Фокус-2 1.8 Дуратек гасне бързо след стартиране студен

Започната от F Focus, 28 Март 2023 22:32:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivchotr



locke

Цитат на: F Focus в 28 Март 2023 22:32:27Здравейте,
От около половин година фокусникът гасне сутрин, или вечер след продължителен престой. Инак пали веднага. При що-годе загрял двигател нищо подобно не се случва и пали от раз. Хванах му цаката след стартиране за около 10 секунди с педала на газта да поддържам около 1500 об./мин. и после проблем няма. Понякога го оставям да се мъчи сам и да тресе на около 400об./мин., като се чуват доста неприятни звуци, докато вдене, или загасне накрая. Вероятно не е болка за умиране, ама знам ли, та затова не съм Ви занимавал, ама днес се наканих да попитам що така?
И още-когато е студен при натискане на газта реакцията на двигателя е със замисляне, а след минута е ок. При Вас как е?


с друга кола имам същите симптоми. Пробвал съм всички варианти за решение, но нищо не дава резултат. Освен ако не подам газ докато паля. Или добавя малко бензин със спринсовка в колектора. На газ пали малко трудно но от първи път и държи обороти. Пробвал съм да изключа буксите на датчицине един по един, но записва грешка и не пали. С форда единсвено ако акумулатора паднеше, отказваше да пали


Цитат на: ivchotr в 30 Март 2023 15:01:45Ако съм прав, подмяната на софтуера няма да помогне, освен ако не му е заложено при отчитане на определени условия в цилиндрите при кекаво първоначално запалване да подава повече гориво. Това може и да реши в някаква степен проблема със запалването, но няма да реши кардинално проблема с дюзите. За тяхното здраве просто колата трябва да се кара поне веднъж - дваж месечно по 80 - 100 км само на бензин. Така ще се опреснява и самият бензин, което пък ще помогне дюзите да не се задръстват с гняз.

и аз се интересувах от софтуерен ъпдейт и питах в тунинг сервиз. Казаха ми че променят горивините карти да пускат повече бензин на ниските обороти, по подобие на газовата карта. Ама няма гаранция. После ходих до сервиза на роднина на мой приятел, където се занимат със всякакви ремонти на двигатели и ми каза, че това няма да помогне, най много с повечето гориво да намокри свещите. Това работи при дизелите и там има повече смисъл. Моето съмнение е че е датчика на коляновия вал, въпреки че не записва грешки и съпротивлението му на топло и студено отговаря на изискванията. Другия датчик, който може да причинява проблема, е мап сензора на всмукателния колектор, който мери температурата и налягането вътре. Направи ми впечатление че на контакт показва същото налягане като атмосферното. И като запаля пада с една трета. Но ми трябват още тестове

Цитат на: F Focus в 30 Март 2023 21:29:56Благодаря на всички за полезните отговори!
Засега няма да барам нищо, пък впоследствие ще видим.
Интересно ми е кво ще стане, като изгоря повечето бензин в резервоара, който към днешна дата е пълен на 60-70%., като основното к-во е някъде от новобранската на Хитлер...:)

аз минах над 600 км, повече магистрално и не даде ефект. Пробвал съм всякакви бензиностанции и горива

F Focus

Аз интензивно карам само на бензин, от както писах, ама мноо икономична тая кола, бе-едвам минах средата на скалата вчера-дали да не премахна ГИ?! (tooth)  :))
Като доближа минимума ще залея 10л. високооктанов бензин, в който няма биоетанол и ще пиша, разбира се.
Но съм убеден, че когато времето се постопли проблемът ще изчезне.

ivchotr

Аз все забравям, че си с премахнати вихрови клапи. При теб и това може да е сред причините за това поведение на двигателя.

locke

Цитат на: ADiDimitrov в 30 Март 2023 16:23:03Ivchort не са дюзите, а управлението на Ел. Дросела, по точно софтуера. Но не ми се изпада в подробности, след като лека е измислен и действа. Но всеки сам решава какво да троши и сменя по каляската си 😉

какъв е проблема там, дросела трябва да се отваря повече при палене ли?

Жоро Петков

Цитат на: F Focus в 11 Април 2023 11:57:00Като доближа минимума ще залея 10л. високооктанов бензин, в който няма биоетанол и ще пиша, разбира се.
Бензин без биоетанол в ЕС няма да знаеш.
Дори високооктановия е с минимум 5%.
Ако ще сипваш високооктанов е най-добре да намериш бензиностанция, на която често се сипва този вид.
По-добре според мен е да си вземеш някоя от добавките за бензин и да си сипеш нормален 95 + добавка.

ivchotr

Подкрепям. 100 октана се сипва рядко у нас от доста време, по разбираеми причини. Поне моите наблюдения са такива.

