуоска, така че все тая кое е разбито, така или инак се сменя всичко. Ей таман тръгнах от Китен, що не каза по рано да пием по бира 🍻!


F Focus

А, де...нищо, следващата година! ^-^
В случая проблемът го виждам, че ще е зор да се определи коя аджеба полуоска е за смяна? И, ако полувалът не е удрян що ще се покриви?


Ozzie

Цитат на: F Focus в 28 Август 2023 16:28:26...проблемът го виждам, че ще е зор да се определи коя аджеба полуоска е за смяна?
Допускам, по-дългата.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


Водниядух1

Тази кола има ли опорен лагер на дългата полуоска както фокус 1


Ozzie

Мисля, че всяка кола с предно предаване и напречен двигател има такъв опорен лагер на дългата полуоска, съдейки по опита ми с такива от други марки.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


ivchotr

Да, споменах целия полувал (полуоска е грешно от техническа гледна точка), защото се сменя комплект. Май можеха и да се разглобяват, ама тук не съм сигурен дали внасят само карета или отделните части на дългия полувал. А и не изключено за кратко време след смяна на нещо по вала, да се обади друго и пак да се плаща за работа. Обикновено се скапват вътрешните карета, освен ако на външните не са им се скъсали маншоните. Има вариант и да са се изяли каналите, в които се движат триподите на вътрешните карета и тогава ще трябва да се прави и кутията.
Фокус, трябва да намериш механик, който ги "чува" нещата, за да не те товарят излишно.


F Focus

#59
Здрравейте и преди всичко ЧНГ с пожелание да е здрава и успешна!

Развитие по темата-тресенето рязко и бързо се увеличи и вече не се трае дори над 40км./ч.! Вчера тръгнах от Хисаря, качих се на магистралата и газ в лявата лента. Ама след 20-на километра започнах да усещам неприятни вибрации, та намалих скоростта, минах в средна лента, ама тресе доста и при 90км./ч. По едно време един ТИР ме наближава и минах в аварийното платно, за да ме изпревари, щото в лявата лента беше голяма навалица от автомобили. Лепнах се зад ТИР-а, ама той кара с почти 100км./ч и започнах да изоставам. По баирите нагоре ставаше още по-зле, но наваксвах надолу, когато не тресеше чак толкова. М/у другото открих, че на 4-та скорост по баир нагоре тресенето не е толкова зловещо. Също така при отпускане на газта по нанадолнище също тресе, макар и не толкова-демек и при натоварване от двигателя и от гумите си тресе. Надолу с изключена ск. кутия добичето "спи". Слава Богу след няколко молитви и два часа и половина минах магистралата, щото имах чувство, че колата ще се разпадне!  ^-^  Днес посетих "моя" майстор" и се разбрахме на 10-ти да му оставя колата. Човекът ми каза, че не се продават читави карета-стана ми интересно така ли е, та за протокола да Ви попитам? Инак имало читави полу-валове (полуоски) комплект.
Тогава най-накрая ще сменя и термостата. Лятото си записа номера на рамата, за да ми го поръча и да се обади, ама не се обади...а, термостата е пристигнал, платил го е, ама не се обади...а термостата е пристигнал...ама не се обади... и т.н. (tooth)  (tooth)
Абе уж знам, че някои ремонти не бива да се отлагат, ама да сме живи и здрави!

П.С. Поне разбрах, че при толкова силно тресене наляво-надясно купето не издаваше никакви звуци! :)


perun

Не знам какво твоя майстор разбира под читави.За мен читави са LÖBRO и SKF.Като и двете марки предлагат както само карета така и цели полуоски.


saggy

ЧНГ, Фокусе!
И на какво последно се дължи това терсене?