F Focus

След протичане на мисъл ( ;D ) стигнах до извода, че сте прави!
Ще ползвам А-95, а добавка мисля да не слагам-нямам им вяра на повечето, а и не знам коя наистина е ефективна и безвредна, т.е. няма да оправи едно и да съсипе друго.
Имам спомени от време оно с каква химия се повишаваше октановото число, ама са все големи отрови!

ivchotr

Аз от време на време на моторите слагам добавка на Редекс, защото като стоят на слънце повече време без да се карат, бензинът съвсем се скапва. Не съм установил да създава проблеми. И на колата съм сипвал, основно през зимата, когато ми налеят и вода в резервоара  :D

locke

Аз имам една добавка на протек, дето все забравям да я сипя. Зимата пробвах 100мл чист спирт от аптеката и май имаше леек ефект


ivchotr

За водата в бензина спиртът оказва добър ефект.

ADiDimitrov

Цитат на: locke в 11 Април 2023 14:57:16какъв е проблема там, дросела трябва да се отваря повече при палене ли?
Колата е студена, дросела е електронен, колата запалва и дросела трябва да отвори и да стои повече отворен за да държи по високи обороти докато загрее колата. Отделно горивната смес трябва да е по богата заради студения мотор, но.  ... колата е била карана на газ, сондата е направила тримове спрямо карането на газ, отделно дросела се държи странно, буквално като залепнал, отваря запалва и губи рязко обороти!!! Това е ефекта на карането на газ + износен дросела. Всичко това се случва при студено време под 10-8 градуса. Софтуерната намеса преодолява тези проблеми, да не ги решава на 100%,но алтернативата да се сменят Н на брой части за едни 1000 лв & 50 лв. нов софт 😉😉😉😉😉😉😉😉

ivchotr

При качествено настроена газова уредба, подобни неща не се случват. А пък и компът би трябвало да "помни" какво е правил при палене на студен двигател, защото обикновено тогава запалването е на бензин. При некоректно работещия дросел заради механичен проблем, най-доброто решение е да се оправи този проблем. В интервала 150 - 200 лв за всичко по клапата има няколко предложения в първия срещнат сайт в Мрежата за нови авточасти.

gras

При технически изправен автомобил и качествено гориво такива неща не се случват! При износени части,примерно дроселова клапа, е нормално да има проблем. Интересно ми е когато дроселовата клапа се скапе тотално и се наложи смяна , как ще я управлява вездесъщия магически софтуер , решаващ какви ли не проблеми , така усилено рекламиран от колегата ! И между другото , за да бъде настроена газовата уредба оптимално трябва колата да е перфектна на бензин. Всякакви други опции са компромис , който води след себе си последици.

ivchotr

Именно. Поради тази причина е добре да се проверяват и хлабините на клапаните и да се регулират, ако е необходимо, когато не са саморегулируеми.

F Focus

Цитат на: ivchotr в 12 Април 2023 13:38:34За водата в бензина спиртът оказва добър ефект.


Още по-добър ефект оказва метанолът, който за разлика от етанола (дори да е 98С) не обезсилва толкова бензина, защото е много по-избухлив. На 10л. бензин заливам около 300гр. метанол, който отдавна не мога да намеря-нямам познати в лаборатория.
При съвременните пластмасови резервоари кондензът не е голям проблем, но наличието на вода в горивото е друга "бира"! >:(

locke

Цитат на: gras в 13 Април 2023 09:42:11При технически изправен автомобил и качествено гориво такива неща не се случват! При износени части,примерно дроселова клапа, е нормално да има проблем. Интересно ми е когато дроселовата клапа се скапе тотално и се наложи смяна , как ще я управлява вездесъщия магически софтуер , решаващ какви ли не проблеми , така усилено рекламиран от колегата ! И между другото , за да бъде настроена газовата уредба оптимално трябва колата да е перфектна на бензин. Всякакви други опции са компромис , който води след себе си последици.

на мен ми е трудно да повярвам че на бензин е била добре клапата, но газта така я е развалила единствено в аспект палене, че после и на бензин да не се оправя.
Иначе дросела за форда върви от 260 до 760 лв, колкото горе долу и за моята каляска. Но там ако има проблем, ще вдигне грешка.

Цитат на: ADiDimitrov в 12 Април 2023 20:28:53... колата е била карана на газ, сондата е направила тримове спрямо карането на газ, отделно дросела се държи странно, буквално като залепнал, отваря запалва и губи рязко обороти!!! Това е ефекта на карането на газ + износен дросела. Всичко това се случва при студено време под 10-8 градуса. Софтуерната намеса преодолява тези проблеми, да не ги решава на 100%,но алтернативата да се сменят Н на брой части за едни 1000 лв & 50 лв. нов софт 😉😉😉😉😉😉😉😉

защо залепва дросела, нали не минава гориво през него?