ADiDimitrov

А при мен тресенето изчезна след като си купих нови гуми  8) Но пък сега други ядове се появиха  >:(


ivchotr

Гумите рядко могат да бъдат източник на тресене. Ако са правилно балансирани, разбира се. Проблемът с колелата нерядко тръгва от една наглед елементарна подробност, която обаче е в състояние да прецака гумите, а след тях и различни възли по окачването и трансмисията. Става въпрос за натрупването на ръжди и втвърдени утайки по главините, които пречат на джантите да легнат както трябва върху тях. Два милиметра от тази твърда гняс в центъра на джантата е в състояние да накара колелото да "бие", все едно джантата е крива. Това води до неравномерно износване на протектора на гумата, след което биенето се усилва. Слабо или силно, биенето увеличава луфтовете в лагерите, шарнирите и тампоните по окачването. Предполагам, че заради него могат да се скапят и полуваловете. Участвал съм в този филм в главната роля, та затова си позволявам да ви обърна внимание да следите има ли натрупвания по главините и/или по основите на джантите и ако има, да ги отстранявате.


F Focus

Цитат на: saggy в 02 Януари 2024 21:29:47ЧНГ, Фокусе!
И на какво последно се дължи това терсене?

На вътрешно каре.


F Focus

Цитат на: ivchotr в 03 Януари 2024 16:45:25Гумите рядко могат да бъдат източник на тресене. Ако са правилно балансирани, разбира се. Проблемът с колелата нерядко тръгва от една наглед елементарна подробност, която обаче е в състояние да прецака гумите, а след тях и различни възли по окачването и трансмисията. Става въпрос за натрупването на ръжди и втвърдени утайки по главините, които пречат на джантите да легнат както трябва върху тях. Два милиметра от тази твърда гняс в центъра на джантата е в състояние да накара колелото да "бие", все едно джантата е крива. Това води до неравномерно износване на протектора на гумата, след което биенето се усилва. Слабо или силно, биенето увеличава луфтовете в лагерите, шарнирите и тампоните по окачването. Предполагам, че заради него могат да се скапят и полуваловете. Участвал съм в този филм в главната роля, та затова си позволявам да ви обърна внимание да следите има ли натрупвания по главините и/или по основите на джантите и ако има, да ги отстранявате.

Добре, но щом по инерция на нулева при всякаква скорост всичко заспива не ще да е от това.


F Focus

Благодаря за отговорите и последни два въпроса-откъде препоръчвате да се закупят карета, или полуоски комплект, и какви са приблизителните цени? Питам, защото гоУеми фирми вносители много, ама дали всички са коректни към клиентите си?
Имам още 6 дни за протичане на мисъл (евентуално), или да оставя тази дейност на майстора. :)
Благодаря предварително, хубава вечер и...наздраве! ^-^


perun

Цитат на: F Focus в 03 Януари 2024 17:15:30На вътрешно каре.
Интересно как така вътрешно каре?!
Обикновено винаги първо си заминава външното...


F Focus

Хм-аз пък не знам защо, вероятно благодарение на мнения на по-сведущи от мен съм мислел, че първо си "тръгва" вътр. каре, което и някак си го обяснявам, доколкото може да ми протече мисъл, де! ^-^  Външното каре е по-евтино и не е ли конструктивно по-просто?
Не споря, разбира се, но ми стана интересно. Истината ще се разбере на 11-ти т.м. и ще пиша разбира се! Ще споделя и офертите.
Дай акъл, моля откъде да купя? Другият вариант е да ти закарам колата ти да я правиш... ^-^  Пиши на ЛС, ако желаеш.


ivchotr

При такова тресене най-често виновни са вътрешните карета.

Цитат на: F Focus в 03 Януари 2024 17:16:58Добре, но щом по инерция на нулева при всякаква скорост всичко заспива не ще да е от това.

Аз това за главините и джантите го написах заради поста за гумите по-горе. Като препоръка.


F Focus

#70
Докладвам развитието по темата-виновникът е вътр. каре на дясна полуоска, която е сменена цялата комплект.
Най-накрая е сменен и термостата.
Поръчах да се измери и компресията, и да се види състоянието на свещите-всичко ток и жица (демек перфектно). Компресията на 3 цилиндъра малко над 14 атм., а на единия почти 15...нещо много ми се струва-моля за мнения колко е компресията на чисто нов такъв двигател-1.8 Дуратек? Друг въпрос е дали някога компресомерът в сервиза е тариран?  Свещите не са зацапани с маслен нагар и изглеждали съвсем нормално, като за 30Х. пробег...ама яде масло...ама компресията е перфектна, свещите са ок (Денсо двойно-иридиеви), ама яде масло...и т.н. ... :-[  (tooth)
Днес нямам възможност да прибера добичето, щото не очаквах да стане толкова бързо и приех други ангажименти, та утре преди обяд ще я взема, ще я тествам и ще пиша, разбира се.

П.С. За протокола-колата е на газ 5-та година, като аз съм изминал около 32Х. км., а предишният собственик е навъртал около два пъти повече от мен, ако се вярва на сервизната книжка, според която колата е влязла в Бг. от Швейцария с 90Х. км. пробег (забравих коя година), а я купих с пробег ( втори собственик в Бг.) 264Х. км. преди малко над 3 години. Мисля, че това е нормалният и пробег, който към момента гони 290Х. км., т.е. пробегът на газ е около 60-80Х. км.


ivchotr

Ако до този момент не са ѝ регулирани клапаните, очаквай включване в сериала.

Масло може да яде и от теч през уплътненията на клапаните. Или да го хвърля отнякъде, където не го виждаш. Или да се изпарява от картера без да оставя видими следи по свещите. Няма начин да изчезва просто ей така, без следа.


F Focus

#72
Цитат на: ivchotr в 11 Януари 2024 12:39:28Ако до този момент не са ѝ регулирани клапаните, очаквай включване в сериала.

Масло може да яде и от теч през уплътненията на клапаните. Или да го хвърля отнякъде, където не го виждаш. Или да се изпарява от картера без да оставя видими следи по свещите. Няма начин да изчезва просто ей така, без следа.

Със сигурност уплътненията на клапаните са за смяна.
Клапаните не са барани, ама баси компресията, нали?
Готов съм за всякакЪви сериали! :)
При Митака, или т.н. "фордманияк" в другият форум, където се води супер-дупер "клубен майстор" няма да отида никога по какъвто и да е повод! :)


ADiDimitrov

При нормална компресия виновник за висок разход на масло може да е картерната вентилация, която е точно под входящия колектор! Даже мога да заложа някой лев че е тя :-*


F Focus

Приемам облога! ^-^
Доколкото зяпах какво казват руснаците по темата тоя клапан е една нищо и никаква малка пластмасова "Г" образна въшка-това ли е?
Аз пък залагам повече на маслени сегменти.


perun

Правилно залагаш.Маслообиращи сегменти са проблема на този мотор.Затова показва компресия.Не мисля,че само гумички на клапаните ще помогнат...


F Focus



F Focus

#77
Днес взех колата и нещата са ок. След това я измих и малко след  това светнаха чека и ЕСП-то...? Проверих с кодочетеца -изписа грешка Р 1123. Изтрих я и засега не се е появявала.

Упс-пак се появи. Същата плюс Р 1121. Нещо при
 смяната да не е догледано, или щото я измих...?
Уф, грешките са 1132 и 1131.


ivchotr

Огледай буксата на първата ламбда-сонда. Не е изключено да е загубила контакт - разместена или паднала. Грешката при тези сонди се появява след някой и друг километър, когато компът засече два - три пъти разлика в получаваните данни от сондата с тези, които трябва да получава. Измиването в тази ситуация може да е просто съвпадение. Но, ако си къпал и двигателя отгоре или отдолу, може да си откачил и някой кабел от нея. А може и човекът, дето е ремонтирал колата, да е бутнал или забравил да закачи някой кабел.
 
А бе с две приказки, огледай щателно окабеляването към буксата на първата ламбда-сонда като начало.


ADiDimitrov

За да не пиша надълго и широко това е проблема и неговото решение https://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=81627 !