F Focus

В случая съм съгласен с Locke-поздрави!  А и дроселовата клапа не виждам как ще се скапе тотално и от какво, освен износване на пластмасовите зъбчатки, или отказ на ел.моторчето, което я задвижва-демек датчикът и според мен, където трябва да се търси ключът от бараката. Много съм писал как се "лекуват" тези проблеми, чрез които елиминирах сам светването на чек-а.
Накратко-проблем при дроселовата клапа е чистотата и, и състоянието на датчика.

locke

Цитат на: F Focus в 13 Април 2023 13:45:17Много съм писал как се "лекуват" тези проблеми, чрез които елиминирах сам светването на чек-а.


освен че си изчистил клапата, си разглобил и датчика, така ли  ::)

tbody.jpg

gras

Цитат на: F Focus в 13 Април 2023 13:45:17А и дроселовата клапа не виждам как ще се скапе тотално и от какво

Дроселовата клапа може да се скапе по ред причини. Износване на зъбните колелела (луфт) ; счупване на зъбните колела(най-често при т.н. гръмване на кола с газ) ; износване на оста (където лагерува, отново луфт) ; изгаряне на мотора ; износване на пътечките на потенциометъра ; износване на палците , контактуващи с потенциометъра. Широко се шири мнението ,че автомобил с газов инжекцион не може да гръмне , Да стига да е изправен!Ако има някакъв проблем по запалителна система или зацепване на ангренаж (включително разтеглена верига) гърми и още как. Като цяло дроселовата клапа е консуматив , на който рано или късно му идва времето за смяна. Няма вечни неща.   
 


locke

ще излезе на диагностика ако е това и ще има постоянни проблеми при шофиране а не само при палене

F Focus

Цитат на: locke в 13 Април 2023 14:27:18освен че си изчистил клапата, си разглобил и датчика, така ли  ::)



Точно така.
Както съм писал по съвет на руснаците развих малко двете болтета на моторчето, притиснах го силно към следващата ос (на междинната зъбчатка), и докато притисках ги стегнах-целта е да се намали луфта, заради който често оборотите "плуват". Пластмасовите зъбци намазах тънко със силиконова грес "Molykote" специално за пластмасария, а разните контактни пътечки-мътечки пръснах с качествен контактен спрей "Kontakt" PR (полски е). Засега всичко е ток и жица. Занапред, ако не се налага няма да барам датчика на др. клапа, а самата клапа последният път се изхитрих да почистя без да я свалям-отварям я с бутане и търкам с меко парцалче напоено с разредител "МРТ" от вътр. и страна и отстрани. Става и "АМВ", ама ми смърди много гадно! Няма никакъв смисъл да се набутвате за скъпи почистващи спрейове-ползвах такъв първият път. За целта не използвайте "Коресилин"!
Самата дроселова клапа, като желязо и механика е доста солидна-според скромното ми мнение слабото и място е датчикът.

П.С. М/у другото под капака на датчика от снимката е доста мръсничко-при мен беше "аптека", така да се каже. Но пък, както писах вътре се търкаляше отчупена част от плоската "П"-образна уплътняваща стоманена пластинка на оста на датчика?! Не ми се мисли, какво би могло да се случи и от какъв зор (какъвто няма) тази гад се е счупила? Е-тогава със сигурност щях да сменявам я датчик, я клапата комплект. Добре, че отворих капачето на датчика!

locke

Благодаря, а при отваряне трябва ли да внимавам за отскачащи пружинки  ::)

ivchotr

Клапата залепва от гняс, която се натрупва в тръбата. Причини за това колкото искате.

perun

Колегата ivchotr правилно е отбелязал премахнати клапи и реглаж на клапани.Симптомите по темата са типични за проблеми по тези две направления.Трябва много да се внимава.Както изглежда безобидно, така рязко се стига до финансово неоправдан ремонт, особено ако се кара на газ..

F Focus

Цитат на: locke в 13 Април 2023 21:58:47Благодаря, а при отваряне трябва ли да внимавам за отскачащи пружинки  ::)

Не-няма такива.

locke

Тъй като проблема е припалване, после гаснене, безопасно ли е да се махне маркуча от дросела и да се пробва да се стартира двигателя, за да се наблюдава поведението на клапата? Или това вкарва въздух и няма да се разбере нищо  ::)

F Focus

Няма проблем, освен, че за малко време ще се засмуче нефилтриран въздух. Ще трябва още един човек, който да дава газ, а ти да гледаш, но не вярвам, че ще се разбере нещо полезно.
А и входящият въздух ще навлиза без никакво съпротивление, каквото дори новият възд. филтър оказва, макар и слабо, но си направи спокойно и без притеснение експеримента-само гледай да не духа силен вятър, който да вдига прах,

locke

всъщност идеята ми е да погледна колко отваря клапата докато паля. И после да видя ако изгасне, дали примерно клапата се затваря. Не знам на практика до колко ще може да се приложи  :))

ivchotr

С разкачени тръби поведението му ще е различно, защото най-малкото количеството въздух няма да е такова, каквото по принцип минава от там. Но би трябвало да видиш поне, че клапата се движи.