F Focus

#80
Странно, че светването на ESP има връзка  с ламбда сондите? :-[ Инак чек-а на двигателя мине не мине седмица, или месец-два светне и изписва често срещаната грешка Р 0420, и след няколко дни гаснеше сам-сега го гася аз чрез кодочетеца през медията.
Доколкото вдянах датчикът на ЕСП взима сигнал от гривната на лагера на главината-дали е същият за АБС не знам.
Грешката Р1132 се появи три пъти-първият път в движение, останалите при работа на място. Грешката Р 1121 се появи веднъж. Чек-а не светваше, само ЕСП-то. След последното изчистване на грешките завчера изминах 50 км. градско и няма нЕкви светващи индикации-дано така и да остане! ^-^  Освен, че е дразнещо да ти светне ЕСП-то, ами се блокира екранът на дисплейченцето, на което се изписва " ESP SYSTEM FAULT" и нищо друго! Освен това в долната лява част на дисплейченцето светва едно жълто светодиодче (или лампичка)-то пък какво означава?
При светване на чек-енджинът дисплейченцето си изписва, каквото може и жълтичкото светодиодче в долният му ляв край на свети, та поне можеш да видиш външната температура и километража!^-^
Ето какво изписва четеца за грешка Р 1132:
Lack of HO2S Switch-Sensor Indicates Rich
Lack of HO2S11-Sensor Indicates Rich
Status-Confirmed
Толкоз! :)

П.С. Ади-нещо не вдянах как точно се е решил проблемът при теб?Т


ADiDimitrov

#81
ESP светва защото не вижда сондата и се изключва. Най лесно се вижда на диагностика, закачи я и гледай показателите , ако е заспала и не мърда от 1.7 значи е умряла. Ако се движи постоянно в диапазона 0.1 - 1.0 значи работи. При мен смених и двете. При работа на газ, живота на сондите рязко се съкращава, поради високата температура на изходящите газове.


ADiDimitrov



F Focus

#83
Цитат на: ADiDimitrov в 14 Януари 2024 17:39:04ESP светва защото не вижда сондата и се изключва. Най лесно се вижда на диагностика, закачи я и гледай показателите , ако е заспала и не мърда от 2.7 значи е умряла. Ако се движи постоянно в диапазона 0.1 - 1.0 значи работи. При мен смених и двете. При работа на газ, живота на сондите рязко се съкращава, поради високата температура на изходящите газове.

Ок, но аз все съм си мислел, че ESP е електронно-стабилизираща система, контролираща траекторията на движение при хлъзгав път...какво общо имат ламбда-сондите в случая? :-[ Или ESP e нещо различно?
Хептен ми "избягаха" настройките! :'(
Тези дни ще запиша и постна тук какво показват ламбда-сондите в реално време, та да си кажете мнението, ок? Зяпал съм, че на празен ход играят яко някакви напрежения...На празен ход ли да зяпам, или и при някакви обороти, и при загрял двигател ли?
Благодаря Ви предварително за отговорите!


ADiDimitrov

Загряла задължително. И на празен ход и в движение трябва постоянно да се менят показанията.


F Focus

#85


Ок-на празен ход мога да зяпам и да записвам, както и да вдигна оборотите на място (до колко?) и пак да пиша, ама в движение абсурд-ще се натреса в някого, или някъде! >:(


locke

Цитат на: F Focus в 11 Януари 2024 11:31:25Компресията на 3 цилиндъра малко над 14 атм., а на единия почти 15...нещо много ми се струва-моля за мнения колко е компресията на чисто нов такъв двигател-1.8 Дуратек?

Compression Ratio
10.8 :1
Тоест си добре. Това е атмосферна кола, при турбо е по ниска


Ozzie

компресия и степен на сгъстяване (Compression Ratio) са две различни неща
Нормално е компресията да е с по-висока стойност от степента на сгъстяване.
14-15 kPa за бензинов астматик сякаш е добре.

P.S. Абе в тая тема не обсъждахме ли нещо друго, а не масла, степени на сгъстяване и др.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


perun

По една кола всичко е свързано и много неща кореспондират помежду си.Няма как да отделиш едно от друго особено когато трябва да се проследи хронологията на случилото се...


Ozzie

Цитат на: perun в 15 Януари 2024 21:02:14По една кола всичко е свързано и много неща кореспондират помежду си.
да де, но в случая съвсем не е така
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


perun

#90
Цитат на: Ozzie в 15 Януари 2024 22:30:25да де, но в случая съвсем не е така
Има си хора дето преценяват кое и как трябва да бъде.
За мен всичко е нормално, даже така е по-ясно...
Най-важното е да се спазва добрия тон...


ivchotr

Вибрация в полуваловете може да се получи и от монтиран накриво двигател. Ако са откачани тампоните по някакъв повод - за смяната им или защото са пречели за друг демонтаж/монтаж, примерно. Това ми се е случвало и на мен, та трябваше да дооправям след чужда намеса. И ако двигателят по принцип не работи добре и тресе заради това, нещата съвсем се скапват. Като цяло е добре да не се разводняват темите, но понякога се налага.


F Focus

Благодаря на позитивно и полезно отговорилите!
Дотук съм вдигал 80км./ч. в града и проблемът го няма-надявам се и при двойно по-висока скорост да е така! ^-^
Старата полуоска си я прибрах (много дълго желязо, бе!)-трябва да се смени вътр. каре и опорният лагер...не знам има ли смисъл...може пък да я продам евтино в това състояние, още я возя в багажника, където се събра по диагонал едвам ^-^


Ozzie

И кой мислиш, ще купи разбита полуоска? Отивай я връщай за старо желязо. Едва ли ще ти се наложи нова смяна, докато автомобила е в твоите ръце.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


F Focus

Ами Ози полуоската е оригинална и е разбито вътрешното каре(т.н. трипод, който качествен струва около 100-150лв.), маншоните и на двете карета ги смених миналата година, външното каре е топ. Никога не съм правил "тънки" сметки при поддръжката на автомобилите си, ама ако пак се разтресе след двайсетина години...знам ли? :))  :))  :))
Абе смях да има! :)


ivchotr

На дизеляка му сменихме преди няколко години единия полувал, че се беше разтресъл яко и след още две - три години новият също беше станал за смяна. Не помня каква марка беше. Та пак го сменях. 
Щом си сигурен за състоянието на останалата част от оригиналния полувал и се налага да се смени само триподът, може да се окаже по-доброто решение, ако си изтеглил късата клечка с новия и той не изкара дълго време както при мен.


perun

Идеята за рециклирането никак не е лоша.Има качествени части и не е сложно.LÖBRO дето се продава 300-400лв. също е рециклирано.Повечето други марки в този ценови диапазон са с ниско качество...


F Focus

#97
Цитат на: ivchotr в 16 Януари 2024 21:45:09На дизеляка му сменихме преди няколко години единия полувал, че се беше разтресъл яко и след още две - три години новият също беше станал за смяна. Не помня каква марка беше. Та пак го сменях. 
Щом си сигурен за състоянието на останалата част от оригиналния полувал и се налага да се смени само триподът, може да се окаже по-доброто решение, ако си изтеглил късата клечка с новия и той не изкара дълго време както при мен.

И на мен ми протече същата мисъл.
Доколкото разбрах вътр. каре не се сменя трудно, а опорният лагер?
Протече ми и друга мисъл( ^-^ )-дали не е добре след около месец да проверя за теч и нивото на маслото в ръчната ск. кутия, щото се вади старата полуоска и се пъха новата, като излизат/влизат през семеринг, който не е първа младост?

П.С. Изрично помолих да се обърне внимание на тампона на ск. кутия-бил ОК.


saggy

Аз имах два протекли семеринги точно на скоростната, където влизат двете полуоски, които смених преди време. По това време смених за първи път маслото на скоростите. Огледай семерингите след някой друг месец, щото няма нищо вечно. И да ти липсват 100-200гр. масло не е фатално при смяна на полуоската, все пак е минимум 2литра, щото знам скоро си го сменял.


F Focus

Правилно помниш-сменявах скоро маслото на ск.кутия с такова на Yacco, което беше много висок клас баш за моята ск.кутия (38лв./л.) и след месец реших да сменя всичките маншнони на каретата в "Дунев сервиз мотор-спорт". Както съм писал след 2-3 дни вдигнах капака и откъм вътр. дясно каре всичко в коша беше омазано в масло! Отидох за рекламация, взеха ме веднага, двама-трима някакви не знам дали мога да ги определя за читави механици вдигнаха колата, нещо ръчкаха и ми казаха всичко е ок. Теглих им една майна и обзет от съмнения отидох в друг сервиз за проверка нивото на маслото в ск. кутия-липсваха 0.5 литра от общо два!!! Какво са правили тия миндили в "дунев" нямам представа, но е ясно, че нищо правилно и съвестно! Допускам, че заради дейността им и стигнах до проблем с вътр. дясно каре.
Всичко описах съвсем подробно в другият форум, но се повтарям, ако някой не го е чел там.


ivchotr

Тези в сервиза на "Дунев" не знам как още успяват да привличат клиенти. Аз съм ходил веднъж и повече не стъпих там. Ама като се има предвид, че в София се е пренесла половин България, а колите у нас наброяват към 3 милиона, може да се приеме, че ще имат възможност да тровят живота на хората още известно време  :D 


Водниядух1

Питайте когото искате и особено други сервизи-какво им е мнението за Дунев. Доста простотии с лицензи,отработени масла и други са измислени за да ''помогнат'' на Дунев. Този човек сигурно не яде нищо щото постоянно го хранят-него и други негови роднини до 9то коляно...


F Focus

#102
Вече може да питате и мен за сервиз "дунев"! >:(
При смяната на маншоните скобата на вътр. дясно каре не беше стегната добре, че и маншонът беше с цепнатина около 3мм. откъм външната му страна и стигаше до скобата. Отделно, че един дявол знае какви са ги вършили, та ми липсваше половин литър трансмисионно масло?! Като обрах малко масло от залетият кош отпред в дясно същото си миришеше досущ, като трансмисионно-тази миризма не мога да я сбъркам. Не знам как мирише греста за каре? Като се върнах за рекламация ми казва-"ама не сме вадили трипода, няма как да е изтекло масло от ск. кутия, видиш ли! И греста за каре след малко работа бързо придобивала вискозитет на масло, та затова е оляло навсякъде-и досега не мога да разбера така ли е, та маслото било от греста на карето? Теглих му една майна и толкоз.
Язък му за авторитета от времето на соц-а и добре оборудваният голям сервиз на комуникативно място! Дано го закъса, че да му мойде акълът, ама надали, щото тепърва има много клиенти, които да разочарова, както и много сервизи, като неговият! (:...Че и често "цъфти" по телевизиите, като експерт да ръзи мозък...
Затова е важно да споделяме мнения за сервизи и търговци на авто-части и консумативи по форумите!


F Focus

Както е редно да приключа темата, след като тези дни навъртях около 300 км. по магистрала "Тракия", като настъпвах добичето със скорост 140 и чат-пат 160 км./ч.-обороти 4200-5000 об./мин. с късите ми скорости IB5>:(
Купето "спи", като само при определени сравнително високи скорости едвам се усещат леки вибрации, които мисля, че са от баланса на гумите-бях писал, че в "Медина-мед" на бул. "Вл.Вазов" в София миналата година дисбаланансът на предните гуми беше 25гр., а си плащам всеки път баланс (уж) на гумите...Ще проверя баланса на "Радиал" да видя какво ще се окаже?



perun

Направи първо един реглаж, ако не си свършил вече тази работа.


saggy

Ей, Фокусе, и ти да затвориш една тема със happy end.  (rofl) Пробвай Радиалът под моста Чавдар - скъпчии са, но чувам, че са доволни хората.


F Focus

#106
Що така мислиш, Саги-и други теми съм приключвал с хепи-енд ^-^
От "Радиал" от над 20 години не съм имал оплаквания и само там сменявам масла и филтри, което се случва пред мен! Е-стимулирам ги допълнително-майсторите са двама, но и двамата си разбират от работата-евала! Моторното масло и диференциалното си нося аз, както и спир. течност. Филтрите купувам от тях ("Филтрон" обикновенно-мисля, че са добри).
Относно цените им то и в "Медина-Мед" са подобни, но предпочитам да платя повече и да забравя, а не да доплащам допълнително.


perun

Цитат на: saggy в 01 Февруари 2024 20:31:12Ей, Фокусе, и ти да затвориш една тема със happy end.  (rofl) Пробвай Радиалът под моста Чавдар - скъпчии са, но чувам, че са доволни хората.
Е тъкмо там ми взеха пари за изправяне на джанти дето нямат изправяне.Тъкмо го бях забравил и взимам гуми-те криви, едвам ги върнах.Повече не съм стъпил там...